נותנות במה | הקבוצות שהחתימו הכי הרבה שחקנים צעירים

במחקר של הרשות לסטטיסיקה וכדורגל - CIES נבדק ממוצע הגילאים של שחקנים אותם החתימו מועדונים שונים מרחבי העולם מאז יולי 2019. מי הקבוצה שהחתימה הכי הרבה שחקנים צעירים, איפה ממוקמות הגדולות של היבשת, ומה עם ליגת העל שלנו

מחקר חדש של CIES –  הרשות למחקר וסטטיסטיקה בכדורגל מדרג את מועדוני הכדורגל מ-48 ליגות ברחבי העולם על פי הגיל הממוצע של שחקנים אותם החתימו המועדונים השונים בעשרת חלונות ההעברות האחרונים החל מיולי 2019 ועד היום.

במחקר עולה כי ממוצע הגיל הנמוך ביותר ברחבי העולם מבין הליגות שנבדקו שייך ל – RB לייפציג הגרמנית  שהחתימה לאורך תקופת הזמן הזו שחקנים שממוצע גילם עומד על כ-20.93 שנים, כאשר הקבוצה שהחתימה את השחקנים המבוגרים ביותר, הינה אל-גרפה SC הקטארית שממוצע הגילאים של שחקנים אותם החתימה בתקופת הזמן שנמדדה עומד על כ-30.27 שנים.

במקום השני ברשימת המועדונים שהחתימו שחקנים בממוצע הגילאים הנמוך ביותר בעולם נמצאת עוד חברה ברד בול, בדמותה של ‘רד בול ברגנטינו’ הברזילאית עם ממוצע גילאים של כ-21.72 שנים, כשאת הפודיום משלימה אתלטיק בילבאו שהחתימה מקיץ 2019 ועד היום שחקנים שממוצע הגילאים שלהם עומד על כ- 21.90 שנים.

במחקר נבדקו גם חמש הליגות הבכירות של אירופה – צרפת, אנגליה, איטליה, ספרד, וגרמניה, ומן הממצאים עולה כי במקום הראשון ממוקמת כמובן, אתלטיק בילבאו, כשאת המקום השני תופסת ליברפול, כשהאדומים מאנפילד החתימו בתקופת הזמן שנמדדה שחקנים בממוצע גילאים של כ-22.84 שנים.

במקום השלישי נמצת וולפסבורג עם ממוצע גילאים של 22.92, שגם במקום הרביעי נמצאת נציגה של הבונדסליגה – שטוטגרט עם ממוצע של 23.03 שנים. את החמישייה הראשונה סוגרת ברייטון מהפרמיירליג שהחתימה מיולי 2019 ועד היום שחקנים בממוצע גילאים של 23.04 שנים.

בהמשך הרשימה ניתן למצוא את צ’לסי (9) עם ממוצע גילאים של כ-23.22, ריאל מדריד (13) שהחתימה שחקנים בגיל ממוצע של כ-23.32 שנים, באייר לברקוזן (15) עם ממוצע של 23.55 שנים ומנצ’סטר סיטי שממוקמת במקום ה-30 ברשימה, כאשר החתימה בתקופת הזמן שנבחנה שחקנים בממוצע גילאים של כ-24.39 שנים.

ומה בנוגע לליגת העל שלנו

המחקר בחן גם את ליגת הישראלית ומהממצאים עולה כי הקבוצה שנמצאת במקום הראשון מבחינת החתמת שחקנים שממוצע הגילאים שלהם הוא הנמוך ביותר, היא הפועל ירושלים שהחתימה מיולי 2019 ועד היום, שחקנים שממוצע הגילאים שלהם עומד על כ-24.30 שנים. את המקום השני תופסת מכבי נתניה עם ממוצע גילאים של כ-24.47 שנים, במקום השלישי נמצאת בית”ר ירושלים עם ממוצע גילאים של 25.17 שנים, רביעית מ.ס אשדוד עם ממוצע של 25.35, ובמקום החמישי נמצאת הפועל חדרה, שהחתימה בתקופת ההזמן שנבחנה במחקר שחקנים שממוצע הגילאים שלהם עומד על כ- 25.59 שנים.

בנוגע לשתי הגדולות של הכדורגל הישראלי מכבי ת”א ומכבי חיפה, הצהובים כחולים נמצאים במקום השביעי בטבלה כשהחתימו שחקנים בממוצע גילאים של 25.62 שנים, בעוד שהירוקים מהכרמל ממוקמים במקום התשיעי כשהחתימו מיולי 2019 ועד היום, שחקנים שממוצע הגילאים שלהם הינו 26.09 שנים.

 

1 תגובה
  1. מחפש כלה באסקי כותב

    וואו אתלטיק בילבאו מועדון מדהים

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן