מועדים לשמחה | הברומטר הגרמני

טוני קרוס חוגג 34

אחרי שבוע של מאמנים, קצת כדורסל והקדשה לשפה העברית הגיע הזמן לחזור אל הדשא, אל אחד מגדולי הקשרים בדור האחרון. טוני קרוס שחוגג היום את יום הולדתו ה-34 הוא אגדת ריאל מדריד ובאיירן מינכן, והיה חלק משלישיית הקישור האימתנית של ריאל מדריד שכבשה את אירופה בעשור האחרון, מודריץ’- קרוס- קאסמירו, עד שהאחרון עזב ב-2022 למנצ’סטר יונייטד.

טוני קרוס נולד בעיר גרייפסוואלדר בגרמניה והחל לשחק כדורגל בקבוצה מעיר הולדתו, שם שיחק מגיל שבע עד גיל 12, אז עבר להנזה רוסטוק, יריבתה הגדולה של סט פאולי. הוא שיחק בנוער של רוסטוק ארבע שנים, לפני שעבר למועדון הגדול בגרמניה באיירן מינכן שם אחרי שנה בלבד כבר עלה לבוגרים של מועדון הפאר.

השחקן המצטיין של אליפות העולם

הוא שיחק את משחקו הראשון באלופת גרמניה הנצחית בגיל 17, וכבר בהופעת הבכורה בישל שני שערים. הוא היה השחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה ששיחק בבאיירן מינכן, שיא שנשבר מאוחר יותר בידי שחקן אחר שמשחק היום בריאל מדריד דויד אלאבה, שעשה זאת שמונה שנים אחריו. ב-2007 הוביל את הנבחרת הצעירה של גרמניה למקום השלישי באליפות העולם, עם חמישה שערים שהביאו לו את תואר השחקן המצטיין של הטורניר.
מאוחר יותר באותה שנה בהופעת הבכורה שלו באירופה, הבקיע את שער הניצחון מול הכוכב האדום בלגרד בגביע אופ”א, כשהוא מבשל את השער הראשון במשחק שנגמר 1:2 . הכישרון הגדול של קרוס הביא לו את מספר החולצה 10, מספר שלא נלבש מספר שנים בקבוצה ומיוחד לכוכבים הגדולים. בינואר 2009 הושאל לשנה לבאייר לברוקזן, אך חזר אחרי שנה למינכן.

שלישית הקישור הטובה בהיסטוריה?

אחרי חזרתו לבאיירן הוא הפך במהרה לכוכב בקבוצה כשהתבלט במסירות המדויקות ובחכמת המשחק הנהדרת שלו והיה שותף לטרבל של הקבוצה בעונת 2012/13 במה שהייתה אליפות אירופה הראשונה שלו. התכונות המיוחדות שלו הביאו לו התואר “הברומטר הגרמני”.
שנה לאחר מכן במונדיאל 2014 הגיע לפסגת השאיפות של הכדורגל העולמי, כשזכה עם נבחרת גרמניה במונדיאל אחרי ניצחון 0:1 בגמר על נבחרת ארגנטינה. במהלך הטורניר הוא בישל ארבעה שערים והבקיע שניים בניצחון המטורף 1:7 על ברזיל שהיו הצמד המהיר בהיסטוריה של המונדיאל. אגדת העבר יוהאן קרויף אמר עליו אחרי המונדיאל: “הוא עושה הכל נכון: הקצב במסירות שלו נהדר והוא רואה הכל. זה כמעט מושלם”.
בעקבות ההצלחה במונדיאל עבר לאלופת אירופה הטרייה ריאל מדריד, שם יחד עם לוקה מודריץ’ וקאסמירו יצר שלישית קישור אגדית שהוסיפה עוד שלוש אליפויות אירופה רצופות ב: 2016-2018. בזכייה ב-2016 הוא הפך לגרמני הראשון בהיסטוריה שזוכה בליגת האלופות עם שני מועדונים שונים.

טוני קרוס יקנח באליפות אירופה

בשנים האחרונות הברומטר האריך את חוזהו בכל פעם בשנה בלבד כדי לבחון את כושרו, לפרוש בשיא ולא להיות נטל על ריאל מדריד. שלישית הקישור הספיקה להוסיף עוד אליפות אירופה אחת ב-2021/22 שהייתה החמישית של קרוס והרביעית שלו בריאל מדריד, שבשבילה זאת הייתה הזכייה החמישית בתשע שנים.
מעבר לארבע אליפויות אירופה זכה קרוס בריאל מדריד בחמש אליפויות עולם לקבוצות כשיחד עם הזכייה בבאיירן הופכים אותו לשיאן הזכיות בתואר. הוא הוסיף גם שלוש אליפויות ספרד והיד עוד נטויה. עד היום בישל לאורך הקריירה 155 שערים והבקיע 82.
בנבחרת למרות הופעות נהדרות לא הצליח להגיע שוב רחוק מעבר לחצי הגמר ביורו 2016 וב-2 יולי 2021, הודיע על פרישה מהנבחרת על מנת להתרכז בריאל מדריד, אך ישנם שמועות כי קרוס שוקל חזרה לנבחרת לקראת יורו 2024 בגרמניה.

אז האם קרוס יחזור לנבחרת ויקנח עם אליפות אירופה ביתית?

5 תגובות
  1. בר כותב

    קשר היסטורי וענק של המשחק

  2. דן כותב

    שמחה אתה פשוט ענק, והפעם גם נושא הכתבה!

  3. שלומי כותב

    איזה שחקן מדהים טוני קרוס, אנדרייטד מוחלט!

  4. שון כותב

    אחד הקשרים הטובים ביותר בהיסטוריה, טופ 5.
    ברומטר שמתאים לכל קבוצה, בניגוד לשחקנים אחרים שצריך להתאים אותם למשחק, הוא מתאים לכל סגנון.

    והגדולה הכי אדירה שלו זה שהוא פשוט כל כך יציב, אתה תמיד יודע מה תקבל ממנו. לא הרבה מעבר ולא פחות.

    לפני שעבר לריאל מדריד היה קרוב כל כך למנצ’סטר יונייטד וכל פעם שאני רואה אותו משחק אני נזכר ומתבאס. אין על הכתבות של שמחה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    כתבה נהדרת

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן