נגמר: ג’ו הארט הודיע על פרישה

השוער האנגלי בן ה-36 הודיע כי יפרוש ממשחק פעיל בתום העונה. כל הפרטים:

עוד קריירה גדולה מגיעה לסיומה. קבוצת הכדורגל הסקוטית סלטיק תיאלץ להסתדר ללא שוער הקבוצה שלה, ג’ו הארט, שהודיע כי יפרוש ממשחק פעיל בסיום העונה. הארט, בן ה-36, משחק בסלטיק בשנתיים וחצי האחרונות, מאז שהוא הצטרף לקבוצה באוגוסט 2021 על חוזה לשלוש שנים. היום (חמישי), כאמור הודיע האנגלי בחשבון האינסטגרם האישי שלו כי בסיום חוזהו הארט יפרוש ממשחק פעיל, כשהוא כבר יהיה בן 37.

מאמן סלטיק, ברנדן רוג’רס, אמר לאחר ההודעה הרשמית כי: “ג’ו נהנה מקריירה פנומנלית ואני יודע שזה יהיה עצוב מאוד עבור המשחק כשהוא יפרוש ממשחק פעיל בקיץ. על מה שהוא עשה בכדורגל, ג’ו ראוי לשבחים ענקיים. הוא היה נכס כל כך מבריק לסלטיק בפרט, ולמשחק הכדורגל בכלל”.


ג’ו הארט נחשב בעיני רבים לאחד השוערים האנגליים הטובים ביותר במאה הנוכחית. השוער האנגלי החל את דרכו בקבוצת הכדורגל שרוסברי טאון, כשהוא בן 17 בלבד. שנה לאחר מכן, בעונת 2005/2006, הפך הארט לשוערה הראשון של שרוסברי, ששיחקה בליגה השלישית באנגליה. הארט רשם עונה מצויינת באותה שנה, כשהוא ספג 52 שערים בלבד ב-46 משחקי ליגה, והוא אף נבחר לשוער השנה בליגה. בעקבות ההצלחה החלו מספר קבוצות מהפרמייר ליג להתעניין בהארט, ובמאי 2006 עבר הארט למנצ’סטר סיטי תמורת סכום של 600,000 אירו. בתחילת דרכו בסיטי הושאל הארט לקבוצות מהליגות הנמוכות על מנת שיצבור ניסיון. הוא שיחק חודשיים בטרנמיר רוברס בליגה השלישית, ולאחר מכן הוא עבר לבלקפול, איתה הוא אף עלה לליגה השנייה בסיום אותה עונה.

בעונת 2007/2008 חזר הארט למנצ’סטר סיטי, כשוער הראשון של הקבוצה. הארט הציג יכולת מצוינת בין הקורות, כשהוא סופג 34 שערים ב-26 משחקים. בשנים לאחר מכן הוא עבר לבירמינגהאם סיטי, במדיה הוא שיחק במשך כעונה וחצי. בבירמינגהאם המשיך הארט לרשום הצלחות, כשהוא ספג 45 שערים בלבד ב-41 משחקים, העפיל עם הקבוצה לשלב רבע גמר הגביע האנגלי ואף זכה בתואר שוער השנה בפרמייר ליג. בעונת 2010/2011 חזר הארט לסיטי. בחמש העונות בקבוצה הוא זכה באליפות היסטורית אחרי 44 שנים ובאליפות נוספת בעונת 2013/2014. הוא אף זכה עם הקבוצה פעמיים בגביע הליגה האנגלית. בפן האישי הארט זכה ארבע פעמים ברציפות בפרס כפפת הזהב של הפרמייר ליג.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Joe Hart‎‏ (@‏‎joehartofficial‎‏)‎‏


עם הגעתו של פפ גווארדיולה למנצ’סטר סיטי, הושאל הארט לטורינו האיטלקית, ובשנה לאחר מכן הוא הושאל לווסטהאם. באוגוסט 2018 עזב הארט רשמית את סיטי וחתם בברנלי. לאחר מכן הוא שיחק שנתיים בטוטנהאם, ואת הופעת בכורה שלו בקבוצה הוא ערך נגד מכבי חיפה במוקדמות הליגה האירופית, שהסתיימה בתוצאה 2–7 לטוטנהאם. באוגוסט 2021 חתם הארט בסלטיק בסקוטית, במדיה הוא משחק עד היום.

הארט גם רשם 75 הופעות במדי נבחרת אנגליה, והוא אף היה השוער הראשון של הנבחרת בשלושה טורנירים שונים: ביורו 2012, במונדיאל 2014 וביורו 2016.

היום, כאמור, הודיע הארט כי הוא יפרוש ממשחק פעיל בסיום העונה. סיום של קריירה נפלאה של שוער שנחשב בעיני רבים לאחד הטובים ביותר במאה הנוכחית.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן