ידרוש משחק חוזר? לאפורטה נגד ה VAR

לאחר האירוע השנוי במחלוקת בקלאסיקו הגדול, זו'אן לאפורטה דורש לראות את כל החומרים השונים בכדי להבין האם שופטי המשחק טעו ומנעו מקבוצתו שער חוקי - במידה וזה המצב, לאפורטה ידרוש משחק חוזר בין השתיים.

ז’ואן לאפורטה עם הודעה לתקשורת המספרת על עמדת ברצלונה בנוגע לשימוש ב-VAR בסנטיאגו ברנבאו:

“כנשיא ברצלונה, ברצוני להעביר את חוסר שביעות הרצון שלי למחרת השימוש הלא נכון בכלי כגון VAR באחד המשחקים החשובים ביותר בלוח הזמנים העולמי.

כפי שאתם יודעים היטב, מעולם לא הייתי תומך גדול של ה-VAR כי אני מאמין שככל שהוא מיושם, זה מוריד את הספונטניות של הכדורגל. אבל מה שאני בעד זה שעכשיו כשיש לנו את זה, אנחנו תמיד משתמשים בכלי זה כדי למנוע טעויות שעלולות להוביל להחלטות לא הוגנות.

בהופעה הזו שאני עושה, אני לא רק מפגיש את חוסר שביעות הרצון של אוהדי בארסה עם הדרך בה פעל ה-VAR אתמול, אלא גם אני מדגיש את העובדה שלמרות שזה כלי שנמצא בשימוש כבר הרבה זמן, הוא ממשיך ליצור בלבול עם קריטריונים סותרים על פי במשחקים וקבוצות שונות. ברצלונה רוצה גם להדגיש את הכוח של התחרות שלנו ואת זה שאנחנו מצליחים ואחרינו ישנם מיליוני אוהדים ברחבי העולם, אבל אנחנו לא יכולים להיות פטורים מביקורת, כאשר השימוש ב-VAR מערער את המוצר שלנו”.

על שער הרפאים

נשיא ברצלונה נגע גם בתקרית השנויה במחלוקת בדקה ה-28 של המשחק כאשר שוער ריאל מדריד לונין הדף את הבעיטה של לאמין ימאל:

“אנחנו מבינים את הקושי שעומד בפני גורמים רשמיים, אבל בגלל זה קיימים כלים כאלה (כמו VAR) אשר צריכים לעזור לתחרות להיות הוגנת יותר ולא להיפך. אתמול היו כמה תקריות שנויות במחלוקת, אבל בין כולן יש אחת שהיא קריטית ויכולה לשנות את התוצאה של המשחק. אני מתכוון כמובן לשער הרפאים של לאמין. כמועדון אנחנו רוצים להיות בטוחים לגבי מה שקרה, ומסיבה זו אנו נגיש בקשה מיידית לוועדת השופטים הטכנית בהתאחדות הכדורגל הספרדית לקבלת אוסף מקיף של צילומים ורצועות שמע מהאירוע. 

אם לאחר ניתוח התיעוד הזה, המועדון יבין שנפלה טעות בתיקון האירוע, אנו ננקוט בכל האמצעים הזמינים כדי להפוך את המצב, מבלי לבטל כמובן את האפשרות של כל פעולה משפטית נדרשת. אם יאושר כי זה היה שער חוקי, אנחנו נתקדם ואנחנו לא שוללים בקשה שהמשחק ישוחזר, בדיוק כפי שקרה במשחק אחר באירופה בגלל שגיאת VAR.

לבסוף, אני רוצה להדגיש שלמרות ההתמקדות שלנו בזה במקרה, אנחנו גם לא מסכימים עם מקרים אחרים שהתרחשו במהלך המשחק, ושאפשר היה לבדוק אותם באמצעות VAR.”

לסיום, לאפורטה פנה ישירות לאוהדים: “חברים ואוהדי בארסה: עמדת המועדון אינה חסרת בסיס, אלא כזו שהמצב מאלץ אותנו להגיע אליה לאחר שסבלנו מאירועים שונים על המגרש שפגעו בנו ואחרים שהועילו ליריבה שלנו, וזה ביחד משקף את ההבדל בנקודות שיש בראש הטבלה בלה ליגה”.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    תואר המועדון המביך באירופה הם ללא ספק זוכים.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן