“כוכב שני לסמל? יגיע בעונה הבאה” | ג’יורג’יו פורלני בראיון

מנכ"ל קבוצת הפאר האיטלקית בראיון מיוחד. הוא דיבר בין היתר על התחרות עם אינטר, על מצבם של כוכבי הקבוצה, מעמדו של פיולי ופרויקט האצטדיון החדש. וגם: איך זה לעבוד עם זלאטן?

ג’יורג’יו פורלני, מנכ”ל קבוצת הפאר האיטלקית מילאן, התראיין לעיתון האיטלקי ‘גאזטה דלו ספורט’. פורלני דיבר על השאיפות העתידיות של קבוצתו, החקירה כנגד המועדון, היחסים עם זלאטן איברהימוביץ’, האצטדיון החדש אותו המועדון מתכנן לבנות.

בליגות רבות בעולם מוסיפים כוכב לסמל הקבוצה לפי מספר האליפויות בו זכתה. באיטליה, על כל 10 אליפויות בהן הקבוצה זוכה היא מוסיפה כוכב לסמל. כיום, ליריבות העירוניות מילאן ואינטר יש 19 אליפויות כל אחת, וה’נראזורי’ קרובים מתמיד לאליפות ה-20 שלהם ולכוכב השני בסמל. בתחילת הראיון, התייחס פורלני לכך שאינטר מקדימה את קבוצתו: “זה ברור שהיינו רוצים לזכות ראשונים בכוכב. נעשה זאת בעונה הבאה, אנחנו לא כל כך רחוקים. החלפנו בעלות מהחברה הסינית, וכעת אנחנו צריכים להמשיך בנתיב הצמיחה למעלה ולהיות באופן קבוע ברמה של הקבוצות הטובות באירופה”.

לגבי הסגל הנוכחי של מילאן פורלני נשמע מרוצה: “ההחתמות החדשות שעשינו בקיץ הביאו לנו 40 שערים העונה. היינו צריכים לעשות מהפכה בהרכב, הקיץ לא נצטרך את זה. נמשיך לשאוף לזכות באליפות ולהתקדם באירופה”.

פורלני דיבר גם על שיתוף הפעולה עם בעלי הקבוצה, גארי קרדינל: “קרדינל תמיד נוכח, הוא שואף לזכות בליגת האלופות כמה שיותר מהר. הגענו למועדון בבעיה, ואנחנו מביאים אותו לפסגה”.

פורלני התייחס גם למאמן הקבוצה, סטפאנו פיולי: “לפיולי יש היסטוריה חיובית במילאן. הוא זכה בסקודטו והחזיר אותנו לליגת האלופות. הוא מקבל ביקורת לעיתים קרובות, אבל הוא השיג תוצאות חשובות. במועדון אף אחד לא מדבר על כך שעבודתו בסיכון”.

מילאן נמצאת כרגע בתחילתו של פרויקט ענק להקמת אצטדיון חדש ב’סן דונאטו’ (פרבר של מילאנו), אצטדיון שיחליף את הבית ב’סן סירו’. המועדון כבר קנה שטח ב’סן דונאטו’ תמורת 40 מיליון יורו, ופורלני התייחס גם לכך: “פרויקט ‘סן דונאטו’ הוא הכי אטרקטיבי. ההשערה שלי לסיום הפרויקט היא בסביבות שנת 2028-29, אבל אני לא רוצה לצאת בהצהרות מוקדם מידי”.

בהמשך הראיון, דיבר המנכ”ל גם על מצבם החוזי של כוכבי הקבוצה: “החוזה של רפאל לאאו כולל סעיף שחרור של 175 מיליון יורו. אבל עוד לפני כן, אני יכול להגיד שהרצון של רפא הוא להישאר ולהמשיך במילאן. תיאו (הרננדז) ומנייאן (מייק) נמצאים תחת חוזה עד יוני 2026. שחקנים הם תמיד אלה שמחליטים על עתידם, ואנחנו מקווים שתיאו ומייק ישארו הכי הרבה שאפשר. אנחנו גם רוצים שקמארדה ישאר איתנו, ואני בטוח שהוא יישאר. השמועות על 10 מיליון יורו עמלה הן פייק”.

בחודש דצמבר האחרון, שישה חודשים לאחר שפרש, מונה זלאטן איברהימוביץ’ ליועץ הבעלים במילאן, ומאז הוא עובד קרוב מאוד לפורלני: “הקשר עם איברהימוביץ הוא פנטסטי ויש לי מזל שהוא כאן וקרוב אליי. הוא סקרן, הוא מכיר טוב את המציאות והוא יודע מה זה הכדורגל של היום. אנחנו משלימים אחד את השני, הוא איש של כדורגל ואני מנהל”.

ביוני 2022 הודיע המועדון כי תהליך מכירתו לחברת “Red Bird” הושלם בעבור 1.2 מיליארד אירו ששולמו לחברת “אליוט”, שהחזיקה במועדון עד אז. מאז, מילאן נמצאת בחקירות על העברת הבעלות, ולפני שבועיים המשטרה אף פשטה על משרדי המועדון. רשויות החוק באיטליה טוענות כי ג’ורג’יו פורלני, וקודמו בתפקיד איוון גאזידיס, הסתירו במרמה מידע שהיה אמור להיות מועבר להתאחדות הכדורגל האיטלקית בנוגע למבנה הבעלות של המועדון.‏ פורלני התייחס בראיון גם לנושא החקירה ואמר כי: “אין לנו חשש מזה, הבעלים של מילאן הם ‘RedBird’ מאז אוגוסט 2022. אין שום דבר מוסתר”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן