רשמי: טוסין אדאראביויו חתם בצ’לסי

הבלם האנגלי יחצה את הכביש בלונדון ויעבור מפולהאם לצ'לסי | כל הפרטים

טוסין אדאראביויו חתם רשמית בצ’לסי.

הבלוז הודיעו היום (שישי) על החתמתו של טוסין, שיהיה הרכש הראשון של אנצ’ו מארסקה.

אדאראביויו היה מועמד גם לניוקאסל ולמנצ’סטר יונייטד, כמו גם לקבוצות נוספות ברחבי אירופה, אך בחר בסופו של דבר להצטרף לבלוז. הוא יחליף את טיאגו סילבה הוותיק, שעזב לפלומיננזה. אדאראביויו מצטרף לצ’לסי בהעברה חופשית לאחר שסיים את חוזהו בפולהאם. הוא חתם על חוזה ל-4 שנים, עד סוף עונת 2027/28.

לאחר החתימה הרשמית אמר טוסין: “אם אתה לא יכול לנצח אותם – תצטרף אליהם. אני כאן בצ’לסי כדי לנצח, אני רוצה לנצח. צ’לסי היא מועדון ענק וזה רגע מעגל מלא עבורי. נולדתי במרחק שלושה קילומטרים מסטמפורד ברידג’ וערכתי שם את הופעת הבכורה המקצועית שלי. אני מאוד נרגש ומצפה לעזור לדחוף את המועדון לכיוון שאליו אנחנו רוצים ללכת”. הבלם גם שיתף כי לפני החתימה הרשמית הוא התייעץ עם ראחים סטרלינג וקול פאלמר, שסיפרו לו רק דברים טובים על צ’לסי והשפיעו על החלטתו להגיע ל’בלוז’.

אדאראביויו גדל באקדמיה של מנצ’סטר סיטי מגיל שבע אך מיעט לשחק במדי הקבוצה הבוגרת ובעונת 2018-19 הושאל לווסט ברומיץ’ מהצ’מפיונשיפ, איתה הודח מפלייאוף העלייה לפרמייר ליג. באותה העונה שלמעשה הייתה עונת הבכורה של הבלם בהרכב קבוצת בוגרים, אדאראביויו רשם 36 הופעות כאשר את רובן עשה בהרכב הפותח. עונה לאחר מכן, הבלם הצעיר יצא להשאלה נוספת והפעם בבלקבורן רוברס מהצ’מפיונשיפ איתה סיים במקום ה-11 בליגה. באותה עונה, אדאראביויו שיחק 35 משחקים במדי הקבוצה והופעותיו הטובות גרמו לפולהאם, שעלתה באותה עונה לפרמייר ליג, לרכוש אותו תמורת 1.65 מיליון אירו. בעונת הבכורה של אדאראביויו בפרמייר ליג הוא היה שחקן הרכב בקבוצה הלונדונית אך לצערו ירד עם הקבוצה תוך עונה אחת בלבד חזרה לצ’מפיונשיפ. בעונת 2021-22, פולהאם עלתה בחזרה לפרמייר ליג מהמקום הראשון כאשר אדאראביויו נבחר להרכב השנה בליגה והיה מהבלמים המצטיינים בליגה.

בשתי העונות האחרונות, אדאראביויו הוא בלם הרכב בפולהאם בפרמייר ליג והוא רשם 45 הופעות בליגה כאשר רוב המשחקים שפספס היו בשל פציעות. אדאראביויו מתנשא לגובה של 1.96, רשם העונה בליגה 1.1 תיקולים למשחק, 4 הרחקות למשחק ובשל גובהו יכול לתרום רבות במצבים נייחים. סך הכל בתקופתו בפולהאם במשך ארבע עונות, הבלם האנגלי רשם 132 הופעות בהן הבקיע חמישה שערים ובישל שניים נוספים נוסף לכך שעזר לקבוצתו לשמור על שער נקי 38 פעמים.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן