ישראל נגד פיפ”א: המלחמה על הכדורגל הישראלי

מדרישתו של רג'וב עד השבת האש של ההתאחדות - מה עתיד הכדורגל הישראלי?

מהצעת הפלסטינים להרחיק את ישראל ועד התכנסות ועדת ה’מומחים’ – כל הפרטים מהסערה בקונגרס פיפ”א

הצעת נשיא ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל ג’יבריל רג’וב להרחיק את ישראל מפיפ”א הסעירה את עולם הכדורגל בימים האחרונים. רג’וב, שידוע בארץ בתור טרוריסט מורשע וניסה לא פעם לטרפד את פעילות ישראל בפיפ”א דרש בעקבות המלחמה להפעיל סנקציות על ישראל ונאם בפני קונגרס פיפ”א שהתכנס בבנגקוק:

“אני עומד בפניכם פעם נוספת כדי למחות על הפעולות הלא חוקיות וההפרות של ישראל, כולל ההתאחדות לכדורגל הישראלית, שמאפשרת את קיומם של מועדוני כדורגל מתוך התנחלויות הממוקמות בשטחים פלסטיניים כבושים. שר החוץ הישראלי איים לעצור אותי באופן אישי, אבל שום דבר לא יעצור אותי בקידום מה שאני מאמין בו.”

מן הצד השני עלה נשיא ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ, לשאת דברים בתגובה לרג’וב כשסיכת החטופים עליו:

“אנחנו מתמודדים עם ניסיונות ציניים מצד ההתאחדות הפלסטינית לפגוע בכדורגל הישראלי. אחרי חודשים רבים שמשחקי כדורגל לא מתקיימים בישראל בגלל המלחמה, ושאזרחים ישראלים עדיין מוחזקים בשבי בעזה, זה לא הוגן שאנחנו דנים בזה. איבדנו מאמנים ושחקנים בהתקפה הנוראית ב-7 באוקטובר, ואני מוצא את עצמי נלחם על הזכות שלנו להמשיך להיות חלק מהמשחק. אין חרפה גדולה מזאת.

כמו כל אחד פה, אני טיפוס תחרותי. אני רוצה שהנבחרת שלנו תנצח והקבוצות יגיעו הכי גבוה שאפשר בתחרויות, אבל אנחנו סובלים יותר והאבל שלנו גדל. ישראלים נשחטו והחיים שלנו הפכו לגיהינום, מצאנו את עצמנו נלחמים נגד טרוריסטים שהרגו למעלה מ-1,000 אנשים. אין כלום בהצעה של הפלסטינים. אני לא מאחל לאף מדינה שתעבור את מה שעברנו. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם שוב ושוב.”

זוארץ דיבר בנאומו גם על הילדים אוהד מונדר ונווה שוהם ששוחררו:

“תנו לי לספר לכם על האושר האמיתי של נווה שוהם, שחזר אלינו מהשבי, הייתם צריכים לראות את החיוך שלו. לאוהד מונדר יש בני משפחה בשבי. אחרי שהוא השתחרר הייתם צריכים לראות את החיוך שלו במשחק של הפועל באר-שבע. אל תיתנו לאף אחד לקחת מהם את הכדורגל שלהם. אני מתעקש להשתמש בענף כגשר. אומות לא צריכות להילחם, אם אני מגיש הצעה – יותר טוב שנשחק כדורגל.

בספר ישעיהו, בחזון אחרית הימים, נאמר כך מפי הנביא: “וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות. לא יישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה. אולי חשוב להוסיף: שישחקו ביניהם כדורגל. אמן, אינשאללה.”

אחרי שנאמו השניים זה היה תורו של נשיא פיפ”א ג’אני אינפנטינו לנאום בעצמו:

“כמו כל אדם אחר הייתי בהלם ממה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל, אני גם רואה מה שקורה בעזה. אני מתפלל עבור האמהות שאיבדו את הילדים שלהן ועבור כל מי שסובל. אני מתפלל לדבר אחד – שלום. אבל מה אפשר לעשות? אני לא רוצה ליצור פילוג. המועצה של פיפ”א חושבת שהכדורגל צריך להיות כוח מאחד ולא מפלג.”

בהמשך נאומו חשף אינפנטינו את החלטת הקונגרס בנוגע להצעה: “חשוב לציין ששלוש הבקשות מצד ההתאחדות הפלסטינית יידונו במועצה. בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ועדת מומחים תבדוק את הבקשות האלה ותוודא שהעקרונות של פיפ”א ממומשים. ההמלצות של הוועדה הזו יועברו למועצה, אבל בגלל הדחיפות של המצב המועצה תדון בהמלצות הללו עד ה-20 ביולי.”

ההחלטה של הקונגרס הובילה לאנחת רווחה במחנה הישראלי, שהצליחו לפגוע במזימתו של רג’וב, ומנעו מההצעה לעלות להצבעה. עם זאת, הנושא עוד לא סגור, שכן ‘ועדת המומחים’ עליה מדבר אינפנטינו תתכנס ותחקור את הטענות הפלסטיניות, ותספק החלטה עד ה-20 ביולי.

למרות שישראל עוד לא נוקתה לחלוטין מאשמה, פרשנים רבים מרחבי העולם מאמינים שאכן ההתאחדות עשתה את שלה וניסיונותיו של רג’וב נעצרו שוב. בניו יורק טיימס המוערך אמרו: “אינפנטינו סיים את הדיון. ברגע שהוא העביר את ההחלטה למומחים חוקתיים וקבע פגישה מיוחדת זה יתנהל בדלתיים סגורות.”

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן