“יהרוס את המשחק”: הסערה סביב הכרטיס הכחול

אלו שבעד ואלו שנגד. מאוזיל ועד לסאות'גייט. ההסתייגות של פיפ"א וההתנגדות הנחרצת של צ'פרין. כל הפרטים על הסערה סביב הכרטיס שחוצה את עולם הכדורגל.

יממה לאחר הדיווח בטלגרף על האישור של מועצת ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל (Ifab) על כניסתו לשימוש של ה”כרטיס הכחול”, ונראה כי הסערה בעולם הכדורגל מסרבת לשקוע.

כזכור, דיווח שהתפרסם אמש(חמישי) ב”טלגרף” הבריטי אישר כי אופ”א מתכוונת להודיע על הכנסה של כרטיס חדש לחוקי המשחק – הכרטיס הכחול. על פי הדיווח, שחקן שיקבל את הכרטיס הכחול – יישב בחוץ במשך 10 דקות, ולאחר מכן הוא יחזור למשחק. הכרטיס הכחול מיועד להישלף על עבירות של זלזול כלפי שופטים ועל עבירות שהן חמורות יותר מכרטיס צהוב אך לא מספיק חמורות בשביל כרטיס אדום.

נשיא אופ”א היוצא, אלכסנדר צ’פרין, היה ראשון המתנגדים למהלך. בראיון שנתן צ’פרין בחודש שעבר הוא הודיע כי הוא מתנגד לחלוטין לשימוש בכרטיסים הכחולים. עוד הוא הוסיף כי: “זה לא כדורגל יותר”. ההתעקשות של צ’פרין הובילה לכך שלא יהיה שימוש בכרטיס החדש לא ביורו הקרוב ולא בעונה הבאה בליגת האלופות.

אבל נשיא אופ”א הוא ממש לא היחיד שמתנגד למהלך. עוד ועוד כדורגלנים ואנשי מקצוע מתקשים להבין את הצורך בכרטיס החדש, ומביעים את חששם מהפגיעה שלו במשחק הקיים. כך לדוגמא התבטא פרשן רשת ‘סקיי’ האנגלית, פול מרסון: “אם תוציאו שחקנים להשעיות של עשר דקות – אתם הורגים את המשחק. יהיו עשרה שחקנים מאחורי הכדור עד שהשחקן שהורחק יחזור, זה יהיה הכדורגל המשעמם ביותר שיש. בזבוז זמן. הדבר שמושך כל כך הרבה עניין בפרמיירליג זה הקצב המהיר שלה. הכרטיס הכחול יזרוק את כל מה שטוב בכדורגל החוצה מהחלון. השחקנים ימשכו זמן, יסחטו עבירות, אלו יהיו 10 הדקות הגרועות ביותר שיש”.

שחקן העבר מסוט אוזיל ביקר את המהלך בחשבון הטוויטר שלו, וכתב בציניות: “האם זה אומר שאתלטיקו מדריד תסיים כל משחק שלה עם שישה שחקנים?”.

גם מאמן נבחרת אנגליה, גארת’ סאות’גייט, הביע את הסתייגותו מהמהלך. בראיון שנתן ל’סקיי ספורט’ אמר סאות’גייט כי: “הייתי אומר שהמשחק עבד די טוב במשך זמן רב. אני יודע, אני מניח שאנחנו תמיד צריכים להתחדש עם דברים מסוימים. אני חושב שאפשר לשפר דברים. אבל אני לא מבין את הצורך בשינוי הזה. אם מישהו עושה עבירת משמעת בעייתית, פשוט תרחיקו אותו”.

גם מאמן טוטנהאם – אנג’ פוסטקוגלו, מאמן אברטון – שון דייץ’ ומאמן קריסטל פאלאס – רוי הודג’סון הביעו בעבר את התנגדותם למהלך שכזה.

גם פיפ”א הוציאה מעין הסתייגות מהמהלך מייד לאחר הפרסום בטלגרף. בציון בחשבון ה-X(טוויטר לשעבר) של הארגון נכתב כי: “פיפ”א מבקשת להבהיר כי הדיווחים על מה שמכונה ‘הכרטיס הכחול’ ברמות העילית של הכדורגל אינם נכונים ומוקדם מדי. כל ניסוי כזה, אם ייושם, צריך להיות מוגבל לבדיקה בצורה אחראית ברמות נמוכות יותר, עמדה שעליה מתכוונת פיפ”א לחזור ולדון כאשר נושא סדר היום הזה יידון באסיפה האגפית של IFAB שתתקיים ב-2 במרץ”. בכך, גם ארגון הכדורגל הגדול בעולם הסתייג מהמהלך המתוכנן.

מנגד, ישנם לא מעט קולות בעולם הכדורגל שתומכים בעניין. יושב ראש איגוד השופטים של פיפ”א, פיירלואיג’י קולינה, אמר כי: “הרעיון הוא להתחיל לעבוד על זה בהקדם האפשרי כדי לספק לשופטים פרוטוקול מפורט לשימוש בכרטיס החדש. הרעיון הוא לסיים את הפרוטוקול בקרוב. הניסוי הצליח מאוד בתחרויות חובבניות. עכשיו אנחנו מדברים על רמה גבוהה יותר, כנראה מקצועית או אפילו ברמות הגבוהות ביותר״.

גם אחד מבכירי הכדורגל האנגלי, מארק בולינגהאם, אישר כי ההתאחדות האנגלית מאוד מעוניינת במהלך: “כאשר הסתכלנו על הכרטיס הכחול – ברור שצריך לפתח פרוטוקול מפורט – אבל באזורים שבדקנו את השימוש בכרטיס זה עבד מאוד מאוד טוב בליגות החובבניות באנגליה”.

הכרטיס הכחול צפוי להיכנס לתוקף החל מהעונה הבאה במגוון ליגות מקצועניות ברחבי אירופה, ובין הייתר דווח כי הוא צפוי להיכנס למפעל הגביע האנגלי ולכדורגל הנשים האנגלי. לא ברור מתי והאם בכלל הוא ייכנס גם לרמות הגבוהות ביותר, אך ישנם לא מעט שאלות סביבו, ומעניין מאוד לראות כיצד הוא ישתלב ברמות המקצועניות.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן