נשאר תותחן | ארסנל רכשה את דויד ראייה

השוער, שהגיע בהשאלה מברטנפורד בתחילת העונה שעברה, קנה את מקומו אצל סגנית אלופת אנגליה. כעת, החליטו התותחנים להפעיל את אופציית הרכישה על מנת להשאיר אותו במועדון.

בתחילת עונת 23/24, ארסנל סיכמה עם ברנטפורד את השאלתו של השוער הספרדי דויד ראייה לעונה הקרובה. ארסנל שילמה לא מעט כסף על ההשאלה, כ-3 מיליון אירו, אך הביאה את ראייה על מנת לתת גיבוי לשוער הפותח ארון רמסדייל.

כבר בפתיחת העונה, ראייה הוכיח את עצמו יותר ויותר, בעוד ראמסדייל לא סיפק את היציבות לה ייחל המאמן מיקל ארטטה בחלק האחורי. על כן, ראייה זכה במהרה לאפודת השוער הראשון, ודחק את רמסדייל לספסל. למרות שכשלה במאבקי האליפות, ארסנל מרוצה מאוד מהעונה החולפת ובעיקר מחוליית ההגנה, והמועדון כבר החל במאמצים לשמר ולחזק את הקיים.

ה’תותחנים’ הפעילו אמש (רביעי) את אופציית הרכישה בחוזהו של השוער הספרדי, כאשר ארסנל תשלם לברנטפורד 27 מיליון אירו ותזכה לשמור על השוער הפותח שלה גם לעונה הקרובה.

ראייה אמר לאחר השלמת העסקה: “אחרי שנה בהשאלה כ’תותחן’, אני יכול סוף סוף לומר שאני שחקן ארסנל לשנים הקרובות. אני נרגש לראות מה צופן העתיד אבל תמיד חי ונהנה מההווה. זה חלום שמתגשם להיות כאן ואני רוצה להודות לכם על כל התמיכה שכבר נתתם לי במהלך השנה האחרונה”.

ראייה חווה עונת שיא העונה במדי ארסנל:

  • ב-41 המשחקים שלו באנגליה, לצד אחת מחוליות ההגנה הטובות באירופה רשם ראייה את מספר השערים הנקיים הגבוה ביותר בפרמיירליג (16) וזכה בתואר כפפת הזהב.
  • ראייה השאיר את התותחנים בליגת האלופות, כשעצר שני פנדלים בדו קרב מהנקודה הלבנה מול פורטו בשמינית הגמר.
  • היה חלק משמעותי בחוליית ההגנה של ארסנל, שסיימה את העונה במקום ה-5 באירופה מבחינת ספיגות למשחק.

בנוסף ליכולת הנהדרת שלו לעצור כדורים, ראייה הוא שוער שמסוגל לבנות משחק – דבר מאוד משמעותי בשיטת המשחק של מיקל ארטטה. למעשה, הוא נותן למאמן עוד שחקן ‘שדה’ שיוכל להשתמש בו במקרה הצורך. כעת, השוער מצטרף כשחקן קבוע, והוא יקווה שאולי השנה – ארסנל סוף-סוף תצליח לזכות באליפות.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן