מועדון הכדורגל הראשון בעולם שנרכש באמצעות ביטקוין

זוג אחים השקיעו ביטקוין בשווי מיליוני דולרים במועדון כדורגל מהליגה העשירית באנגליה, מה שהפך אותו למועדון הראשון בעולם שנרכש על ידי ביטקוין | הסיפור המלא.

ריאל בדפורד (RBFC), מועדון חצי מקצועני שמשחק בליגה העשירית באנגליה, נרכש בשנת 2022 על-ידי משקיע הביטקוין והפודקאסטר – פיטר מקורמק.

קמרון וטיילר וינקלבוס, התאומים המיליארדרים שידועים בכך שתבעו את מארק צוקרברג על כך שגנב לכאורה את הרעיון שלהם לפייסבוק, החליטו להשקיע מיליוני דולרים במועדון כדורגל אנגלי קטן. התאומים, שמנהלים כיום את בורסת הקריפטו ‘ג’מיני’, הודיעו  כיהשקיעו ביטקוין בשווי 4.5 מיליון דולר במועדון הכדורגל ריאל בדפורד (RBFC), מה שהפך אותו ל-“מועדון הכדורגל הראשון המופעל על ידי ביטקוין”.

קמרון וינקלבוס, אמר לרשת CNBC אחרי ההודעה הרשמית כי הוא ואחיו החליטו להשקיע במועדון מאנגליה, והם יהיו הבעלים המשותפים בצוותא עם מקורמק בגלל “החזון” של מקורמק. ‏”היה ‘יישור-ערך’ עם כולנו כבדיקת ביטקוין מוקדמת”, אמר קמרון וינקלבוס ל-CNBC, והסביר את החלטתו להיות הבעלים המשותף של ריאל בדפורד עם מקורמק. “להיכנס לתחום הביטקוין קודם לכן – זה המבחן האולטימטיבי לכל משקיע. מה שזה מצריך ממך חזון ובנוסף אתה חייב להיות משוכנע ומתמיד בתחום.‏ אנחנו צריכים להחזיק את ההשקעה בזמנים הטובים וגם הרעים. כל מסע כזה יהיה דרך חתחתים. יהיו נסיגות וקשיים”.‏

מקורמק מצידו אמר כי הוא בחר בתאומים וינקלבוס מכיוון שהוא רצה שותפים שיוכלו לעזור לו להשקיע בתשתיות כדי להגדיל את המועדון בעתיד. מקורמק מתכנן להשתמש בחלק מההשקעה כדי להשיג מימון לבניית מרכז אימונים חדש, שעלותו צפויה להיות כ-1.6 מיליון ליש”ט.‏ עם זאת, הוא לא מתכוון למכור אף אחד מהביטקוין כדי לעשות זאת. במקום זאת, הביטקוין ישמש כקרן ‘יום סגריר’: “המהלך החכם הוא להחזיק את הביטקוין, ללוות פאונד כדי לשלם עליו, ואז מרכז האימונים משלם על עצמו על פני תקופה של שבע שנים, כי הוא גם חלק ממועדון שמכניס כסף”, אמר מקורמק.‏

התאומים וינקלבוס הם הראשונים שרוכשים מועדון כדורגל באמצעות ביטקוין, אבל לא “הסלבריטאים האמריקאים” הראשונים ששפכו כסף על מועדוני כדורגל לא ידועים בבריטניה. השחקנים רוב מקלהני וריאן ריינולדס רכשו בפברואר 2021 את מועדון הכדורגל הוולשי הקטן רקסהאם תמורת 2 מיליון ליש”ט.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן