לבחור נכון: ברצלונה השאירה בג’ירונה את הקשר המושלם עבורה

בקיץ קנתה ברצלונה מג’ירונה את אוריול רומאו והפרידה בינו לבין שותפו בקישור של ג’ירונה, אלייש גרסיה. מאז רומאו וברצלונה במסלול התרסקות ואילו ג’ירונה וגרסיה בנסיקה שאולי תיעצר רק באליפות.

את השם של אלייש גרסיה התחלנו לשמוע עוד בעונה שעברה אבל עד העונה מעטים הכירו אותו. בליגה שבה שחקנים כמו מודריץ’, קרוס, פדרי ובלינגהאם משחקים, קשה לבלוט. אך העונה עם עליית ה’בלאנקוורמלס’, הלבנים-אדומים, בולט גרסיה באותה שורה עם הטובים ביותר שמשחקים בליגה הספרדית ועם איך שהוא וקבוצתו נראים בעונה הזו, לא מן הנמנע כי נזכה לצפות בו גם בקיץ הקרוב בגרמניה, כחלק ממשחקי נבחרתו ביורו הקרוב.

זוהי עונתו הרביעית של הקשר הספרדי בן ה-26 בג’ירונה כשזו הקדנציה השנייה שלו במדיה. הראשונה הייתה בעונת 17/18 אז הושאל ממנצ’סטר סיטי בה גדל והשנייה החלה בקיץ 2021, כשהגיע בהעברה חופשית מאייבר ונמשכת עד עכשיו. כבר בעונה שעברה החלה הנסיקה של אלייש אבל העונה זה משפיע באופן מובהק על ג’ירונה שמצליחה העונה בלה ליגה. אלייש מדורג במקום השני במצטיינים הסטטיסטיים של אפליקציית Sofascore עם ציון ממוצע של 7.76 כשרק הסנסציה האנגלית ג’וד בלינגהאם מדורג גבוה ממנו. בעונה שעברה אלייש דורג שלישי כשמעליו היו רק טוני קרוס ואנטואן גריזמן. קפיצה קטנה אך משמעותית לו, אבל בעיקר לקבוצה.

הוא ממשיך להשתפר גם בנתונים נוספים והוא כרגע מקום שני ליגה באחוז מסירות מוצלחות עם 92% הצלחה כשהמוביל בקטגוריה הזו הוא דה יונג עם 94%. לשם השוואה, את העונה הקודמת סיים במקום ה-27 בליגה עם 89% מסירות מוצלחות. גרסיה רשם 5 הזדמנויות גדולות לשער כשארבעה מהן הפכו לבישולים, מוסר 8.3 כדורים ארוכים מוצלחים בממוצע למשחק (הכי הרבה בליגה), הוא במקום השלישי בליגה במסירת מסירות מפתח עם 1.8 מסירות מפתח למשחק, מבצע 1.3 תיקולים מוצלחים למשחק, מנצח ב- 3.1 מאבקים בממוצע למשחק ועם 54% הצלחה במאבקים באופן כללי.

אלייש גרסיה. יחגוג גם במדי ספרד בקיץ?(קרדיט: ESPN)
אלייש גרסיה. יחגוג גם במדי ספרד בקיץ?(קרדיט: ESPN)

מכל בליל הנתונים האלו ניתן להסיק שהוא כרגע השחקן שהכי קרוב בספרד למה שהיה סרחיו בוסקטס. אמנם הוא לא קשר אחורי קלאסי כמו בוסקטס אלא גם כובש שערים בתכיפות גבוהה יותר כשעד כה כבש 3 שערים והוסיף 4 בישולים ב-18 משחקי ליגה. הוא גם יודע לעלות מעט מעבר לחצי שלו מה שמשדרג פלאים את הלחץ של ג’ירונה על שחקני היריבה בצורה משמעותית כי אלייש יודע ללחוץ אם כי עדיין יש לו מה לשפר כשהוא מבצע רק 1.2 פעולות לחץ מוצלחות למשחק. אם גרסיה ימשיך ככה יש סיכוי לא קטן שכבר בינואר יהיו קבוצות שינסו לחטוף אותו ואם הוא יהיה חלק מהסגל של ה’לה רוחה’ ליורו וגם יצליח שם יהיו לא מעט קבוצות שיעמדו בתור כדי להחתימו.

ג’ירונה הבינה כבר בקיץ מה יש לה ביד ודאגה להאריך את חוזהו עד קיץ 2026. ברצלונה הייתה יכול מאוד להתאים לו ואם הקטאלונים היו מהמרים דווקא על גרסיה במקום על רומאו בקיץ ייתכן והיו נראים אחרת כי ההבדל בין אלייש לרומאו הוא כמו ההבדל בין שחקן מתחתית הליגה הלאומית לשחקן ברביעייה הראשונה בליגת העל. אולי בקיץ הקרוב ברצלונה תגייס מספיק כסף ואז תוכל לפתור לעצמה את בעיית הקשר האחורי למשך כמה שנים לפחות.

2 תגובות
  1. or7m כותב

    הקשר האחורי הכי טוב בלה ליגה כי טשואמני הפך לבלם חחחחחח. אין על טשואמני אבל גארסיה גם פסיכי

  2. בר כותב

    יכול להיות אחלה לייט בלומר

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן