מתחמם: דן אשוורת’ בדרך ליונייטד

אשוורת' המנהל המקצועי של ניוקאסל בדרך לשדים האדומים

מנצ’סטר יונייטד פנתה באופן רשמי אל דן אשוורת’ המנהל המקצועי כיום של ניוקאסל, עסקה זאת מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע דווח על התקדמות במכירת 25% מהון המועדון לידי ג’ים רטקליף.

אשוורת’ (52), הוא כדורגלן עבר בריטי. את עבודתו הראשונה מחוץ למגרש החל דן בשנת 2007 בתור המנהל המקצועי של נוריץ’, כיום משחקת בצ’מפיונשיפ. לאחר כ-5 שנים עבר אשוורת’ לתפקיד מקצועי בהתאחדות הכדורגל האנגלית (FA), בתור מנהל הפיתוח של הנבחרות בזמן שעבד צמוד לגארת’ סאות’גייט המאמן האנגלי. כתוצאה מכך היה שותף נרחב בהצלחה של נבחרת הגברים והנשים בשנים האחרונות באנגליה, כמו העפלתה של נבחרת הגברים לחצי הגמר במונדיאל 2018, והגעתה של נבחרת הנשים למקום השלישי והרביעי במונדיאל 2015, 2019.

בשנת 2019, לאחר שעזב את תפקידו בהתאחדות האנגלית שב לתפקידו כמנהל מקצועי והפעם במועדון האנגלי ברייטון. תחת אשוורת’ ברייטון חוותה התרוממות ביכולת ודרך עסקאות שרקם הצליחה לבסס שלד שכיום קובע את מעמדה בפסגת הפריימליג. ברייטון שלפני הגעתו של דן אשוורת’ הייתה נחשבת לקבוצת תחתית שמתקשה להחזיק את עצמה בפריימליג וכעת מצליחה בזכות פעילותיו לסיים בעונות האחרונות בחלקו העליון של הטבלה ואף במקומות המובילים למשחקים באירופה. ברייטון הפכה לאטרקטיבית יותר, עם שחקנים כמו מק-אליסטר, מיטומה, קאייסדו, טרוסרד, קוקורייה ועוד הם רק חלק מהשמות שהגיעו תחת אשוורת’ במחירים נמוכים מאוד.

בשנת 2022, לאחר רכישת ניוקאסל על ידי קרן ההשקעות הסעודית, חיפשו במועדון מנהל ספורטיבי חדש שבעזרת ההשקעה הכספית יצליח למנף את המועדון להישגיים גבוהים. אשוורת’ נבחר לתפקיד ובמהרה תוך פחות משנה עזר לה לסיים במקום הרביעי בטבלה המוביל לליגת האלופות, בפעם הרביעית בלבד בהיסטוריה של המועדון. אשוורת’ גם  היה אחראי להבאת שחקנים משמעותים כמו טונאלי ממילאן, איסק השוודי, אנטוני גורדון, בוטמן והארווי בארנס האנגלים, עסקאות שלא נראו כמשמעותיות וגדולות מבחינה כספית אמנם הן היו המושלמות ביותר לתהליך שניוקאסל יונייטד ביקשה.

מנצ’סטר יונייטד כבר ניסתה בעבר להחתים את אשוורת’ לתפקיד כשעוד באוגוסט 2018, היו דיווחים להיתכנות של העסקה, אך היא נפלה. כיום הדיווחים הללו חוזרים אל סדר היום כשעם הגעתו של ג’ים רטקליף נדמה כי יונייטד מפנה את פנייה לשינוי. סר אלכס פרגוסון בעצמו העלה את שמו של אשוורת’ כמועמד ריאלי לתפקיד, אך יהיה מעניין לראות בכמה והאם תהיה ניוקאסל מוכנת לשחרר אותו. איסק (11 שערי פריימליג) גורדון (7 שערי פריימליג), הן החתמות שבלעדי אשוורת’ כנראה לא היו קוראות ולפיכך לא נראה כי ניוקאסל תהיה מוכנה למכור אותו ליריבה מאותה הליגה בקלות, לבטח כשהיא באמצע תהליך בנייה משל עצמה.

זה ברור לעין שהגעתו של ג’ים רטקליף למועדון מביאה עימה בשורה, הוא דאג להחתים את דייב בריילספורד למפקח על המועדון ומתאמץ להביא גם את עומאר ברנרדה שעובד כיום ביריבה העירונית מנצ’סטר סיטי כמנכ”ל המועדון. יהיה מסקרן לראות האם גם מעברו של דן אשוורת’ יצליח לבסוף, שכן כמו שעשה בעבר מהפכות במועדונים אחרים, אשוורת’ הוא כנראה המושלם ביותר למהפכה שמנצ’סטר יונייטד כופה על עצמה כיום.

1 תגובה
  1. שון כותב

    סוף סוף תהליכים בריאים גם אצלנו

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן