“מלחמת הכוכבים: חוד החנית – החלוצים הטובים באירופה

אנו נסקור את טובי החלוצים באירופה, בטופ 5 ליגות, עם התמקדות על המספרים והביצועים שלהם, היכולות והייחוד של כל אחד מהם, ובכלל, מה כל אחד מהם מביא איתו לשולחן. וכן, גם קצת נתרפק על חלוצי העבר האפיים ביותר, שעדיין צרובים בזכרון הכדורגל שלנו.


*חוד החנית- התפקיד הנחשק מכולם:

נעל הזהב. חלומו של כל חלוץ.

 

אין ספק שהחלוץ, הוא העמדה הפופולרית ביותר. כל ילד שמתחיל לשחק כדורגל רוצה קודם כל להיות חלוץ מרכזי, ולכבוש הרבה שערים. החלוצים הם בעצם הלב הפועם של כל התקפה, נקודת המרכז של כל הרכב התקפי.

לעתים, הם ישחקו מקדימה לבדם, במערך כמו 4-5-1, או במקרים אחרים,יתפקדו כצמד, במערך כמו 4-4-2, ולפעמים אפילו נראה מערך עם 4-1-1, כאשר מאחורי החלוץ המרכזי יתופקד בנוסף חלוץ שני, שנקרא גם “חלוץ צל”.

כך או אחרת, לאורך השנים בתפקיד התובעני אך המתגמל,שיחקו שחקנים פשוט אדירים, מגדולי המשחק, שכיכבו בעבר -וגם בהווה הלא כ”כ רחוק. שחקנים אגדיים שגירו את הדימיון ושידרגו את חווית הצפיה של כולנו.

כריסטיאנו, סוארז, אטו, מולר, ראול, שירר, ואן באסטן, הנרי, רונאלדו וריבאלדו. חלוציים אגדיים.

 

היו כמובן עוד חלוצים אגדיים נוספים, כמו: זלאטן איברהימוביץ’, רודי ואן ניסטלרוי ההולנדי, רוברט לבנדובסקי בעונותיו בדורטמונד ובבאיירן, קארים בנזמה של ריאל והזכיות בצ’אמפיונס, ומהעבר הרחוק יותר: פלה, פושקאש אאוזביו ועוד. אבל אם נחזור לימינו אנו- נגלה שההווה בהחלט ורוד, ומשופע בשחקנים יוצאים מהכלל, בעלי איכות גבוהה מאד שעושים עבורנו את הצפיה במשחקים לכיפית ומסעירה.

אסור לנו לשכוח גם את תומכי הלחימה, כלומר, השותפים להתקפה של אותם חלוצים סקוררים, שמפרים אותם ועוזרים להם להגיע למספרים שלהם, ולעתים נשארים בצל. אלו הם היקוצנים הקלאסיים על הקווים, שמספקים הגבהות מהכנף או כדורי רוחב טובים, או הקשרים ההתקפיים שמספקים מסירות עומק טובות, או אפילו םליימקרי הכנף שהתפתחו בשנים האחרונות, שחותכים למרכז ומספקים מסירות מפתח נהדרות לחלוצים. כך למשל, לרומאריו בבארסה היה את לאודרופ וסטוייצ’קוב, לואן באסטן במילאן ובהולנד את חוליט, לסוארס בברצלונה היה את מסי, לכריסטיאנו את בנזמה ואוזיל, ולרונאלדו אל פנומנו היה – אממ – בעיקר את עצמו: מדרבל מאמצע המגרש עד לשער…


* חלוצים מודרניים – ניתוח טקטי:

1. מודרניזציה:

אם בעבר החלוצים היו מתרכזים בעיקר ברחבת ה-16, מס’ ה-9 הקלאסיים של פעם (באזור 17), הרי שהאבולוציה שהתרחשה בכדורגל המודרני – עם הגברת האינטנסיביות במשחק – עם הצפיפות המוגברת ברחבת היריב והתקצרות זמן התגובה – כפתה על החלוצים להיות הרבה יותר ורסטיליים, ולא רק פינישרים של מצבים ברחבה. שוב ושוב אנו רואים חלוצים שעמדת המוצא שלהם הינה באגף (חלוצי כנף), החותכים לרחבה ללא הכדור כדי לקבל אותו בתוכה למצבי כיבוש, או חלוצים שיוצאים מהרחבה ופעילים רבות באיזור ההאלף ספייס, שבעבר היו שמורים בעיקר לקשרים התקפיים.

רפורמציה.

יתירה מזאת, אנו רואים חלוצים רבים שיוצאים מחוץ לרחבה ויורדים לאחור (חצים מתכלת), לא רק כדי לברוח מהצפיפות, אלא גם כדי לנהל את המשחק מאחור ואף לייצר מצבי הבקעה לחבריהם להתקפה.

חלוצים שיוצאים מהרחבה ופעלים רבות באיזורי ההאלף ספייס, מה שיוצר גיוון התקפי רב, הופך אותם לבלתי צפויים – ובכך מקשה על ההגנות לסגור אותם.

 

2. תכונות נדרשות:

הימים של פעם בכדורגל האנגלי למשל, שבהם חלוץ היה נדרש להיות גבוה וחזק, ולדעת להשתלט על כדורים ארוכים לעברו, תוך שהוא מנער מעליו בלמים ומצליח להגיע למצב בעיטה – חלפו מזמן מהעולם. החלוצים המודרניים נדרשים ליכולות רבות ומגוונות. אז מהן התכונות המרכזיות הנדרשות מהחלוץ בן ימינו?

1. תנועה חכמה:

במובן מסויים, החלוץ הוא כולו סביב תנועה חכמה. חלוצים צריכים להיות חכמים באופן שבו הם ממקמים את עצמם, מתמקמים בתווך בין הבלמים כדי ליצור בלבול ולהקשות על הכיסוי שלהם, או לרדת עמוק אחורה, על מנת למשוך איתם את הבלמים, ובכך ליצור חללים עבור יתר שחקני ההתקפה של קבוצתם. חלוצים נדרשים לעתים רבות גם ריצות קדימה כדי להגיע לפני קו ההגנה, תוך תזמון הריצה שלהם כל שיימנעו מנבדל, ויוכלו לקבל מסירות עומק מחבריהם.

חלוץ טוב חייב לדעת נכון לקבלת הגבהות מהאגף לתוך הרחבה, עם תנועה עם הפנים קדימה, על מנת להקדים את הבלמים.

 

עוד דוגמא לתנועה חכמה של חלוץ, כאשר הוא מגיח מאחור באופן מפתיע לאיזור שאליו תגיע ההגבהה, ומנצל את חוסר תשומת הלב של ההגנה כדי להגיע חסר כיסוי לכדור במצב טוב לכיבוש.

 

בעידן המודרני יותר ויותר חלוצים כבר לא מחכים רק ברחבה (אזור 17), אלא יורדים לאחור (לאזור 14) על מנת לא רק למשוך איתם את הבלמים וליצור שטחים פנויים לחבריהם להתקפה, אלא גם כדי לנהל את המשחק משם ולמסור בעצמם מסירות עומק  או לפתח את ההתקפה. הארי קיין של באיירן או סרחיו ג’יראסי של שטוגארט הם דוגמאות קלאסיות לכך.

 

2. עוצמה פיזית:

חלוצים יכולים לבוא בכל הגדלים והצורות, כמו למשל מנ’צסטר סיטי כדוגמא. אצל התכולים כיכב סרחיו אגוארו, אחד החלוצים הגדולים שהיו בשנים האחרונות לפני שירד מהבמה, חלוץ שהיה קטן, מהיר בשטחים קטנים, עם כוח מתפרץ ואינטלגנטי עם מיקום מצויין. ועומת זאת, כיום משחק בשורותיה אחד החלוצים הגדולים בעולם, שבדרך להיות חלוץ היסטורי, ארלינג האלאנד הנורבגי (מחזיק שיא השערים לשנה בפרמייר ליג): חלוץ עצום, מפלצת פיזית, גבוה ואתלטי, עם סיום קטלני. אין ספק שההבדל ביניהם מדגיש שאין טייפקאסט אחד לחלוץ על מנת להיות אפקטיבי מול השער.

ובכל זאת, לכל חלוץ חייבת להיות מידה בסיסית של עוצמה פיזית שתאפשר לו להתחרות עם בלמים ומגינים כשהוא לבדו בקדמת ההתקפה, להגן על הכדור, ולדעת לסחוט עבירות.

חלוץ טוב ניחן בעוצמות פיזיות, שמאפשרות לו להתגבר על המגינים שלו, גם כשהוא מסומן: במקרה הזה, הגעה להגבהה ונגיחה עוצמתית לעבר השער בהקדימו את הבלם.

 

3. יכולת סיום מול השער:

אולי התכונה החשובה ביותר לחלוץ, היא יכולת הפיניש שלו: החלוץ צריך לדעת לשים ברשת הזדמנויות ממגוון עמדות, תוך ניצול הקילר אינסטינקט שלהם, יכולת ההתמקמות שלהם, וקור הרוח והשקט הנפשי שלהם, כדי לנצל כל שבריר הזדמנות שהם מקבלים. גם היכולת להשאר רגוע ולא לאבד את הבטחון לאחר סדרת החמצות, או אפילו רצף משחקים רע שבהם לא הצליחו לכבוש- חשובה לא פחות להשמכיות של כל חלוץ ברמות הגבוהות.

כמו שאמר פעם רוד ואן ניסטלרוי, החלוץ ההולנדי האגדי, לאחר שנכנס לרצץ הבקעות לאחר תקופת בצורת: “שערים לחלוץ זה כמו קטשופ: זה קשה בהתחלה. אבל ברגע שזה יוצא, זה יוצא בכמויות”.

 

חלוץ איכותי חייב להיות מאופיין בסיומת טובה, כך שכאשר מגיע קרוס מהאגף, בין אם הוא בחצי גובה או בדשא, בין אם חזק או חלש, או כשהכדור מעט מסתחרר – הוא חייב לדעת לבעוט בנגיעה אחת בצורה חדה ומדוייקת, על מנת לא לפספס את ההזדמנות. ויותר מכך, הוא חייב להגיב מהר ועם מס’ נגיעות מועט בכדור, על מנת לא לאפשר להגנה להתארגן ולחסום את בעיטתו.

 

גם כשהכדור מוגבה מהאגף, והחלוץ כבר “מסומן”, כלומר נשמר היטב ע”י הבלמים, עליו לדעת להשתמש בכוח המתפרץ שלו ובעוצמה הפיזית שלו על מנת להצליח להגיע לכדור לפניהם, ולייצר נגיחה או בעיטה מהאוויר לרשת בנגיעה אחת.

 

3. פרופילי משחק עיקריים:

ברור לחלוטין שקשה מאד לשייך חלוצים לקטגוריה אחת בלבד מבחינת אופיין המשחק שלהם, אבל בכל זאת, חובה לציין שישנן מס’ קטגוריות עיקריות (כשלעתים חלוצים הינם שילוב של יותר מקטגוריה אחת):

1. חלוץ “דוחק רגל”/”אוכל נבלות”:

חלוץ רחבה קלאסי שחי המון מאינסטינקטים טובים מול השער. נכנס המון אל תוך תיבת החמש, אורב למצבי כיבוש מזדמנים כתוצאה מטעויות שוער או הגנה, או מריבאונד של בעיטות לשער שנהדפות לא טוב – כדי לעוט עליהם כמו נשר, יודע לדחוק רגל כדי להרשית גם מחצאי מצבים. לא חייב להיות הכי טכני או יצירתי בעולם, אלא רק מצטיין בכיבוש שערים- סקורר פרופר. דוגמא לטייפקאסט הזה: ג’יימי וארדי/ארלינג האלאנד/רוד ואן ניסטלרוי/ראול.

2. חלוץ מנצל מצבים: 

חלוץ שיודע בעיקר לנוע היטב לחללים ולקבל כדורי עומק, או לקבל כדורים לרגל ולסיים בנגיעה אחת. בעל יכולת סיום קלינית, שמגיע למצבים בדר”כ בגלל יכולת קבוצתית טובה, וחוליות התקפה איכותיות שיוצרות מצבים טובים מול השער לחלוץ שלהם. זהו חלוץ שלא בהכרח יודע להוביל כדור, או לספק מסירות לחבריו, אלא בעיקר מתרכז בהגעה למצבים וסיום יעיל שלהם ברשת. זהו בדר”כ חלוץ מעט מוגבל, שלא יודע ליצור לעצמו, ולכן ללא הזנה מתאימה- יתקשה לבוא לידי ביטוי.  לדוגמא, אלן שירר/ואן באסטן/רומאריו/אטו/לואיס סוארס/גרד מולר/רוברט לבנדובסקי של פעם.

3. חלוץ יוצר מצבים לעצמו:

חלוץ בעל יכולת אישית גבוהה מאד,  שניחן בדריבל טוב, עוצמות פיזיות של שמירה על הכדור וכוח מתפרץ, וטכניקה ברמה גבוהה, שאוהב לקבל כדור לרגל, וליצור את מצבי הבקעה לעצמו. דוגמא קלאסית: רונאלדו אל פנומנו הוא הטייפקאסט המושלם, אך גם זלאטן איברהימוביץ’/תיירי הנרי עונים להגדרה היטב.

3. חלוץ יוצר מצבים/מהל משחק:

חלוץ בעל אינטלגנציה גבוהה, שמעבר להיותו סקור רטוב, גם יודע לנוע מחוץ לרחבה ולמשוך איתו את הבלמים, לפנות שטחים עבור חבריו, ואף לאתר אותם במסירות עומק מדוייקות, או דאבל פאסים, שמאפשרים להם להשתחרר משמירה. דוגמאות קלאסיות: הארי קיין/סרחו ג’יראסי.

 

4. קלאסיפיקציה:

באופן כללי – מבחינת העמדה שלהם בלבד, ניתן לחלק את החלוצים באירופה לשני סוגים עיקריים:

1.חלוציים מרכזיים (חלוצי רחבה):

שנמצאים במרכז הרחבה. רוב משקל פעילותם הוא בתוך רחבת ה-16, עם תנועה רבה לתוך תיבת החמש.

לעתים, חלוצים אלו יורדים מעט לאחור, מעט מחוץ לרחבה, כדי להשתתף בהנעת הכדור של הקישור הקדימי, ואף כדי ליצור מצבי הבקעה לחבריהם.

תאור העמדה של שחקנים מהסוג הזה:

ומפת החום של שחקנים מהסוג הזה:

 

2. חלוצי כנף:

חלוצים שעמדת המוצא שלהם היא בכנף, והם מרבים להכנס למרכז כדי לבעוט מרחוק, אבל בעיקר, להכנס לתוך הרחבה ללא הכדור, ואז לקבלו בתוך הרחבה כדי להגיע למצבי הבקעה.

פעמים רבות, סוג זה של שחקנים מחזיק בתפקיד נוסף, של ווינגר קלאסי, שמרבה לפרוץ על הקו ולהביא הגבהות או קרוסים מהאגף שלהם.

טעות רווחת היא לאפיין את עמדתם פשוט כ”חלוצים”, שכן הם גם מהווים סוג של שחקן-כנף, ולא רק חלוץ טהור.

תאור העמדה של שחקנים מהסוג הזה:

ומפת החום של שחקנים מהסוג הזה:

ובעצם, אנו נסקור את החלוצים הטובים ביותר באירופה בשני חלקים:

  • חלק א’:  חלוצים מרכזיים/חלוצים-קלאסיים.  כך לדוגמא, ארלינג האלאנד, הארי קיין, ויקטור אוסימהן וכו’.
  • חלק ב’:  חלוצי הכנף.  כמו למשל, פיל פודן, יונג-מין סון,דרויין נונייז ועוד.

 


 

מלחמת הכוכבים – חלק א’ – חלוצים מרכזיים:

אז מי אתם, החלוצים הטובים באירופה? החלוצים הכובשים ביותר, vתורמים גם בישולים, המשפיעים ביותר על קבוצותיהם, בטופ 5 ליגות?

נו, אז אתם כבר מוכנים לקבל את הדירוג של 10 המובילים, הקרם דה לה קרם של אירופה?

המסע לעולם הפנטזיה של החלוצים מתחיל…


10.

אלבארו מוראטה: אתלטיקו-מדריד, לה-ליגה – חלוץ מרכזי (9):

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  ספרד, בן 31.
  • שווי שוק:  20 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  אתלטיקו מדריד, לה-ליגה, מס’ 9.
  • כינוי:  “המגדל הספרדי”/”גוחיאן” (סלנג ספרדי שמציין את העובדה שנתפס לא מעט בנבדל).
  • עמדה ראשית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ מרכזי ב: 3-5-1-1 של אתלטיקו, עם גריזמן כקשר התקפי מאחוריו, או כשדפאי או קוריאה חלוצים שניים לצידו ב-3-5-2.
  • סה”כ תרומת שערים:
    •   20 גולים, 2 בישולים (מעט אגואיסט, ולא מספיק יצירתי ובעל יכולת ליצור עבור חבריו, אבל עדיין חלוץ מטרה נהדר, ומנצל מצבים טוב מאד).  –> טוטאל 22 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה בינונית ביצירת מצבים לחבריו (כמעט ולא מבשל), אך עם יכולת בעיטה טובה. מדובר בחלוץ שכובש בעיקר עקב מיקום נהדר, והחלטיות גבוהה בפעולה האחרונה, כשמדובר בחלוץ פיזי מאד, גבוה וחזק, ובנוסף גם דינמי מאד, שמבצע המון תנועה לחללים, ואף מושך את תשומת לב הבלמים עקב גודלו ותנועתו לעומק, מה שמפנה לא מעט שטחים לקשרי אתלטיקו המצטרפים מאחור.
  • חולשות:  לא מספיק בועט מרחוק, לא ניחן בדריבל איכותי מספיק שיאפשר לו ליצור מצבי הבקעה לעצמו ולא יצירתי כך שייצור מצבים לחבריו.
  • סגנון משחק – חלוץ רחבה קלאסי, מזכיר מס’ 9 של פעם. גבוה וחזק, טוב בכדורי גובה, איך גם יודע לנצל מצבים, בעיקר בקירבת השער. לא מרבה לבעוט מרחוק, או לבצע דריבלים או לספק מסירות מפתח לחבריו.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מקשר ההתקפי הצרפתי, שהושמץ רבות בברצלונה, אך חווה עונת פריחה לא נורמלית באתלטיקו השנה – אנטואן גריזמן. נהנה גם משיתוף פעולה נהדר עם שחקני התקפה מגוונים של אתלטיקו, אנחל קוריאה, ממפיס דפאי ועוד.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על כך שהוא כמעט ולא יוצא מהרחבה, אלא מתמקד בתוכה, בעיקר באמצע הרחבה ובתוך תיבת החמש, שם הוא מנצל מצבי כיבוש מזדמנים, מפנה שטחים לחבריו להתקפה, או מנצל את יתרון הגובה שלו כדי להבקיע שערים רבים בנגיחה.
  • מפת הבעיטות העונתית:  57 בעיטות (יחסית מעט לחלוץ), בדיוק פסיכי של 54% למסגרת, ללא הרבה גיוון , בעיקר מתוך הרחבה, כשרוב בעיטותיו מרוכזות בקרבת השער ובמרכז הרחבה, ורק מעט בעיטות מחוץ לרחבה. זאת, עם ניצול מצבים פנטסטי:  14 גולים מ-xG של 11.89, משמע, הבקיע 2.11 גולים יותר ממה שאמור היה.

ביצועים השנה:

  • נמצא בעונה פנטסטית שלו. מאד מגוון, עם מס רב של שערים וגם בישולים.
  • פר משחק:
    • 3.31 בעיטות לשער.
    • 0.10 אסיסטים/ 0.06 אסיסטים צפויים. – (חלש מאד באספקט הזה).
    • 1.79 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 0.88 דריבלים למשחק.
    • 5.61 נגיעות ברחבת היריב.
    • 4.53 קבלת מסירות מתקדמות.
    • סביר בהגנה (אחוזון 63 בחסימות, ו-88 בהרחקות).
  • מומנטום:  בכושר מצויין, כבש שער נצחון מול ריאל בטיס בנצחון 2-1 של הקולצ’ונרוס.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא מרבה לסכן את השער (אחוזון 89), אף מבקיע בצרורות: אחוזון 91 בשערים (!), אך טוב גם בפעולות הגנתיות (אחוזון 76), ולא רע בכדורי גובה (אחוזון 63). לא מספיק יצירתי, כפי שמתבטא בכך שהוא כמעט ולא יוצר מצבי הבקעה לחבריו (אחוזון 7).

9.

סרחו ג’יראסי: שטוטגארט, בונדסליגה – חלוץ מרכזי(9):

בתמצית:

  • ארץ מוצא:   גאנה.
  • שווי שוק:   40 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  שטוטגארט, בונדסליגה, מס’ 9.
  • כינוי:   “הגנאי המגוון”.
  • עמדה ראשית:  חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:  אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ בודד ב: 4-5-1 של שטוטגארט.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • סה”כ:  23 גולים, 2 בישולים (ממוקד בהבקעת שערים, חלוץ מטרה קלאסי, אך יודע גם לרדת לאחור ולנהל משחק, למרת שהדבר לא משתקף בנתנוי הבישולים שלו).  –> טוטאל 25 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה גבוהות, עם יכולת בעיטה מצויינת, והחלטיות בפעולה האחרונה, כשמדובר בחלוץ פיזי מאד, שזוכה המון בקרבות גובה, ואף סביר בפעולות הגנתיות.
  • חולשות:  לא מספיק יצירתי ואיכותי ביכולת המסירה האחרונה שלו – מה שמוביל לכך שהוא פחות מבשל לחבריו. לא מספיק איכותי בדריבל שלו, מה שלא מאפשר לו ליצור מספיק מצבי כיבוש עבור עצמו.
  • סגנון משחק – חלוץ רחבה חזק ומנצל מצבים מצויין, אך – באופן מפתיע לגודלו – יורד הרבה לאחור ומנהל היטב את המשחק, עם חילופי מקומות מצויינים עם שותפו להתקפה אונדאב.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מאחד הקשרים ההתקפיים העולים באירופה – שביצע פריצה פשוט מטאורית השנה- דניס אונדאב.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על התנועה המצויינת שלו לאחור אל מחוץ לרחבה, בעיקר אל איזור 14 וגם אל איזור ההאלף-ספייס השמאלי, שם הוא יוצר מצבים לחבריו עם ראיית המשחק הטובה שלו.
  • מפת הבעיטות העונתית:  58 בעיטות, בדיוק מטורף של 50% למסגרת (זה אומר שכל בעיטה שניה שהבחור הזה מעיף לכיון השער מתבייתת על המסגרת, כן?:), אך עם גיוון רב, מחוץ לרחבה וגם מתוכה,עם לא מעט בעיטות מרחוק, עום ניצול פנומנלי של  20 גולים מ-xG של 13.84. מדובר פה בניצול מצבים קטלני ברמה יוצאת דופן, והשאלה האם מדובר פה בהמון מזל שייגמר מתישהו? או שבאמת מדובר בחלוץ עם דיוק מטורף וקילר אינסטינקט יוצא דופן? רק הזמן יגיד.

ביצועים השנה:

  • נמצא בעונה פנטסטית שלו, עם מס רב של שערים אך לא מרבה לבשל.
  • פר משחק:
    • 3.30 בעיטות לשער.
    • 0.05 אסיסטים/ 0.22 אסיסטים צפויים.
    • 3.25 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 0.77 דריבלים למשחק.
    • 5.74 נגיעות ברחבת היריב.
    • 6.46 קבלת מסירות מתקדמות.
    • סביר בהגנה (אחוזון 79 בהרחקות, ו-69 בנצחונות בכדורי גובה).
  • מומנטום: בכושר מצויין, מבקיע בצרורות לאחרונה, כולל צמד במשחק האחרון מול ולפסבורג, בניצחון 3-2 של קבוצתו בבונדסליגה.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא מצויין ביצירת הזדמנויות לחבריו (אחוזון 86), מעורב רבות במשחק: אחוזון 71 בנגיעות, ואף מרבה לסכן את השער-אחוזון 87 בבעיטות לשער, ואף מבקיע בצרורות: אחוזון 99 בשערים (!).

8.

חוליאן אלבארז: מנ’צסטר סיטי, פרמייר-ליג – חלוץ מרכזי(9)/חלוץ שני:

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  ארגנטינה, בן 24.
  • שווי שוק:  90 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  מנצ’סטר סיטי, פרמייר-ליג, מס’ 19.
  • כינוי:   “העכביש”.
  • עמדה ראשית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   חלוץ שני/קשר-התקפי.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ שני/קשר-התקפי ב: 4-2-3-1 של סיטי.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • סה”כ:  14 גולים, 11 בישולים (העכביש קטלני מול השער וכבש המון ביחס לדקות שלו, אך נהפך גם ליוצר מצבים אדיר).–> טוטאל 25 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה גבוהות עם יצירת מצבים לחבריו ומסירות מפתח, עם יכולת בעיטה טובה, שכובש בעיקר עקב מיקום נהדר שנובע מהאינטלגנציה הגבוהה שלו, והחלטיות בפעולה האחרונה, שמניבה סיומת קטלנית מול השער. אין ספק שמדובר בחלוץ דינמי מאד, שמבצע המון תנועה לחללים, ואף יודע לשחק מעט מאחור כדי לפנות שטחים עבור חבריו להתקפה.
  • חולשות:   משחק הגובה שלו טעון שיפור, לא מרבה להקביע בנגיחות, ובנוסף אף לא ניחן בדריבל איכותי מספיק שיאפשר לו לחלוף על פני שחקנים כדי לספק כדורי רוחב, במידה והוא מתופקד בכנף (לא תפקידו המקורי).
  • סגנון משחק – חלוץ נייד מאד, ווינר בנשמתו, עם ניצול מצבים פשוט קליני, ובנוסף,  יודע להתחיל מעמדה יותר אחורית, ולספק מסירות עומק שוברות קווים לחלוץ שלפניו.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים ממי שנחשב ללא ספק לקשר ההתקפי הטוב באירופה- ואולי בכל הזמנים – קווין דה בריינה. נהנה גם משיתוף פעולה נהדר עם החלוץ שלפניו, ארלינג האלנד – בעיקר כאשר הם שיחקו ביחד בעת פציעתו של קיידיבי. וכשעולה במקום הבלגי הנפלא- משתף פעולה עם שחקני התקפה נפלאים: ג’ק גריליש, פיל פודן, ג’רמי דוקו, וברנרדו סילבה. אחלה חברה להיות בה.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על התנועה המצויינת שלו לאחור אל מחוץ לרחבה, גם אל איזור 14 וגם אל איזורי ההאלף-ספייס, ואפילו אל האגפים – כך שהוא מכסה למעשה את כל הרצועה המרכזית. או,כפי שנסים חליבה הגדיר זאת: טרקוורטיסטה מודרני.
  • מפת הבעיטות העונתית:  73 בעיטות (די הרבה יחסית לדקות המשחק שלו), בדיוק של רק 41% למסגרת, אך עם גיוון רב, מחוץ לרחבה וגם מתוכה,עם המון בעיטות מרחוק, עם ניצול מצבים טוב:  8 גולים מ-xG של 8.96. יעילות שבוודאי תעלה עם עליית הדקות.

ביצועים השנה:

  • נמצא בעונה טובה מאד שלו. מאד מגוון, עם מס רב של שערים וגם בישולים, ואולם עדיין לא משחק בהרכב הפותח למרות כשרונו העצום, וחבל. ככה זה כשקיידיבי איתך באותה קבוצה.
  • פר משחק:
    • 3.14 בעיטות לשער. — לא רע.
    • 0.25 אסיסטים/ 0.23 אסיסטים צפויים. — צריך יותר.
    • 4.32 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח). — מאסטר שף.
    • 2.26 סחיבות כדור מתקדמות. —מעט מדי לעמדתו.
    • 1.02 דריבלים למשחק. —שוב מעט מדי לעמדתו.
    • 4.75 נגיעות ברחבת היריב.
    • 6.02 קבלת מסירות מתקדמות.
    • לא שלאגר בהגנה (רק אחוזון 33 בתאקלים, ו-3 בחטיפות כדור).
  • מומנטום: בכושר סביר, אומנם כבש שער במשחק האחרון בצ’אמפיונס מול קופנהאגן החלשה, אך לא מרבה לשחק בהרכב הראשון מאז שדה-דריינה חזר, וחבל מאד, עבור שחקן עם פוטנציאל עצום כמוהו.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא פנומנלי ביצירת הזדמנויות לחבריו (אחוזון 99 (!)), מעורב המון במשחק: אחוזון 95 בנגיעות (!), ואף מרבה לסכן את השער-אחוזון 80 בבעיטות לשער, אך רק אחוזון 61 בשערים (בעיקר היות והוא לא משחק מספיק לאחר חזרת דה-בריינה מהפציעה והעדפתו של פיל פודן כחלוץ כנף).

7.

ויקטור בוניפאס: לברקוזן, בונדסליגה – חלוץ מרכזי (9):

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  ניגריה, בן 23.
  • שווי שוק:  40 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  לברקוזן, בונדסליגה, מס’ 22.
  • כינוי:   “המגדל הטכני הניגרי”.
  • עמדה ראשית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ בודד ב: 3-4-2-1 החדשני של לברקוזן (עם שני קשרים התקפיים בדאבל פיבוט).
  • סה”כ תרומת שערים:
    • סה”כ:  16 גולים, 8 בישולים (הפציעה פגעה במומנטום של הנגרי, וגם המספרים, אבל בכל זאת מדובר בחלוץ יעיל מאד, וגם יוצר טוב עבור חבריו להתקפה).  –> טוטאל 24 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה גבוהות, עם יכולת בעיטה טובה, והחלטיות בפעולה האחרונה, כשמדובר בחלוץ פיזי מאד, שיודע לשמור היטב על הכדור תחת לחץ.
  • חולשות:  לא מספיק טוב בבעיטות מרחוק, ולא מספיק טוב בקבלת כדור לשטח – מה שיכול להקשות עליו ברמות הגבוהות (מישהו אמר צ’אמפיונס ליג?).
  • סגנון משחק – חלוץ מרכזי, שעמדת המוצא שלו היא ברחבה, אך מרבה לרדת לאחור ולשחק עם הגב לשער, וליצור מצבים לחבריו.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מאחד ממוסיר כדורי העומק הטוב בעולם, הקשר ההתקפי הפנטזיסט, פלוריאן וירץ, כמו גם מחברו לקישור ההתקפי, יונאס הופמן, שמצטיין במסירות מפתח.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על התנועה המצויינת שלו לאחור אל מחוץ לרחבה, בעיקר אל איזור 14 של הקשר ההתקפי, אך גם אל איזור ההאלף-ספייס השמאלי, משם הוא מתחיל את תנועתו לכיוון הרחבה או משתף פעולה עם חבריו בעזרת פאסים קצרים.
  • מפת הבעיטות העונתית:  71 בעיטות (די הרבה יחסית לדקות המשחק שלו היות והיה פצוע תקופה), בדיוק של רק 41% למסגרת, אך עם גיוון רב, מחוץ לרחבה וגם מתוכה,עם המון בעיטות מרחוק, עם ניצול מצבים טוב:  10 גולים מ-xG של 12.18.

ביצועים השנה:

  • סה”כ: נמצא בעונה פנטסטית שלו. מאד מגוון, עם מס רב של שערים וגם בישולים.
  • פר משחק:
    • 4.71 בעיטות לשער.
    • 0.48 אסיסטים/ 0.21 אסיסטים צפויים.
    • 3.33 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 2.76 דריבלים למשחק.
    • 7.14 נגיעות ברחבת היריב.
    • 7.99 קבלת מסירות מתקדמות.
    • לא להיט בהגנה (רק אחוזון 41 בתאקלים, ו-19 בחטיפות כדור).
  • מומנטום:  תקוע. שכן הוא כרגע פצוע, מה שהוריד מעט את הרמה ההתקפית של לברקוזן. אמור לחזור בקרוב.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא מעורב מאד במשחק ההתקפי: אחוזון 60 בנגיעות , אחוזון 93 בבעיטות לשער ו-אחוזון 83 בשערים – סכנה מתמדת לשער היריבה.

6.

ויקטור אוסימהן: נאפולי, סריה אה – חלוץ מרכזי(9):

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  ניגריה, בן 25.
  • שווי שוק:  110 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  נאפולי, סריה אה, מס’ 9.
  • כינוי:   “אייר-אוסימהן” (ניסים חליבה, Ballerz).
  • עמדה ראשית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ בודד ב: 4-3-3 ההתקפי של נאפולי.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • סה”כ:  13 גולים, 3 בישולים (סביר להניח שהמספרים היו גבוהים הרבה יותר ללא הפציעה).  –> טוטאל 17 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה טובות, עם יכולת בעיטה טובה, והחלטיות בפעולה האחרונה, כשמדובר בחלוץ פיזי בצורה בלתי רגילה, מהיר מאד, שיודע להשתחרר משמירה בנצלו את הכוח המתפרץ והאתלטיות הגבוהים שלו, ונהדר בכדורי גובה, עת משמש כחלוץ מטרה ומבקיע רבות בנגיחות.
  • חולשות:  לא מספיק טוב בבעיטות מרחוק, ולא מספיק מבשל לחבריו, ואף לא חזק ביצירת מצבים לעצמו מכדרור, או בבניית המשחק מחוץ לרחבה. גם הגנתית הוא לא קאנון.
  • סגנון משחק – חלוץ מרכזי, שעמדת המוצא שלו היא ברחבה, חית רחבה פר אקסלנס, עם ניצול מצבים אבסולוטי.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מהאגף מקיצוני-קלאסי מצויין כמו חביצ’ה קווארצחליה הגיורגי,  שמצטיין בגהבהות כדורים מהאגף, וקרוסים מהאגף, כמו גם מאגף ימין החזק של נאפולי, עם הקיצוני הפעלתן מתאו פוליטאנו והמגן ההתקפי הנהדר ג’ובאני די לורנצו.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על כך שהוא כמעט ולא יוצא מהרחבה, אלא מתמקד בתוכה, בעיקר באמצע הרחבה ולכיוון תיבת החמש, שם הוא מנצל מצבי כיבוש מזדמנים או מנצל את יתרון הגובה והאתלטיות שלו כדי להבקיע שערים רבים בנגיחה.
  • מפת הבעיטות העונתית:  51 בעיטות (היה גבוה יותר אלמלא הפציעה), בדיוק של 39% למסגרת, בעיקר מתוך הרחבה, בעיטות מימין, משמאל ומהמרכז, עם ניצול מצבים נהדר:  11 גולים מ-xG של 9.34. קטלני מול השער. חיית רחבה, ובהחלט סביר להניח שעם רצף משחקים – המספרים גם יעלו משמעותית.

ביצועים השנה:

  • לא בעונת השיא שלו, יחד עם כל נאפולי, שמראה ירידה דרסטית לעומת העונה שעברה, עונת האליפות. בנוסף, גם סבל מפציעה שעיכבה אותו, ואף השתתף באליפות אפריקה, כך שכל אלו הורידו את המספרים שלו.
  • פר משחק:
    • 3.85 בעיטות לשער.
    • 0.14 אסיסטים/ 0.12 אסיסטים צפויים.
    • 2.67 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 0.76 דריבלים למשחק.
    • 7.21 נגיעות ברחבת היריב.
    • 6.76 קבלת מסירות מתקדמות.
    • סביר בהגנה (רק אחוזון 21 בתאקלים, אך אחוזון 78 בחטיפות כדור ו-81 בהרחקות).
    • מומנטום:  חזר מפציעה, לקח לו זמן לחזור לעצמו מה שפגע בנאפולי רבות, אבל עתה הוא נכנס לכושר מצויין, בייחוד לאחר החגיגה על ססואולו מהתחתית עם שלושער, כאשר במשחק האחרון מול יובנטוס בנצחון של הפרטנופיי 2-1 לא כבש ואף החמיץ פנדל, אבל למרות זאת דומה שחזר לעצמו לאחרונה.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא נהדר בכדורי גובה: אחוזון 74, אחוזון 96 בבעיטות לשער ו-אחוזון 93 בשערים – חיית רחבה קטלנית, עם משחק גובה נהדר.

אומנם, הפציעה הורידה לא מעט את המספרים שלו (שנה שעברה הפצית הרבה יותר שערים), אבל בכל זאת, מדובר בחלוץ פנטסטי, חזק מאד, אתלטי, עם ניתור מצויין, וסיומת קטלנית וקלינית מול השער- וזו הסיבה לדירוגו הגבוה למרות שלא כבש בכמויות של חלוצים אחרים.

5.

אולי ווטקינס: אסטון וילה, פרמייר-ליג – חלוץ מרכזי(9):

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  אנגליה, בן 28 (לייט בלומר).
  • שווי שוק:  60 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  אסטון וילה, פרמייר-ליג, מס’ 11.
  • כינוי:   “הפושע החלקלק” (ירדן סבח, Ballerz).
  • עמדה ראשית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ בודד ב: 4-4-1-1 של וילה.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • 21 גולים, 10 בישולים (לא רק שכובש המון שערים השנה, עם הפריצה המטאורית שביצע תחת אונאי אמרי, אלא גם מבשל המון, מהטובים באירופה לתפקידו).  –> טוטאל 31 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה גבוהות, עם יכולת בעיטה טובה, והחלטיות בפעולה האחרונה, כשמדובר בחלוץ פיזי מאד, שיודע לשמור היטב על הכדור תחת לחץ.
  • חולשות:  לא מספיק טוב בבעיטות מרחוק, ולא מספיק טוב בקבלת כדור לשטח – מה שיכול להקשות עליו ברמות הגבוהות מול קבוצות העלית באירופה.
  • סגנון משחק – חלוץ מרכזי, שעמדת המוצא שלו היא ברחבה, אך מרבה לרדת לאחור ולשחק עם הגב לשער, וליצור מצבים לחבריו.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מאחד  משחקני הכנף הצעירים והמוכשרים שיש היום בפרמייר ליג, ליאון ביילי, שמספק לו לא מעט כדורים, כמו גם ממוסא דיאבי, החלוץ השני/קשר התקפי הנהדר.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על התנועה המצויינת שלו לאחור אל מחוץ לרחבה, בעיקר אל איזור 14 ופחות אל ההאלף ספייס או האגפים, שכן משם הוא מתנהג כמו קשר התקפי/חלוץ שני, שמושך איתו את הבלמים עמוק לאחור, ומאפשר חללים לשותפיו להתקפה, ואף משמש כפיבוטשמנהל את ההתקפה מאחור.
  • מפת הבעיטות העונתית:  85 בעיטות (!), בדיוק של 46% למסגרת, עם גיוון רב, מחוץ לרחבה וגם מתוכה,בעיטות מרחוק ומקרוב, עם ניצול מצבים נהדר:  16גולים מ-xG של 14.37. יעיל מאד.

ביצועים השנה:

  • נמצא בעונה פנטסטית שלו. מאד מגוון, עם מס רב של שערים וגם בישולים.
  • פר משחק:
    • 3.05 בעיטות לשער. — מצויין.
    • 0.30 אסיסטים/ 0.17 אסיסטים צפויים.
    • 2.67 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח). — יוצר היטב לחבריו.
    • 0.66 דריבלים למשחק. — חבל שלא יותר.
    • 5.92 נגיעות ברחבת היריב. — המון תנועה לעומק.
    • 6.02 קבלת מסירות מתקדמות. — דומיננטי במשחק ההתקפה.
    • לא כוכב בהגנה (רק אחוזון 21 בתאקלים, ו-31 בחטיפות כדור).
  • מומנטום: בכושר מצויין, לא מפסיק לכבוש בוילה פארק בליגה, עם צמד נהדר במשחק האחרון בנצחון על לוטון טאון 2-3, למרות שלא כבש במשחק האחרון מול אייאקס בקונפרנס ליג.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא מעולה ביצירת הזדמנויות לחבריו (אחוזון 72), רק אחוזון 67 בשערים ו-אחוזון 62 בבעיטות לשער, שכן ההתפוצצות שלו מבחינת מספרים העונה עוד לא שוקפה ביכולות המצטברות שלו.

4.

לאוטרו מרטינז: אינטר, סריה אה – חלוץ מרכזי(9)/חלוץ שני:

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  ארגנטינה, בן 26.
  • שווי שוק:  110 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  אינטר, סריה אה, מס’ 10.
  • כינוי:   “הפר הארגנטינאי”.
  • עמדה מרכזית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   חלוץ שני.
  • מיקום בפריסה:  חלק מצמד חלוצים (עם מרקוס תוראם) ב: 3-5-2 ההגנתי של אינטר.
  • סה”כ תרומת שערים:
     26 גולים, 2 בישולים. –> טוטאל 28 G\A.

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה טובות עם שיתוף פעולה טוב עם החלוץ שלצידו תוראם והקשרים המצטרפים מאחור (צ’לאהנולו, בארלה), עם יכולת בעיטה טובה, והחלטיות בפעולה האחרונה, מה שמניב ססיומת חדה מול השער. בנוסף, מדובר בחלוץ פיזי בצורה בלתי רגילה, מהיר מאד ויציב על הרגליים, שיודע להשתחרר משמירה בנצלו את הכוח המתפרץ והאתלטיות הגבוהים שלו, ומגיע לשטחים לפני המגינים עם המהירות והאנרגטיות הגבוהים שלו. תורם רבות להגנה, כשמבצע פעולות הגנתיות רבות.
  • חולשות:  לא מספיק יצירתי במסירות עומק, או בבניית המשחק מאחור סטייל הארי קיין, ואף לא חזק ביצירת מצבים לעצמו מכדרור, כאשר הדריבל שלו לא מצוי בטופ לבל, כשהוא יותר מתבסס על התנועה הנהדרת שלו לעומק ויכולת המיקום הנהדרת.
  • סגנון משחק – חלוץ מרכזי, שעמדת המוצא שלו היא ברחבה, חית רחבה פר אקסלנס, עם ניצול מצבים אבסולוטי, אך גם יודע להגיע מאחור לתוך הרחבה למצבי כייבוש כתוצאה ממתפרצות, עם משחק המעבר הקטלני של הנראזורי.

תמיכה:

  • משחק לצד אחד החלוצים המפרגנים הטובים באירופה, מרקוס תוראם, שאומנם הוא הרבה פחות סקורר ממנו, אבל הוא חלוץ בעל נוכחות פיזית משמעותית ביותר, שמושך את תשומת לב הבלמים ומפנה שטחים, ואף מוסר נהדר ויוצר מצבים רבים לחבריו. בנוסף, משחק מאחוריו אחד הקשרים הההתקפיים הטוביםב אירופה,  הקאן צ’להאנוגלו, שהוא אנדרייטד מטורף, ובנוסף גם ניקולו בארלה האיטלקי שדוחף המון קדימה להתקפה ובונה לא מעט התקפות מסוכנות.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על התנועה המצויינת שלו לאחור אל מחוץ לרחבה, גם אל איזור 14 אבל בעיקר אל איזור ההאלף-ספייס השמאלי, ואפילו עד למרכז המגרש, שם הוא לא רק מתחיל את המתפרצות הקטלניות של אינטר מעמדה אחורית עם הפנים קדימה, אלא גם מבצע המון פעולות הגנה, הרבה מעבר לכל חלוץ אחר.
  • מפת הבעיטות העונתית:  79 בעיטות (!), בדיוק של 46% למסגרת, עם גיוון רב, מחוץ לרחבה וגם מתוכה,בעיטות מרחוק ומקרוב, עם ניצול מצבים קטלני ברמה פסיכית:  23 גולים מ-xG של 14.60. משקף יעילות חסרת תקדים לחלוץ.

ביצועים השנה:

  • נמצא בעונה פשוט פנומנלית שלו, שנראה שיהיה קשה לו לשחזר. הכל הולך לו ולאינטר, הבלתי מנוצחת. מתאים כמו כפפה לשיטת המתפרצות של אינטר, עת כובש שערים רבים, וגם תורם המון בפעולות הגנתיות.
  • פר משחק:
    • 3.92 בעיטות לשער.
    • 0.18 אסיסטים/ 0.13 אסיסטים צפויים.
    • 3.25 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 0.84 דריבלים למשחק.
    • 5.75 נגיעות ברחבת היריב.
    • 5.87 קבלת מסירות מתקדמות.
    • פנטסטי בהגנה (אחוזון 88 בתאקלים, ו-98 בחטיפות כדור ו-82 בחסימות).
  • מומנטום:  מצוי בפורמה מצויינת,אומנם לא הבקיע במשחק הליגה האחרון מול גנואה בנצחון 2-1, אך נלחם וסה”כ שיחק טוב, כאשר לפני כן כבש שער נאה מול גנואה בנצחון 0-4.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא מרבה ליצור הזדמנויות לחבריו (אחוזון 74), נוגע רבות בכדור (אחוזון 76), מרבה לסכן את השער (אחוזון 94), אף מבקיע בצרורות: אחוזון 95 בשערים, ואם זה לא מספיק, גם עוזר המון בהגנה, עם אחוזון 69 בפעולות הגנתיות (שזה המון לחלוץ).

3.

הארי קיין: באיירן מינכן,בונדסליגה – חלוץ מרכזי (9):

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  אנגליה, בן 30.
  • שווי שוק:  110 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  באיירן מינכן, בונדסליגה, מס’ 9.
  • כינוי:   “ההוריקן האנגלי” / “המקולל” (‘קללת הארי קיין’).
  • עמדה מרכזית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ בודד ב: 4-2-3-1 ההתקפי של באיירן.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • 36 גולים,9 בישולים (המפציץ האנגלי מבקיע בצורורת אך גם מבשל המון). –> טוטאל 45 G\A. (סקורר פסיכי).

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  יכולות התקפה גבוהות, עם יכולת בעיטה טובה, שכובש בעיקר עקב מיקום נהדר, והחלטיות בפעולה האחרונה, כשמדובר בחלוץ דינמי מאד, שמבצע המון תנועה לחללים, ואף יודע לשחק מעט מאחור כדי לפנות שטחים עבור חבריו להתקפה, ולמעשה מנהל את משחק ההתקפה מאחור, עם יכולת מסירה מרשימה מד לחלוץ.
  • חולשות:  לא מספיק בועט מרחוק, משחק הגובה שלו טעון שיפור, לא ניחן בדריבל איכותי מספיק שיאפשר לו ליצור מצבי הבקעה לעצמו.
  • סגנון משחק – חלוץ נייד מאד, ווינר בנשמתו, עם ניצול מצבים פשוט קליני, ובנוסף,  יודע להתחיל מעמדה יותר אחורית, ולספק מסירות עומק שוברות קווים לחלוץ שלפניו.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מהאגף מפליימיקר הכנף הטוב באירופה ששמו לירוי סאנה (יחד עם מוחמד סלאח), שמצטיין בכניסות למרכז, משיכת תשומת לב מהבלמים ובמסירות מפתח, כמו גם מג’מאל מוסיאלה, קשר התקפי יצירתי שמצטיין בדהירה בין הקווים ויצירת מצבי כיבוש לחבריו, או מתומאס מולר הקשר ההתקפי הבלתי נגמר.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על התנועה המצויינת שלו לאחור אל מחוץ לרחבה, לא אל הכנפיים, אלא בעיקר אל איזור 14 ואל איזורי ההאלף-ספייס– כאשר משם הוא מנצל את האינטלגנציה וראיית המשחק הגבוהים שלו כדי לנהל את המשחק מאחור, וליצור מצבים רבים עבור חבריו.
  • מפת הבעיטות העונתית:  106 בעיטות (!),  בדיוק של 46% למסגרת, עם גיוון רב, מחוץ לרחבה וגם מתוכה,בעיטות מרחוק ומקרוב, ואפילו גול מאחרי החצי(!), עם ניצול מצבים קליני:  27 גולים מ-xG של 21.38.

ביצועים השנה:

  • עונה נפלאה שלו במדי באיירן מעבר לכל הציפיות האופטימיות ביותר, והוא בדרך לשבירת שיא השערים לעונה של לבנדובסקי – עם הבקעת שערים רבים וגם הכנת לא מעט מצבים לחבריו להתקפת המכונה הבווארית.
  • פר משחק:
    • 3.71 בעיטות לשער.
    • 0.20 אסיסטים/ 0.20 אסיסטים צפויים.
    • 2.79 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 3.55 מסירות מקדמות כדור (בולט מאד לעומת יתר החלוצים באלמנט הזה).
    • 0.63 דריבלים למשחק.
    • 4.72 נגיעות ברחבת היריב.
    • 4.36 קבלת מסירות מתקדמות.
    • לא להיט בהגנה (רק אחוזון 41 בתאקלים, ו-19 בחטיפות כדור).
  • מומנטום:  בפורמה נהדרת, לאחר שכבש צמד נפלא מול לאציו בנצחון המוחץ של באיירן 0-3 בליגת-האלופות, כשלא רק נבחר למצטיין המשחק, אלא גם הוכיח שהוא מסוגל לכבוש גם ברמות הגבוהות באירופה. זאת, כשלפני כן הספיק גם לכבוש צמד נהדר בנצחון 1-2 על לייפציג התוססת.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא לא מרבה ליצור הזדמנויות לחבריו כפי שהמוניטין שלו כחלוץ שיורד לאחור ובונה משחק מרמזת (רק אחוזון 34), ולא מספיק נוגע בכדור (אחוזון 39 בלבד), אך  מרבה לסכן את השער (אחוזון 92), אף מבקיע בצרורות: אחוזון 100 בשערים (!), עם עונה שוברת שיאים מהבחינה הזו בבאיירן הגרמנית.

2.

ארלינג האלאנד: מנצ’סטר סיטי, פרמייר ליג – חלוץ מרכזי (9):

  • ארץ מוצא/גיל:  נורבגיה, בן 23.
  • שווי שוק:  180 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  מנצ’סטר סיטי, פרמייר ליג, מס 9.
  • כינוי:   “החריג הנורבגי”.
  • עמדה מרכזית:   חלוץ מרכזי.
  • עמדה משנית:   אין.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ בודד ב: 4-1-4-1 האולטרא התקפי של סיטי.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • ליגה אנגלית:  18 (!) שערים (גם היה פצוע תקופה), 5 אסיסטים.
    • ליגת האלופות:  6 שערים 1 אסיסטים.
    • סה”כ:  29 שערים (!), 6 בישולים. –> טוטאל 35 G\A. (מכונת שערים).

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  פיזיות מרשימה ביותר, גבוה, חזק ומהיר, מה שמאפשר לו להקדים את המגינים, בין אם בכדורי גובה, או בריצות לעומק, ובנוסף, בעל יכולת סיום קלינית, עם אינסטינקטים קטלניים ביותר מול השער. מכונת שערים.
  • חולשות:  לא מספיק בועט מרחוק, לא יוצר מספיק מצבים לחבריו, לא מצטיין ביצירת מצבי הבקעה לעצמו כתוצאה מכדרור, לא מצתטיין כמעט בשום אספקט חוץ מהבקעת שערים, אך בזה הוא הטוב ביותר.
  • סגנון משחק – חלוץ נייד מאד, ווינר בנשמתו, עם ניצול מצבים פשוט קליני, ובנוסף,  יודע להתחיל מעמדה יותר אחורית, ולספק מסירות עומק שוברות קווים לחלוץ שלפניו.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מאולי הקשר ההתקפי הטוב באירופה כולה – הבלגי הבינלאומי קווין דה ברויינה, שמצטיין במסירות עומק, והעברת קרוסים מהאגף לאחר פריצות איכותיות לעבר קו הרוחב. ואם זה לא מספיק לו- הוא נעזר בסוללה של שחקני ההתקפה האיכותיים של גוארדיולה: חלוץ הכנף פיל פודן, ברנרדו סילבה הקשר ההתקפי/ווינגר האולטרא מגוון, ג’ק גריליש פליימיקר הכנף הכשרוני, או ג’רמי דוקו הווינגר הקלאסי והיעיל שמספק כדורים מהאגף פנימה. בנוסף, לפעמים משחק לצידו של חלוץ אחר מהרשימה, חוליאן אלבארס “העכביש” שיודע להזין אותו בכדורי עומק או מסירות לרגל בצורה נהדרת. בקיצור, לא רק שגם ככה הוא חלוץ קליני מול השער, אלא הוא גם נהנה מחבורה התקפית שלקוחה ממיטב המגזינים על כדורגל עולמי.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על כך שהוא כמעט ולא יוצא מהרחבה, אלא ממוקד בתוכה, ואף נכנס המון אל תוך תיבת החמש, אורב למצבי כיבוש מזדמנים או טעויות הגנה גסות תוך ניצול הסיומת הקטלנית שלו.
  • מפת הבעיטות העונתית:   90 בעיטות (!),  בדיוק של 48% למסגרת, ללא גיוון כלל, בעיקר מתוך הרחבה (חד מימדי), ובעיקר מקרוב ומתבית החמש (חלוץ דוחק רגל), ועם ניצול מצבים לא אידאלי ביחס לסטנדרטים שלו:  18 גולים מ-xG  של 20.94 (סביר להניח שישתפר בהמשך).

ביצועים השנה:

  • למרות שסבל מפציעה קצת טורדנית והפסיד מס’ משחקים – עדיין מבקיע בלי הכרה, ומשמש המוציא לפועל העיקרי של התכולים ממנצ’סטר.
  • פר משחק:
    • 4.38 בעיטות לשער.
    • 0.24 אסיסטים/ 0.16 אסיסטים צפויים.
    • 2.13 יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח).
    • 0.61 דריבלים למשחק.
    • 6.61 נגיעות ברחבת היריב.
    • 4.58 קבלת מסירות מתקדמות.
    • לא להיט בהגנה (רק אחוזון 2 בתאקלים (!), ו-13 בחטיפות כדור).
  • מומנטום:  טוב מאד. חזר מפציעה טורדנית לא מזמן, מה שהוריד מעט את הרמה ההתקפית שלו העונה כאמור, אך בכל זאת הצליח לכבוש בשני המשחקים האחרונים, גם מול מנ’צסטר יונייטד בפרמייר ליג, וגם מול קופנהאגן החלשה בליגת-האלופות.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא לא מרבה ליצור הזדמנויות לחבריו (רק אחוזון 25), כמעט ולא נוגע בכדור (אחוזון 2 בלבד (!!!), אך הוא תוכנן במטרה אחת בלבד: הבקעת שערים, כאשר הוא מרבה לסכן את השער (אחוזון 100(!)), אף מבקיע בצרורות: אחוזון 100 בשערים (!).

ומדוע הוא לא במקום הראשון? לא מגוון כמו החלוץ שלפניו ברשימה, וגם רק חזר מפציעה לא ארוכה, אך בהחלט טורדנית, שהורידה לו מעט את המספרים. מדוע הוא בכל זאת מעל הארי קיין ולאוטרו? מאחר והוא מכונת שערים קטלנית שאירופה לא ראתה המון שנים, ולאורך טווח המספרים שלו טובים יותר מהם, כאשר גם התקרה שלו (מאיים על שיא השערים המונומנטלי של כריסטיאנו בצ’אמפיונס עם 140) – גבוהה יותר.

 

והמנצח הגדול?

1.

קיליאן אמבפה, פאריס סאן ז’רמן, ליגה 1 – חלוץ כנף:

בתמצית:

  • ארץ מוצא/גיל:  צרפת, בן 25.
  • שווי שוק:  180 מליון יורו.
  • קבוצה נוכחית/מספר:  פאריס סאן ז’רמן, ליג 1 (בקרוב: ריאל מדריד), מס’ 7.
  • כינוי:   “צב נינג’ה” / “דונטלו” / “סופר אמבפה” (ניסים חליבה)
  • עמדה מרכזית:   חלוץ כנף.
  • עמדה משנית:   חלוץ מרכזי.
  • מיקום בפריסה:  חלוץ כנף, עם בדר”כ קולו מואני כחלוץ חוד לפניו ב: 4-3-3 יהלום של פאריס.
  • סה”כ תרומת שערים:
    • 34 גולים (פסיכי!), 7 בישולים (הסילון מייצר לא מעט גם לחבריו). –> טוטאל 41 G\A. (סקורר ויוצר בטופ של הטופ).

מאפייני שחקן:

  • חוזקות:  בעיטה כמעט מושלמת, ניצול מצבים קליני הודות להחלטיות גבוהה, יוצר מצבים טובים גם לבחריו להתקפה, ניחן באינטלגנציה גבוהה שמתבטאת ביכולת מסירה מצויינת, וגם ביכולת התמקמות יוצאת מהכלל שמאפשרת לו לבטל הגנות בספרינט אחד.
  • חולשות:  לא מספיק בועט מרחוק, חלש הגנתית, ולא פיזי או גבוה כדי להתמודד במאבקי גובה שאליהם נכנסים חלוצים יותר גבוהים ופזייים ממנו.
  • סגנון משחק – חלוץ נייד מאד, שמתחיל מעמדת המוצא שלו בכנף (התחיל כווינגר קלאסי, עבר להיות חלוץ כנף, ועתה עושה מטמורפוזה לחלוץ 9), ונכנס לאיזור סף הרחבה עם הדירבל הנהדר שלו כדי לבצע דאבל פאסים עם חבריו או לספק מסירות מפתח, או חודר לרחבה עם הכדור בכדרור ומצליח לבעוט לשער תוך השתחררות מהגמינים עם יכולת האחד על אחד והטעיות הגוף הנפלאות שלו. יודע גם לרוץ לעומק כדי לקבל מסירות שוברות קווים בתזמון מושלם, תוך שהוא מנצל את המהירות הסילונית שלו כדי להקדים את כל קו ההגנה.

תמיכה:

  • מקבל אספקת כדורים מהאגף מקיצוני-קלאסי מצויין כמו עוסמאן דמבלה, שמצטיין בגהבהות כדורים מהאגף, ומסירות מפתח, אם כי בחוד ההתקפה של פאריס משחק חוץ חיוור יחסית כמו רנדל קולו מואני, חלוץ פיזי ומגוון, אך לא סקורר. לאחר שאנריקה החל לתפקד אותו כחלוץ מרכזי, מס’ 9, הוא נהנה משיתוף פעולה גם של בראדלי ברקולה, ההווינגר-הקלאסי הצרפתי הצעיר.

סיכון השער ותנועה:

  • מפת החום העונתית שלו מראה על כך שהוא מתחיל מעמדת מוצא בכנף, ומתחיל את התנועה עמוק לתוך הרחבה, בעיקר לצידה השמאלי של רחבת ה-16, ללא הכדור אך בעיקר איתו, תוך שהוא מנצל את הדריבל הקסום שלו והטכניקה הגבוהה שלו – כדי להוליך כדור במהירות וליצור מצבים לעצמו. זאת, כאשר המגינים מתקשים להתמודד עם המהירות הסילונית שלו והתנועות החדות והקטלניות שלו.
  • מפת הבעיטות העונתית: מראה שהוא סכנה אדירה לשער היריבה, עם 100 בעיטות (!), בדיוק של 47% למסגרת, עם גיוון רב, מחוץ לרחבה, מתוך הרחבה, מתיבת החמש, מקצות הרחבה, מאחד על אחד מול השוער, ומה שלא תרצו, ועם ניצול מצבים קליני:  21 גולים מ-xG  של 19.08.

ביצועים השנה:

  • מפגיז מספרים כרגיל, שערים בצרורות וגם המון בישולים – גם בצל המעבר המתקרב לריאל מדריד.
  • פר משחק:
    • 4.54 בעיטות לשער. — מטווח ארטילריה כבדה כל משחק.
    • 0.15 אסיסטים/ 0.24 אסיסטים צפויים.
    • 4.44 (!) יצירת מצבים (אסיסטים + מסירות מפתח). — יוצר פנטסטי עבור חבריו להתקפה.
    • 4.76 (!) מסירות מקדמות כדור — דוחף את כל התקפת הפריזאים קדימה.
    • 4.91 (!) סחיבות כדור מקדמות — עקב תפקודו בעבר כחלוץ כנף, יודע היטב לבצע דריבלים ולסחוב את הכדור קדימה תוך שהוא חולף בקלות על פני מגינים.
    • 2.63 דריבלים למשחק.
    • 9.10 נגיעות ברחבת היריב. — נתון פסיכי לחלוטין, בולט ביחס לחלוצים אחרים מהבחינה הזו. מהווה סכנה ברורה ומיידית עבור הגנת היריבה.
    • 12.60 קבלת מסירות מתקדמות. — שוב נתון שמבצעי על הדומיננטיות אדירה במשחק ההתקפה של פ.ס.ז.
    • לא להיט בהגנה (רק אחוזון4 בתאקלים (!), ו-29 בחטיפות כדור).
  • מומנטום:  פנטסטי, למרות שהוחלף במחצית במשחק האחרון בליגה הצרפתית ע”י לואיס אנריקה עקב מעברו הצפוי לריאל – הראה ווינריות ואיכות והפציץ צמד מרהיב במשחק האחרון בליגת האלופות מול ריאל סוסיאדד, שהעלה את פאריס לשלב הבא.

לסיכום:

ממשושה היכולות שלו עולה שהוא מרבה ליצור הזדמנויות לחבריו (אחוזון 71), נוגע רבות בכדור: אחוזון 71 בנגיעות בכדור, ומרבה לסכן את השער (אחוזון 100(!)), אף מבקיע בצרורות: אחוזון 100 בשערים (!).

וזו הסיבה שהוא במקום הראשון: גם מאיים בכמויות על השער, גם דומיננטי מאד במשחק קבוצתו עם המון נגיעות בכדור מדי משחק, וגם מגוון, עם יכולת ליצור עבור חבריו, וכמובן מבקיע בצרורות.

Well Deserved.


ומחוץ לטופ 5 ליגות, ישנם עוד שני חלוצים פשוט אדירים, שביצעו פריצה מטאורית השנה – ויהיה זה פשע שלא להזכיר אותם. אומנם, הם לא יכולים להתחרות בחלוצי הטופ שסקרנו, שכן הם משחקים בליגות חלשות יותר, ועם הגנות הרבה פחות מאתגרות, ואין זה הוגן לכול אותם באתה רשימה. ובכל זאת- שניהם לא ספק סיפקו מספרים פשוט לפנתיאון העונה.

*. ויקטור גויקרס: ספורטינג ליסבון, ליגה פורטוגלית – חלוץ מרכזי (9):

אומנם לא בטופ 5 ליגות, אומנם רק בליגה הפורטוגלית, בספורטינג ליסבון – אבל איזה חלוץ נהדר, ואיזה מספרים מצויינים הוא מביא השנה.

*. סנטיאגו חימנס: פיינורד, ליגה הולנדית – חלוץ מרכזי (9):


אז מי הטוב ביותר? מי הכי תורם לקבוצתו? אין ספק שכל אוהד בוחר את השחקן האהוד עליו או שהוא הכי מעריך, ומעורבת פה המון דיעה סובייקטיבית.

אז מה דעתכם? מסכימים עם הדירוג, או שבכלל לא? מי החלוץ הטוב ביותר בעיניכם? ומי הוא זה שאהוב עליכם יותר מכל?

 

28 תגובות
  1. שמואל כותב

    אחלה כתבה בעצמה אבל יש מלא באגים בכתבה טעויות על רוב השחקנים רשום דברים שבעיקרון אמור להיות רשום רק על לאוטרו בקיצור צריך לסדר אותה ואז זה אחלה כתבה

    נ.ב. ניסים באמת כייף לראות את הכתבות שלך😍

  2. שי כותב

    אחלה כתבה, כותב ברמה מקצועית ביותר.

  3. ליאור כותב

    וואוו אלון, כתבה כ”כ מקצועית ומקיפה. פשוט כיף לקרוא את הכתבות שלך – רמה כ”כ גבוהה של כתיבה! יישר כוח ענק

  4. זוהיר כותב

    ניתוח מדהים של השחקנים, כתבה ברמה גבוהה, תענוג לקרוא ולראות את הנתונים הסטטיסטיים, כל הכבוד

  5. זיו כותב

    מי שצופה בליגה הספרדית ומכיר את רז אמיר יבין בדיוק למה אני מתכוון. אלון פיאלקוב – תלך מפה !!!!!!!!

  6. דוד כותב

    מעניין ביותר. תודה

  7. איתי כותב

    כתבה מעולה! מעניינת ומקצועית ביותר!

  8. בר כותב

    שברתם לי את הפנים עם הכתבה הזאת, התעלתם על עצמכם….שוב.
    ושלום אלון פיאלקוב, נעים להכיר עוד סופרסטאר תוצרת באלרז.

  9. דודי כותב

    כתבה מקצועית ומאד מרשימה, אהבתי במיוחד את הניתוח של האחוזונים. ואגב, לדעתי לאוטרו מרטינס והארי קיין מעל האלאנד השנה

  10. אדהם סיף כותב

    כתבה ברמה עולמית, ניתוח מאוד מרשים ומדויק, תמיד כיף לקרוא את הכתבוב שלך אלון

  11. סער כותב

    הכתבה הכי טובה על כדורגל שקראתי בחיים שלי…אני מרגיש שעברתי קורס שלם בסקאוטינג ואנליזת כדורגל.
    אין מילים בפי להודות לכם על התוכן הכל כך יחודי וחדשני שלכם, אפשר לסגור כל מגזיני הכדורגל הישראלים אין להם תכלית יותר.

  12. עמית כותב

    כתבה מקצועית ביותר.שאפו אלון!. מחכה כבר לראות את הנושאים הבאים שתכתוב עליהם.

  13. משה כותב

    כתבה מעולה וניתוח ממש מצויין. וואי איזה יופי של כתבה.

  14. דן כותב

    אני משתדל לקרוא כל כתבה באתר הזה, אני לא זוכר שנשארתי ככה פעור פה. אני מחכה לחלק ב בקוצר רוח!!!
    אתם חייבים להמשיך בפרויקט הזה על כל עמדות המגרש ולא רק חלוצים.

    אלון אתה גאון כדורגל!

  15. אלכס כותב

    עם כמה שזה ארוך, הכתבה הזאת כמו סם ואתה פשוט לא יכול לעצור. לא יכול לחכות לחלק 2.

    תקשיבו אתם נותנים נוק-אאוט למתחרים שלכם, תרחמו עליהם באמת…

  16. אהרון כותב

    כיף לקרוא, תודה!

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אלון, הכתב הטוב בבולרז👏 לא צוחק. נראלי שאפילו עברת את ניסים

  18. אלון פיאלקוב כותב

    אי אפשר לעבור את נסים, הוא המאסטר מבחינתי:)
    תודה מקרב לב על התגובות, מאד מעריכים, אנחנו נמשיך לעבוד הכי קשה עבורכם, צוות באלרז:)

  19. גאביגול כותב

    הכתבה הזו יצירת מופת, פשוט דוגמא ומודל לחיקוי.
    קראתי אותה פעמיים כדי לוודא שאני סופג הכל..לא זכורה לי עוד כתבה שגרמה לי להרגיש ככה.

    אלון אתה מדהים!

  20. ליאור כותב

    היו פה כבר כמה כתבות שיא שממש אהבתי, זו התעלתה על כולן. תודה לכם על מה שאתם עושים עבורנו.

  21. אורן כותב

    כתבה מרתקת , מעולה!

  22. סער כותב

    הכתבה הזאת יצירת מופת לפנתיאון!

  23. זיו קרלקר כותב

    אני מוחא לכם כפיים! נכנסתי לכתבה אמרתי אני אקרא רק על לאוטארו ופשוט קראתי הכל וזה מדהים! תוכן מעניין ומקצועי נטו…באמת שאין לי מושג מאיפה באתם ואיך אתם עושים את מה שאתם עושים אבל אני מעריץ שלכם.

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    תודה רבה רבה על הכתבה הזאת

  25. עידן כותב

    סוף סוף סיימתי לקרוא את הכתבה הזאת, זה לקח לי 3 מקטעים שונים חח אני מרגיש שמגיעה לי תעודת סוף מסלול.

    אבל! נהנתי מכל רגע ולמדתי המון.
    אולי הגיע הזמן לקבל את זה שהחריג האמיתי הוא החריג הצרפתי? נקודה למחשבה.

  26. אלון פיאלקוב כותב

    צודק. נקודה מאד מעניינת. השם “החריג הצרפתי” בהחלט משקף את יכולותיו. כפי שציינת, אמבפה טוב לא רק בכיבושים ובישולים, ואפילו יצירת מצבים לחבריו, אלא גם ב-4 פרמטרים נוספים:
    *נגיעות ברחבת היריב
    *קבלת כדורים מתקדמת
    *סחיבות כדור מקדמות
    *מסירות מקדמות כדור (מסירות קדימה למרחק 10 מטר ומעלה)
    — ולמעשה, אלו פרמטרים שמגבירים את האימפאקט ההתקפי שלו בצורה דרסטית, מעבר לכל הגולים והבישולים הרבים שלו.
    וזו הסיבה שהוא במקום הראשון בעיני.

  27. עידן כותב

    תודה על התגובה אלון! מעריך מאוד אותך ואת זה שאתם מתייחסים לקהל שלכם ככה.

    שאלה ברשותך, האם אמבפה הגיע לשיאו מבחינת יכולת? או שהוא צפוי/מסוגל להשתפר עוד ולשדרג את עצמו?

    והאם לדעתך הוא יכול להגיע לרמה של מסי ורונאלדו ואולי אף לעבור אותם?

  28. אלון פיאלקוב כותב

    בוודאי, הקהל שלנו חשוב לנו מאד, זה אה בה…
    בכל אופן, לעצם העניין, לדעתי אמבפה כן בשיא שלו מבחינת יכולת, מבחינת הקטלניות שלו מל השער, איכות הדריבלים, והפריצות הסילוניות. הוא ללא ספק בפריים שלו. אבל, לצד שותפים אף טובים יותר להתקפה, או אפילו סגנון משחק שיותר מתאים לו – סגנון המתפרצות של ריאל מדריד – ייתכן שהוא אף יפרח עוד יותר, ויספק מספרים גבוהים יותר, וזאת בתנאי שלא יהיה במסלול התנגשות עם הברזילאי התוסס ויניסיוס.
    לגבי השוואתו למסי – אין מה להשוות. מסי בחמש רמות טוב יותר. 92 שערים בשנה קלנדרית, ראיית המשחק, הקילריות מול השער, הדריבל, החוכמה, היכולת להמציא את עצמו מחדש גם כשהזדקן ואיבד מהמהירות – אממ לא רואה את קיליאן מתחרה בזה.
    אולי בכריסטיאנו כן, אבל גם לא בטוח, שכן עיבדה שהיא שבלא מעט משחקים מול מועדוני פאר עם הגנות ברזל, הוא נסגר היטב…

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן