מהמר על עצמו | ניקולו פאג’יולי בראיון.

רק לפני עשרה ימים בדיוק, ב 20.5, במשחק האדיר נגד בולוניה (כזכור יובה חזרה מ 3-0 ל3-3), הקשר האיטלקי המוכשר של יובנטוס, ניקולו פאג’יולי בן ה-23, חזר למגרשים ושיחק 19 דקות ראשונות אחרי השעייה בת 7 חודשים בעקבות פרשת ההימורים בה היה מעורב גם סנדרו טונאלי.

מאז המשחק הזה הוא גם הספיק לפתוח במחזור האחרון של הליגה נגד מונצה בו יובה ניצחה 2-0 והקשר הצעיר בישל את השער הראשון במשחק ואת שער הפרידה לסנדרו, ונתן משחק נהדר, בו הוא השלים 78 דקות.

לראשונה מאז החזרה למגרשים, ניקולו פאג’יולי (אגב, Fagioli באיטלקית=שעועית בעברית) מתראיין לעיתון “הגאזטה דלו ספורט” ופותח הכל בראיון שאפשר ללמוד ממנו הרבה מאוד דברים על החיים שלנו:

ניקולו נשאל תחילה על הטעות נגד ססאולו במשחק שבו יובנטוס הפסידה 1-0 שנה שעברה ועל התקופה “השחורה” שעבר:

“כשפרצתי בבכי במשחק מול ססאולו, זה לא היה רק ​​בגלל שהכנסתי את הקבוצה שלי לקושי, אלא בגלל שבאותו רגע ירד ענן אפל, הכל נראה לי שלילי, הכל היה אפל. החמצתי מסירה קריטית, אבל הטעות הכי גדולה שלי הייתה בתוכי. הבעיה היא שכבר לא הייתי בשליטה על עצמי. המשחק טרף את חיי, הוא הפך לאובססיה, לסיוט”.

“אני יודע שאני בחור בר מזל, שיש בני גילי בתנאים דרמטיים יותר משלי, שאין לי סיבה לעורר הבנה. אבל אני גם לא רוצה להיות צבוע. נבלעתי בתוך חלל שלא מסתכל לאף אחד בפנים, שלא מבדיל לפי מעמד חברתי, לא מתגמל או פוטר על סמך כישרון. הרגשתי חנוק אבל לא מצאתי דרך לצאת מזה”.

לאחר מכן האיטלקי נשאל על ההתמכרות למשחקי הימורים:

“לא חשבתי שזה רציני, הכל התחיל כמשחק. הימרתי הרבה, אבל לא על הקבוצה שלי או על עצמי. לא רציתי להפר את העקרונות שאני מאמין בהם. אני יודע שזה נשמע מגוחך שאני משתמש במילה הזו, אבל בשבילי זה חשוב, חשבתי שמשחק כדורגל והימורים, אם שני הקווים לא חוצים, זה לא היה רציני, לא פגעתי בספורט, לא השפעתי על תוצאות או פגעתי בזכויות של אחרים”.

“כשהסתיימו להם 4-5 שעות של אימון, נפתח חלל וזמן ריק. אם אין לך תחומי עניין אחרים, התהום הזה מושך אותך. השתעממתי, זה נראה אבסורד אבל זה נכון. הצלחה היא לא מגן שמתנגדת לבדידות, היא לא מאפשרת לך להתנגד, כמו שריון שמקפיץ את דקירות הזמן הריק. תחשוב על כמה שחקנים, סופרים ומוזיקאים שנקלעו להתמכרויות קטלניות עוד יותר. השעמום הרס לי את החיים. על כל בעיה, אפילו המטופשת ביותר כמו ויכוח או משחק גרוע, הייתי צריך לפצות על פרצי האדרנלין שהמשחק נתן לי. בכל פעם שהשתמשתי בדבר הרשע שנקרא “טלפון סלולרי”, כל יום והרבה פעמים ביום, הרגשתי שאני על המגרש”.

פאג’יולי סיפר על הבושה שהוא הרגיש:

“אף פעם לא דיברתי על זה עם אף אחד כי התביישתי. איבדתי שליטה על עצמי לחלוטין בינואר 2023. שיחקתי רע, התאמנתי גרוע יותר. הראש שלי היה במקום אחר. מה שחוויתי הגעיל אותי, אבל לא יכולתי שלא. מרכז חיי היה הימורים, לא עוד כדורגל. הרגשתי הפוך. אם פספסתי אימון, אמרתי לעצמי שהאובססיה הזו אשמה”.

על הגילוי של פרשת ההימורים:

“הגילוי של הסיפור? שחרור. הטורנדו הזה, שזרק אותי עם הגב לקיר, אילץ אותי להיות מבוגר או לפחות אחראי יותר. התחלתי טיפול פסיכולוגי עם פרופסור ז’ארה. אני מסתכל לתוך עצמי כדי לחפש את הסיבות, כדי להבין למה לא היו לי תרופות נגד ריקנות ושעמום כשהמשטרה הגיעה לבית, הייתי בחקירה כבר יומיים, התקשרתי לאמא שלי, כי זה היה גורם חיצוני לשים סוף לשלב מעוות בחיי ואילץ אותי לבחור: ליפול או לקום בחזרה. אני רוצה להגיד לכל הילדים שסובלים שהם לא צריכים לפחד לבקש עזרה”.

“הצטערתי שעיתונים מסוימים תיארו אותי ואת טונאלי כשני שדים. פגעתי רק בעצמי. לא פגעתי במשחקים, לא השפעתי על התוצאות. עשיתי טעות, שיחקתי באתרים לא חוקיים והפסדתי הרבה כסף. אני יודע, אבל ידעתי גם אז, שעם המשחקים האלה אתה פשוט מפסיד. ולא רק כסף. נגעלתי, הרגשתי כמו אידיוט. אבל לא יכולתי שלא”.

על ההתבגרות על התמכרות:

“מתי אפשר להתגבר על התמכרות? אני לא יודע, אולי אף פעם. אני יודע שלא הפסקתי ולא אפסיק להילחם בזה. אהיה שקרן אם אגיד שההתמכרות לא עולה מחדש, שהוא לא נותן למנגינה המפתה שלו להישמע מדי פעם. אבל עכשיו אני שולט בזה פשוט על ידי מחשבה על כמה נזק זה גרם לי. ואני יודע שאין דבר כזה להגיד “אני אעשה את זה רק פעם אחת” כי הנחש הזה תופס אותך ולא מרפה. אני חושב שעכשיו המשחק הוא משהו למפסידים”.

פאג’יולי המשיך לספר על התגובה שלו לעונש ועל ה”נקמה” האישית שלו ודרך ההתמודדות:

“הייתה לי תשוקה גדולה לנקמה לחזור לשחק. יותר נקמה על עצמי מאשר על אחרים. מהיום שלאחר הפסילה התחלתי להתאמן. זה היה שבעה חודשים של ייסורים, ספרתי את הימים. החיים שלי כאן, על השדות הירוקים האלה, כדי לנצח או להפסיד על סמך הכישרון שלי ושל הקבוצה שלי, לא לבזבז את הימים שלי ומאות אלפי יורו, כל כך הרבה הפסדתי, אני הרסתי את עצמי בתקופה הזאת ואני מרגיש אשם”.

האיטלקי המוכשר זומן בשבוע שעבר לסגל המורחב של נבחרת איטליה לקראת היורו הקרב ובא.

פאג’יולי סיים את הראיון שלו בהתייחסות לזימון שלו לנבחרת איטליה וכמובן על המועדון שלו יובה שעזר לו בתהליך השיקום:

“האם הייתי מצפה שספאלטי יזמן אותי? לא, אבל קיוויתי שכן. עכשיו אני רוצה לתת את חיי כדי להיות ברשימה הסופית לאליפות אירופה. אם לא אצליח, כמובן שאתמוך באזורי. התחלתי לשחק בגיל ארבע, בגיל שש עשרה עזבתי את הבית כי יובה התקשרה אליי. עזבתי את ההורים שלי שתמיד דאגו לי בלי להפעיל עליי לחץ. אמא שלי שכירה, אבא שלי מחלק תרופות והם מאוד דאגו לי. עכשיו אני מדמיין אותם מאושרים והייתי רוצה שהם יהיו גאים בי עם החולצה הכחולה”.

“השיקום שלי? המועדון קודם כל עזר לי בכך שהאריך את החוזה שלי. הם הוכיחו אמון רב וקרבה. ואז אלגרי והחברים שלי לקבוצה. אני חושב על ברמר, לוקאטלי, קייזה וולאחוביץ’. בשאר נלחמתי בעזרת מטפל. אחרי האימונים מילאתי את הימים שלי בטניס, פאנל, טיפול ופגישות עם בתי ספר. הייתי צריך לשמור את הסוד הזה בתוכי במשך שנים, עכשיו אני יכול לדבר על זה”.

“האם אני הרג’יסטה העתידי של יובנטוס? הייתי רוצה. נולדתי כקשר התקפי, תפקיד הולך ונעלם, ואז פירלו ואלגרי גרמו לי להבין שאני יכול להתייצב מול ההגנה ולהוביל את המשחק. עכשיו אני מרגיש מוכן לעשות את זה, גם אם עדיין יש לי את הרצון להבקיע מדי פעם. ליובנטוס מחכה חמש תחרויות בשנה הבאה. זה יהיה נהדר לשחק כל שלושה ימים. זה מה שאני אוהב. המטרה שלנו שנה הבאה, כמו תמיד עבור יובה, היא לזכות בסקודטו”.

ניקולו פאג’יולי חזר לשחק כדורגל והחיוך שלו ושל אוהדי יובה חזר לפנים, הוא לא וויתר על מקומו והמשיך להתאמן בהתמדה למרות העונש, אפשר ללמוד הרבה מהראיון שלו ולא מעט שחקנים יכלו להיום במקום אחר בקריירה אם היו נוהגים כמו האיטלקי.

תקציר המשחק נגד מונצה:

4 תגובות
  1. פאבל נדבד 🐐 כותב

    אין עליכם תודה!
    אגב התמונה פשוט מטורפת

  2. פורצה יובה כותב

    זה ילד משלנו אנחנו מאמינים בו!

  3. טרזגול כותב

    אחלה פיג׳יולי תכבוש את העולם יובנטינו

  4. קינג קונג כותב

    ראיון מרתק

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן