לידס וסאות’המפטון מתכוננות למשחק היקר בעולם

המשחק היקר ביותר בכדורגל לפנינו, אבל כמה ניצחון בוומבלי בגמר פלייאוף האליפות יהיה שווה ללידס יונייטד וסאות'המפטון?

הגמר הגדול בוומבלי הוא ייחודי, שכן לידס יונייטד נגד סאות’המפטון יהיה רק ​​גמר הפלייאוף השני לאחר 2000 בין שתי קבוצות שתוגברו על ידי תשלומי צניחה שנה לאחר שירדו מהפרמייר ליג.

ובגלל תשלומי הצניחה, הפרס הכספי עבור לידס יונייטד וסאות’המפטון הוא קצת פחות ממה שהיה לו נוריץ’ סיטי ו-ווסט ברום היו עולות לגמר.

ראוי לציין שהכספים שיוענקו לזוכה בין לידס לסאות’המפטון ביום ראשון אחר הצהריים לא יגיעו באמצעות תשלום חד פעמי. במקום זאת, הם ייהנו מגידול בהכנסות שלהם בעונות הקרובות.

על פי נתונים שנאספו על ידי חברת רואי החשבון דלויט, ההכנסות של הזוכים (המתפרסות על פני שלוש שנים) יגדלו ב-140 מיליון ליש”ט, בעוד שהן היו עומדות על כ-170 מיליון ליש”ט אלמלא היו כבר מועצמים על ידי תשלומי צניחה (תשלומים שהתקבלו בשנים האחרונות בעקבות עליית ליגה).

נניח שלידס/סאות’המפטון לא היו יורדות ליגה לאחר העונה הראשונה שלהן בפרמיירליג. במקרה הזה, להכנסות שלהם היה הפוטנציאל לעלות מעל 305 מיליון ליש”ט, כאשר רוב הכספים הללו מגיעים באמצעות עלייה בהכנסות משידורים, פרסומות ומשחקים.

כדוגמה, היה הרבה יותר כסף על השולחן בעונה שעברה עבור לוטון טאון וקובנטרי סיטי (כקבוצות שמשחקות ללא תשלומי צניחה) מאשר עבור לידס יונייטד וסאות’המפטון. כדי לתת לכם מושג על ההבדל, איפסוויץ’ טאון – שזכתה בעלייה אוטומטית לפרמייר ליג אחרי 22 שנים בחוץ – תראה את הכנסותיה עולות ל-200 מיליון פאונד לפחות בעונה הבאה.

לפי האתר הרשמי של וומבלי, המנצחים יקבלו “בסביבות 100 מיליון פאונד” רק בזכות העלייה לפרמיירליג, אבל הסכום הזה הוא כאמור רק חלק ממה שהמשחק יכול להיות שווה בטווח הארוך.

בגמר הפלייאוף בשנה שעברה  לוטון טאון גברה על קובנטרי סיטי בפנדלים, ועלתה לפרמייר ליג בפעם הראשונה בתולדותיה. תחת רוב אדוארדס, המועדון לא הצליח לשרוד בליגה וירד בחזרה אל ליגת המשנה, אך כעת הם יהנו מפיצוי באמצעות תשלומי צניחה בשלוש השנים הקרובות אם הם לא יצליחו לחזור אל הפרמיירליג.

לפני כשנתיים האנליסטים הפיננסיים של דלויט חשפו את המספרים שמאחורי המשחק היקר ביותר בעולם:

הם חשפו שעליית ליגה פירושה גידול בהכנסות של לפחות 135 מיליון פאונד בשלוש העונות הבאות עבור המועדון המנצח.
סכום זה עשוי לעלות ל-265 מיליון ליש”ט במשך חמש שנים אם המועדון לא יירד בחזרה אל ליגת המשנה בעונתם הראשונה בפרמיירליג.

בפירוט, כל מועדון מקבל תשלום שווה מהסכמי השידור המקומיים, ומכניס סכום עתק של 31 מיליון פאונד רק על היותו בפרמיירליג.
הקבוצה המנצחת צפויה גם לקבל כ-60 מיליון ליש”ט מהסכמים בינלאומיים וכן 1.2 מיליון ליש”ט על כל משחק שמוצג בשידור חי בטלוויזיה.

סאות’המפטון ולידס ירדו שתיהן מהפרמייר ליג בעונה שעברה והן עדיין הכניסו מעל 100 מיליון ליש”ט כל אחת.

שתי הקבוצות כבר יודעות את היתרונות של לשחק בפרמיירליג מהבחינה הכספית.

‏לידס‏ יונייטד‏ ‏‏וסאות’המפטון‏‏ יפגשו ראש בראש ב-26.5 (ראשון) בשעה 17:00 באצטדיון וומבלי המסורתי בקרב על חזרה לפרמייר ליג בגמר הפלייאוף ‏‏של הצ’מפיונשיפ‏‏ וכאמור, לקרב על הרבה מאד כסף.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן