יש גמר בבירת הנגב | הפועל באר שבע בגמר הגביע

הפועל באר שבע העפילה אמש לגמר גביע המדינה, לאחר ניצחון 3:2 בהארכה על מכבי נתניה | סיכום המשחק.

חצי גמר גביע המדינה ששוחק אמש סיפק לנו התמודדות מרתקת בין שתי קבוצות ליגת העל, במשחק שכבר הרבה זמן לא ראינו. מהפכים ודרמות, מצבים נהדרים לשתי הקבוצות, ואפילו כיאה לכדורגל הישראלי – גם קצת אירועי שיפוט במוקד העניינים.

המשחק נפתח בלחץ של באר שבע על שערה של נתניה, ואמיר גנאח הצעיר אף ניסה להפתיע מרחוק את שוערה של הקבוצה מהשרון, עומר ניראון, כבר בדקה החמישית. אך דווקא היהלומים היו אלו שעלו ראשונים על לוח התוצאות בבלומפילד, כאשר כבר בניסיונם הראשון לאיים על השער כארם ג’אבר מצד ימין מצא את ראשו של איתן אזולאי בדקה ה-15′ של המשחק, שנגח לרשת והעלה את נתניה ליתרון. גם לאחר השער של נתניה, המשיכה באר שבע ללא הרף לאיים על השער בניסיון להשיג את השוויון. האדומים גם הגיעו לעוד מספר מצבים, אך המשמעותי מבניהם היה בדקה ה-44, כאשר הלדר לופס הגביה כדור שהלך לאיבוד בתוך רחבת נתניה, והגיע אל ראשו של הבלם הוותיק של הקבוצה – מיגל ויטור, שידוע במשחק הראש המשובח שלו. הנגיחה של ויטור הלכה לכיוון הנכון, אבל יובל שדה היה במקום הנכון כדי  להרחיק את הכדור ממש מקו השער. וכך, למרות מחצית טובה של באר שבע, הייתה זו נתניה שירדה למחצית עם היתרון.

ההרגשה הייתה ששער השיוויון של באר שבע מרחף באוויר, כאשר היא המשיכה בניסיונותיה לכבוש את שער השוויון גם עם פתיחת המחצית השנייה. ואכן השער הגיע בדקה ה-63, אחרי בלבול נוסף ברחבת השער של ניראון הכדור הגיע להלדר לופס משחקן של מכבי נתניה, והוא נגח פנימה את שער השוויון, 1:1. המהפך של הקבוצה מהדרום לא איחר לבוא, ובדקה ה-78 הקבוצה של ברדה עלתה ליתרון 2:1. צמד החילופים המוצלחים של מאמן באר שבע, אליניב ברדה, עשו את העבודה, כאשר דיניר קיניונס בישל לאימראן אולאד עומאר

דווקא כשאוהדי נתניה חשבו ששוב זה בורח להם מהידיים, הגיעה שריקה לבעיטת עונשים מ-11 מטרים. הפנדל נשרק אחרי טעות של קשר באר שבע, עדן שמיר, שתפס בחולצתו של איתי בן שבת לאחר הגבהת כדור לרחבת באר שבע מבעיטה חופשית. אחרי סאגה לא נעימה, בה שחקני נתניה ניסו להפריד בין רוטמן לפלקוצ’נקו שרבו מי יבעט את הפנדל, מרקו בלבולהכריע שפלקוצ’נקו יבעט. פלקוצ’נקו לא התבלבל, בעט לרשת והשווה את התוצאה בדקה ה-89. לנתניה הייתה עוד הזדמנות מצוינת בדקה ה-94 לעשות מהפך ולמנוע מהמשחק ללכת להארכה, כאשר ג’אבר הכניס כדור לרחבה לאיתמר שבירו. החלוץ לא הצליח להכניע את מרציאנו, וגם בכדור החוזר לירן רוטמן לא היה מספיק עירני כדי להכניס את הרגל כמו שצריך. הזמן החוקי נגמר בשיוויון והמשחק נכנס להארכה.

בהארכה העייפות והמתח כבר דיברו בצורה מאוד חזקה, ושתי הקבוצות נראו עייפות כשהיה נראה שהמשחק כבר בדרך להכרעה מהנקודה הלבנה – הגיעה הדקה ה-122 של המשחק. קרן אחרונה בהחלט של הפועל באר שבע, בה אפילו שוער הקבוצה, אופיר מרציאנו, קיבל אישור לעלות ועלה לרחבה. הכדור הוגבה לרחבה, הגנת נתניה הצליחה להרחיק אבל רק עד דיניר קיניונס, שהניף את הרגל בבעיטה חזקה שפגעה בג’אבר והכדור נכנס!! הפועל באר שבע עולה ליתרון, מנצחת את המשחק בצורה הכי דרמטית שיש, ועולה בפעם השנייה בתוך שלוש שנים לגמר גביע המדינה.

יש לציין שהיה גם אירוע שאנחנו רגילים לראות בכדורגל שלנו בשנים האחרונות, וזה היה פריצה של שני אוהדים של ב”ש לכר הדשא עם שריקת הסיום של רועי ריינשרייבר – אחד מהם רץ לאחד משחקני נתניה ומיד נעצר ע”י חלוץ הקבוצה – איתמר שבירו. לאחר שניות ספורות שני האוהדים נעצרו והורדו מהמגרש על ידי כוחות האבטחה. בנוסף, איש צוות של האדומים רץ גם הוא לעבר הקהל הנתנייתי, ומגן הצהובים כארם ג’אבר מנע ממנו לעשות זאת. במקום התפתחה מהומה קטנה, אוהדי באר שבע קיללו את ג’אבר שהיה נראה עצבני מאוד ומתוסכל והוא בתגובה ניסה לרוץ אליהם, אך הוא נעצר על ידי אנשי נתניה שמשכו אותו לחדר ההלבשה.

הפועל ב”ש מעפיהל לגמר שלישי בתוך חמש שנים, שבשניים האחרים היא גם הניפה את הגביע – בעונת 2019/20 עם יוסי אבוקסיס על הקווים באר שבע ניצחה את מכבי פתח תקווה 2:0 בבלומפילד, ובעונת 2021/22, בתום דו-קרב פנדלים, ניצחו הבאר שבעים את מכבי חיפה של ברק בכר, באצטדיון טדי ובכך מנעו מהירוקים מהכרמל לזכות לראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי לזכות בארבעה תארים בעונה אחת.

התגובות לאחר המשחק

כובש שער הניצחון, דיינר קיניונס, אמר בסיום המשחק: “אני קודם כל שמח מהניצחון, היה משחק סופר חשוב בשבילנו, והשער בסיום היה מרגש מאוד בגלל המרחק והדקה. מגיע מזל טוב לקבוצה ואנחנו רוצים עוד. כל הילדים חולמים על רגע כזה, וזה היה לילה חלומי. עכשיו למטרה הבאה. זה היה רגע מיוחד, כי אני במדינה חדשה עם תרבות חדשה ושפה חדשה ועדיין לומד”.

קשר הקבוצה האדומה, רועי גורדנה, הוסיף כי: “זה משחק שלקח את כל כוחות הנפש, כמו הגול השני שקיבלנו משום מקום סתם, פאול שלא היה ופנדל. קיבלנו שני שערים שלא הגיעו. זה אולי הניצחון הכי מתוק שחוויתי, אבל לא עשינו כלום, יש עדיין את הגמר. יש לנו משחק ליגה בקרוב ונתכונן אליו כמה שיותר. הייתי נגד שמרציאנו יעלה לקרן האחרונה, אבל אליניב ברדה החליט שכן. הוא היה קרוב לכדור, הקדוש ברוך הוא החליט שהכדור הזה ייכנס והשאר היסטוריה. יש לי הרבה מה להגיד על העונה הזו, זה לא הזמן לסיכומים. יש לנו עוד משחק אחד בגביע ועוד כמה בליגה. נעשה את הכי טוב שלנו ועד שנגיע לגמר אלוהים גדול”.

אופיר מרציאנו, השוער שעלה בקרן האחרונה, סיפר: “אני חושב שכשהייתה קרן אמרתי לאליניב לשאול את השופט אם זה המהלך האחרון, הוא אמר שכן וקיבלתי את האישור לעלות. ידעתי שכשאני אעלה משהו יהיה שונה, ידענו שהמשחק נגמר ואם הייתי יודע שממשיך לא הייתי לוקח את הסיכון. אני שמח שעשינו את זה בסוף. אני חושב שבתחילת המשחק פתחנו את טוב, אבל לא שיחקנו את הכדורגל שלנו. אני חושב שנכנסו מהר למשחק ובסוף גם היינו בשליטה ברובו. ברור שנתניה טובה וסיכנה אותנו, אבל ההרגשה הייתה טובה.
לגבי האפשרות לסיים את העונה עם תואר אמר השוער הוותיק כי: “אני חושב שזה יהיה סיפור יפה עם איך שהתחלנו את העונה. אם היא תסתיים יפה זאת תהיה סגירת מעגל יפה. העונה שלנו הייתה הפכפכה וגם המשחק הזה, אבל בסופו של דבר אם מאמינים ועושים את הדברים נכון הדברים הטובים קורים ואני מקווה שזה מה שיהיה”.

בלם הקבוצה, מיגל ויטור, דיבר גם כן אחרי הניצחון הגדול: “אני מרגיש נהדר, זה היה משחק מדהים, אני שמח שניצחנו למרות שסבלנו בדרך, זה מדהים לנצח ככה והגיע לנו הניצחון. הייתי מעדיף ניצחון ב-90 דקות, אבל הניצחון הזה מדהים. הייתה לי פציעה קטנה והיה לי קשה להמשיך אבל אני שמח שהצלחנו.אני הולך עכשיו לבית החולים לאשתי שיולדת את ילדי החמישי, אני מאוד מאושר”.

גם מאמן הפועל ב”ש, אליניב ברדה דיבר לאחר המשחק, ואמר: “אם זה לא קשה זה לא הפועל ב”ש, עוד לא דיברתי עם השחקנים, אני מודה לקהל שתמך בנו ודחף גם ב-0:1, בשבילם זה סיוט מתוקה”. על הסיום המפתיע ומהלך המשחק אמר ברדה: “מאוד דרמטי, אם אני מסתכל על הניתוח של המשחק, ספגנו משתיים וחצי הזדמנויות, הם השכילו לעשות גול בפנדל ושנייה שתפסו אותנו בחוסר ריכוז. הנענו כדור מצד לצד וניצלנו מצבים, אני מרוצה גם מהמחליפים שהשפיעו על המשחק ובשביל זה יש קבוצה כזאת. אני לא מתעסק בשיפוט, אני חושב שלא הייתה עבירה בגול שלנו אבל השופט החליט וכנראה שצדק, אין לנו מה לעשות עם זה, ניצחנו ואני שמח, אולי אם היינו מפסידים הייתי מדבר אחרת, אבל בגדול השופט לא היה האיישו במשחק”.

כשנאמר למאמן שיגיע כפייבוריט לגמר הוא השיב: “אמרו לי את זה גם היום, אבל אתם רואים כמה קשה. זה גביע ושונה מליגה, גביע הוא מפעל אחר ושמים את הליגה בצד, בגביע אין פייבוריטים, נשמח היום ויש לנו עוד משחק להתכונן אליו, מגיע כל הכבוד לקהל. אני רוצה שהשחקנים יגיעו לגמר בחיוך, הלוואי ונניף גביע.

גם בנתניה סיכמו את האכזבה, בהדחה מחצי גמר הגביע. שוער הקבוצה, עומר ניראון, שהיה בהופעה יחסית חלש דיבר לאחר המשחק: “ראיתי את הכדור כבר אצלי ביד, אבל היה דיפלקשן והוא פגע בשחקן. זה הכי מאכזב שיש, אבל זה הכדורגל ואנחנו צריכים להתמודד גם עם רגעים כאלה. יש פה חבר’ה טובים שיידעו לעשות את הסוויץ ליום שבת בליגה. יש אכזבה, אבל כולם מבינים שצריך לעשות נקסט ולהמשיך לליגה. ניקח את הלילה, נעשה חושבים מה עשינו טוב ופחות טוב”.

הקשר עוז בילו לא אהב חלק מהחלטות השיפוט, ובסיום המשחק שיתף סרטון מאחד המהלכים האחרונים לפני הכניסה להארכה, בו החמיצו רוטמן ואיתמר שבירו הזדמנות לנצח, סרטון בו הוא נראה נתפס ברחבה על ידי אחד משחקני באר שבע, והוא אף הוסיף: “בג’ודו זה ניצחון באיפון, בבלומפילד זו לא עבירה”.

מאמן הקבוצה של נתניה, מרקו בלבול, דיבר גם לאחר המשחק: “השחקנים נתנו הכל, נתנו את הנשמה, היו הרבה עליות וירידות, פתחנו טוב והבקענו שער יפה. השליטה עברה בצורה אבסולוטית לב”ש והם עשו את ה-1:2, בחוסר תשומת לב נתנו לקניונס לבעוט מ-17 מטר חופשי, זה אכזרי אבל זה הכדורגל. אני סופר מאוכזב, כדור בשנייה האחרונה היה אצלנו ברגל וזה או לצאת קדימה או פנדלים אבל קיבלנו גול, זה אכזרי אבל ככה זה הכדורגל, פעם איתך ופעם נגדך, השחקנים נלחמו ושיחקו עם מוטיבציה אדירה ותשוקה, נתנו פייט אדיר להפועל ב”ש”.

על הוויכוח מי יבעט את כדור הפנדל אמר המאמן: “אמרתי מקסים וחלק לא שמעו חלק כן שמעו, זה לא צריך להיות. מקסים בעט ולשמחתי הכניס, אבל בסוף יצאנו בלי ניצחון שזה מבחינתי אכזבה מאוד גדולה. פנינו לליגה, יש לנו שם משימה חשובה והמטרה שלנו כרגע זה להישאר בליגה, נלמד את המשחק הזה ונתקדם. ממשיכים קדימה בכל הכוח, לומדים ממה שהיה פה כי יש הרבה מה ללמוד וממשיכים קדימה”.

יובל שדה, שחקן היהלומים, דיבר גם לאחר המשחק: “הכי כואב שיכול להיות, דקה 120, לא שהייתה חוסר מחויבות או ריכוז, לא יודע איך לתאר את זה, זה היה סיוט, היינו מרוכזים ולקחנו כדור ראשון, אי אפשר להאשים את ג’אבר, הוא ניסה להציל גול ולפעמים זה לא מצליח. זה הדבר הכי מאכזב שיכול להיות”.

הפועל באר שבע תשחק בגמר גביע המדינה שייערך ב-30.5. היריבה של הקבוצה מבירת הנגב תהיה או הפועל נוף הגליל או מכבי פתח תקווה, כאשר השתיים ייפגשו באצטדיון נתניה ביום שלישי הקרוב, 30 באפריל, למשחק על כל הקופה.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן