כוכב נולד: הפריחה המחודשת של גריזמן באתלטיקו

הכישלון בבארסה, החזרה לאתלטיקו מדריד, ושנת 2023 המפלצתית. על התחייה מחדש שעבר אנטואן גריזמן.

כשאנטואן גריזמן חתם בברצלונה בקיץ 2019 – כולם חשבו שמדובר בשובר שיוויון.

גריזמן, הגיע לאלופת הליגה הספרדית ברצלונה בחוזה לחמש שנים, לאחר שברצלונה שילמה את סעיף השחרור שלו מאתלטיקו מדריד שעמד על לא פחות מ120 מיליון אירו – סכום עצום עבור קבוצה כמו ברצלונה.

הסיבה לסכום העצום ששולם עבור גריזמן – הייתה ההצלחה באתלטיקו. הכוכב הצרפתי כבש בעונת 18/19 לא פחות מ21 שערים, ובישל עוד 11 ב48 משחקים בכל המסגרות, והוביל את אתלטיקו למקום השני בטבלה, בפער של 8 נקודות מהקבוצה במקום ה3 – ריאל מדריד.

הציפיות מגריזמן היו בשמיים, הרצון היה שהוא, אנסו פאטי וליאו מסי ייצרו יחד חוליית התקפה טכנית מאוד, שתביא הרבה מאוד מספרים. והאמת, זה עבד מצויין. רק בלה ליגה כבשה ברצלונה באותה שנה 86 שערים, 16 יותר מהמקום השני. זה לא עזר לה לזכות באליפות, אבל חוליית ההתרפה עבדה מצויין.

יחד עם זאת, גריזמן עצמו לא הצליח לשחזר את עונות השיא מאתלטיקו. השחקן הצרפתי, שהתרגל למספרים כפולים בשערים ובבישולים, כבש 9 שערים בלבד בליגה ובישל עוד ארבעה. גם בשאר המסגרות לא הצליח גאיזמן להביא מספרים, וסיים עם 2 שערים בליגת האלופות, ועוד 4 במפעלי הגביע.

בעונה שלאחר מכן, עונת 20/21, גריזמן הצליח לשחזר את המספרים אליהם הוא התרגל. ב52 משחקים במדי בארסה, הוא כבש 20 שערים ובישל עוד 12. יחד עם זאת, בליגת האלופות גריזמן כמעט ולא הורגש, והוא כבש 2 שערים בלבד ב7 משחקים.

אבל, יחד עם ההתאוששות של גריזמן, הגיעה ההתרסקות של בארסה. הקבוצה הפסידה פעם נוספת את אליפות ספרד, ועוד לאתלטיקו מדריד, והודחה מליגת האלופות בשלב רבע הגמר, אחרי שהושפלה על ידי באיירן מינכן ב8-2 המוכר.

תקופת היובש שעברה על ברצלונה באותם שנים – הספיקה להנהלת בארסה. ובאותו קיץ הם תיכננו מהפכה בסגל, בעיקר מתוך רצון להיפטר מהחוזים הגבוהים. החוזה של גריזמן עמד על 35 מיליון יורו לעונה – והיה השני הכי גבוה אצל הקטאלונים. שני רק לליאו מסי.

בלילה האחרון של חלון העברות של קיץ 2021, ממש ב-23:59, התקבלו המסמכים ויצאה ההודעה – אנטואן גריזמן חזר לאתלטיקו מדריד. הכישלון המקצועי, כמו גם המספרים האישיים שלא התרוממו עשו את שלהם, והכוכב הצרפתי עזב את ה’קאמפ נואו’ מהדלת האחורית. המנייה של גריזמן צנחה משמעותית, ושנתיים אחרי ששולמו עליו 120 מיליון יורו – הוא הושאל עבור 10 מיליון יורו + אופציית רכישה (שמומשה) של 40 מיליון יורו, צניחה של 60 אחוז.

רק כדי להסביר כמה גריזמן היה רחוק מהשחקן שלו, קבלו את הנתון הבא: בחמש השנים של גריזמן באתלטיקו הוא שיחק 180 משחקים בלה ליגה, בהם הוא כבש 94 שערים. בברצלונה הוא שיחק 74 משחקים בלה ליגה, וכבש 22 שערים. 0.52 שערים במשחק באתלטיקו, מול 0.29 שערים למשחק בברצלונה. וזה עוד לפני הבישולים שצנחו משמעותית בתקופה של גריזמן בבארסה.

בברצלונה היה נדמה כי גריזמן בעיקר מתקשה למצוא את עצמו. זה לא שהוא שיחק בקבוצה מוגבלת התקפית, זה לא שהוא לא הגיע למצבים, אנטואן גריזמן פשוט לא הצליח למצוא את עצמו.

ואז גריזמן חזר לאתלטיקו, גריזמן חזר הביתה, גריזמן חזר לעצמו.

בעונה שעברה, גריזמן כבש 15 שערים ב38 משחקים בליגה, והוסיף עוד 16 בישולים. דאבל-דאבל אדיר שהציב אותו במקום ה5 בטבלת הכובשים, וכמלך הבישולים של הליגה הספרדית. תחת השיטה של דייגו ’צ’ולו’ סימאונה – אנטואן גריזמן חזר לעצמו, החלים מהשנתיים האחרונות בבארסה. בדרך לחזור לגריזמן של פעם, הכוכב הצרפתי סיים את העונה שעברה עם 0.4 שערים בממוצע למשחק. אם מוסיפים את הבישולים, גריזמן היה מייצר 0.8 שערים בכל משחק, שער בכל 106 דקות. אומנם ברמה הקבוצתית אתלטיקו לא הצליחה להביא הישגים משמעותיים, אבל ברמה האישית גריזמן פרח.

אבל ההתאוששות המשמעותית של גריזמן באה לידי ביטוי במיוחד העונה. גריזמן הפך למפלצת. ב18 משחקים בליגה הספרדית – גריזמן כבש 11 שערים. תוסיפו לזה 5 שערים ב6 משחקים בליגת האלופות – וגריזמן עומד על 16 שערים ב24 משחקים, ובנתון שלנו – 0.66 שערים במשחק. יותר מפי שניים מגריזמן של בארסה, פי 1.5 מגריזמן של העונה שעברה. אנטואן גריזמן הפך למפלצת של מספרים, שחקן שבכל רגע נתון יכול לכבוש. את שנת 2023 סיים גריזמן כשחקן שכבש הכי הרבה שערים ב’לה ליגה’(21), וכשחקן שבישל הכי הרבה פעמים ב’לה ליגה’(16). נדמה, כי אנטואן גריזמן הצליח להחלים לגמרי, להתאושש מאותם פחדים ושדים שרדפו אותו בשנים בברצלונה, ולחזור לעצמו לגמרי, לכוכב הכדורגל שהוא.

הערב, ייפתחו גריזמן ואתלטיקו מדריד את שנת 2024 במשחק צמרת קשה במיוחד נגד ג’ירונה. הפתעת העונה בליגה הספרדית תרצה להמשיך במומנטום המטורף, ולפתוח פער של 9 נקודות מאתלטיקו. מולה, תתייצב הקבוצה של סימאונה, שתנסה לעשות הכל כדי להיצמד אליה. דבר אחד ברור, אם אנטואן גריזמן יגיע לשנת 2024 כמו שהוא סיים את שנת 2023 – לאתלטיקו מדריד יהיה הרבה יותר קל. העונה בכלל, ובמשימה הערב בפרט.

2 תגובות
  1. בר כותב

    עונת שיא אבל למה אף אחד לא מדבר על מוראטה?

  2. נטע כותב

    אגדה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן