לאן פניך מועדות – מהו היעד הבא של מייסון גרינווד?

מייסון גרינווד היה הפנים של אחת מהחקירות הכי בולטות בכדורגל העולמי כשנעצר בחשד לאונס, תקיפה והתעללות בינואר 2022. היום הוא השחקן המוביל של חטאפה, בדרך לעשות את אחד המהפכים הגדולים שהיו בשנים האחרונות. יש היאמרו גם מהפך שנוי במחלוקת. אבל מה בדיוק קרה שם בדרך ואיך מתעלים מעל זה?

ב-2020 גרינווד עוד היה פרוספקט צעיר מהאקדמיה של יונייטד. מכת הפציעות שתקפה את השדים האדומים הובילה לכך שהאנגלי יקבל דקות – והוא הוכיח את עצמו.

לא היה אוהד יונייטד שלא התאהב בגרינווד הצעיר. הטכניקה, הדריבל, הבעיטה והדמיון האדיר לכריסטיאנו רונאלדו של אותה תקופה ב-2007 הציתו את הדמיון של האוהדים שגדל פה משהו גדול. גרינווד סיים את עונת הפריצה שלו עם 19 שערים ו-4 בישולים בכל המסגרות ב-51 הופעות!

המספרים והיכולת הביאו איתם גם את הקרדיט. משחקן רוטציה נהפך גרינווד לבאנקר בהרכב מנצ’סטר יונייטד וכיאה לכך גם זכה למספר 11 באדום – שהיה שייך ללא מעט אגדות מועדון, כולל ראיין גיגס המיתולוגי. ב-2021 שדרג את עצמו ובנוסף לעמדת הכנף הימני למד גם לשחק כחלוץ וב-52 הופעות רשם 12 שערים ו-6 בישולים כשהוביל את יונייטד למקום השני בפרמייר ליג ולגמר הליגה האירופית.

עונת 21/22 התחילה בסימן דומה לקודמותיה – גרינווד כבש בשני המשחקים הראשונים, פתח קבוע בהרכב ומדי פעם הראה ניצוצות, אלא שב-30 בינואר 2022, החלו לבצבץ דיווחים שגרינווד נעצר על ידי משטרת אנגליה.

כשהעשן התפזר, התברר כי חברתו דאז פרסמה תמונות שלה פצועה ומצולקת בטענה שזה היה האנגלי שגרם לכך. מיד מנצ’סטר יונייטד השעתה את גרינווד מכל פעילות. האוהדים שראו בגרינווד מושיע, עתיד עכשיו ראו בו בוגד ופושע. לא משנה בכלל מה תהיה הקביעה, גרינווד כבר היה פסול בעיני הקהל. אלא שאחרי החקירה שהתנהלה בפברואר 2023, בעקבות “העזיבה של עד מפתח וראיות חדשות” כל ההאשמות נוקו. יונייטד ניסו בעצמם לחקור לעומק את הנושא בשיתוף פעולה של גרינווד אך גם הממצאים שלהם הובילו לאותה מסקנה – גרינווד זכאי.

למרות הזיכוי, עד אוגוסט 2023 לא החליטה יונייטד מה תעשה עם החלוץ הצעיר. ב-16 לחודש פרסמה יונייטד את ההצהרה הבאה:

“המועדון בשלבים הסופיים של ההחלטה האם להחזיר את גרינווד. אחרי חקירה עמוקה לתוך ההאשמות שגרמו למעצרו ב-2022, הראיות שניתנו והקשרן לא קשורות לתחום בו הייתה החקירה. למועדון יש אחריות כלפי מייסון, בתור אדם צעיר שהצטרף למועדון בגיל 7.”

על פי ‘הטלגרף’, ההצהרה הזו גרמה להתנגדויות רבות בתוך המועדון לחזרתו של גרינווד, ופחות משבוע לאחר מכן, ב-21 לאוגוסט הוחלט שגרינווד לא יחזור.

התגובה של האנגלי הייתה – “למדתי שאלימות והתעללות בכל מערכת יחסים היא שגויה. אני לא עשיתי את הדברים שהואשמתי בהם, אבל אני לחלוטין מקבל את הטעויות במערכת היחסים שלי, ואני חולק את האחריות לסיטואציות שהובילו לפוסטים ברשתות (הפוסטים שהעלתה חברתו).”

ההחלטה הסופית במנצ’סטר התקבלה ב-1 לספטמבר 2023. יונייטד אמנם לא התירה את החוזה של גרינווד, אלא שלחה אותו להשאלה לעונה בחטאפה.

ובחטאפה, גרינווד משכיח את עברו.

בחצי העונה שלו בספרד עד כה, הוא כבש 5 שערים ובישל עוד 4 בכל המסגרות, בעודו מוביל את חטאפה שהייתה מועמדת בטוחה לירידה עד למקום השמיני בלה ליגה!

היכולת האדירה של גרינווד מסובבת ראשים ברחבי אירופה. דיווחים עולים כי מועדונים כמו ברצלונה, אתלטיקו מדריד וכמובן איך לא – מנצ’סטר יונייטד שוקלים אפילו להחזיר אותו הביתה לאולד טראפורד, אך חשוב לציין כעת כי מדובר בספוקלציות בלבד.

הרנסאנס של השחקן הצעיר הוא משהו שלא רואים בכל יום, זהו קאמבק שדורש אופי ונחישות שלא לכל אחד יש, אך זו גם סיטואציה שמביאה עימה המון מטענים רגשיים וגם לא מעט שאלות אתיות ומוסריות על המשך העסקתו.
האם מייסון גרינווד ראוי לשוב למנצ’סטר יונייטד? זו השאלה ששואלים את עצמם לא מעט אוהדי הקבוצה, וסביר להניח שגם מנהליה השונים.

2 תגובות
  1. דוד כותב

    כתבה פשוט מהפנטת שלך

  2. ראובן כותב

    סובל מסינדרום שחקן גדול איש קטן, על מה שעשה לא מגיע לו כלום…

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן