מי העפילו עד כה ליורו 2024?

המארחת גרמניה תקבל בברכה 23 מתמודדות נוספות לטורניר יורו 2024 שייערך בקיץ הבא. מי הן שש הנבחרות שכבר הבטיחו את ההעפלה שלהן?

גרמניה

הטורנירים הטובים ביותר: זכיות בטורנירים קודמים (1972*, 1980*, 1996) – *כמערב גרמניה
מה עשתה ביורו 2020: שמינית הגמר
המארחת הרשמית

זוכה שלוש פעמים וסגנית שלוש פעמים, גרמניה מארחת את היורו הראשון שלה מאז האיחוד מחדש (מערב גרמניה ערכה את הגמר ב-1988). גרמניה תגיע אל הטורניר עם המאמן בן ה-36, ג’וליאן נגלסמן, שהחליף את הנסי פליק ב-22 בספטמבר 2023.

הגרמנים עוברים עכשיו כמעין חילוף דורות.
שחקנים כמו ג’מאל מוסיאלה ופלוריאן וירץ אמורים להיות אלו שיסחבו את התקפת הנבחרת בשנים הבאות, אך הנבחרת הגרמנית נמצאת רק בתחילתו של המהלך, ואולי אף בנקודה מעט בעייתית, כשאין מספיק שחקנים צעירים נוספים שפורצים קדימה.
במשחק הידידות האחרון שלה נגד ארה”ב, הגיל הממוצע של ההרכב הראשון עמד על 29 כששחקנים ותיקים כמו הומלס (34) ורודיגר (30) נמצאים במרכז ההגנה וגונדואן ופסקל גרוס בני ה 32 מנהלים את המשחק.

ליוליאן נאגלסמן יש הרבה עבודה בתקופה הקרובה בכדי לנסות להצעיר במעט את הסגל ואולי למצוא פתרונות יצירתיים עם מחשבה מחוץ לקופסא בכדי לייצר את תחושת ההתחדשות הנדרשת.

ג’מאל מוסיאלה
בלגיה

הטורניר הטוב ביותר: סגני אלוף (1980)
מה עשתה ביורו 2020: רבע גמר

בלגיה ניצחה את יריבתה הראשית בבית F אוסטריה בתוצאה 3-2 ב-13 באוקטובר בכדי להבטיח את מקומה בטורניר יורו שלישי ברציפות בקמפיין הראשון שלה תחת המאמן הגרמני-איטלקי דומניקו טדסקו. האדומים הגיעו לרבע הגמר בשני יורו האחרונים אך לא הצליחו להתקדם משלב הבתים בגמר גביע העולם ב-2022.

הנבחרת הבלגית מסתדרת לאחרונה ללא קווין דה ברויינה, כשמעל כולם ניצב לו מלך השערים של שלב המוקדמות – רומלו לוקאקו עם 9 כיבושים, שמצא את עצמו ברומא לאחר תקופה ארוכה בה נראה שהקריירה שלו נמצאת לה במדרון חלקלק.
לצידו של ביג רום פורח שם מפתיע יחסית – דודי לוקבקיו, שחקן הכנף של סביליה שמחזיק בתואר מלך הבישולים (3) של הנבחרת ביחד עם יאניק קארסקו.
גם ג’רמי דוקו הפנטסטי של מנצ’סטר סיטי עושה טורניר מוקדמות מוצלח ושימו עין על אמאדו אונאנה של אברטון, שהופך לקשר אחורי מאד איכותי, כשהוא רק בן 22.

לוקאקו חזר לחיים
צרפת

הטורנירים הטובים ביותר: זוכים (1984, 2000)
מה עשתה ביורו 2020: שמינית הגמר

צרפת לא החמיצה טורניר יורו מאז 1988. צרפת הייתה המארחת ב-2016, כשהפסידה לפורטוגל בגמר.
דידייה דשאן מאמן את הנבחרת מאז 2012. והם העפילו לטורניר עם ניצחון 2-1 מול הולנד ב-13 באוקטובר, עם צמד נפלא של הכוכב הבלתי מעורער שלהם, קיליאן אמבפה.

אך צרפת היא לא רק קיליאן אמבפה. מדובר אולי בנבחרת שמייצרת את כמות הכשרונות הגדולה ביותר בשנים האחרונות.
גריזמן, קאמבינגה, צ’ואמני, קולו מואני, מניין, דמבלה, האחים הרננדז, קונאטה, פופאנה, תוראם… אפשר להמשיך עם הרשימה הזו לעוד כמה שורות.
העומק של הנבחרת הצרפתית אימתני, וכאמור, ביחד עם זאת, יש להם את מי שיתמודד בקרוב מאד על התואר של השחקן הטוב בעולם.
אחרי המכה הקשה שצרפת ואמבפה ספגו בגמר גביע העולם האחרון, הם ינסו לחזור אל מסלול התארים עם זכייה מאד ריאלית ביורו 2024.

קיליאן אמבפה – הטוב בעולם?
פורטוגל

הטורניר הטוב ביותר: זוכים (2016)
מה עשתה ביורו 2020: שמינית הגמר

פורטוגל תגיע אל הטורניר הראשון שלה תחת המאמן החדש רוברטו מרטינס.
כריסטיאנו רונאלדו צפוי לערוך את הופעתו השישית בטורניר היורו בגרמניה; הוא מחזיק בשיא של הכי הרבה שערים (14) והופעות (25) בטורניר ויהיה הראשון בהיסטוריה שמשחק בשישה טורנירי יורו שונים.

כל העיניים כאמור על כריסטיאנו רונאלדו הפנומן, שגם בגיל 38 ממשיך להיות הכובש הטוב ביותר בפורטוגל ומהטובים באירופה עם 7 שערי מוקדמות עד כה, אך גם ברונו פרננדש צריך לקבל לא פחות כותרות כשהוא ללא ספק השחקן המוביל לצידו של כריסטיאנו.
קשרה ההתקפי של מנצ’סטר יונייטד הוא מלך הבישולים (7) של שלב המוקדמות כשהוא רושם בנוסף 4 שערים.
פרננדש הוא גם מייצר המצבים הגדולים להבקעה המוביל בשלב המוקדמות (10) כשמאחוריו תוכלו למצוא את שאקירי (7) השוויצרי.

כריסטיאנו רונאלדו הבלתי נגמר
סקוטלנד

הטורנירים הטובים ביותר: שלב הבתים (1992, 1996, 2020)
מה עשתה ביורו 2020: שלב הבתים

הנבחרת של סטיב קלארק העפילו אל טורניר היורו לאחר שנורווגיה לא הצליחה לנצח בבית את ספרד ב-15 באוקטובר. זה טורניר שני ברציפות אליו מעפילה הנבחרת הסקוטית, לאחר שהודחה בשלב הבתים בכל שלוש הופעותיה בטורניר. הם לא ניצחו משחק בטורניר מאז יורו 96′.

הסיפור הגדול ביותר בסקוטלנד זה היכולת יוצאת הדופן של סקוט מקטומיניי שהפך להיות הנשק ההתקפי האולטימטיבי של הסקוטים, שלמדו איך לנצל את התנועה ללא כדור והכוח הפיזי של קשרה המרכזי של מנצ’סטר יונייטד.
מקטומיניי כבש עד כה 6 שערים ב 6 משחקים כשהוא עושה זאת עם 14 נסיונות בעיטה בלבד – יחס המרה של 43% שחלוצים גדולים כמו האלאנד (40%) או אמבפה (21%) רושמים יחס נמוך יותר.

תופעה ושמה סקוט מקטומיניי
ספרד

הטורנירים הטובים ביותר: זוכים (1964, 2008, 2012)
מה עשתה יורו 2020: חצי גמר

רק נבחרת גרמניה השתתפה ביותר טורנירי יורו מספרד, שתרשום את ההופעה ה-12 שלה בטורניר לאחר שניצחה את נורבגיה 1-0 באוסלו ב-15 באוקטובר. החבורה של לואיס דה לה פואנטה תקווה לזכייה רביעית שוברת שיא ביורו בגרמניה; הם כרגע בפסגת הזוכות ביחד המארחת גרמניה עם שלוש זכיות.

הספרדים רשמו רק הפסד אחד בשלב הבתים במשחק החוץ בסקוטלנד. עם 19 שערי זכות ו 3 שערי חובה ב 6 משחקים, אין ספק כלל שדרכה של ספרד אל טורניר היורו הייתה דרך מאד קלה.
בנבחרת ספרד אין כוכב אחד שסוחב אותה קדימה. החלוץ הבכיר הוא אלברו מוראטה עם 4 שערים כשאחריו בטבלת הכיבושים נמצא חוסלו (3).
הספרדים נהנים מיכולותיו של הקשר האחורי הטוב במשחק להערכתי – רודרי, ומפריחה אדירה של גאבי בחודשים האחרונים, שקצת השכיחה את העובדה שפדרי פצוע בתקופה האחרונה.
העוצמה של ספרד היא בעיקר בהשענות על הסגנון הספרדי המוכר שמקדש את השליטה בכדור והטכניקה האישית, אך ייתכן מאד שהעובדה שלספרד אין כוכבי ענק באיזורים ההתקפיים, תפגע בה בטורניר היורו עצמו, בעיקר בהתמודדות עם נבחרות אימתניות ואיכותיות יותר מסקוטלנד, נורבגיה, גאורגיה וקפריסין ששיחקו איתה בשלב הבתים המוקדם.

גאבי – היהלום של ספרד
טורקיה

הטורניר הטוב ביותר ביורו: חצי גמר (2008)
מה עשתה ביורו 2020: שלב הבתים

טורקיה הגיעה לטורניר יורו השלישי ברציפות לאחר ניצחון 4-0 בבית מול לטביה ב-15 באוקטובר. הם הודחו בשלב הבתים בשתי ההופעות האחרונות שלהם, אך עלו באופן בלתי נשכח לחצי הגמר ב-2008, כשהפסידו 3-2 לגרמניה במותחן.

קצת כמו ספרד, אין בטורקיה כוכבי ענק אך ישנם שחקנים איכותיים כגון צ’נק טוסון, אורקון קוצ’קו, כרם ארקטורקוגלו ואחד האקאן צ’לנהולו שהם השלד והבסיס של הנבחרת של המאמן האיטלקי וינצ’נזו מונטלה.

וינצ’נזו מונטלה – ייכנס אל דפי ההיסטוריה של טורקיה?

מי ימשיכו איתנו הלאה?
בחודשים הקרובים התמונה תתבהר.

 

1 תגובה
  1. שון כותב

    תודה על הכתבה, לדעתי הפייבורטיביות הריאליות הן צרפת, פורטוגל ואנגליה.
    הולך להיות טורניר מרתק, לדעתי לצרפת יש קצת סיכויים מהשאר אבל זה כדורגל ולכן אנו מצפים.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן