כדור הזהב – מילניום חדש

ברוכים השבים לסדרת הכתבות אודות הפרס האישי המכובד ביותר בעולם הכדורגל. לאחר שבחלקים הקודמים בסדרה סקרנו אודות הפרס ואת מגוון הזוכים בעשורים השונים, בחלק הנוכחי נכיר את השחקנים שבלטו יותר מכל בתחילת העשור הראשון של המילניום הנוכחי.

תארים אישיים או קבוצתיים, למה מהשניים יש השפעה גדולה יותר על מורשת של שחקני כדורגל? מחד, תאריו האישיים בהם זכה השחקן שמים את הזרקור עליו בלבד, בנפרד מקבוצתו ובעצם משקפים את יכולות הכדורגל האינדיבידואליות שלו. מאידך, שאיפתו של כל כדורגלן היא למלא את ארון הגביעים שלו בכמה שיותר תארים קבוצתיים, לשחק על הבמות הגדולות, להגיע להישגים ולפסגות הגבוהות ביותר כשהוא עוזר לקבוצתו לנצח. האמת נמצאת, כמו בהרבה מקרים אחרים, באמצע. אך אם אנחנו בוחרים לדבר על תארים אישיים, אין פרס גדול יותר מאשר כדור הזהב.

השחקן שפותח את שנות ה-2000 הוא אחד שמכיר היטב את מפגש האל קלאסיקו.

לואיש פיגו(2000)

פיגו הוא אחד משחקני הכדורגל הבודדים ששיחקו בשני צדדיו של מפגש האל קלאסיקו (ברצלונה וריאל מדריד). העברתו השנויה במחלוקת בשנת 2000 מברצלונה לבלאנקוס קבעה שיא עולמי של 62 מיליון יורו. הגעתו למדריד סימנה את תחילת עידן הגלקטיקוס של פלורנטינו פרז, בו החתים כוכבים עולמיים במועדון מדי שנה. הפורטוגלי הפך למוקד החדש של היריבות בין ברצלונה לריאל מדריד, כאשר אוהדי ברצלונה הרגישו נבגדים מהמעבר שלו ופנו נגדו. המעבר שלו למדריד היה משמעותי בשל מעמדו כשחקן כוכב בברצלונה, שהיה אמין ותמיד מחויב כמנהיג הקבוצה.  למרות שלבש את החולצה הלבנה של ריאל, הוא זכה בפרס כדור הזהב בשנת 2000 בעיקר על מה שעשה עבור בארסה, שם הפך לשחקן הטוב בעולם. בנוסף, החוזה עליו חתם בריאל היה חסר תקדים והיווה פריצת דרך בתחום חוזי הכדורגל, משום שהיה הראשון שנכללו בו סעיפים שיכניסו לקבוצה כסף מחוזי פרסום של השחקן עם חברות אחרות ללא קשר לקבוצה.

כשחקנה של בארסה, הקריירה של פיגו החלה להמריא. בסך הכל, פיגו הופיע 172 פעמים במדיה של ברצלונה בליגה הספרדית, בהן כבש 30 שערים. הוא היה נערץ בברצלונה כי נוכחותו נתנה לקטלוניה תחושה של אישור חיצוני. אמנם בעונת 99/00 לא זכה עם הקבוצה בתואר, כאשר הצעיד אותה למקום השני בטבלת הליגה הספרדית ולחצי גמר ליגת האלופות, אך הציג יכולת מופלאה בקישור והיה ללא ספק השחקן הבולט ביותר. בחציה השני של השנה, במדיה של ריאל, המשיך פיגו את הופעותיו המצוינות והיה חלק משמעותי מזכייתה של הקבוצה באליפות בסיום עונת 01/02. בתווך, בקיץ 2000, נערך טורניר היורו בהולנד ובבלגיה. פיגו הוביל את הנבחרת הפורטוגלית עד שלב חצי הגמר, בו נעצרו על ידי האלופה שבדרך.

בעקבות כל אלו, זכה להניף את התואר הנחשק. פיגו היה השחקן הפורטוגלי השני שזכה בפרס אחרי אאוזביו(1965) והיה השחקן השלישי של ריאל מדריד שזכה בפרס אחרי אלפרדו די סטפנו (1957, 1959) ורמון קופה (1958).

בשיאו הפיזי, היה שחקן מהיר, אלגנטי, מיומן ביותר עם שליטה בכדור, האצה ויכולת כדרור שאפשרה לו לגבור על יריביו במצבים של אחד על אחד.

כעת נעבור אל השחקן האנגלי הראשון שזוכה בתואר מזה יותר מ-20 שנה.

מייקל אואן(2001)

לאחר יום הולדתו ה-17, חתם האנגלי על חוזה מקצועני בליברפול. במאי 1997 ערך את הופעתו הראשונה בקבוצה הבוגרת של המועדון, וכבש את שער הבכורה שלו. בכך הפך לכובש הצעיר ביותר במדי המועדון באותם ימים, שיא שנשבר מאז. את עונת 1997/1998 סיים אואן כמלך השערים של הפרמייר ליג עם 18 שערים, וזכה בתואר הכדורגלן הצעיר של השנה בליגה האנגלית. בעונה שלאחר מכן שוב כבש 18 שערי ליגה, וזכה בתואר מלך שערי הפרמייר ליג בפעם השנייה ברציפות, אך לקראת תום העונה נפצע, ונעדר מהמגרשים לזמן ממושך. אואן חזר לשיאו כדי להוביל את המועדון האדום לעונה נהדרת בתחילת המילניום.

ב-2001 זכתה ליברפול בטרבל של גביעים, כשהניפה את גביע אופ”א, הגביע האנגלי וגביע הפרמיירליג, ואואן היה זוכה כדור הזהב. הוא המשיך להבקיע 118 שערים ב-216 הופעות בפרמיירליג עבור ליברפול, ו-158 שערים ב-297 הופעות בסך הכל. הוא הפך לאנגלי האחרון שזכה בפרס כדורגלן השנה באירופה, והאנגלי הראשון שזכה בפרס מאז קווין קיגן ב-1979. הוא הבקיע את שני השערים של ליברפול בגמר הגביע האנגלי ב-2001 כדי להפוך את התוצאה ולתת לרדס את הגביע.  כמו כן, החלוץ הוסיף שני תארים נוספים עם ליברפול באותה שנה קלנדרית, כשהניף את מגן הקהילה האנגלי ואף את גביע הסופר קאפ האירופי.

“לא האמנתי כששמעתי את החדשות לראשונה. ידעתי שאני אחד מחמשת השחקנים המדוברים, אבל זה עדיין נראה לי לא אמין. “היה גם את פרנצ’סקו טוטי, ראול ואפילו דיוויד בקהאם. גם כמה צרפתים היו במירוץ. מרקו ואן באסטן זכה בפרס שלוש פעמים. גם מישל פלאטיני. להוסיף את השם שלי לצד זה של פרנץ בקנבאואר , יוהאן קרויף, ריבאלדו, בובי צ’רלטון, קווין קיגן. אני גאה מאוד”. – כך הגיב אואן שהתבשר על זכייתו.

בשיאו, אואן זכה להערכה רבה בשל מהירותו הנהדר, כמו גם יכולתו הטכנית והחוש שלו לכיבוש שערים, מה שאפשרו לו להיחשב אחד מגדולי החלוצים האנגליים בכלל ובפרמיירליג בפרט.

עתה נעבור אל חברו של פיגו לריאל מדריד, שחוזר לסיבוב שני בסדרת הכתבות שלנו.

רונאלדו נזאריו(2002)

את חציה הראשון של שנת זכייתו השנייה בפרס היוקרתי העביר פנומנו במדיה של אינטר. בעקבות פציעות קשות בברכיו, החמיץ את כל עונת 00/01 וחלק נכבד משתי העונות משני הצדדים שלה. לאחר שני ניתוחים ושיקום, רונאלדו חזר לקראת גביע העולם 2002. לפני המונדיאל, רונאלדו בקושי שיחק מאז קרע את הרצועה הצולבת בברך ימין באפריל 2000, והוא החמיץ את כל מסע ההעפלה של ברזיל, שבו בהיעדרו, הנבחרת נראתה רע. טים ויקרי כתב, “ללא רונאלדו, ברזיל הייתה חורבן, ברת מזל אפילו להגיע לטורניר. איתו, זה היה סיפור אחר.” בקאמבק יוצא דופן, מפציעה שאיימה על הקריירה שלו, R9 הוביל את ברזיל לגביע העולם החמישי שלה, קיבל את נעל הזהב כמלך השערים של הטורניר עם שמונה כיבושים. פרסומים רבים התייחסו לניצחון האישי שלו כ”גאולה” למה שהתרחש במונדיאל הקודם. הוא דיבר על האובססיה שלו להניף את גביע העולם, לאחר שהחמיץ את האפשרות ב-1998. “נהגתי לדמיין את הגביע מול העיניים שלי ולדמיין איזו הרגשה נפלאה זו חייבת להיות להחזיק אותו באוויר. זה היה הרגשה נהדרת בעצם להחזיק אותו בידיים ולנשק אותו.” הוא נכלל בנבחרת הטורניר לצד חבריו להתקפה ריבאלדו ורונאלדיניו.

לאחר גביע העולם, רונאלדו חתם בריאל מדריד תמורת 46 מיליון יורו, ומכירות החולצות שלו שברו את כל השיאים ביום הראשון. הוא היה חלק מתקופת הגלקטיקוס של המועדון, שכללה לצידו את זינדין זידאן, לואיס פיגו, רוברטו קרלוס ודיוויד בקהאם. הוא הושבת עקב פציעה עד אוקטובר 2002, מה שהוסיף לציפייה של האוהדים לראות אותו משחק. הוא לא אכזב וכבש פעמיים בהופעת הבכורה שלו. הוא המשיך בכושרו הנהדר וסיים את העונה הראשונה שלו עם 23 שערי ליגה כדי לחתום את תואר האליפות לשנת 2003. בנוסף, זכה בגביע בין יבשתי ב-2002 ובסופרקופה הספרדי. בעקבות כך, ובעקבות הופעתו מעוררת ההשתאות במונדיאל, קיבל בסוף שנת 2002 את תואר שחקן השנה של פיפ”א בפעם השלישית ואת פרס כדור הזהב בפעם השנייה.

נעבור לשחקן נוסף ששיחק בליגה האיטלקית, הצ’כי פאבל נדבד.

פאבל נדבד(2003)

לאחר מספר שנים נהדרות בלאציו, עבר נדבד לשורותיה של יובנטוס ב-2001. ביובה הוא החליף את זינדין זידאן, שעבר לריאל מדריד באותו הקיץ. הקשר היה שחקן חשוב בקבוצה שזכתה בסקודטו בעונות 2001/02 ו-2002/03. עוד באותה עונה, הגיע עם יובה לגמר ליגת האלופות. למרות שהיה גורם מרכזי בהובלת הקבוצה לגמר נגד מילאן, נאלץ לצפות בו מהיציע מכיוון שהורחק עקב צבירת כרטיסים צהובים לאחר עבירה שביצע בחצי הגמר על קשר ריאל מדריד סטיב מקמנמן.

אף על פי שהיה חלק משמעותי בעונת האליפות של המועדון ב-2003, הוא גם היה נושא למחלוקת. נדבד פרש מהתאחדות הכדורגלנים האיטלקית במחאה על המגבלה של האיגוד על שחקני חוץ מהאיחוד האירופי. צ’כיה מולדתו לא הפכה לחברה באיחוד האירופי עד 2004 ולכן יצא במחאה כנגד הארגון.

נדבד, שזכה בכדור הזהב ככדורגלן השנה באירופה ב-2003 לאחר שהקדים את תיירי הנרי ופאולו מלדיני, היה השחקן הצ’כי השני שקיבל את הכבוד  לאחר יוזף מסופוסט והראשון מאז התפרקות צ’כוסלובקיה. במהלך הקריירה שלו קיבל עוד מספר פרסים אישיים, כולל פרס כדורגלן השנה הצ’כי (ארבע פעמים) וכדור הזהב הצ’כי (שש פעמים). הוא גם נבחר על ידי פלה כאחד מ-100 השחקנים החיים הטובים בעולם, והוצב בנבחרת השנה של אופ”א ב-2003, 2004 ו-2005.

הקשר, שכונה “התותח הצ’כי”, היה מסוגל לשחק בכל מקום במרכז השדה בשל קצב העבודה והיכולות ההתקפיות וההגנתיות שלו, כמו גם הרבגוניות, הפיזיות שלו, ויכולתו לתאקל בחוכמה, שאפשרה לו להתחיל התקפות מיד לאחר שחילץ את הכדור מרגלי היריב.

ב-12 באוקטובר 2010, אקסור (חברת ההשקעות של משפחת אניילי) מינתה את נדבד למושב במועצת המנהלים של יובנטוס. ב-28 בנובמבר 2022, כל מועצת המנהלים של יובנטוס, כולל הכדורגלן לשעבר, התפטרה מתפקידה על רקע שערורייה ב-20 בינואר 2023, נדבד הושעה לשמונה חודשים מכהונתו בכדורגל האיטלקי כעונש על הפרות של רווחי הון כחלק משערוריית Plusvalenza.

נעבור עתה אל שחקן נוסף ששיחק בסרייה א’ בעת שזכה בפרס, והוא מייצג את אוקראינה.

אנדריי שבצ’נקו(2004)

לאחר חמישה תארי אליפות רצופים עם דימנו קייב, הגיע החלוץ האוקראיני לצד האדום שחור של מילאן. לאחר מספר שנים ללא תואר משמעותי, הוא זכה עם הקבוצה בליגת האלופות בעונת 02/03, ובכך הפך ליליד אוקראינה הראשון שזוכה להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות. בעונה שלאחר מכן, הוא סיים כמלך השערים בסרייה א’ בפעם השנייה בקריירה שלו, כשהבקיע 24 שערים ב-32 משחקים וסחף את מילאן לזכייה בסקודטו בפעם הראשונה מזה חמש שנים. הוא גם כבש את שער הניצחון בסופר קאפ נגד פורטו. באוגוסט 2004, הוא כבש שלושה שערים נגד לאציו כשמילאן זכתה בסופרקופה האיטלקי. שבצ’נקו חתם את השנה עם 36 שערים ו-5 בישולים שהובילו לכך שזכה בתואר כדורגלן השנה באוקראינה וכמו כן בכדור הזהב, והפך לשחקן האוקראיני השלישי אי פעם שזוכה בפרס אחרי אולג בלוחין ואיגור בלאנוב. בנוסף לכך, נכלל בנבחרת השנה של אופ”א.

שבצ’נקו נחשב לאחד החלוצים הגדולים בכל הזמנים ולשחקן הגדול ביותר של אוקראינה אי פעם. עם מספר של 175 שערים שהובקעו עבור מילאן, הוא השחקן השני הכי פורה בתולדות המועדון, והוא גם מלך השערים בכל הזמנים של הדרבי של העיר מילאנו, כשהוא מוביל את הרשימה עם 14 כיבושים. גם ברמה הבינלאומית הוכיח את יכולתו, והוא מלך השערים של נבחרתו בכל הזמנים עם 48 שערים.

שבצ’נקו היה חלוץ חזק ופיזי עם עין לכיבוש שערים, אשר נודע בעיקר בחוש המיקום המצוין שלו, התנועה ללא לכדור ויכולת הסיום בתוך הרחבה, כמו גם קור הרוח שלו מול השער. לעתים קרובות הושווה על ידי מומחים לחלוץ לשעבר של מילאן, מרקו ואן באסטן.

 

עתה נעבור לשחקן נוסף שעבר במילאן אך זכה בתואר במדי ברצלונה.

רונאלדיניו(2005)

הלהטוטן הברזילאי הגיע למועדון הקטאלוני בקיץ 2003, כאשר עבר מפ.ס.ז. ועונתו הראשונה הסתיימה ללא תואר משמעותי אך הכינה את הקרקע לקראת העונה הבאה, בה זכה בתואר הליגה הראשון שלו עם הקבוצה, ונבחר לשחקן השנה של פיפ”א לשנת 2004. הקפטן שלו בברצלונה, קרלס פויול, הצהיר, “המחמאה הכי גדולה שיכולתי לתת לו היא שהוא החזיר לברצלונה את הרוח שלה. הוא גרם לנו לחייך שוב.” בנוסף לאליפות, הוא הניף גם את תואר הסופר קופה הספרדי. בחודש מאי של אותה שנה, אירע מאורע היסטורי כאשר הגאון הברזילאי בישל למסי את שערו הראשון מיני רבים בבארסה.

העונה שלאחר מכן נחשבת לאחת הטובות בקריירה שלו, שכן הוא היה חלק בלתי נפרד מהזכייה של ברצלונה בליגת האלופות בעונת 2005/2006, הזכייה הראשונה שלה מזה 14 שנים, ועוד תואר בלה ליגה. כחלק מיכולתו במחצית העונה הזו, קיבל רונאלדיניו שורה של פרסים אישיים. הוא נכלל בנבחרת השנה של פיפ”א לאותה שנה ונבחר לשחקן השנה בעולם זו השנה השנייה ברציפות. בכך הפך לשחקן השלישי בלבד שזוכה בפרס יותר מפעם אחת, אחרי אלו שזכו שלוש פעמים, רונאלדו וזינדין זידאן. שליטתו ככדורגלן הטוב בעולם הייתה בלתי מעורערת שכן הוא גם זכה בכדור הזהב היוקרתי בפעם היחידה בקריירה שלו.

הוא השחקן היחיד אי פעם שזכה בגביע העולם, בקופה אמריקה, בגביע הקונפדרציות, בליגת האלופות, בגביע הליברטדורס ובכדור הזהב. רונאלדיניו, אייקון עולמי של הספורט, נודע בזכות כישוריו הטכניים, היצירתיות, יכולת הכדרור והדיוק שלו מבעיטות חופשיות, השימוש שלו בהטעיות, מסירות ללא מבט ובעיטות מספרת, כמו גם ביכולת שלו להבקיע וליצור שערים. כולם מאפיינים בולטים של הרקע שלו בגיל צעיר שצבר כששיחק קט-רגל. הוא ידוע בכינוי “הקוסם”.

כמו כן, הוא אחד מתשעה שחקנים שזכו בגביע העולם, בליגת האלופות ובכדור הזהב.

האגדה הברזילאית טוסטאו אמר: “לרונאלדיניו יש את כישורי הכדרור של ריבלינו, את החזון של גרסון, את הרוח והאושר של גארינצ’ה, את הקצב, המיומנות והעוצמה של ז’אירזיניו ורונאלדו, את היכולת הטכנית של זיקו ואת היצירתיות של רומאריו”. מעל הכל הייתה לו יכולת אחת, מאוד מיוחדת: הוא גרם לך לחייך”

זהו הסמל שלו, שכן החיוך שלו ליווה אותו בכל דקה על המגרש. שראית אותו משחק, ידעת שהוא עושה זאת מאהבה טהורה למשחק, והוא גרם לך להתאהב במשחק ובו חזרה. הברזילאי הוא אחד מהשחקנים האלו שאין להם שונאים, הוא נחשב כאחד מהשחקנים האהובים ביותר שגרמו לכל אוהדי הכדורגל שלל רגעי קסם והתמכרות למשחק. החיוך שלו יישאר אחד הסמלים הגדולים של משחק הכדורגל וחלק נכבד מהמורשת האדירה שהשאיר על כר הדשא ומחוצה לו.

“רונאלדיניו היה אחראי לשינוי בבארסה. זו הייתה תקופה רעה והשינוי שחל עם הגעתו היה מדהים”. – ליונל מסי על ההשפעה של הגעתו של רונאלדיניו לברצלונה.

עתה נעבור לשחקן ההגנה השלישי שזוכה בתואר והראשון שעושה זאת לאחר 10 שנים של הפסקה.

פאביו קנבארו(2006)

אלוף העולם עם איטליה בילה את מרבית הקריירה שלו בארץ המגף. הוא החל את הקריירה שלו בנאפולי, והספיק לעבור גם בפארמה ובאינטר לפני שחתם ביובנטוס בשנת 2004, שם התאחד עם חבריו לשעבר בפארמה ליליאן תוראם וג’אנלואיג’י בופון. הבלם בילה שתי עונות במדיה של הגברת הזקנה, כאשר שתיהן הסתיימו בזכייה באליפות. הגנת יובנטוס נחשבה באותן שנים כאחת מהחזקות ביותר בכל אירופה, ומעמדו של קנבארו נסק והוא ביסס את עצמו כאחד מטובי הבלמים בעולם, כשהוא זוכה בשורה של פרסים שכללו את פרס שחקן ההגנה של שנת 2006, כדורגלן השנה האיטלקי בסרייה א'(2006) וכדורגלן השנה בליגה האיטלקית(2006).

אם במונדיאל עסקינן, הרי שקנבארו היה הקפטן של הנבחרת האיטלקית לאורך הקמפיין המוצלח שלהם. אחת מהופעות המפתח שלו הגיעה בניצחון 2–0 בהארכה מול גרמניה המארחת בחצי גמר הטורניר. עם זאת, הרגע הגדול שלו היה הנפת גביע גביע העולם ב-9 ביולי 2006, בלילה בו ערך את הופעתו ה-100 במדים הלאומיים. הבלם לא ספג אפילו כרטיס צהוב או אדום אחד במהלך 690 הדקות ששיחק בטורניר. ההופעה ההגנתית שלו בגמר זיכתה אותו בכינוי “חומה של ברלין”, שכן הגמר נערך בברלין. יחד עם השוער ג’אנלואיג’י בופון, קנבארו שיחק בכל דקה של כל משחק בטורניר עבור איטליה, השלים 211 מסירות וניצח ב-16 מאבקים. למרות ששותפו ההגנתי הרגיל אלסנדרו נסטה היה בחוץ בגלל פציעה, ההגנה האיטלקית שמרה על שיא של חמישה שערים נקיים וספגה שני שערים בלבד לאורך כל הטורניר: שער עצמי מול ארצות הברית ופנדל של זינדין זידאן בגמר נגד צרפת. המנהיגות של קנבארו והובלת ההגנה האיטלקית לאורך המסע לגמר זיכתה אותו במקום בנבחרת הטורניר. בזכות הופעותיו הוא קיבל את פרס כדור הכסף של גביע העולם, אשר הוענק לשחקן השני בטיבו בטורניר.

מיד לאחר טורניר הגביע העולמי של 2006 ועם קריסתה של יובנטוס בעקבות פרשת הטיית המשחקים בסרייה א’, שהובילה לשלילת האליפויות בהן זכה והורדת הקבוצה לסרייה ב’, החליט להצטרף למאמנו קאפלו ועבר לריאל מדריד, שם היה שותף לזכיית הקבוצה באליפות ספרד כבר בעונתו הראשונה. במדי הבאלנקוס זכה בתואר שחקן השנה העולמי של פיפ”א לשנת 2006, נכלל בנבחרת השנה של אופ”א ויותר מכל, זכה בפרס כדור הזהב היוקרתי.

לאחר הפסקה של שנה, זוכה ברזילאי נוסף עומד בראש הפודיום

קאקה(2007)

עזיבתו של אנדריי שבצ’נקו לצ’לסי בעונת 2006/2007 אפשרה לקאקה להפוך למוקד ההתקפה של מילאן, כאשר הוא התחלף בין עמדות מרכז השדה והחלוץ, פעל לפעמים כחלוץ או כחלוץ שני מאחורי פיליפו אינזאגי, כמו גם בעמדת הקשר ההתקפי האופיינית לו. ב-2 בנובמבר 2006, הוא הבקיע את השלושער הראשון שלו בליגת האלופות בניצחון 4-1 בשלב הבתים על אנדרלכט הבלגית. הוא סיים כמלך השערים בקמפיין ליגת האלופות באותה עונה עם עשרה שערים. אחד השערים עזר לרוסונרי לעבור את סלטיק בשמינית הגמר, והוא כבש שלושה שערים נגד מנצ’סטר יונייטד בחצי הגמר. מילאן גם הגיעה לחצי גמר הגביע האיטלקי באותה עונה, וסיימה במקום הרביעי בסרייה א’, בה קאקה קטף את תואר שחקן השנה והשחקן הזר של השנה.

קאקה זכה בתואר ליגת האלופות כאשר מילאן ניצחה את ליברפול ונקמה על ההפסד הקודם בפנדלים שנתיים קודם לכן. אף על פי שסיים ללא שער, הוא זכה בבעיטה חופשית שהובילה לשער הראשון מבין שני השערים של פיליפו אינזאגי, וסיפק את הבישול לשני. באוגוסט, קאקה נבחר על ידי אופ”א כשחקן ההתקפה הבולט של עונת ליגת האלופות וגם כדורגלן העונה במועדוני אופ”א, וכן נבחר כחלק מנבחרת השנה של אופ”א בפעם השנייה. הוא סיים כספק הבישולים השני בטיבו בליגת האלופות עם חמישה ונבחר לפליימייקר הטוב בעולם מטעם IFFHS ב-2007.

מלבד ליגת האלופות, הוביל את מילאן לזכייה בסופר קאפ האירופי ואליפות העולם לקבוצות, בו נבחר לשחקן המצטיין גם כן. הברזילאי הרביעי שזוכה בפרס הוא גם אחד מתשעה שחקנים בלבד לאורך ההיסטוריה שזכו בגביע העולם, ליגת האלופות וכדור הזהב.

חברו לנבחרת ברזיל, רונאלדיניו, הצהיר, “במשך שתיים, אולי שלוש עונות במילאן, הוא היה השחקן הטוב בעולם. לא היה שום דבר שהוא לא יכל לעשות”, בעוד חברו לקבוצה אנדריאה פירלו הוסיף, “היתה נקודה שבה לקבוצות פשוט לא היה מושג איך לעצור אותו.” בנוסף ליכולת הדריבל שלו מהאמצע, קאקה היה ידוע גם בראיית המשחק וביכולת המסירה שלו, מה שאיפשר לו ליצור הזדמנויות לחבריו לקבוצה. נודע בעיקר בזכות תפקודו כקשר התקפי עושה משחק לאורך הקריירה שלו, הוא היה ידוע גם כבעל יכולת להבקיע שערים חשובים.

כדי לחתום את שנתו המופלאה, זכה בתואר שחקן השנה של פיפ”א העולמי ב-2007 וכן בכדור הזהב היוקרתי, שהגיעו רגע לפני הדומיננטיות של מסי ורונאלדו בעשור הבא.

 

לאחר שהצגנו את עונותיהם זוכות הפרסים המרשימות של הזוכים הראשונים של המילניום הנוכחי, נעבור כעת לעידן חדש, שנשלט בידי שני טיטאנים על הבמה הגדולה ביותר, ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו.

7 תגובות
  1. ספיר כותב

    להב גרוס!!! וואו!

  2. מיכאל קוכמן כותב

    הפרק הבא 🐐 🐐 🔥

  3. אייל כותב

    סדרת הכתבות הטובה באתר, זה בפרק הכי טוב עד עכשיו.
    ממש מחכה לקרוא על מודריץ ועל איזה פורטוגלי וארגנטינאי אחד.

  4. שגיא גולן כותב

    לא יש יותר מפורט מזה? מדהים…

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    בפרק הבא: 🇦🇷 🇵🇹!
    לא יכול לחכות…

  6. שון כותב

    הבנו במה מדובר
    ניסים מגדל ניסים בשם להב גרוס 😍

    להב תכתוב לנו קצת על יונייטד ניסים מזניח אותנו מאז שטן האח הפך לפח.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    סדרת הכתבות הזאת עושה שירות נהדר לפרס הזה, כל מי שהתעניין בפרס חייב לקרוא אותן.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן