מתכוננים למשחק הפתיחה | גרמניה נגד סקוטלנד

ההכנות של המאמנים, דברי הקפטנים, הסטטיסטיקה לאורך השנים והבצורת של תומאס מולר. הכל לקראת משחק הפתיחה של יורו 2024.

בעוד מספר שעות יעלו המגרש באצטדיון אלינץ ארנה שבמינכן שחקני שתי הנבחרות – גרמניה וסקוטלנד, למשחק הפתיחה של טורניר יורו 2024.

רגע לפני שריקת הפתיחה צמד המאמנים של שתי הנבחרות, מתכוננים למשחק הבכורה בטורניר של השניים על הקווים. “גרמניה היא הפייבוריטית לתואר ואנחנו צריכים להיות זהירים”, אמר סטיב קלארק, המאמן בן ה-60 של נבחרת סקוטלנד. קלארק, שקיבל לידיו את הנבחרת ב-2020, עומד בפני הטורניר הגדול הראשון שלו בנבחרת לאחר שנכשל להוביל אותה להעפיל לטורניר הקודם.

מולו, על הקווים של “המאנשאפט”, יעמוד יוליאן נאגלסמן. המאמן הצעיר, שקיבל את התפקיד לידיו לאחר הכישלון הצורם במונדיאל בקטאר, מתרגש לקראת המשחק הראשון שלו בקריירת אימון הנבחרות: “אנחנו שמחים שנשחק בטורניר הזה על אדמת הבית שלנו ובין האוהדים שלנו. הטורניר הזה יהיה עד לרמות טכניות גבוהות מאוד, ואנחנו רוצים להיכנס אליו בריכוז גבוה”.

גרמניה היא שיאנית הזכיות ביורו לצד נבחרת ספרד עם 3 זכיות, והיא רוצה לשחזר את הישגה של נבחרת צרפת מ-1984, שלוש שנים לפני שנאגלסמן בכלל נולד, ולהיות הרביעית בלבד שזוכה בתואר כמארחת.

נבחרת גרמניה מגיעה לטורניר גם כנבחרת עם הכי הרבה השתתפויות בתולדות היורו – לא פחות מ-14 טורנירים.גרמניה ניצחה ב-7 מתוך 13 משחקי הפתיחה שלה בטורניר, ותקווה לנצח גם הערב. “אנחנו ננצח את סקוטלנד מחר, אני בטוח בזה” אמר קפטן הנבחרת אילקאי גונדואן, שחקנה של ברצלונה, במסיבת העיתונאים אמש.

לאורך השנים נערכו 17 מפגשים בין 2 הנבחרות, כאשר גרמניה ניצחה 8 משחקים, סקוטלנד ניצחה רק ב-4 והשאר הסתיימו בתיקו.

המפגש האחרון בין שתי הנבחרות ביורו היה ביורו 1992, אז גרמניה הניחה את ידה על העליונה ניצחה 2-0 והעפילה לחצי הגמר

מן העבר השני של המגרש יעמוד אנדרו רוברטסון, שחקנה של ליברפול וקפטן הנבחרת הסקוטית. במסיבת העיתונאים שנערכה אמש אמר השחקן כי: “עלינו לתת 120% מהאנרגיות שלנו כדי להגיע לתוצאה טובה בתחילת דרכנו בטורניר. חיכינו הרבה זמן למשחק הזה. עוד שניה אחת ונהיה מוכנים לצאת לדרך”.

נבחרת סקוטלנד, שתעלה לשחק בטורניר היורו ה-4 בתולדותיה, לא ניצחה במפגש רשמי אחד בין הצדדים ותחפש ניצחון ראשון, כבר הערב.

מלבד ההיסטוריה שתנסה סקוטלנד לשבור הערב, השחקן הנוסף שינסה לכתוב פרק חדש בדפי הנבחרת הוא תומאס מולר, הקשר הגרמני הוותיק, שינסה לכבוש את שערו הראשון אי פעם ביורו. מולר, ששותף ב-15 משחקים לאורך 3 הטורנירים האחרונים שלו, עדיין לא מצאה את הרשת אפילו פעם אחת. אגב, מלכי השערים של “המאנשאפט” ביורו הם יורגן קלינסמן ומריו גומז, שכבשו 5 שערים כל אחד.

מולר, שלצידם של מנואל נוייר וטוני קרוס הוותיקים ינסה להוביל את הנבחרת הצעירה של ווירץ ומוסיאלה לתואר ראשון מאז מונדיאל 2014. בגרמניה עצמה יקוו להצליח להעפיל משלב שמינית הגמר, דבר שלא הצליחו לעשות מאז הטורניר בברזיל.

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    קצר קולע מרענן איכותי מקצועי = בולרז!

  2. אסף שטיין כותב

    גרמניה זו ריאל מדריד של הנבחרות

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן