מועדים לשמחה | מהליגה השמינית לאליפות היסטורית – ג’יימי ורדי חוגג 36

ביום חמישי האחרון לא עלתה כתבה, אבל לא יכולתי להתעלם משני אירועים שהתרחשו באותו יום. ביום חמישי צוין יום התודה הבינלאומי שמצוין ב-11 בינואר וזאת ההזדמנות להגיד תודה לכל המגיבים על הכתבות שלי, על התגובות המפרגנות שדוחפות אותי לכתוב עוד ועוד כתבות. ב-11 בינואר נולד גם ג’יימי ורדי שהיה שותף לאליפות המפתיעה בהיסטוריה וחגג את יום הולדתו ה-36.

ג’יימי ריצ’רד ורדי נולד כאמור ב-11 בינואר 1987 להוריו ריצ’רד גיל וליסה קרוז, בשפילד הנמצאת בדרום יורקשייר, אנגליה. אביו עזב את הבית כשהיה תינוק, וג’יימי קיבל את שם משפחתו של אביו החורג פיל ורדי. הוא גדל כאוהד נלהב של שפילד וונסדי, וחווה כחוויית ילדות את הדרבי מול שפילד יונייטד שהתרחש בשנות ה-90 וה-2000 גם פעמים רבות בפרמייר ליג. כנער הורשע פעם אחת בתקיפה, נכנס למעצר בית ושיחק כדורגל עם אזיקים אלקטרונים.

קבלן עליות

הוא גדל בקבוצת הנערים של שפילד יונייטד, אך חלומו לשחק בקבוצת נעוריו נגנז כששוחרר בגיל 16. הוא עבר לסטוקברידג’ שם אחרי ארבע שנים בקבוצת הנוער, עלה לקבוצת הבוגרים בליגה השביעית. אחרי שלוש שנים עם 66 שערים ב-107 משחקים, ועליית ליגה עבר להליפקס טאון גם היא מהליגה השביעית.

ורדי שיחק שנה בהליפקס עלה איתם ליגה, וטיפס עוד ליגה כשחתם ב-2011 בפליטווד טאון מהליגה החמישית. בעונת 2011-12 כבש ורדי 31 שערים, זכה בתואר מלך שערי הליגה והעלה את קבוצתו לראשונה בתולדותיה לליגה הרביעית.

ג’ימי ורדי שובר את שיא ההעברות

בגיל 24, שנה אחרי שהגיע לפליטווד טאון, במקביל לכדורגל, בזמן שעבד לפרנסתו במפעל לבנים, קיבל ורדי הצעה שלא תאומן. לסטר סיטי מהצ’מפיונשיפ, הליגה השנייה בחשיבותה באנגליה, רוצה לקנות אותו. לסטר שילמו עליו 1.7 מיליון פאונד, מה שהיה סכום שיא עבור שחקן מהליגות הנמוכות.

מאז שלסטר סיטי נוסדה ב-1884, לא זכו השועלים להישגים משמעותיים ובמשך רוב שנותיה, למעט מספר שנים מוצלחות בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 בהם הייתה שייכת לחלק העליון של הטבלה באנגליה, הישגי השיא שלה היו שלושה גביעי ליגה והיא נעה בין שתי הליגות הבכירות, ומאז ירדה ליגה ב-2004 לא חזרה לסטר לפרמייר ליג.

בעונתו הראשונה בקבוצה התקשה להסתגל לרמה הגבוהה וכבש ארבעה שערים בלבד. הוא ספג ביקורת קשה מאוהדי לסטר ושקל לפרוש מכדורגל מקצועי, אך שוכנע בידי מנהל הקבוצה והמאמן להישאר. עונה לאחר מכן הוא כבר כבש 16 שערים ושוב העלה קבוצה ליגה כשהחזיר את לסטר לפרמייר ליג אחרי עשור.

שורדים בקושי עם סיום עונה מדהים

בעונתם הראשונה בפרמייר ליג, לסטר, המכונים “השועלים”, נאבקו נגד הירידה, כששוער הקבוצה קספר שמייכל היה פצוע לחלק ממנה, אך חזר לקראת הסוף העונה כשהקבוצה במקום האחרון ועזר לה לשרוד בליגה, עם רצף מרשים של שבעה ניצחונות בתשעת המחזורים האחרונים. אף אחד לא חלם על מה שקרה שנה אחר כך. ורדי היה מעורב באותה עונה ב-13 שערים, כשהבקיע חמישה שערים ובישל שמונה נוספים, כשהוא חלק משמעותי בהישרדות.

מה שהתרחש בעונה שלאחר מכן ייזכר לדורות. ביוני 2015 מונה למאמן הקבוצה קלאודיו ראניירי, שנחשב לאחד הלוזרים הגדולים בעולם הכדורגל. ראניירי, שאימן את אתלטיקו מדריד, צ’לסי, יובנטוס, רומא ואינטר לא זכה באליפות אחת בכל הקריירה הענפה שלו. ראניירי הגיע ללסטר אחרי כישלון חרוץ עם נבחרת יוון איתה נכשל לעלות ליורו 2016 כשהוא מסיים במקום האחרון בבית אחרי פינלנד ואיי פארו בדרך, והביקורות היו קשות.

לסטר עם קספר שמייכל בשער וג’יימי וארדי בחוד פתחה את העונה שלאחר מכן בצורה מדהימה, כשבסוכנויות ההימורים סיכוי שלה לזכייה באליפות היה ל-5,000 יחס דומה לכך שג’סטין ביבר יהיה נשיא ארצות הברית. היא התעלמה מכל התחזיות וההימורים כשג’ימי וארדי, מנפץ שיאים וכובש 12 משחקים ברצף, שיא פרמייר ליג חדש כששבר את שיאו של רוד ואן ניסטלרוי ולסטר דהרה לפסגה.

אליפות היסטורית ללסטר סיטי וג’יימי ורדי

לסטר לא עצרה גם במה שחשבו שהיה משחק העונה מול מנצ’סטר סיטי, כשהיא מנצחת 1:3, כשהיא פותחת עליה פער של שש נקודות, מה שהוריד את סיטי אבל העלה יריבות אחרות. מחזור לאחר מכן הפסידה לסטר לארסנל בדקה ה-95 וראתה את הפער בפסגה מצטמצם לשתיים כשארסנל עצמה וטוטנהאם נושפות בערפה.

לסטר לא נשברה וניצחה שישה משחקים מתוך השבעה, אחרי הניצחון השישי רנייארי המאופק בדרך כלל, שנמנע מהצהרות על אליפות, פרץ בבכי כשהבין ששום דבר לא ימנע ממנו את האליפות, ואכן שלושה שבועות אחרי, ב-1 במאי, טוטנהאם איבדה נקודות והחלום הפך לרשמי: לסטר אלופת אנגליה!

ההצלחה של ורדי הביאה לו את פרס שחקן החודש בפרמייר ליג פעמיים ברציפות, באוקטובר ובנובמבר 2015, אחד מהחמישה השחקנים היחידים בהיסטוריה שזכו פעמיים רצוף. הוא נבחר לנבחרת העונה בפרמייר ליג ולכדורגלן השנה בליגה האנגלית מטעם התאחדות עיתונאי הכדורגל והפרמייר ליג עצמה.

ג’ירונה תעשה לסטר?

לסטר סיימה את העונה עם עשר נקודות מעל ארסנל השנייה, כשורדי כובש 24 שערים, מקום שני בליגה. עונה לאחר מכן לסטר לא הצליחה לשחזר את הצלחתה, אך הגיעה לרבע גמר ליגת האלופות. ריאד מחרז ואנגולו קאנטה, שהיו שותפים לאליפות ההיסטורית הפכו לשחקנים בכירים בצ’לסי ומנצ’סטר סיטי, שמייכל שמר אמונים ונשאר בלסטר עד 2022.

ורדי עדיין שומר אמונים לקבוצה, ובעונת 2019/20 הוא כבש 23 שערים בליגה בגיל 33, שהפכו אותו לשחקן המבוגר ביותר בהיסטוריה שזוכה במלך שערי הפרמייר ליג. אחרי 2020 הוא החל לרדת בכושרו בעקבות סדרת פציעות ולמרות שבעונה האחרונה הוא ירד עם הקבוצה ליגה, הוא לא נטש את הספינה. הוא כבש 160 שערים בקבוצה, והיד עוד נטויה.

העונה בספרד ג’ירונה הקטנה, שאמנם שייכת לקבוצת סיטי גרופ, אבל ללא שמות גדולים מדהימה את הלה ליגה ומובילה את הטבלה יחד עם ריאל מדריד אחרי חצי עונה, האם ג’ירונה תעשה לסטר?

1 תגובה
  1. לירון כותב

    שמחה עושה אותי שמח

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן