ירוק על כל הקופה

מכבי חיפה תשחק את משחקה האחרון במסגרת הליגה האירופית מול פנאתינייקוס ביוון כששתי הקבוצות ינסו לעשות הכל במטרה להמשיך באירופה.

במאבק על מקום בשלבי הנוקאאוט של הקונפרנס ליג, פנאתינייקוס תארח היום (חמישי, 14.12.23) את מכבי חיפה באצטדיון אפוסטולוס ניקולאידיס במסגרת הליגה האירופית.

למרות ששתי הקבוצות פספסו את ההעפלה לשלבי הנוקאאוט של הליגה האירופית, עדיין יש להן סיכוי להישאר רלוונטיות בכדורגל האירופי בהמשך העונה.
פנאתינייקוס עלתה השנה לשלב הבתים של הליגה האירופית עם שאיפות להבטיח את ההעפלה מהבית כחלק מאתגר. עם זאת, התקוות של המועדון התנפצו עם הפסד 3:2 מול ויאריאל במחזור החמישי, בו המארחים מהלה ליגה עלו ליתרון מרשים של שלושה שערים תוך 47 דקות בלבד. סבסטיאן פלאסיוס ופוטיס יואנידיס אמנם כבשו שערים במחצית השנייה, אבל זה לא הספיק ליוונים.

פוטיס יואנידיס חוגג. יחגוג גם מול מכבי חיפה? (קרדיט: protothema)
פוטיס יואנידיס חוגג. יחגוג גם מול מכבי חיפה? (קרדיט: protothema)

יואנידיס היווני, מהכובשים הבולטים במפעל עם ארבעה שערים, אולי בהופעתו האחרונה במועדון במסגרת אירופית זו לפני שיתקדם לקבוצה אחרת, ינסה להותיר חותם פעם נוספת. פנאתינייקוס, בראשות איבן יובאנוביץ’, נמצאת כרגע בראש טבלת ליגת העל היוונית, במטרה לגבור על א.א.ק אתונה במאבק על הכתר בעונת 2023/24. המטרה של פנאתינייקוס ברורה: צריך להימנע מהפסד מול מכבי חיפה כדי להבטיח את המקום השלישי בבית ו’ ולהשיג כרטיס לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס ליג.

מכבי חיפה, לעומת זאת, עומדת בפני סיטואציה של להיות או לחדול לאחר שלא הצליחה לנצח באף אחד מחמשת המשחקים הראשונים שלה במפעל. השער היחיד שלהם בליגה האירופית הגיע מעבדולאי סק בהפסד 2-1 לויאריאל ב-9 בנובמבר, מה שהפך אותם למועדון עם הכי מעט כיבושים עד כה בשלב הבתים. לשם השוואה, המועדון הבא אחריהם הוא האקן השוודית שסיימה במקום השלישי בליגה המקומית ובמקום האחרון בבית ח’ אליו היא שייכת עם שני שערים בלבד מול באייר לברקוזן, קראבח ומולדה כאשר שני השערים נכבשו מול האחרונה בשני מפגשים שונים, שהסתיימו בהפסד.

מכבי חיפה אמנם מתקשה לנצח במפעלים היבשתיים, אך נמצאת ברצף של חמישה משחקים ללא הפסד בליגת העל, אמנם גם בגזרה הזו הייתה רוצה להיות במיקום גבוה יותר בטבלה, כשהיא ממוקמת כרגע 6 נקודות מתחת למכבי ת”א המוליכה ו-4 נקודות ומשחק חסר מתחת ליריבה העירונית הפועל חיפה. פרנצדי פיירו שכבש בתיקו 1-1 האחרון עם בית”ר ירושלים, צפוי לפתוח בחוד ההתקפה של הקבוצה כשהוא מוביל את הקבוצה בכיבוש שערים, עם ארבעה כאלו בליגה. עבור מכבי חיפה, האתגר הוא להתגבר על בעיות ההבקעה שלהם, כאשר רק פיירו, ביחד עם צ’ארון שרי ודיא סבע (שסיים את דרכו בקבוצה) מצאו את הרשת יותר מפעם אחת העונה כשהשניים האחרונים הרשיתו פעמיים כל אחד. ניצחון החוץ האחרון של הקבוצה באירופה היה באוגוסט, אז ניצחה 1:2 את סלובן ברטיסלבה בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות.

פנאתינייקוס תחסר את הבלם הורדור מגנוסון בשל פציעה ברצועה הצולבת בספטמבר האחרון, ויצטרף אל אריק פאלמר-בראון, שחקן מנצ’סטר סיטי לשעבר, שהיה בספק למשחק לאחר היעדרות של חודשיים אך לבסוף הוחלט שלא לסכנו. בנוסף, פיליפ דיוריצ’יץ’ עשוי לפספס גם הוא את ההתמודדות בחמישי בגלל מתיחה לאחר שנפצע בניצחון האחרון של קבוצתו על אופי כרתים בתחילת החודש.
מכבי חיפה צפויה לבצע שינויים התקפיים אחרי תיקו ללא שערים מול ויאריאל, כאשר פיירו ושרי עשויים לפתוח. ענאן חלאילי, שחתם על חוזה חדש בקבוצה עם סעיף שחרור של 5 מיליון יורו וכיכב במשחק האחרון מול בית”ר ככל הנראה ימשיך לקבל את הקרדיט המוצדק. עלי מוחמד, שנעדר מהמשחק האחרון בשל פציעה קלה, עשוי לחזור להרכב הפותח.

למרות האתגרים בחלק הקדמי, דווקא מי שמכבי חיפה יכולה לסמוך עליו הוא השוער הצעיר שריף כיוף, בוגר מחלקת הנוער של המועדון, שהבטיח את השער הנקי השני שלה בשלב הבתים עם תצוגה של חמש הצלות באסטדיו דה לה סרמיקה מול ויאריאל. השוער בן ה-22 צפוי להמשיך ולשמור על מקומו בשער לקראת המשחק הקרוב לאחר שהדיח את איתמר ניצן הותיק מאפודת השוער הראשון של הקבוצה. בתחילת החודש עוד דווח על כך שהירוקים ינסו להחתים מחדש את ג’וש כהן, השוער שהוביל את הקבוצה ל-3 אליפויות רצופות והופעה בליגת האלופות, אך לאחרונה דווח בארצות הברית כי השוער יחתום באטלנטה יונייטד מליגת ה-MLS ובכך הקריירה של השוער בליגה הישראלית הסתיימה לעת עתה.

בפנאתינייקוס מודעים לכך שתיקו יבטיח את מקומם בקונפרנס ליג, מה שעשוי להוביל לשיטת משחק הגנתית יותר היום.
מכבי חיפה חייבת לשפר את הביצועים ההתקפיים שלה כדי לטפס אל המקום השלישי, אבל יצטרכו להיזהר בחלק ההגנתי מהתקפות מתפרצות, בידיעה שהעונה הם לא קבוצה שמוכרת ביכולתה לחזור מפיגור כמו בתקופתו של ברק בכר.
בלי קשר למשחק, פתיחת העונה המגמגמת של הירוקים מהכרמל הובילה להחלטה במועדון לנסות לחזק ולעבות את הסגל עם 3-4 שחקנים לעמדות שונות במגרש, כאשר נטע לביא, עומר אצילי ושון וייסמן מועמדים לחזור אל החיפאים במידה ויסכימו להתגמש בתנאי השכר שלהם.

כל מה שנותר לקוות הוא שהירוקים מישראל יצליחו להפתיע במשחק חוץ קשה ביוון ובכך לנסות להציל את העונה האירופית של הקבוצה, ומסאי דגו אולי יצליח לייצב מעט את מעמדו להמשך העונה על הקווים.

1 תגובה
  1. יוחאי כותב

    כתבה אדירה
    תמשיכו לסקר כדורגל ישראלי

    לדעתי ביחס לציפיה דגו מפתיע לטובה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן