משלוש יוצאות שתיים: המאבק הרותח בצמרת הצ’מפיונשיפ

3 קבוצות, שתיים מעפילות אוטמטית, אחת תישאר לפליאוף. איפסוויץ', לסטר ולידס יונייטד בקרב צמרת צמוד עד לשנייה האחרונה.

אומרים שהצ’מפיונשיפ, הליגה השנייה באנגליה, נחשבת לאחת הליגות הקשות ביבשת כולה. הסיבה לכך היא כמות הקבוצות, 24, שמובילה לכמות מחזורים גדולה ועונה ארוכה מהרגיל הכוללת 46 מחזורים. בנוסף, הליגה כוללת פלייאוף לקבוצות שניסו להעפיל אוטומטית לפרמייר ליג אך לא הצליחו, מה שמוסיף לעונת הצ’מפיונשיפ עוד 3 משחקים – שני משחקי נוק-אאוט בחצי-גמר, ועוד משחק אחד בגמר שמשוחק באצטדיון וומבלי הנחשק. מקומות 2-1 בצ’מפיונשיפ מעפילות אוטומטית לפרמיירליג, בעוד מקומות 6-3 נאבקות בפליאוף.

הליגה השנייה נחשבת לאינטנסיבית וקשה, ומי שלא יודע לנהל את עצמו נכון ולשמור את האוויר בריאות – ימצא את עצמו בלי אוויר בכלל בישורת האחרונה. ישנם לא מעט קבוצות שהתחילו את העונה עם הרבה ציפייה, ועם הרגשה בטוחה שהן יעלו במהירות לליגה הבכירה.

כרגע במירוץ על פסגת הצ’מפיונשיפ נמצאות 3 קבוצות: איפסוויץ’, לסטר ולידס יונייטד.

מצב הטבלה נכון לעכשיו, בין שלושת המקומות הראשונים:

  1. איפסוויץ’ טאון – 89 נק’.
  2. לסטר סיטי – 88 – נק’ ׁׁ(משחק חסר).
  3. לידס יונייטד – 87 נק’.

נתחיל דווקא בשתי הקבוצות שנמצאות במקומות 3-2. התחושה בתחילת העונה אצל לסטר ולידס יונייטד הייתה שהן גדולות על הליגה השנייה, לאחר שירדו בסוף העונה שעבר מהליגה הבכירה אל ליגת המשנה. הן היו בטוחות שמדובר במשחק ילדים, ובמהרה הן כבר יבטיחו את חזרתן לליגה האנגלית הבכירה, אלא שכאמור, מי שלא יודעת לנהל את עצמה נכון – תישאר ללא אוויר שנייה לפני קו הסיום.

לסטר נמצאת בכושר לא משכנע כבר מספר מחזורים, כאשר היא השיגה 10 נקודות מתוך 21 אפשרויות בשבעת משחקיה האחרונים. לקבוצה נשארו משחקים קלים על הנייר – אך עם כושרה הירוד בתקופה האחרונה לא יהיה לה קל והיא תצטרך להתעלות במה שנשאר לה.
המשחקים שנשארו ל’שועלים’ עד סוף העונה: 20.4 נגד ברומיץ (בית), 23.4 נגד סאות’המפטון (בית), 29.4 נגד פרסטון (חוץ), 4.5 נגד בלקבורן (בית).
הקבוצה ממוקמת כרגע במקום השני, אחרי איפסוויץ’ עם 88 נקודות והפרש שערים של 41+, כאשר במאזנה יש 28 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים. עם זאת, לסטר גם נמצאת עם משחק חסר מול שתי יריבותיה לצמרת, והיא תנסה לנצל אותו ולעלות למקום הראשון.

מועמדת נוספת לעלייה, זאת שירדה יחד עם לסטר מהליגה הבכירה, היא לידס יונייטד. יונייטד רוצה להיפרד מליגת המשנה ולחזור לפרמייר ליג במהרה, אך בדומה ללסטר גם היא לא הבטיחה עדיין את העלייה והיא גם נמצאת שם במאבק המשולש והמתוח.

לידס פתחה את עונת 2023/24 בצורה קצת “צולעת”. בעשרת המחזורים הראשונים הקבוצה ניצחה 4 פעמים, סיימה 4 משחקים בתוצאות תיקו והוסיפה עוד 2 הפסדים. אך ככל שהעונה התקדמה, הקבוצה בראשותו של דניאל פרנקה הנהדר נכנסה לקצב בליגת המשנה ורשמה מאז עוד 22 ניצחונות ו-6 הפסדים, לצד 5 פעמים בהן הקבוצה סיימה בתוצאות תיקו.

את שלושת המשחקים האחרונים לידס לא הצליחה לנצח, והיא אף הפסידה שניים מהם ליריבות נחותות יותר ממנה. בגלל שלא הצליחה לברוח למתחרות שלה בצמרת – הקבוצה תהיה במאבק עד הסוף ותצטרך להציג את היכולת שהראתה בריצה היפה שלה החל מהמחזור ה-11.

המשחקים שנשארו ללידס עד סוף העונה 22.4 נגד מידלסברו (חוץ), 26.4 נגד ק.פ.ר (חוץ), 4.5 נגד סאות’המפטון (בית).

מלבד שתי היורדות מהפרמייר ליג אשתקד, שרוצות לחזור לליגה הבכירה רק אחרי עונה אחת בליגת הצ’מפיונשיפ. יש עוד טוענת אחת לכתר של ליגת המשנה שנמצאת במאבק עד הסוף. זאת דווקא קבוצה שהצליחה להעפיל מה-League One, הליגה השלישית באנגליה, ומדובר בלא אחרת מאחת הקבוצות המפתיעות – איפסוויץ’ טאון.

איפסוויץ’ נשרה לליגה השלישית בסוף עונת 2018/19, כאשר היה סיימה אחרונה בטבלה עם עונה רעה בצ’מפיונשיפ, תוך שהיא מנצחת רק 5 משחקים ועם מאזן שערים רע של 41-. לאחר מכן היא שיחקה 4 עונות ב-League One, כאשר היא  דשדשה בין מקומות 9-11 בעונות שונות, עד לעונה שעברה (2022/23) בה הצליחה לשוב לצ’מפיונשיפ מהמקום השני בליגה השלישית (העפלה אוטומטית).

איפסוויץ’ הרשימה מאוד לאורך העונה הנוכחית בצ’מפיונשיפ, כשהיא מצליחה להשיג ב-43 משחקים בליגת המשנה 26 ניצחונות, 11 תוצאות תיקו והפסד רק ב-6 משחקים. מאזן השערים של הקבוצה עומד על 32+. מדובר בנתונים יפים מאוד עבור קבוצה קטנה שהעפילה מהליגה הראשונה בלי מטרות להעפיל לפרמייר ליג לאחר עונה אחת בלבד בליגת השנייה!

בנוסף, היכולת הטובה של איפסוויץ’ לאורך העונה נתנה לה את המקום הראשון רגע לפני המחזור ה-43, למרות שגם היא לא הצליחה לברוח ליריבותיה בשלושת המשחקים האחרונים, כאשר היא סיימה פעמיים בתיקו ובמשחק נוסף הפסידה, אך למזלה 2 היורדות מהפרמייר ליג גם לא הפגינו יכול משכנעת והן נמצאות גם כן בכושר ירוד.

המשחקים שנשארו לאיפסוויץ’ עד סוף העונה: 27.4 נגד האל (חוץ), 30.4 נגד קובנטרי (חוץ), 4.5 נגד האדרספילד (בית).

אין ספק שאחרי המחזור האחרון בו כל שלושת הקבוצות שנאבקות על עליה לליגה הבכירה הפסידו נקודות – הקרב בצ’מפיונשיפ יהיה עד הדקה האחרונה. מחכה לנו סיום עונה מותח במיוחד – עם הרבה נחישות, לחץ וכסיסת ציפורניים, כאשר 2 קבוצות בלבד יעלו אוטומטית, בעוד השלישית תצטרך לתת עוד פוש בפלייאוף וזה לא יהיה פשוט כי גם שם יש מאבק מעניין.

סאות’המפטון, שממוקמת אומנם במקום הרביעי, נמצאת גם כן בתמונת ההעפלה. לסאות’המפטון יש אומנם 81 נקודות, מה ששם אותה מרחק 6 נקודות מהמקום השלישי, אך היא שיחקה רק 41 משחקים – 2 פחות מלידס יונייטד. במידה ותנצח את 2 המשחקים החסרים שלה, סאות’המפטון תיצמד חזק לפסגה כאשר היא תהיה עם אותו מספר נקודות כמו של לידס יונייטד, ומרחק נקודה מלסטר ו-2 נקודות מאיפסוויץ’. עם זאת, היא עדיין תישאר במקום הרביעי בשל יחס שערים נמוך יותר.

ווסט ברומיץ’ ו-נוריץ’ סיטי הן הקבוצות שנמצאות חזק במאבק לכניסה של פלייאוף הצ’מפיונשיפ. האל סיטי, קובנטרי, מידלסברו ו-פרסטון נמצאות גם כן עם סיכוי תיאורטי לתפוס מקום בפלייאוף, אך עבורם זה רק על הנייר, כיוון שבשביל שזה יקרה הן צריכות קריסה טוטאלית של נוריץ’, שתפסיד את כל שלושת המשחקים האחרונים שנשארו לה. יש לציין שלהאל, קובנטרי ו-פרסטון יש משחק חסר שהן צריכות להשלים.

מצב הטבלה מהמקום השישי – במאבק לתפיסת המקום האחרון בפלייאוף של הצ’מפיונשיפ:

6. נוריץ’ – 71 נק’.

7. האל – 65 נק’.

8. קובנטרי – 63 נק’.

9. מידלסברו – 63 נק’.

10. פרסטרון – 63 נק’.

2 תגובות
  1. פרמיירליג כותב

    כתבה נהדרת!

  2. רן כותב

    חייב לציין אחלה כתבה מכל הבחינות

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן