לקראת שווייץ: סאות’גייט משנה מערך?

סאות'גייט סוף סוף משנה גישה?

התקשורת האנגלית מדווחת היום שגארת’ סאות’גייט שוקל לשנות את ההרכב הראשון שלו בצורה דרמטית לקראת משחק רבע הגמר נגד שווייץ.
אחרי שלב בתים מאכזב מבחינת היכולת של הנבחרת האנגלית שכלל ניצחון 1-0 משער של בלינגהאם במשחק הפתיחה, תיקו 1-1 נגד דנמרק ותיקו ללא שערים במשחק השלישי נגד סלובניה, הגיע לו משחק שמינית הגמר נגד סלובקיה בו אנגליה התקשתה מאד ורק שער מרהיב בדקה ה 95 מרגלי מי אם לא ג’וד בלינגהאם, הציל את הנבחרת האנגלית, שלח את המשחק להארכה ושם שער נוסף של הארי קיין שלח את אנגליה אל רבע הגמר ואת סלובקיה הביתה עם מזוודות מלאות באכזבה ומחמאות.

אנגליה כבשה עד כה 4 שערים בלבד עם 3.3 בעיטות למסגרת וסך של 2.3 מצבים גדולים למשחק – נתונים שנבחרת ברמתה של אנגליה צריכים להיות גבוהים יותר משמעותית.

סאות’גייט לא הצליח להוציא את המיטב מרוב שחקניו.
הארי קיין רחוק מהשער והכדור ולא נראה כמו אותו חלוץ אימתני מהעונה האחרונה במינכן.
ג’וד בלינגהאם אמנם הוכיח שוב שהוא ווינר חסר תקנה, אך בכל הקשור ליכולת שלו על המגרש בלינגהאם מאכזב.
פיל פודן עוד לא הגיע כלל לגרמניה ואותו דבר אפשר לומר על סאקה, שפתח לא רע את הטורניר במשחק הראשון, אך לא מתעלה לרמה הנדרשת.

זו כמובן רשימה קצרה כשכל שחקני אנגליה מאכזבים עד כה.

סאות’גייט משנה גישה?

ייתכן מאד שנראה אנגליה שונה דווקא בגלל הדרך בה ששווייץ משחקת.
הנבחרת של מוראט יאקין משחקת לאורך הטורניר במערך של 3421, וייתכן שסאות’גייט מבין שמול שלישיית בלמים הוא יצטרך התקפה קצת שונה ובעיקר הגנה שונה אל מול השלישייה הדינמית של שווייץ עם בריל אמבולו העוצמתי, רובן וארגס ופביאן רידר מאחוריו, כולל דן אנדויה שאולי ישחק במקום אחד מהשניים מתחת אמבולו או שישחק על כנף ימין כמעין ווינגבאק כפי שעשה נגד איטליה.

אנחנו כמובן לא יודעים מה זומם סאות’גייט אבל לו יכולנו לייעץ לו, היינו שמחים לראות את אנגליה עוברת לשחק בקו של שלושה בלמים, אולי גומז, סטונס וקייל ווקר כחצי בלם חצי מגן ימני, קול פאלמר כמעין כנף ימין בודד עם חיפוי של אותו ווקר ובצד שמאל את בוקאיו סאקה כשחקן על כל כנף שמאל, או אפשרות יותר שמרנית היא לשחק עם טריפייר כשחקן על כל כנף שמאל.

בקישור דקלן רייס יפתח כמובן ולצידו זה חייב להיות קובי מאיינו שהוכיח שהוא הרבה יותר מתאים ובעיקר עוזר למשחק “לתקתק” מאשר קונור גלאגר.

זה משאיר מקום לשלושה שחקנים התקפיים, שהם צריכים להיות פיל פודן וג’וד בלינגהאם כמעין שני שחקני 10 חופשיים שיכולים לנוע בחופשיות מתחת להארי קיין, שיוכל סוף סוף לרדת אחורה ולעזור בניהול המשחק ההתקפי כפי שהוא יודע ולשחרר את בלינגהאם מהמשימה הזו, ולאפשר לאביר הלבן של אנגליה לשחק יותר לעומק, כפי שהוא עושה בריאל מדריד.

המערך הזה יאפשר לאנגליה לעבור לקו של 4 בהגנה לפי רצון, להשתלט על מרכז המגרש עם רביעיית קשרים (רייס, מאיינו, פודן, בלינגהאם) וגם לשלוט בקצב מאחורה עם שלישיית מובילי כדור כגון ווקר, סטונס וגואי ולפניהם רייס, דבר שיקשה על משחק הלחץ השוויצרי.
כאמור, מערך שכזה גם יאפשר לבלינגהאם הרבה יותר חופש תנועה וישחרר אותו ממשימות בילדאפ בקישור ויגרום לו לחשוב כמו שחקן התקפי יותר, כשהוא יודע שהארי קיין יכול לרדת אחורה לשחק כפליימייקר.

בנוסף, אנגליה יכולה להרוויח ככה את פיל פודן בהאלף ספייס הימני עם רגל שמאל (סוף סוף) וגם להנות ממה שיכול להיות הצמד ההתקפי המרשים ביותר בשלב רבע הגמר – פודן את פאלמר. שני קוסמים שיכולים לרסק את הצד הימני בהגנה השווייצרית.

ככה זה יכול להראות.

 

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    הכתב הכי טוב

    1. אלעד כותב

      נשמע מעניין מאוד, הבעיה שסאות’גייט שמרן ומקובע מדי.

  2. בוצי כותב

    עדיף מאוחר מלעולם לא אבל אני לא מאמין שיעשה שינויים רציניים אבל גם אם יעשה וגם אם יקח את היורו צריך לשלוח אותו בבעיטה מכובדת הביתה

  3. JB5 כותב

    יאללה ג’וד נגד כולם טייק 5

  4. פאבל נדבד 🐐 כותב

    אצלהם הכי טוב להחליף מאמן

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן