“לאמן? אני מוכן לזה” | ג’רמיין דפו בראיון

אגדת הפריימרלייג ג'רמיין דפו, התיישב לראיון קצר על החלום לעמוד על הקווים

החלוץ האנגלי המיתולוגי ששיחק בין היתר בסנדרלנד, ווסטהאם, טוטנהאם וקבוצות אנגליות נוספות ולזכותו למעלה מ-300 שערים לאורך הקריירה. לקראת סוף שנת 2022 פרש דפו מכדורגל כשעתיד האימון לנגד עיניו.

דפו שכיום מאמן באקדמיה של טוטנהאם קבוצתו לשעבר, מרבה להשתתף בתוכניות טלוויזיה בריטיות ודיבר על כך שהוא מעוניין לעשות את הצעד הבא, לאמן.

“להיות פרשן זה קל, ג’רארד אמר לי איך שפרשתי, שכל ערוצי הטלוויזיה יהיו מוכנים לתת לי חוזה ל-5 שנים עם כמות בלתי מוגבלת של כסף לשנה. כן זה נחמד, לשים חליפה ולהיראות נחמד מול המצלמה עם המייקאפ, אבל כמאמן אני אלבש את החליפה והעניבה האדומה שלי בכל מקרה! אני מוכן לזה”.

ג’רמיין המשיך ואמר, “אני מקווה שאקבל את ההזדמנות. זה קשה, זה תמיד היה קשה עבור מאמנים שחורים, אבל זה לא מה שצריך לעצור אותי בדרך לחלום שלי. אני נהנה להיות יועץ, לשים נעליים, לבעוט בכדור, מאמנים לידי אני לומד, זה טוב. אבל אני פשוט מתגעגע לימים האלו במנהרה שאתה מחכה בקוצר רוח לעלות ולנצח”.

דפו מספר שכבר כשחקן בחדרי הלבשה היה נהנה לנהל את כולם, “כשחקן צעיר בווסטאהם היו לידי פאולו די קאניו ואיאן רייט אז כשהתבגרתי, באופן טבעי התחלתי לנהל את השחקנים בחדר ההלבשה. הייתי אז שחקן שמחכה להיות מאמן, כל המידע היה אצלי בראש אבל לא היה לי מקום להעביר אותו. אתה צריך הרבה פעמים לשים את האגו בצד ולשכוח את מה שעשית כשחקן. אתה צריך להתחיל מלמטה”.

דפו סיפר שכל העמדות במועדון חשובות לו כאחד,

“הצוות שאתה מגייס סביבך לא פחות חשוב מהשחקנים כי כאשר אתה טועה איתם עלולות להיווצר בעיות. אני יודע שאצטרך ניסיון סביבי, הדבר הכי חשוב שאני יודע זה מי אני רוצה סביבי, יש לי את זה”.

דפו שבילה לאורך הקריירה הרבה שלו בסנדרלנד, נאהב רבות על ידי הקהל המקומי ואף מונה לקפטן הקבוצה לתקופה קצרה. הוא נשאל על אם אימון בה היא אופציה מבחינתו, “כבר כשהייתי שחקן סנדרלנד, תמיד אמרתי שאשמח לאמן את הקבוצה. אני שומע אנשים שאומרים שצריך בן אדם עם ניסיון שינהל את הקבוצה הצעירה הזאת, והניסיון שלי מגיע מעבודה עם שחקנים צעירים, ההבנה של הצרכים שלהם. אני לא מתכוון להיכנס לקבוצה ולצפות שהם ישחקו כמו שחקנים בוגרים, צריך להגיע לשלב הזה מתישהו. תסתכלו על אולי ווטקינס ואיון טוני כדוגמא, אני חושב שהתפתחות שלהם נבעה בעיקר מהמאמן שהיה להם”.

על סנדרלנד שממוקמת העונה במקום ה-13 בצ’מפיונסשיפ אחרי 40 מחזורים הוסיף דפו לסיכום ואמר, “כולם הולכים לקבל את ההצעה לאמן אותם. אם אני אקבל טלפון להגיע ולאמן את הקבוצה? זה יהיה חלום עבורי”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן