מרס טורקי | טורקיה 1-3 גיאורגיה

נבחרת טורקיה עשתה את המוטל עליה וניצחה את משחקה הראשון, כאשר ארדה גולר ממשיך להראות למה ריאל מדריד רכשה אותו.

טורקיה עברה את המשוכה הראשונה שלה בדמות גיאורגיה. הטורקים הציגו 70 דקות של כדורגל טוב והיו ראויים לניצחון הזה, מהצד השני ה-20 דקות האחרונות גרמו להרמת גבה, כאשר גיאורגיה הייתה עדיפה על טורקיה, ואף הייתה צריכה לכבוש את שער השוויון, אולם הגיאורגים מאוד התקשו בדבר הכי חשוב וזה ניצול מצבים, ובסוף טורקיה הצליחה להעניש וכבשה את השער השלישי, ונתנה לעצמה מקדמה גדולה לעבר שמינית הגמר.

הדיוק של ארדה גולר

מי ששוב הוכיח את הקור רוח שלו היה ארדה גולר, הילד הצעיר של ריאל מדריד המשיך במסכת הכיבושים שלו עם שער נהדר שמזכיר את השער נגד ווילס במוקדמות היורו שנה שעברה. ‘גולדן גולר’ המשיך להוכיח שמה שקרה בסיום העונה עם ריאל הוא לא צירוף מקרים אלא שמדובר בשחקן נהדר, שיודע לנצל את המצבים בצורה פנטסטית.

ארדה גולר בדיוק לפני שנה במשחק מול ווילס

השער של ארדה גולר אתמול (שלישי) נגד גיאורגיה.

השערים האלה מוכיחים שארדה גולר הוא מכלול של מספר דברים, דיוק היא תכונה שמאוד אופיינית לארדה. 7 בעיטות בעט ארדה גולר למסגרת בחודשים האחרונים, 7 שערים ארדה גולר גם כבש, דיוק פנומנלי. השחקן לא בועט סתם, הוא בועט כשצריך לבעוט, וכמו סרגל שולח את זה לפינה שלשוער אין שום סיכוי להגיע אליה, ללא ספק שחקן יוצא דופן, שיכול לעשות צרות רבות לפורטוגל במשחק הקרוב.

במפת ה-XG של בעיטות, השער של ארדה גולר זכה ל-XG של 0.03 בלבד! שוב היכולת של השחקן למצוא את השער מהמרחקים האלה היא מדהימה, על אף הבעיטה שהייתה קשה הוא בחר לקחת אותה כי הוא ידע שמפה הוא יוכל להכניס. אגב זאת הבעיטה היחידה של גולר, הטורקי שחקן מאוד חכם, הוא לא לוקח סתם בעיטות בשביל הסטטיסטיקה, אלא רק כאלה שהוא יודע שהוא יכול לכבוש. לכן, מבחינתו ה XG הוא לא פקטור אלא רק היכולת האישית שלו.

ארדה גולר הוא השחקן החמישי הכי צעיר שכבש שער בתולדות היורו כאשר הוא בן 19 ו-144 ימים. גולר הוא לא שחקן שמפחד, קר רוח, החגיגה שלו יכולה להראות באופן מדויק עד כמה הוא קר רוח.

כאשר הוא חוגג את החגיגה שלו, הוא משרה על עצמו מין שקט ואמירה של “אני כאן, ואני לא מפחד ממכם, אתם אלה שצריכים לפחד ממני”.

 

סטטיסטיקה מהמשחק

על פי הסטטיסטיקה הכללית ניתן לראות שהתוצאה בהחלט שיקפה את מה שקרה על המגרש, טורקיה רשמה 3.01 שערים צפויים וכבשה שלושה שערים, בעוד שנבחרת גיאורגיה רשמה 1.37 שערים צפויים וכבשה שער אחד.

אולם למרות שהתוצאה שיקפה את המציאות, שתי הנבחרות רשמו 4 החמצות גדולות מכל צד, מה שמראה עד כמה המשחק היה דינמי והיה יכול ללכת לכל כיוון.

אמנם גיאורגיה נבחרת חלשה משמעותית מטורקיה, אך היא לא באה להתבטל מולה, ורשמה 44% החזקת כדור לעומת 56% של הטורקים. שתי הקבוצות רשמו יחדיו 36 בעיטות לשער, שוב מראה עד כמה המשחק היה קיצבי ודינמי, שתי הנבחרות סיפקו לנו משחק מהנה וברמה גבוהה מאוד, על אף ששתיהן לא מהנבחרות הגדולות של אירופה.

מסירות

דבר מעניין ששווה התייחסות הוא מיקומי המסירות של טורקיה, הנבחרת מסרה את רוב המסירות שלה דווקא בחצי ההתקפי שלה. לעומת 158 מסירות בחצי שלה, טורקיה הרגישה בעלת הבית בחצי המגרש לגיאורגיה עם לא פחות מ 353 מסירות, כמעט פי 3 מסירות בין החצי ההגנתי לחצי ההתקפי של הקבוצה. מי שמאוד מזוהה עם זה, הוא פפ גווארדיולה, כאשר רוב המסירות של הקבוצה שלו הם בחצי של היריבה. וזהו ההבדל בין שליטה אמיתית, לשליטה אופטית של הכדור.

מפת הבעיטות

מבחינת מצבי הבעיטות, טורקיה שאת כל שעריה כבשה מחוץ לרחבה לא הצליחה ליצור מצבים מתוך תיבת החמש של גיאורגיה, אך עדיין הצליחה הקבוצה לרשום משחק התקפי מאוד עם שערים צפויים של 3.07.

כמו כן, גם המצבים של גיאורגיה היו איכותיים, כאשר רוב הבעיטות שלה נבעטו מתוך הרחבה של טורקיה, למעשה מדובר על 11 בעיטות שנבעטו מהרחבה של טורקיה.

עם עוד טיפה דיוק של גיאורגיה בדקות האחרונות, הנבחרת הקטנה יכלה לעקוץ נקודה יקרת ערך מול אחת הקבוצות הטובות של הטורניר.

גם מבחינת אחוזים ניתן לראות שאת רוב הבעיטות יצרה גיאורגיה מתוך רחבת השער של טורקיה. לעומתה טורקיה הייתה שוויונית בין הבעיטות שהגיעו מחוץ לרחבה, לבעיטות שהגיעו מתוך הרחבה.

היעילות של טורקיה הצליחה לתת לה את הניצחון, לעומת החוסר יעילות הגיאורגית, שעם קצת יותר אמונה עצמית ב-20 דקות האחרונות, יכלו להשוות את המשחק.

מפת מומנטום

במרבית המשחק המומנטום היה בצד של טורקיה, כשעד השער של גיאורגיה, הנבחרת הטורקית שלטה באופן מוחלט על המתרחש במשחק. אך מיד לאחר השער, גיאורגיה הצליחה להגיע למספר מצבים והתקפות שאף יכלו להסתיים עם מהפך מפתיע מאוד. בחצי השני לעומת זאת אפשר לראות יותר פינג-פונג במומנטום, וניתן להגיד שהמשחק יכל ללכת לכאן ולכאן, אך טורקיה הייתה יעילה יותר מאשר גיאורגיה ובמצבים שהגיעה אליה במחצית השנייה, היא הצליחה לסיים את הסיפור ולקחת שלוש נקודות יקרות.

שחקן מצטיין – סמאט אקאדין

אולם ארדה גולר זכה לשחקן המצטיין, אך בבולרז ניתן את הזרקור על אקאדין.

הבלם הטורקי של פנאתאניקוס הוא האחראי לכך שהשלוש הנקודות נשארו בידה של טורקיה, עם הצלה מהקו וחילוץ מדהים. השחקן רשם את אחד המשחקים הטובים ביותר של בלם ביורו אחרון, אם לא הטוב מבניהם, לעיתים אנו מזניחים את עבודתו של הבלם לטובת שחקן ההתקפה שכבש שער, אבל במקרה הזה אי אפשר להתעלם מהעבודה המדהימה של אקאדין הן בפן ההגנתי והן בפן הבילד אפ.

במפת המסירות של טורקיה ניתן לראות שמי שמתחיל את הבילד אפ בחלק האחורי של טורקיה הוא אקאדין (מספר 4). אז מעבר לעבודה ההגנתית שהוא נתן במשחק, גם ניהול המשחק שלו מרשים, עם שמונה איבודי כדור בלבד.

סטטיסטיקה מהמשחק
  • 90 דקות
  • 83 נגיעות בכדור
  • 65/73 מסירות מדויקות (89%)
  • 5 הרחקות
  • 1 הרחקה מהקו
  • 2 בעיטות שחסם
  • חטיפה אחת
  • 2 תיקולים
  • תיקול של שחקן אחרון
  • 2/3 מאבקי קרקע מוצלחים
  • 5/5 מאבקי אוויר מוצלחים (הדבר החשוב ביותר עבור בלם)
  • 8 איבודי כדור

סיכום

טורקיה הגיעה לטורניר עם לחץ גדול מאוד במיוחד לאחר טורניר כושל לפני שלוש שנים, ואת הלחץ הראשון היא הצליחה לעבור עם ניצחון קשה נגד גיאורגיה. בטורניר מהסוג הזה, לפעמים היכולת היא לא חשובה, והניצחון הוא החשוב ביותר, וטורקיה עשתה צעד משמעותי לעבר השלב הבא.

גיאורגיה יכולה להיות מאוד שמחה מהדרך שהיא הציגה, ולמרות בפערי הרמות בינה לבין טורקיה, היא הסתכלה בלבן שבעיניים של השחקנים הטורקים, ושיחקה כדורגל חיובי ומהנה לראות. אומנם היא לא ניצחה אבל כן הסבה גאווה ואף תקווה עד דקה 65 שכן זה אפשרי להוציא נקודה מנבחרות שיותר חזקות ממנה

 

1 תגובה
  1. אלון פיאלקוב כותב

    סיכום משחק מצויין ומפורט, תענוג. תודה אלעד.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן