מעבר לאנגליה או הישארות בספרד? הקרב על שוער ולנסיה

שוערה של ולנסיה, גיורגי ממרדשווילי, עשוי למצוא עצמו בקבוצה אחרת בעונה הבאה כשניוקאסל ואתלטיקו מדריד חושקות בשירותיו. בנוסף: מי אמור להחליפו אצל העטלפים?

על אף שהיא לא הייתה רחוקה מכך, הקבוצה מעיר התפוזים תסיים את העונה ללא כרטיס לאירופה אחרי שלא ניצחה בששת משחקיה האחרונים והפער בינה לאירופה עומד על שמונה נקודות כשנותר מחזור אחד לסיום העונה.
כתוצאה מכך לא נותרה לולנסיה ולבעלים שלה פיטר לים ברירה והם יצטרכו למכור שחקנים כדי לעמוד בתנאי הפייר פליי של הלה ליגה.

הראשון וייתכן שגם לא האחרון מבין השחקנים שימכר הוא השוער הגיאורגי (15 הופעות בנבחרת), גיורגי ממרדשווילי בן ה-23. ב-7 ביוני 2021, ממרדשווילי הצטרף לולנסיה בהשאלה לעונה אחת עם סעיף רכישה, ותחילה היה אמור ללכת לקבוצת המילואים בליגה השלישית אבל אחרי שהרשים בקדם העונה את המאמן דאז חוסה בורדלאס, הוא הרוויח את המקום בין הקורות של הקבוצה הבוגרת ובמחזור הפתיחה מול חטאפה שהסתיים בניצחון 0:1 הצליח לשמור על שער נקי אחרי שסיפק ארבע הצלות.

חצי עונה הספיקה למועדון כדי להבין שיש להם יהלום ביד ובדצמבר 2021, ולנסיה אישרה את מימוש האופציה עליו תמורת 850 אלף יורו. במהלך עונת 21/22 השתתף ממרדשווילי ב-18 משחקי ליגה בהם שמר על שמונה רשתות נקיות. בנוסף, במהלך אותה עונה הוא רשם 560 דקות ברציפות מבלי לספוג שער, נכלל פעמיים בקבוצת השבוע של הלה ליגה (במחזור הראשון וה-35 של אותה עונה) וקיבל את פרס איש המשחק בשלושה משחקים.

בעונה שאחריה לקח ממרדשווילי חלק בכל 38 משחקי הליגה של ולנסיה מבלי שהוחלף, נבחר שלוש פעמים לקבוצת השבוע של הלה ליגה ובסוף העונה קיבל את ההכרה המגיעה לו אחרי שנבחר לשחקן הטוב ביותר של ולנסיה ב-2023 מפי הקהל. בשנה שלפני כן הגיע למקום השני אחרי גונסאלו גדש.

עד כה ב-99 משחקים במדי ולנסיה הוא ספג 110 שערים ושמר 31 פעמים על רשת נקייה.
ממרדשווילי נחשב לשוער ש”מביא נקודות” לקבוצתו עם הצלות קריטיות כשהעונה שמר עד כה על 13 רשתות נקיות: מקום רביעי בליגה אחרי אונאי סימון (16), טר שטגן (15) ואלכס רמירו (15).

אתלטיקו מדריד וניוקאסל הן שתיים מהמועמדות לקלוט את השוער הגיאורגי, כשהאחרונה אף הגישה הצעה בגובה 25 מיליון אירו + 5 מיליון אירו בונוסים. העטלפים מצידם דורשים 40 מיליון עבור השוער בן ה-23. המטרה של ניוקאסל היא לסגור את העסקה לפני היורו הקרוב, על מנת שמחירו לא יעלה במשחקים.

מחליפו בין הקורות יהיה שוערה של ראיו וייקאנו סטולה דימיטרייבסקי. השוער המקדוני בן ה-30 משחק בספרד מאז 2012 כשהגיע לקאדיז ב’. משם הוא המשיך לגרנאדה וחימנסטיק עד שבינואר 2019 חתם בראיו וייקאנו תמורת 900 אלף אירו שם הפך לאחד השוערים היציבים בליגה הספרדית. עד כה ב-191 משחקים הוא ספג 236 שערים ושמר 55 פעמים על רשת נקייה, כש- 13 מהם היו העונה.
דמיטרייבסקי שמסיים את חוזהו בקיץ הקרוב יחתום בחינם על חוזה לארבע שנים עד יוני 2028 אצל העטלפים.

1 תגובה
  1. כפיר וילנסקי כותב

    שניהם אנדרייטד ובקבוצותיהם החדשות הם יקבלו את אור הזרקורים שהם ראויים לו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן