“לא הגענו לגרמניה כדי להפסיד” | פדרי בראיון

הקשר הספרדי התיישב לראיון קצר על ההכנות של הנבחרת לקראת היורו המתקרב, הכושר על המגרש, וגם לאמין ימאל | הראיון המלא

ביורו 2020, כאשר היה בן 19 בלבד, הפך פדרי לשחקן הצעיר ביותר שמייצג את נבחרת ספרד באליפות אירופה. בהמשך הוא לקח חלק גם בשמינית הגמר ושבר את שיאו של ויין רוני מיורו 2004, שהיה לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שמשחק בשלב הנוקאאוט. אך פדרי של אז הוא אינו אותו פדרי של היום, וספרד של אז היא אינה אותה ספרד של היום.

פדרי הגיע לטורניר הקודם כ’יהלום’ של הלה רוחה, הוא לקח חלק בכל המשחקים של הנבחרת בטורניר ושיחק כל דקה. לעומת זאת, ליורו הקרוב בגרמניה הוא מגיע ככוכב וכמנהיג של הנבחרת. בגיל 22 עתיד פדרי לראות את חברו לקבוצה, לאמין ימאל, שובר את שיאו:

“יש לי עצה קטנה ללאמין. תהיה רגוע, על המגרש הוא לא חושב יותר מדי, הוא יותר שם דגש על האקשן. אני כאן כדי לעזור לו עם זה ועם כל שאלה שתהיה לו”.

בשבת האחרונה כבש פדרי צמד שערים במשחק ההכנה מול צפון אירלנד לקראת היורו הקרוב, צמד השערים הללו היו לשערים הראשון של הקשר הצעיר במדי הנבחרת. בעקבות כך פדרי סיפר על התפקיד ההתקפי שיש לו בנבחרת:

“אני לא מפחד משום דבר על המגרש, והמאמן סומך עליי מאוד. בנבחרת אני משחק בעמדה יותר קדמית מאשר בבארסה, והרבה פעמים מוצא את עצמי בהזדמנות בתוך הרחבה, אני אוהב את זה”.

פדרי, שמגיע לטורניר לאחר עונה רווית פציעות, מגיע חד ומוכן:

“אני מרגיש ממש טוב פיזית, ומרגיש בטוח לפתוח מול קרואטיה. אני מגיע ליורו הקרוב בתקופה הכי טובה שלי העונה”. לאורך העונה החולפת החמיץ פדרי למעלה מ-20 משחקים בנבחרת ובברצלונה. “מאז שדה לה פורטה מונה, הוא תמיד מצלצל אליי בדאגה. כשאתה בתוקפה רעה והמאמן מתקשר אלייך דואג ומראה שאכפת לו, זה מספק מאוד ואני מעריך אותו מאוד”.

כזכור ביורו האחרון הודחה נבחרת ספרד בשלב חצי הגמר, בדו-קרב פנדלים, לאלופה המכהנת איטליה אותה היא עתידה לפגוש בבית הקרוב, פדרי שיתף את זכרונותיו מהטורניר הקודם כשהוא מסמן מטרות ובטוח בנבחרת שלו:

“זה נכון שמהטורניר הקודם יש לי כמה זיכרונות מרים מהפנדלים הללו, יכולנו לנצח. אבל עכשיו אנחנו מוכנים יותר וזה מה שחשוב. המטרות של הנבחרת שלנו כבר סומנו, ואנחנו רק מחכים להתחיל את זה כבר. היתרון הכי גדול שלנו הוא שאנחנו קבוצה, משפחה. קבוצה מאוחדת תמיד תנצח חבורת שחקנים בודדים. אנחנו משפחה על המגרש ומחוצה לו, וזה מורגש על הדשא. דיברנו על זה הרבה וזה נותן לנו מוטיבציה להתקדם”.

כשהרבה מסמנים אותו כמנהיג הבא של הנבחרת, פדרי מדגיש כי ה’לה רוחה’ היא קודם כל משפחה:

“אם אני חייב לבחור מיהו המנהיג שלנו, כנראה שהייתי אומר הקבוצתיות. יש הרבה שחקנים שעוזרים לנו, כמו הקפטנים. ההבדל הכי גדול ביננו לבין נבחרות אחרות הוא שאנחנו קבוצה מאוחדת ללא כוכבים”.

לסיום אמר הקשר הצעיר כי:

“המשחק הראשון הוא החשוב ביותר, ונהיה חייבים לפתוח אותו ברגל ימין. אבל הרבה קבוצות הפסידו את התואר גם כשניצחו את המשחק הראשון. אנחנו חייבים לעצור את הלחץ, אנחנו מאוד צעירים ואנחנו מאוד רוצים להתחיל לשחק כבר עכשיו”.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן