יום הולדת 64 לשחקן שחצה את הקווים שוב ושוב

דרבי, מאבק בין שתי קבוצות מאותה עיר, הוא לוהט בפני עצמו בוודאי עם מוסיפים לו את הפן הדתי כמו בגלאזגו בדרבי בין סלטיק לריינג’רס או המעמדי כמו ריאל מדריד לאתלטיקו מדריד. “חציית הכביש” בין שתי קבוצות מאותה עיר נחשבת בעיני אוהדים רבים, לפשע שלא ימחל ולא הרבה שחקנים עושים מעברים כאלה.

הדרבי של מילאנו בין מילאן לאינטר מילאנו, שתיים מהקבוצות הגדולות באיטליה ובאירופה כולה, הוא אחד הדרבים הלוהטים בעולם. בצל היריבות הגדולה ביניהן, אין הרבה שחקנים שלבשו את מדי שתי הקבוצות. גם ליובנטוס, הקבוצה המעוטרת באיטליה קבוצה הכי מעוטרת בארץ יש דרבי משלה, מול טורינו. רק שחקן אחד בהיסטוריה לבש את מדי ארבעת הקבוצות האלו – אלדו סרנה, שהיום חוגג יום הולדת 64.

אלדו סרנה מגיע לאינטר

אלדו סרנה נולד ב-25 ביוני 1964, במונטבלונה שבאיטליה. הוא התחיל לשחק כדורגל בקבוצת הנוער המקומית, ובעונת 1977/78, כשהיה בן 14 בלבד, הוא עלה לקבוצה הבוגרת. הקבוצה שיחקה אז בליגה הרביעית באיטליה, וסרנה מצא את מקומו כחלוץ. בעונתו הראשונה בקבוצה הבקיע הנער תשעה שערים, ומשך את עיני הקבוצות הגדולות בארץ המגף.

בסיום עונתו הראשונה בבוגרים הוא נקנה בידי אינטר מילאנו, אחת משלושת הקבוצות הגדולות של איטליה. סרנה לא הרבה לשחק בעונתו הראשונה באינטר, והוחלט להשאילו. הוא שיחק שנתיים בליגה השנייה בקומו, איתה עלה ליגה, ובבארי – ובסיומן הוא חזר לאינטר.

רצף השאלות בלתי פוסק וחציית הקווים

הפעם באינטר הוא הרבה לשחק, אך לא הבקיע שערים רבים. אחד מהשערים שכן כבש היה חשוב ביותר. אינטר פגשה בגמר הגביע האיטלקי בעונת 1981/82, שנערך בפורמט של שני משחקים, את טורינו וסרנה הבקיע את שער הניצחון במשחק הראשון שנגמר בתוצאה 0:1. הגומלין הסתיים בשוויון 1:1 ואינטר הניפה את הגביע.

בסיום העונה סרנה הושאל שוב, הפעם ליריבה העירונית מילאן. בגלל גילו הצעיר והעובדה שלא היה שחקן משמעותי, המעבר התקבל בהבנה על ידי האוהדים. מילאן באותה עונה שיחקה גם היא בליגה השנייה, בגלל פרשת הטיית משחקים בהם הואשמה, וסרנה השתלב בה בצורה טובה. הוא היה חלק משמעותי בזכייה באליפות הליגה השנייה, ובחזרה המהירה לסריה א’.

בסיום העונה הוא חזר לאינטר, כאשר הפעם הוא הצליח בצורה משמעותית יותר. סרנה שיחק 28 משחקים, וכבש שמונה שערים, אך הסיומת שלו לא הייתה מספיק טובה. באינטר החליטו להשאילו בפעם הרביעית, הפעם לקבוצה מהסריה א’. סרנה הושאל לטורינו, בהחלטה שאולי יצטערו עליה באינטר.

אלדו סרנה אלוף איטליה ומלך שערי הקבוצה

סרנה כבש תשעה שערים במדי טורינו, שהפכו אותו למלך שערי הקבוצה באותה עונה. אחד מהשערים היה מול אינטר עצמה, במשחק שהסתיים ב-1:1. טורינו וסרנה סיימו מקום במקום השני בליגה, ארבע נקודות (באותה תקופה הוענקו שתי נקודות לניצחון) מתחת לאלופה הלאס ורונה – ונקודה מעל אינטר שסיימה שלישית. הפעם לא חזר סרנה לאינטר, אלא נמכר ליובנטוס, היריבה העירונית של טורינו ואלופת אירופה בעונה הקודמת, ובכך השלים את הסריה אתה פתחנו.

בדצמבר 1985 זומן סרנה לראשונה לנבחרת איטליה הבוגרת, וחודשיים מאוחר יותר הוא כבש את שער הבכורה בנבחרת. במונדיאל 1986 הוא זומן לסגל הנבחרת אך לא שיחק בכלל. ביובנטוס הוא שיתף פעולה עם אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, מישל פלאטיני. כבר בעונתו הראשונה בקבוצה, זכה עם הקבוצה באליפות איטליה, הראשונה בתולדותיו כשהוא מסיים כמלך שערי הקבוצה עם 20 שערי בכל המסגרות וזכה עם הקבוצה גם בגביע הבין יבשתי.

גיבור טראגי במונדיאל

סרנה שיחק שנתיים ביובנטוס, בסיומן חזר לאינטר מילאנו והפעם לא הושאל לשום מקום. בעונת 1988/89 סיים לראשונה בקריירה כמלך שערי הליגה עם 22 שערים, וזכה עם הקבוצה באליפות. במונדיאל 1990 שוב זומן לסגל, אך הפעם זכה לדקות. הוא שותף לראשונה בשמינית הגמר מול אוורוגוואי, במשחק שהתקיים ביום הולדתו ה-30, והוא הבקיע את השער השני של נבחרתו במשחק שנגמר בניצחון 0:2.

איטליה המשיכה עד לחצי הגמר, שם היא פגשה את נבחרת ארגנטינה של של דייגו מראדונה. 2 הנבחרות נגררו לדו-קרב פנדלים, כאשר סרנה בעט את הבעיטה החמישית והמכרעת של האיטלקים שנהדפה בידי סרחיו גויקוצ’אה שוערה של ארגטינה. סרנה הודה מאוחר יותר שלא רצה לבעוט אך אף אחד אחר לא התנדב והוא הפך לגיבור הטראגי של המשחק.

הוא המשיך באינטר עד סיום עונת 1990/91בה זכה עם הקבוצה בגביע אופ”א ועבר שוב ליריבה העירונית מילאן. הפעם המעבר לא התקבל בעין טובה אצל אוהדי אינטר שראו במעבר בגידה, מכיוון שהפעם היה שחקן משמעותי. במילאן מיעט לשחק אך זכה בשתי אליפויות, והפך לאחד מחמשת השחקנים היחידים בהיסטורית הכדורגל האיטלקי שזכה עם שלוש קבוצות שונות באליפות. בקיץ 1993 פרש סרנה ממשחק בגיל 33.

האם נראה עוד שחקן שיעשה את המעברים האלו?

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן