יום הדין 2 | דין הויסן שואף גבוה ויש לו על מה

הכישרון הצעיר של יובה שמושאל לרומא בראיון מיוחד. על ההחלטה לייצג את נבחרת ספרד, המשפחה, ההורים, העונה הנוכחית והשאיפות.

דין הויסן, הכוכב הצעיר של יובה שבחר לייצג את נבחרת ספרד, התראיין אמש לקראת הבכורה בנבחרת ספרד עד גיל 21. הויסן, בלמה ההולנדי הצעיר של יובנטוס, עבר בחלון ההעברות האחרון בהשאלה יבשה לרומא עד לסוף העונה במטרה לקבל דקות, ואמש נגד סלובקיה הוא ערך את משחק הבכורה שלו בנבחרת ספרד הצעירה.

כשהנער בן ה-18 מאמסטרדם עבר לרומא הוא סיפר שהוא לא היסס לרגע לעבור לשם בהשאלה, כדי לצבור נסיון ולהתאמן תחת מוריניו, הלא הוא ‘המיוחד’. לאחר כמה זמן מוריניו פוטר, ודניאלה דה רוסי לקח את המושכות על הקבוצה מבירת איטליה. כשדה רוסי חתם, עלתה השאלה האם תחת המאמן החדש הויסן יקבל הזדמנויות, כמו שמוריניו תכנן אלא שלא היה לו כל כך זמן, שכן “המיוחד” פוטר מרומא קצת אחרי חלון ההעברות, או שמא הוא ייבש אותו על הספסל? עם הזמן התברר כי דה רוסי נותן להויסן לא מעט קרדיט, ועד כה ההולנדי הצעיר שיחק 9 פעמים בליגה תחת דה רוסי, שזה בעצם כל משחקי הליגה שהיו שדה רוסי מונה. כמו כן, הנער מאמסטרדם הספיק לכבוש כבר 2 שערים ברומא, אחד מהם היה שער מטורף ב3-0 פרוסינונה. מאז שדה רוסי מונה כמאמנה, הזאבים הפסידו משחק אחד בלבד, 4-2 נגד אינטר.

באמצע השבוע, התפרסמה באתר GOAL רשימת 50 השחקנים הצעירים הטובים בעולם ילידי שנת 2005 ואילך. הויסן נכלל ברשימה והוא ממוקם במקום ה-29. כישרון עולה אחר של יובה, הלא הוא קנאן יילדיז, נכלל גם הוא ברשימה והוא במקום השמיני. בחודש ספטמבר דיווחנו בערוץ הטלגרם ‘יובנטוס עדכונים’, שדין הויסן נמצא זמן רב תחת המעקב של התאחדות הכדורגל הספרדית, וכי הוא עשוי להיות מוזמן לפגרה הקרובה על ידי המאמן של הנבחרת הצעירה, סנטי דניה, לצמד משחקי הידידות נגד סלובקיה ובלגיה עד גיל 21, במידה ויחליט לבחור לשחק עבור ספרד.

איך הוא יכול לשחק עבור נבחרת ספרד אתם שואלים? ובכן, נכון, הויסן הוא הולנדי שנולד באמסטרדם בשנת 2005, אלא שהוא גדל במרבלה שבספרד. בכך, הוא בעצם יכל לבחור האם לייצג את הנבחרת ההולנדית או את זו הספרדית. מפה לשם, לפני כשבוע פורסם סגל נבחרת ספרד עד גיל 21 לקראת הפגרה הקרובה, ודין הויסן נכלל בסגל, ובצורה די רשמית הודיע שההולנדי בחר לשחק עבור ספרד.

לקראת המשחק, הבלם הכשרוני התראיין לעיתון האיטלקי ה”Gazzetta dello Sport”. הוא דיבר על העונה שלו עד היום, על המודלים לחיקוי שלו ועל כוונותיו לעתיד:

“אני דובר הולנדית, אנגלית, איטלקית וספרדית אבל השפה האהובה עליי זו ספרדית”, פתח הספרדי את הראיון. “אין הרבה מה לומר, זה היה פשוט. קיבלתי את הדרכון הספרדי שלי, ולא חשבתי על זה הרבה. זו הייתה בחירה שהוכתבה על ידי הלב ושלא נאבקתי לעשות. נולדתי באמסטרדם בשנת 2005, ובקיץ 2010, באופן מוזר, במהלך גמר המונדיאל בין ספרד להולנד, ההורים שלי החליטו לעבור למרבלה (עיר בספרד). הורים שלי נפשו ב’קוסטה דל סול’ במשך שנים, והם החליטו לשנות את חייהם. הם החליטו לעבור לתקופת ניסיון של שנה או שנתיים, אבל נשארנו שם לתמיד. ההורים שלי הם מבדרי ילדים: בחורף הם מקימים טרמפולינות לקפיצה ובקיץ פארקי מים בים, עם מגלשות ומתנפחים. אתה יודע. יש לי שני אחים גדולים שלא משחקים כדורגל; הלכתי לבית ספר בינלאומי והתחלתי לשחק כדורגל, דברים התנהלו כשורה, וכשהייתי בוגר נבחרת הולנד פנו אליי. לא יכולתי להגיד לא, בהתחשב במוצאי. אבל תמיד חשבתי על ספרד. גדלתי כאן. רציתי להגיע אל הנבחרת הלאומית; אם זה לא היה ככה, לא הייתי כאן”.

הויסן נשאל על התגובה של נבחרת הולנד להחלטתו לייצג את נבחרת ספרד: ‘”אם להיות הוגן. הם התאכזבו. הם הצטערו לאבד אותי, אבל הם לא עשו רעש. ההורים שלי נתנו לי חופש בחירה מקסימלי. הם אמרו לי לעשות מה שאני מרגיש ורוצה, הם היו תומכים בי בכל מקרה. סרחיו ראמוס, הוא היה האליל שלי. ואני לא אומר את זה כי הוא אנדלוסי, האזור שבו גדלתי. עבורי, סרחיו ראמוס הוא אחד הבלמים החזקים והטובים בהיסטוריה של הכדורגל”.

לאחר מכן, שיתף הויסן על מצבו המקצועי כמושאל מיובנטוס לרומא: “זה משהו שלא קורה לעתים קרובות כל כך, אבל לא חשבתי על זה יותר מדי. ההזדמנות הגיעה ואני ניצלתי אותה. בכנות, אני לא יודע למה לא שיחקתי ביובה. אני רק יודע שכשהציעו לי ללכת לרומא, אהבתי את הרעיון מאוד כי זה מועדון נהדר. ואז מישהו כמו מוריניו מתקשר אליך, קשה להגיד לא. חשבתי שאם הם התקשרו אליי, זה בגלל שהם צריכים אותי. ואז הרווחתי את השאר. כל דקה שאני משחק ברומא היא תוצאה של עבודה והקרבה. גם אחרי שהתחלף המאמן המשכתי לשחק, ואני חושב שזה סימן טוב. לזה התכוונתי כשדיברתי על להרוויח את זה. הסתגלתי מהר לשינוי, גם בגלל שהם שניהם מאמנים ואנשים יוצאי דופן. אני מוקף בחברים נהדרים לקבוצה, אני נהנה, אני לומד. אנחנו מסתדרים טוב, נראה לאן נוכל להגיע העונה. המטרה, כמובן, היא ליגת האלופות”.

הויסן דיבר גם על ההגרלה ברבע גמר הליגה האירופית מול מילאן: “אלו שני משחקים שאני נאלץ לא לשחק בהם כי אני לא ברשימה של הליגה האירופית. אני אעודד מהיציע. אנחנו יכולים לעשות את זה ולעלות לחצי הגמר”.

הויסן התייחס גם לעתידו: “ובכן, לרומא אין שום אפשרות רכישה. אבל מכדורגל למדתי דבר אחד, אי אפשר לדעת מה יכול לקרות. הדבר היחיד שבטוח הוא שאני חוזר ליובה ואהפוך את עצמי לזמין בכל פעם שיגידו לי לשחק. זה המועדון הגדול הראשון שהאמין בי, נותרו לי רק לומר מילות תודה”.

על זימונו של פאו קובארסי לנבחרת ספרד אמר הויסן: “אתה לא צריך להסתכל על הגיל של השחקן אלא על איך כל אחד משחק. אם מישהו בן 10 והוא טוב, תן לו לשחק. האיכות חשובה, לא הגיל. כמובן שאני חולם על אליפות אירופה עם נבחרת ספרד. זה יהיה תלוי איך העונה תסתיים. יש גם את האולימפיאדה. כפי שאתה יכול לראות, העתיד שלי תמיד די פתוח”.

הויסן שואף גבוה וחולם להיות שחקן משמעותי הן ביובה והן בנבחרת ספרד. עם עבודה קשה כמו שלו, הוא יכול להגיע למקומות מאוד גבוהים, עכשיו רק צריך לתת לזמן לעשות את שלו.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן