“לצעירים יש עתיד בברצלונה” | רוברט לבנדובסקי בריאיון נרחב

לפני אימון הבוקר, במתחם האימונים של ברצלונה – ‘גואן גמפר’, העניק חלוץ הקבוצה רוברט לבנדובסקי ריאיון נרחב לאתר ‘ספורט’, בו מדבר הפולני על ההשוואה בין העונה שעברה לעונה הנוכחית, עזיבתו של צ’אבי, הצעירים של ברצלונה, ומאמין שעדיין הכל אפשרי העונה עבור בארסה.

מראיין: מה השתנה בהשוואה לעונה שעברה?
“אם אנחנו מדברים על השנה שעברה כן, זה שונה לגמרי כי שיחקנו טוב מאוד, ניצחנו הרבה משחקים והיו הרבה שערים. השנה זה קצת יותר קשה, אבל זה נורמלי, זה כדורגל. אנחנו צריכים לעבוד. אני תמיד חיובי לגבי העתיד כי יש לנו שחקנים נהדרים, ולמרות שהמצב קצת קשה, אנחנו צריכים לשחק עד סוף העונה, ואם ננצח הרבה משחקים, יש לנו הזדמנות לזכות בליגה.

קשה להסביר מה השתנה רק במילה אחת, יש הרבה דברים שהשתנו. יש לנו גם קבוצה קצת שונה מהשנה שעברה, פחות שחקנים עם ניסיון, עכשיו עם הרבה שחקנים צעירים וכמובן, יש להם הרבה פוטנציאל, הרבה כישרון, אבל בסופו של דבר צריך גם ניסיון ועם הקבוצה הזו אתה צריך קצת זמן כדי לשחק טוב או טוב יותר. אנחנו יודעים איפה אנחנו ועכשיו. יהיה לנו קצת זמן עד לסוף העונה לעבוד על אימונים, תרגילים, אני בטוח שנוכל לנצח הרבה משחקים העונה.”

מראיין: האם לדעתך בארסה מסוגלת עדיין לזכות בליגה?

“הרבה דברים יכולים לקרות. עכשיו יש לנו פחות שש נקודות מג’ירונה ושמונה ממדריד, אבל יש לנו הרבה משחקים. גם ריאל מדריד יכולה להפסיד הרבה נקודות, אבל הדבר הראשון הוא שנשחק הרבה יותר טוב וננצח בכל משחק. אם זה יקרה, יהיה לנו סיכוי בליגה. יש לנו גם את ליגת האלופות שחשובה מאוד לקבוצה ולעתיד. אני חושב שהכל עדיין אפשרי העונה.”

מראיין: בליגת האלופות, הקבוצה תלויה בך

“בהתמודדות נגד נאפולי, הדבר החשוב ביותר הוא איך אנחנו הולכים לשחק. נאפולי קבוצה טובה מאוד ויש לה בעיות גם בסרייה A, אבל הדבר הכי חשוב זה אנחנו. אם נשחק הרבה יותר טוב מאשר עד כה, בוודאי שנוכל להיות בסיבוב הבא. אותו דבר בליגה.

המועדון והקבוצה נמצאים כעת ברגע קשה מבעבר, עם סגל עם שחקנים צעירים מאוד. והציפיות תמיד מאוד גבוהות וגדולות, אבל צריך גם לעזור לצעירים להיות בעל ניסיון ואיכות. יש איזון ושיחקנו הרבה משחקים, אבל עכשיו זה זמן מושלם לשחק, לא רק כדורגל יפה, אלא גם לעבוד על היבטים פיזיים וטקטיים, שלא היה לנו זמן אליהם קודם. הכל ברגליים שלנו. אם יש לנו כושר פיזי טוב, השאר קל יותר.”

מראיין: האם לבנדובסקי הטוב ביותר חזר? 

“הייתי ברגע קשה כי לא היו לי הרבה הזדמנויות להבקיע ובהגנה ספגנו הרבה. ברמה התקפית, לא רק עבורי, אלא עבור הקבוצה כולה, היה קשה להיות ברמה גבוהה, אבל כקבוצה אנחנו הולכים לעבוד ואנחנו עובדים. אם נמשיך במשחק אחד או שניים להבקיע שערים ולשחק טוב, נקבל ביטחון להמשיך באותה רמה.”

מראיין: איך משפיע עליך לא להבקיע על בסיס די קבוע?

“ברגע זה אני מרגיש טוב מאוד, גם פיזית, אבל, עבור החלוץ והשוער אני חושב שמדובר בשתי עמדות, לא מאוד דומות, אבל דומות על המגרש. כי אם החלוץ בא במגע עם הכדור פחות במשך שבועיים, שלושה או ארבעה שבועות, הוא קצת יותר איטי. וגם אם יהיו לך עוד הרבה הזדמנויות בהמשך, קשה להיות מוכן. אם יש לך דו-קרב על המגרש עם היריבה שלך, אתה מוכן יותר, אבל בלי דו-קרב, בלי כדור, בלי הזדמנויות, אז חסר לך סבלנות וביטחון. כל הפרטים האלה ביחד עושים את ההבדל.”

מראיין: הסגל צעיר מאוד. האם יש לו יותר עתיד מאשר הווה?

“לצעירים יש עתיד בברצלונה, אבל הם צריכים קצת יותר זמן, זה נורמלי. יש לך איכות וכישרון, וזה חשוב, למרות שזה נורמלי שבגיל 16 המנטליות קצת שונה מאשר אם אתה בן 22, 23 או 25. זה נורמלי, זה קורה בכל העולם, לא רק בכדורגל. דבר נוסף הוא אם אתה בן 16 או 17 ואתה משחק בקבוצה הראשונה של ברצלונה, בהיותך ברמה הגבוהה ביותר. זה מאוד קשה.
שנתיים, שלוש או ארבע שנים חשובות לשחקנים צעירים, לדעת לאן הם רוצים להגיע… גם הם צריכים  הגנה. אתה צריך מטרה ואתגרים לעתיד, לא לעכשיו ולא לשנה הבאה. אם אתה רוצה שחקנים לעשר שנים, חשוב שיהיה עכשיו איזון בין שחקנים צעירים לשחקנים מנוסים. למען עתיד המועדון.”

מראיין: ויטור רוקה הוא אחד מהם. מה דעתך עליו?

“מבחינתי עדיף שאשחק עם מישהו קרוב אליי כי יש לי יותר אפשרויות לשחק בנגיעה אחת או שתיים. אם אני עם יריב או שניים קרובים מאוד, אני משאיר מקום פנוי לאחרים. אם נתקוף עם שני שחקנים יהיה קל יותר לכבוש שערים.

מהעמדה שלי אני רואה הרבה דברים ואולי אני יכול ללכת לצד כי אני יודע שהיריב תמיד יהיה איתי. או שאני יכול לצאת החוצה ויהיה מקום לאחרים. כשאתה משחק עם עוד שחקן מאוד קרוב אליך, יש יותר אפשרויות בהתקפה ובתוך השטח. זה מאוד חשוב כי קבוצות רבות משחקות מאוד הגנתי, עם הרבה שחקנים באזור, ואנחנו תמיד צריכים פתרון. עם יותר שחקנים ברחבה, לכולנו יש יותר הזדמנויות להבקיע.”

מראיין: רוקה לא יהיה נגד גרנדה. האם הוא חשב על מנזאנו?

“הו כן! (צוחק). הצהוב השני של ויטור זה מצב שאני לא מבין. למה ה-VAR לא עובד באותו רגע. זו לא בעיה של שופט. אולי אתה צריך לעבוד קשה יותר מהיריב שלך, אבל אם אנחנו על המגרש טובים יותר מהיריבה ואנחנו מנצחים, הכל בסדר. לויטור זה קשה, הוא צעיר ומאוד רגשני, אבל זו לא אשמתו. במשחק הבא הוא כבר יהיה איתנו.”

מראיין: חטאפה, ראיו, גרנדה, אלמריה נגד ריאל מדריד… השער הפסול נגד ג’ירונה… קורים דברים מוזרים?

“אני חושב שכל המצב הזה הוא לא בעיה של השופטים, אלא של ה-VAR. זה לא עובד בצורה מושלמת, אבל בסופו של דבר אנחנו לא יכולים לעשות כלום, אנחנו צריכים להתמקד יותר בעבודה שלנו. הפתרון הוא להבקיע שני שערים יותר מהיריבה, תמיד שער או שניים יותר. זו לא רק מטרה, אלא הפתרון.”

מראיין: צ’אבי עוזב, האם אתה מבין אותו?

“כן כמובן. אם אתה שחקן או מאמן של ברצלונה יש עליך הרבה לחץ, זה נורמלי. זה רגע קשה מאוד, לא רק עבור השחקנים, אלא גם עבור צ’אבי. אני מבין מה זה אומר עבורו: הוא מבארסה, שחקן עבר, עכשיו מאמן… מנקודת מבט רגשית זה מאוד קשה לצ’אבי ואני מבין אותו מצוין. לא רק בשבילו, אלא גם בשביל המשפחה שלו. עכשיו הדבר הכי טוב הוא שאנחנו נתמקד בעונה הזו כי אנחנו עדיין יכולים לנצח עם צ’אבי. אני מרוכז בזה במאה אחוז. לא במה שיקרה בסוף העונה. עכשיו זה לא הזמן לדבר על זה, העדיפות העליונה היא לנצח העונה.”

עבדת עם קלופ, נגלסמן, פליק מה לגבי זהות המאמן הבא בברצלונה?

“היה גם גווארדיולה. ואנצ’לוטי. והרבה מאמנים, אבל עכשיו אני לא רוצה לדבר על המאמן החדש כי הדבר הכי חשוב זה צ’אבי. והעונה הזו. זה מאוד חשוב. אני לא רוצה לחשוב על מה שיקרה אחר כך. אנחנו קבוצה ואנחנו רוצים ללכת ביחד בכיוון אחד, ואם נעשה את זה ככה נוכל לנצח.”

מראיין: חנוכת הקאמפ נואו החדש תגרום לכם להתרגש.

“כן, כמובן, זו אחת המטרות, לשחק שוב בקאמפ נואו. זה אצטדיון קסום, מגרש קסום, וכן, כמובן… צריך לחכות עשרה חודשים לדעתי. (מחייך) בעונה החדשה, כמעט בסוף השנה, נהיה על המגרש ונוכל לשחק עם כל האוהדים שלנו ועם האווירה הזו.”

1 תגובה
  1. דקל כותב

    עושה רושם שזו שירת הברבור שלו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן