🚨חסוס נאבאס החליט להישאר בסביליה

המגן הימני הוותיק שכבר הודיע על עזיבה - החליט להישאר במועדון | כל הפרטים

חוזר בו: חסוס נאבאס ימשיך בסביליה.

לאחר שהודיע על עזיבת סביליה בסוף העונה, המגן הוותיק פרסם אמש כי הוא נענה להצעת הנשיא, וכי הוא חתם על חוזה לכל החיים במועדון.

נאבאס ימשיך בסביליה עד דצמבר, ולאחר מכן הוא יפרוש ממשחק פעיל, אך הוא יישאר ככל הנראה במועדון בתפקיד אחר.

את חצי השנה שנשארה עד פרישתו נאבאס ישחק בחינם, ואת השכר שנותר בחוזה שלו הוא יתרום ל”קרן סביליה”.

כזכור, רק בסוף השבוע שעבר המגן הימני הספרדי בן ה-38 הודיע כי הוא יעזוב את המועדון כבר בקיץ הקרוב, כאשר גם סביליה כי הקפטן יעזוב את המועדון אחרי 15 שנים במדיה, בשתי קדנציות שונות.

חסוס הצעיר הצטרף לקבוצת הנערים של סביליה בשנת 2000 כאשר היה בן 14 בלבד והתקדם במעלה קבוצות הגיל עד אשר הגיע לקבוצת המילואים, שם שותף בשישה משחקים בעונת 2002/2003 בהם לא כבש או בישל. בעונה שלאחר מכן שותף כבר ב-22 משחקים, בהם כבש שלושה שערים.


לאור ביצועיו הוחלט להעלות אותו לקבוצת הבוגרים, במדיה לקח חלק בחמישה משחקים עד תום העונה. נבאס חזר לקבוצת המילואים בעונת 2004/2005, במטרה לצבור ניסיון נוסף. למרות זאת, כבר בתחילת העונה מאמנה של הקבוצה הבוגרת דאז, חואקין קפארוס, החליט שהוא בשל לשחק עם הבוגרים ובמקביל למשחקיו בקבוצת המילואים הוא שותף ב-23 משחקים בלה ליגה והבקיע פעמיים מעמדת הקשר הימני. בזכות הצלחתו בקבוצה, הוא זומן לנבחרת ספרד הצעירה.

בעונת 2005/2006 מעמדו של נבאס בסביליה היה כבר מבוסס היטב. הוא הופיע 35 פעמים במדי הקבוצה וכבש שני שערים. כמו כן, הוא שותף ב-11 משחקים בגביע אופ”א ועזר לקבוצה לזכות בגביע לאחר ניצחון 0:4 בגמר מול מידלסבורו.

בעונה שלאחר מכן, סביליה זכתה בגביע לאחר ניצחון ב”דרבי הספרדי” מול אספניול בגמר, כאשר נבאס היה אחד השחקנים הבולטים בזכייה ההיא אך לצערו שלושה חודשים מאוחר התרחשה טרגדיה איומה כאשר חברו לקבוצה אנטוניו פוארטה עבר התקף לב במהלך משחק ומת בגיל 22.
האירוע הותיר צלקת עמוקה בנפשו של חברו הטוב נבאס. ב-10/6/2013 עזב נבאס את סביליה, וב-12 ביוני 2013 חתם נבאס על חוזה לחמש שנים במנצ’סטר סיטי. כאשר שב למועדון ממנצ’סטר סיטי ב-2017 הוא החליט לקחת את החולצה מספר 16 שהייתה מזוהה עם פוארטה, כדי לשחק גם לזכרו. מאז אפשר לומר שהוא משחק בשביל שניהם.

כיליד העיירה לוס פלאסיוס, קילומטרים ספורים מדרום לבירת אנדלוסיה, הוא גדל כאוהד סביליה וחלם תמיד לבלות בה את כל הקריירה.
מסופר שפעם נדרשו אביו ואחיו לנסוע במיוחד למחנה האימונים בהואלבה, כשעה נסיעה מהבית, כדי להצילו אחרי שלקה בהתקף חרדה. זו הסיבה בגללה כמעט ולא שיחק בנבחרות הצעירות, וגם ויתר מרצון על זימונים לנבחרת עד 2009, כלומר עד שהיה בן 23. טיפולים פסיכולוגיים מעמיקים נדרשו על מנת לפתור חלקית את המצוקה, וזה לא דבר של מה בכך.

ב-1/8/2017 חזר לקבוצת נעוריו סביליה בהעברה חופשית לאחר שבילה ארבע עונות במנצ’סטר שם הספיק לעבוד עם פפ גווארדיולה שהגיע ב-2016, והקטלאני אף המציא עבורו תפקיד חדש: הקיצוני המהיר הפך למגן ימני מצוין. ב-15/12/19 בהפסד 1:2 לויאריאל הוא חרט את שמו בהיסטוריה של מועדונו האהוב כששבר את שיא ההופעות לשחקן סביליה.

בסך הכל בשתי הקדנציות שלו שהתפרשו על פני 17 שנה נבאס שותף ב-688 משחקים בכל המסגרות, כבש 37 שערים, בישל 119 נוספים וזכה בחמישה תארים:
ליגה אירופית 🏆
גביע המלך 🏆🏆
סופרקאפ אירופי 🏆
סופרקאפ ספרדי 🏆

1 תגובה
  1. כפיר כותב

    גם הוא וגם ראמוס עוזבים באותו קיץ, חתיכת מכה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן