“כשהגעתי לארסנל ישר היה ‘קליק'” | האברץ בראיון

קאי האברץ על מאבק האליפות עם ארסנל, היריבות שבהמשך והיכולת המופלאה של באייר לברקוזן שם גדל

“יש לפנינו עדיין שני תארים חשובים בהישג יד, וזה הזמן להילחם עליהם. השבועות החשובים של העונה מתחילים עכשיו, ואני באופן אישי ביחד עם כל הקבוצה נעשה כל שביכולתנו לזכות בהם”.

קאי האברץ הקשר הגרמני של ארסנל שהגיע בקיץ האחרון, חווה את עונת השיא שלו באנגליה, כשהוא מעורב ב-12 שערי ליגה ב-29 משחקים העונה, הוא התיישב לראיון בו דיבר על ההצלחה של ארסנל, הקרבות המצפים לה בהמשך וגם על המשחק שניצחה מול לוטון ברביעי, בו בישל.

“זה תמיד קשה לשחק נגד לוטון, הם משחקים בכל אורך המגרש כל הזמן. בסוף הכל מתנקז לקרבות שאתה מייצר על המגרש ואילו מהם שאתה מצליח לנצח. במחצית הראשונה של המשחק שיחקנו טוב, אבל בהמשך היה לנו מעט יותר קשה. בכל אופן אני חושב שהיה סופר חשוב לנצח ולהישאר צמוד לפסגה”.

האבריץ הוסיף וסיפר, “הכל קורה כאן במהירות, המשחק הבא כבר לפנינו וזה למה אין לך מספיק זמן לנתח את הניצחון הזה יותר מדי, אתה חייב להיות מוכן למשהו. התגובה שלי אחרי הכרטיס הצהוב שקיבלתי כנראה הייתה מיותרת, אבל אני תמיד לומד, אני צריך להיזהר עם זה”.

האברץ שחתם במועדון לאחר 3 עונות ביריבה העירונית צ’לסי איתה זכה בליגת האלופות ותארים נוספים, סיפר על ההגעה שלו לתותחנים לעומת הבלוז.

“אחרי שהגעתי לצ’לסי היה ברור לי שייקח לי זמן להתרגל, להכיר את השחקנים בסגל, לייצור חברויות על המגרש. היה ברור לי שיכול מאוד להיות שלא יהיה ‘קליק’ ביני לבין כולם כבר על השבועות הראשונים, אלה שזה עניין של זמן. אני לא אחד כזה שיוצר חברויות בקלות ופתוח לסביבה חדשה. אבל כשהגעתי לארסנל ישר היה ‘קליק’. אני מרגיש כאן הכי נוח שאפשר, אני אוהב את המועדון, השחקנים, הצוות ובמיוחד את האוהדים. בשבילי, זה הצעד הכי נכון שיכולתי לעשות”.

האברץ שברגעים הראשונים של העונה לא היטב להרשים, עם תג מחיר של 60 מיליון יורו על הגב, היה מותנה ללחץ כבד מהקהל להציג יכולת טובה על המגרש. כיום אחרי שורה של שערים ובישולים קיבל האברץ שיר אוהדים מהקהל וסיפר על כך.

“זה הייתה הרגשה מדהימה, בטח שאני חושב שהשיר עצמו הוא מגניב. זה פשוט כיף לראות את האוהדים חוגגים כל כך שער שאתה כובש, שהאוהדים ממש מאחוריך. אני חשוב שזה הדבר הכי חשוב עבור כדורגלן, כי זה עוזר לך להגיע לרמות הכי גבוהות שלך בכל משחק”.

הוא הוסיף ואמר, “אני אוהב את השיר הזה וגם את המנגינה שלו, עבורי אין שום דבר רע בו. יש פעמים ששחקן כובש ואנחנו את השיר שלו בחדר ההלבשה, להרבה שחקנים בקבוצה יש שיר משלהם, אנחנו צוחקים אחד על השני והחוויה הזאת מאוד נחמדה”.

האברץ שיתף את תחושותיו על מאבק האליפות באנגליה 8 מחזורים לסיום העונה, “המאבק הזה מראה את היכולות של הליגה הזאת. שלושת הקבוצות בפסגה, ניצחו המון משחקים ומראות שהתחרות פה קשה מאוד. זה כמובן מאבק שמאוד מרגש את האוהדים והאנשים מסביב, כשחקן זה כיף מאוד כי כל משחק מרגיש כמו גמר”.

“בוודאי שזה יוצר המון לחץ, אבל אני מאמין שמהרגעים האלה צריכים להנות, כל אחד משחק כדורגל כי להילחם על משהו. להילחם על תואר ממש לקראת סוף העונה מדגיש כמה כל משחק הוא קריטי עבורנו. מצד אחד אנחנו נהנים מזה, ומצד שני זה תמריץ עצום לכל אחד מאתנו ללכת ולהילחם בכל משחק”.

לקראת ההתמודות הקרובה מול ברייטון בשבת, הוא שיתף ואמר, “יכולת לראות במהלך השנים האחרונות את השיפור בקבוצה הזאת. הכדורגל שהם משחקים הוא ייחודי ובמיוחד איך שהם משחקים מאחור. הם ממש ממש חזקים. אפשר למצוא מולם המון שטח פנוי בחלק ההתקפי וזה משהו שנצטרך לנצל לטובתנו. אני חושב שאנחנו מוכנים למשחק הזה. ברייטון היא קבוצה מאוד טובה עם שחקנים מאוד מאוד טובים, וזה ללא ספק יהיה קרב בשבילנו”.

האברץ נשאל האם הוא מעדיף לזכות בצ’מפיונס ליג בו ארסנל נמצאת בשלב רבע הגמר או לזכות באליפות ענה, “זה בלתי אפשרי לבחור. הפוקס שלי עכשיו הוא לזכות באליפות הפריימרלייג, רק עכשיו חזרתי לקבוצה ואני עושה כל מה שאני יכול כדי לעזור לה להביא את התואר הזה. אבל באופן אישי אני הכי רוצה לזכות בליגת האלופות, ואני חייב לעבוד יותר קשה ולהיות מוצלח יותר ממה שהייתי עד עכשיו כדי לזכות בשני התארים האלו”.

בנוסף דיבר הארבץ על באיירן מינכן היריבה הבאה של ארסנל אותה מאמן טוכל שאימן את האברץ בצ’לסי, אשר חווה עונה שעלולה להיגמר נטולת תארים, “זה משהו שלא קרה המון זמן. אבל אתה חייב לתת קרדיט לקבוצות האחרות, במיוחד ללברקוזן, יש להם עונה כל כך יוצאת מן הכל. בסופו של דבר אני לא חושב שהעונה של באיירן היא כל כך גרועה כמו שהיא מוצגת. עד לפני חודש במפגש בניהם למרות שלברקוזן לא הפסידה משחק עד אז, הפער בין שני הקבוצות היה בסך הכל 2 נקודות. בוודאי שהפער היום הרבה יותר גדול אבל אני חושב שהם פשוט יפנו את הריכוז שלהם לליגת האלופות”.

ארסנל שלא שיחקה בחצי הגמר מאז עונת 2008/2009 תקווה לנצח בדו קרב וכך גם מספר קאי, “יש להם קבוצה מדהימה ומאמן מאוד טוב, זה למה אני חושב שמצפה לנו קרב מאוד קשה. אנחנו מוכנים לזה ונעשה כל מה שצריך כדי להעלות שלב”.

לסיום דיבר על ההצלחה של באייר לברקוזן העונה, האברץ שגדל בלברקוזן לפני שעבר לאנגליה, שיחק במשך 10 שנים בקבוצה מגרמניה, בה עלה לבוגרים והציג יכולות שקיבעו את מעמדו כאחד הקשרים הגרמנים הטובים בעולם, “אני עוקב אחרי המשחקים שלהם. אני אוהב את הקבוצה הזאת, במקום הזה שיחקתי כדורגל במשך 10 שנים. מאז שהייתי קטן אני זוכר כמה רציתי לשחק בה, זה למה אני כל כך שמח. אני מאוד שנרגש מכך שהם בתקווה יזכו בתואר אחד או שניים השנה, ואני מחזיק אצבעות ומשוכנע שהם יעשו את זה”.

3 תגובות
  1. אסיף האיכותי כותב

    שחקן טוב אבל לא מתאים למועדונים עם יומרות על כמו ריאל מדריד מנצ’סטר יונייטד ברצלונה או צלסי אפילו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    שחקן של מאני טיים

  3. בועז כותב

    יש תחושה שהגיע למקום המתאים ביותר בשבילו עם המאמן הנכון לו, יעשה דברים יפים עם ארסנל.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן