מוקדמות יורו 2024 | מחזור 7

בית A

מה שמסתמן כמעין בית מוות.
סקוטלנד הבלתי מנוצחת של סקוט מקטומיניי הנפלא (6 שערים בטורניר) יצאה לספרד בכדי לנסות להמשיך את הריצה הפנטסטית שלה.
אך הריצה נעצרה.
ספרד של חוסה לואיס דה לה פואנטה לא נתנה לסקוטלנד להרגיש כמעט בכדור עם 74% החזקה ודומיננטיות התקפית כמעט חד צדדית לאורך כל המשחק, אך במשך 73 דק’ סקוטלנד שמרה על השער, עד אשר הגיע אלברו מוראטה והעלה את ספרד ליתרון הכה מוצדק.
אויאן סאנסט הנהדר כבש בדקה ה 86 וקבע את תוצאת המשחק – 2:0 לנבחרת ספרד.

במשחק המקביל בבית, נורבגיה של החריג יצאה לה אל קפריסין בידיעה שישנם משחקים בהם אסור למעוד בבית שכזה.
נורבגיה של המאמן סטאלה סולבקאן עלתה במערך של 433 על הנייר, אך בפועל שיחקה עם ארלינג האלאנד ואלכסנדר סורלות’ בחוד כשמרטין אודגור עונד כמובן את סרט הקפטן.
סורלות התכבד בכיבוש השער הראשון (33), ארלינג האלאנד כבש צמד שערים אחריו (65,72) ופרדריק אורסנס (81) קבע את תוצאת המשחק – 4:0 לנבחרת נורבגיה.
שימו עין אגב על אנטוניו נוסה בן ה 18 שנכנס למשחק במחצית השנייה ובישל את אחד משעריו של החריג הנורבגי.
נוסה הוא מכשף. פנטזיסט יוצא דופן ונחשב לאחד הכשרונות המיוחדים ביותר בנורבגיה כעת.
שחקן עם פוטנציאל מפלצתי.

בית B

נבחרת יוון בהדרכתו של גוסטאבו פויט, יצאה לה אל אירלנד בידיעה שהולנד נמצאת בעקבותיה כשהיא מארחת במשחק קריטי את צרפת.
גיורגוס גיאקומאקיס (20) ויורגוס מאסוראס (45+4) כבשו את שני השערים היחידים במשחק כשמעל כולם נמצא קונסטנטינוס צימיקאס, מגנה השמאלי של ליברפוך שסיים עם בישול ותואר איש המשחק – תוצאת הסיום 2:0 ליוון.

הולנד אירחה את צרפת ביוהאן קרויף ארנה, במשחק אותו אפשר לתאר כ”מופע של קיליאן אמבפה”.
הכתומים בהדרכת רונאלד קומאן לא הצליחו להשתלט על המשחק ובכל זאת ייצרו 2 מצבי הבקעה גדולים, אותם הצליחו להחמיץ ג’ואי וירמן וסטיבן ברחווין.
צרפת מצידה עלתה ליתרון מהיר בדקה ה 7 משער של קיליאן אמבפה ובישול של ג’ונתן קלאוס, וכמעט בהתאמה, 6 דק’ אחרי פתיחת המחצית השנייה שוב אמבפה היה זה שכבש, הפעם מבישול אדריאן ראביו.
המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, רנדל קולו מואני וקומאן ששיחקו לצידו של אמבפה היו חלשים, אך הקישור הצרפתי עם המשולש ראביו, גריזמן וצ’ואמני שהופך לקשר אחורי מפלצתי, היה זה שניהל את המשחק וכאמור, לפני כולם ישנו קיליאן אמבפה אחד.
קילינדשי הרטמן, מגנה השמאלי הצעיר של פיינורד (כישרון מעניין) רק צימק את התוצאה בדקה ה 83 – תוצאת הסיום 2:1 לצרפת שהעפילה רשמית אל טורניר יורו 2024.

בית D 

ארמניה יצאה ללטביה במטרה להמשיך לייצר לחץ על טורקיה וקרואטיה בקרב על הכרטיסים לשלב הבא. קל זה לא יהיה, אבל לארמניה יש אמונה.
אתמול האמונה הזו קיבלה מכה קשה כשלטביה מנצחת בביתה את הארמנים משערים של יאניס איקואניקס (39) ודניאלס באלודיס (68).
ניצחון בכורה ללטבים בטורניר אחרי 5 הפסדים רצופים וכאמור, מכה לא צפויה לארמנים – 2:0 לנבחרת לטביה.

במשחק הגדול של הבית טורקיה יצאה לקרואטיה למשחק שהוא בעצם הקרב על המקום הראשון.
קרואטיה הייתה הדומיננטית ושלטה בכדור (63%) ובקצב עם הקישור האיכותי שלה שבנוי ממודריץ’, ברוזוביץ’ וקובאצ’יץ’, אך הטורקים הוכיחו שלמרות שליטה מועטה בקצב, יש להם את היכולת להתקיף בזעם כשהם רושמים 2.65 שערים צפויים אל מול 1.13 שערים צפויים בלבד של המארחים הקרואטים.
המשחק הוכרע בסופו של דבר בדקה ה 30 מבעיטה של בוראק אילמז שקבע את תוצאת הסיום – 1:0 לנבחרת טורקיה.
חשוב לציין כמובן ששני המקומות הראשונים עולים אוטומטית אל טורניר היורו, ככה שאין באמת חשיבות למי שמסיימת במקום הראשון.

בית E 

אלבניה אירחה אמש את צ’כיה במטרה לשמר את מקומה כמובילת הבית.
זה היה משחק מעט מוזר בו הכדור היה שייך לצ’כים (64%) וכך גם רוב היוזמות והמומנטום ההתקפי, אך האלבנים היו אלו שעלו ליתרון מוקדם יחסית משער של יסיר אסאני (9) ולמרות שהצ’כים היו אלו שקבעו את הקצב, צמד שערים של טאולינט סולימאנוב (51,73) קבע את תוצאת הסיום – 3:0 לאלבניה.

במשחק השני בבית פולין הלא יציבה יצאה אל איי פארו המאד חלשה. הפולנים ידעו שאסור להם למעוד במשחק חוץ שכזה, גם אם אין להם את רוברט לבנדובסקי הפצוע.
הפולנים עלו ליתרון מהיר מאד משער של סבאסטיאן סזימנסקי (4), קשרה הנפלא של פנרבחצ’ה ונעלו את המשחק בדקה ה 65 משער של אדם בוקסה.
לא משחק גדול לפולנים אך הם חזרו הביתה כצפוי עם 3 הנקודות – 2:0 לפולין.

בית F

בית בו דברים כבר מסתדרים בצורה כמעט מוחלטת.
אסטוניה אירחה את אזרבייג’ן למשחק חסר חשיבות בו האזרים ניצחו משערים של באיירמוב (9) ושיידאב (45+4) – תוצאת הסיום 2:0 לאזרבייג’ן.

הבלגים מצידם עם דומיניק טדסקו יצאו לאוסטריה והשלימו את המשימה והעפילו אל טורניר יורו 2024 שייערך בגרמניה.
האוסטרים היו טובים יותר עם 58% שליטה בכדור ו 2.01 שערים צפויים מול 1.18 של בלגיה, אך חניכיו של טדסקו היו קליניים יותר מול השער.
צמד שערים של דודי לוקבאקיו (12,55) הקיצוני הימני של סביליה ושער נוסף של רומלו לוקאקו (58), מלך השערים של טורניר המוקדמות (9) הבטיחו לבלגים את הניצחון למרות שערים של לאיימר (72) ומרסל סביצר (84).
בטורניר המוקדמות בלגיה הרוויחה מחדש את רומלו לוקאקו אחרי תקופה ארוכה מאד בה נראה שהוא ירד מכל נכסיו, וללא קווין דה ברויינה הפצוע, הבלגים נהנו אמש ממשחק טוב של ג’רמי דוקו וטימותי קסטנייה שסיימו כל אחד עם בישול וגם ממשחק טוב בקישור של אוראל מנגלה של נוטינגהאם פורסט.
אמאדו אונאנה הצעיר (22) של אברטון סיים את המשחק בדקה ה 78 אחרי צהוב שני ומשחק לא טוב, אך שווה לעקוב אחרי הקשר האחורי הזה שלהערכתי הולך להיות אחד השמות הרותחים ביותר בשוק – אולי כבר בחלון הקיץ הקרוב.
תוצאת הסיום 3:2 לבלגיה שמעפילה כאמור אל יורו 2024.

בית I 

הבית שלנו, אך בלעדינו.

קוסובו יצאה למשחק חוץ קל באנדורה.
מילוט ראשיקה (26,71) ואלטין זקירי (83) העניקו לקוסובו ניצחון צפוי וקליל – 3:0 לקוסובו.

במשחק שיותר קריטי מבחינתנו, רומניה יצאה לבלרוס בידיעה שזהו מגרש חוץ לא כל כך סימפטי אך שעליהם לחזור הביתה עם מלוא הנקודות.
זה לא קרה.
למרות הדומיננטיות הרומנית שהתבטאה ב 68% החזקה בכדור ו 18 בעיטות לשער, הרומנים לא הצליחו לייצר מצבי הבקעה גדולים וסיימו עם 1.16 שערים צפויים וללא שערים כלל. משחק שהסתיים בתוצאה 0:0.

התוצאה הזו בעצם נותנת לנבחרת שלנו אפשרות לחזור למקום השני, במשחק נגד המוליכה שוויץ שהיה אמור להיות משוחק בסופ”ש האחרון.
לצערנו הגדול מאד, משחק זה לא שוחק כשאנו בישראל נמצאים בתוך אבל גדול. בתוך שבעה לאומית.

עוד ידובר רבות על השתיקה והודעות הגינוי הסימטריות והמשפילות של אופ”א ושאר ארגונים כגון ההתאחדות האנגלית והפרמיירליג.
החשש מהקהל האנטי-ישראלי הלא קטן ברחבי העולם עשה את שלו.

חשוב לי לומר – אנחנו נחזור אירופה.
אתם שותקים אבל אנחנו לא.
אתם תשמעו אותנו בכל משחק. בכל אצטדיון.
אנחנו נמשיך להגיע אל האצטדיונים שלכם, לא בגללכם אלא בעקבות המשחק אותו אנו כה אוהבים, ואנו נגיע עם עשרות דגלים, מאופרים בלבן וכחול.
אתם תשמעו את התקווה מתנגנת ואותנו צורחים אותה בקולי קולות.

השתיקה שלכם מבישה.
הסימטריה שלכם מבישה.
אנחנו לא נסלח ולא נשכח, אך אל תטעו, אנחנו לא נצטמק ונעלם, אנחנו נגדל ונשיר בקול גדול שיהדהד לכם בתודעה, קול גדול שיגרום לכם להצטמק מבפנים מבושה.

אנחנו עוד נחזור אירופה.

בית J

בית בו המאבק הפתוח היחיד הוא על הכרטיס השני ליורו 2024, זאת אחרי שפורטוגל העפילה אמש אל הטורניר אחרי ניצחון ביתי אדיר על סלובקיה.
זה היה המשחק של ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו.
קשרה של מנצ’סטר יונייטד סיים את המשחק עם צמד בישולים, מה שהפך אותו למלך הבישולים של הטורניר (7) ולשחקן עם תרומת השערים הגדולה ביותר בטורניר (11 סך הכל) – אחד השחקנים הפחות מוערכים של הדור הנוכחי לטענתי.
אך כאמור, זה היה הלילה של כריסטיאנו רונאלדו.
השחקן הראשון בהיסטוריה שעולה ל 6 טורנירי יורו.
202 הופעות במדי נבחרת פורטוגל, 125 שערים לנבחרתו.

73 משעריו נכבשו אחרי שהגיע לגיל 30.
זה יותר ממה שכל שחקן כבש אי פעם בכל גיל (!!) עבור גרמניה, צרפת, איטליה, אנגליה, ספרד, הולנד, שוודיה, קרואטיה, דנמרק, אורוגוואי, קולומביה, צ’ילה, מקסיקו, ארה”ב, מצרים, גאנה ועוד 176 נבחרות שונות.
פנומן.

תוצאת הסיום 3:2 לנבחרת פורטוגל – המעפילה השנייה אל יורו 2024.

במשחקים נוספים בוסניה של סאבו מילושביץ’ ניצחה 2:0 בחוץ את ליכטנשטיין משערים של רחמנוביץ’ (13) וסטבנוביץ’ (41) בזמן שאיסלנד סיימה בתיקו 1:1 בלבד בביתה מול לוקסמבורג, במשחק בו אוררי אוסקרסון בן ה 19 כבש לזכות איסלנד בדקה ה 26 (חלוץ צעיר מעניין) כשגרסון רודריגס כבש לזכות האורחים (46).

פורטוגל כאמור ממשיכה הלאה, סלובקיה, לוקסמבורג ואפילו בוסניה עדיין בתמונה על הכרטיס השני ליורו 2024.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן