חמסה עולמית | חמשת האירועים הנבחרים השבוע בעולם

"חמסה עולמית" של Ballerz מביאה לכם בקצרה חמישה אירועים או משחקים מהשבוע בכדורגל העולמי שלא כדאי לכם לפספס. והשבוע: הטיגריס חוזר למולדת, ארטטה הגרמני בדורטמונד, לו"ז לעונה הבאה בליגות הבכירות וליגת האלופות באסיה עוברת שינוי. ואיך לא, פינת היורו!

“אל טיגרה” חוזר הביתה

רדאמל פלקאו הוא אחד החלוצים הגדולים שראינו במאה הנוכחית. האליפות המרשימה עם מונאקו לצד הילד אמבפה, התקופה באתלטיקו והחוויות בפרמיירליג במדי צ’לסי ויונייטד עיצבו את דמותו כאחד השחקנים הנאהבים בעשור האחרון ברחבי אירופה. השבוע, לאחר שלוש עונות בראיו וייקאנו הספרדית, קבוצת מיונאריוס מקולומביה הודיעה כי הטיגריס שב לארץ מולדתו. הקבוצה מהבירה נחשבת לאחד המועדונים הגדולים בקולומביה, והיא ככל הנראה תהיה אקורד הסיום לאחת הקריירות המפוארות ביותר במאה ה-21.

החלוץ בן ה-38 חתם על חוזה עד לסוף שנת 24 עם אופציית הארכה לשנה נוספת.

חמסה עולמית מאחלת בהצלחה לחלוץ האגדי של קולומביה.

“ארטטה הגרמני” יאמן את דורטמונד

מי שזכה לכינוי, המחמיא מאוד יש לומר, הוא לא אחר מאשר נורי שאהין, קשר העבר הטורקי-גרמני ששיחק בין היתר במדי דורטמונד וריאל מדריד.

הכינוי תפס תאוצה ברשת בחבל הרור, חבל הארץ בגרמניה השופע מהגרים טורקים לאחר ההכרזה הרשמית של דורטמונד כי המאמן הטרי יאמן את הקבוצה. נורי שאהין, רק בן 35, יהפוך למאמן הצעיר בבונדסליגה בעונה הקרובה והוא בעצם יהיה מחליפו של המאמן לו שימש כעוזר – אדין טרזיץ’. כאמור, לנורי אין יותר מידי ניסיון כמאמן, ולמעשה הוא אימן רק 17 משחקים כמאמן ראשי בליגה הטורקית על הקווים של אנטליאספור.

החתמה מעניינת מאוד של המועדון הגרמני, כשהוא ממנה את מי שהיה נחשב בתחילת העשור הקודם לאחד הקשרים החכמים והמעניינים ביותר בכדורגל העולמי.

ליגת האלופות באסיה משנה את פניה

השבוע הודיע איחוד הכדורגל האסיאתי כי שיטת ליגת האלופות של אסיה הולכת להשתנות. החל מהעונה הקרובה, שלב הבתים יחולק לשתי קבוצות בלבד – מזרח ומערב, הכולל 8 משחקים סך הכל לכל קבוצה. לאחר מכן, 16 קבוצות יעפילו לשלב שמינית הגמר, שיתקיים בשיטה במוכרת של בית וחוץ. רבע הגמר, חצי הגמר והגמר הגדול יתקיימו תוך פחות מעשרה ימים, בשיטת הפסדת-הודחת, משחק נוק-אאוט אחד שקובע הכל. כל משחקי הנוק-אאוט, הרבע עד הגמר, יתקיימו בסעודיה באיצטדיונים נטרליים. כריסטיאנו רונאלדו כבר מתחמם.

יש לוחות משחקים בשתי הליגות הבכירות

השבוע פורסמו הגרלות המשחקים בליגה הספרדית ובליגה האנגלית, וחמסה עולמית כאן בשבילכם כדי לסמן את האירועים הבולטים:

ראשית, הקלאסיקו הגדול. המשחק הראשון ייערך בברנבאו בהופעת הבכורה של קיליאן אמבפה בקלאסיקו, כאשר המשחק השני יתקיים בחודש מאי בקאמפ נואו, שלושה מחזורים בלבד לסיום העונה!

ברצלונה וריאל מדריד יפתחו את העונה בחוץ, כשהן תתארחנה אצל ולנסיה ומאיורקה בהתאמה. במחזור האחרון, במידה והאליפות תצטרך להיות מוכרעת בו, ישחקו שתי הגדולות נגד שתי הבאסקיות הגדולות במשחקים קשים מאוד. בטוח שיהיה מעניין.

באנגליה, הסגנית ארסנל תתמודד בחמשת המחזורים הראשונים שלוש פעמים נגד קבוצות שסיימו את העונה האחרונה בטופ 5, פתיחה קשה מאוד לחניכים של ארטטה שישחקו נגד סיטי, וילה וטוטנהאם כבר בתחילת העונה. האלופה סיטי תפתח גם היא את העונה במשחק קשה מאוד, בסטמפורד ברידג’ של צ’לסי. הקרב הגדול של אנגליה יגיע כבר במחזור השני כשיונייטד תארח באנפילד את ליברפול.

דוגרי? כבר אי אפשר לחכות!

פינת היורו

זה שחקן של נבחרת.

שרדאן שאקירי שוב עושה זאת. רגל שמאל שלו כאילו הופכת חזקה פי 2 כשהוא לובש את מדיה של נבחרתו. השחקן הוותיק, שמשחק כיום ב-MLS ונמצא כבר ממש הרחק משיאו, כבש השבוע את אחד השערים היפים ביותר ביורו, שאסור לאף אחד לפספס.

כמה שאקירי דומיננטי יותר בכדורגל הנבחרות מאשר בקבוצות? קבלו את הנתון הבא – לכוכב השוויצרי יש 124 הופעות נבחרת, מספר רב יותר ממה שרשם בכל קבוצה אחרת בה שיחק במהלך הקריירה. שוויץ ושאקירי קרובים מאוד להעפיל לשלב שמינית הגמר, בתקווה שגם שם, רגל שמאל מהאימתניות בעולם – יקרעו שוב את חיבורי הרשת.

1 תגובה
  1. אלון פיאלקוב כותב

    פינה נהדרת, אוהב אותה מאד. שמח לשמוע שרדאמל פלקאו עדיין משחק

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן