סוכנו של קנאן יילדיז בראיון: “יובנטוס מודעת לכך שיש לה שחקן ברמה גבוהה ביותר”

הסוכן של הכישרון הצעיר של יובנטוס, הקטור פריס רוס, מדבר עליו בראיון מיוחד לעיתון האיטלקי ‘TuttoSport’: “קנאן הוא מכונה שנבנתה כדי לנצח. הוא מתכונן כבר מגיל צעיר, זו המטרה היחידה שלו.”

זמן קצר לפני שהלקוח שלו, פדרי, זכה בפרס “הגולדן בוי” לשנת 2021, העניק הקטור פריס רוס, בראיון בלעדי לעיתון הספורט האיטלקי “טוטוספורט”, הצצה למי שעשוי להתמודד על הפרסים בשנים הבאות: “יש לנו מספר שחקנים צעירים עם פוטנציאל עצום, כמו רפאל מרין, יליד 2002, הבלם של קבוצת המילואים של ריאל מדריד – קסטיליה, או הטורקי-גרמני הצעיר קנאן יילדיז, קשר התקפי בן 16 המשחק בקבוצת הנוער של באיירן מינכן עד גיל 19.”

באותה העת, יילדיז רק חגג את יום הולדתו ה-16. והוא אפילו לא היה על הרדאר של יובנטוס. היום, לעומת זאת, הדברים השתנו ויילדיז משחק עבור יובנטוס.

 

קנאן יילדיז. קרדיט לתמונה: Transfermarkt
קנאן יילדיז. קרדיט לתמונה: Transfermarkt

 

הקטור פריס רוס, מתי התקיים המפגש הראשון שלך עם ילדיז, אותו אתה מייצג כסוכן מאז 2021?

“לידרברוק, שעתה צפויה להתרחב גם לאיטליה, היא סוכנות המתמחה באיתור כישרונות צעירים מבטיחים ברחבי העולם: אני מתכוון לפדרי, פראן טורס, אבל גם ראפה, נואה, אדין ואלרקון. בשלב מסוים בחרנו להתרחב לגרמניה, בהובלת אוליבר נואה כמנהל: יש לנו שם שלושה סקאוטים. כאשר הם צפו ביילדיז, הם צלצלו אליי ואמרו לי: ‘השחקן הזה שונה, אנחנו זקוקים לעזרתך’. כך פגשתי אותו ואת משפחתו וקיבלתי אישור לדברי הסקאוטים, שמדובר בכישרון בעל ערך גבוה.”

באיזה מובן הוא הרשים אותך ונתן לך את האישור לדברי הסקאוטים?

“הוא מכונה שנבנתה לנצח. הוא התכונן לכך מאז שהיה קטן, זו המטרה היחידה שלו, והוא הרשים אותי מיד: הוא הזכיר לי מיד את פראן טורס. מנטליות, ענווה, עובד קשה. יש מעט שחקנים עם כל המאפיינים האלה.״

זה מפתיע לשמוע שאף מועדון בגרמניה לא הצליח לאתר את הפוטנציאל הטמון בו, גם לאחר שכבר הספיק לשחק במחלקת הנוער של באיירן מינכן. איך אתה מסביר את זה?

״בכנות, אנחנו לא יודעים. מקרה זה מזכיר לנו מאוד את זה של פדרי, אף אחד לא הכיר אותו. הבאנו אותו למבחן בריאל מדריד והם דחו אותו. הסיפור שלו התחיל שם, שלאחר מכן הגיע לברצלונה והתחיל לפרוח. יש הרבה קווי דמיון בין פדרי לקנאן. למרות היחסים המצוינים עם המנהלים של באיירן, הם איחרו עם חידוש החוזה שלו. בגרמניה, כל המועדונים שהיו בעלי פרופיל בינלאומי דחו אותו, זה בלתי מובן.״

ואז הגיעה יובנטוס
“טוניוצי (ראש מחלקת הסקאוט לשעבר של יובנטוס) עשה עבודה מצוינת: בזכותו יילדיז היום ביובנטוס. הוא הכיר היטב את השחקן, וכשקיבל את המידע פעל מיד, למרות שיובנטוס באותם ימים סגרה את מכירת דה ליכט לבאיירן. זו הייתה תקופה מתוחה, אבל הביאנקונרי ניצחו במאבק על יילדיז בזכות הפרויקט שהציעו לו.״
הפרויקט ביובנטוס
״התחלתי לדבר ולהיות בקשר עם יובה עוד כשרק פגשתי את יילדיז. הקשר איתם החל כשניהלנו משא ומתן על העברתו של פראן טורס, היינו קרובים לסגירת העסקה אך הדבר לא יצא לפועל בסופו של דבר. אך עם יילדיז הגיע הזמן המתאים לשיתוף פעולה עם יובנטוס. במהלך המשא ומתן, ביקשנו שיילדיז ישחק מיד עם המעבר בקבוצת המילואים ה״נקסט ג׳ן״, אבל יובנטוס התעקשה שקודם כל עליו לעבור תקופת הסתגלות בקבוצות הנוער מאחר שזו הפעם הראשונה שעוזב את הבית. זאת אמורה הייתה להיות רק נקודת ההתחלה, אבל עם חלוף הזמן חשנו שהוא משחק ברמה לא מספיק תחרותית ועליו להתקדם. אז היו רגעי מתח בין הצדדים, גם בגלל אי הוודאות אם יצטרף לאימוני הקבוצה הבוגרת. לבסוף, אחרי תקופת בלבול ביובנטוס בעקבות שינויים בהנהלה, כשהגיעה ההנהלה החדשה העניינים הסתדרו ויילדיז החל להשתלב בקבוצת המילואים ובקבוצה הבוגרת.״

והנה אנחנו כאן היום אחרי שער הבכורה שלו בסריה א’ נגד פרוזינונה

“הוא הגיע לכאן כדי להבקיע שערים מסוג זה, אך בעיקר כדי לנצח, לזכות באליפויות ובליגת האלופות: אני מדמיין אותו פה גם בעוד 10 שנים. אם יובנטוס מעוניינת במספר “10” אמיתי, ילדיז הוא מושלם לכך: זו העמדה שלו, הוא נער שגורם להתאהב בו. הוא מהווה שילוב מושלם בין האקסצנטריות והיצירתיות של אביו הטורקי, שהינו עבורו מודל לחיקוי גדול, ובין המשמעת והדייקנות הגרמנית של אימו: הוא יודע באופן מוחלט לאן הוא חותר.”

הוא חגג את השער כמו דל פיירו

“הם בקשר ישיר כבר זמן מה, הם אפילו דיברו אחרי השער שהוא כבש נגד פרוזינונה, יילדיז התאמן וניסה פעמים רבות להבקיע כך באימונים. קנאן יודע כמה גדול ערכו של דל פיירו ביובנטוס והקשיב לעצותיו. הוא חולם ושואף ללכת בעקבותיו. האמת היא שהנער מוכן למסע הזה מכל הבחינות – פיזית, טכנית ומנטלית. הוא התכונן לכך מגיל צעיר.״

דל פיירו שיתף זאת בסטורי שלו באינסטגרם
דל פיירו שיתף זאת בסטורי שלו באינסטגרם

 

איך היחסים שלו עם אלגרי?

 ״אנחנו יודעים שבאיטליה זה לא קל לשחק עם צעירים ולשלב אותם בקבוצה הבוגרת, במיוחד ביובה. אבל המאמן מאוד אינטליגנטי והיחסים ביניהם מצוינים. מקס יודע את הערך של הילד, שמרגיש קשר חזק וקרוב עם המאמן. גם היחסים עם מונטלה טובים, הוא לא ציפה לפתוח מול גרמניה והוא בהחלט לא תיאר לעצמו לפתוח בהרכב גם במשחק עבור הנבחרת הטורקית וגם עבור יובנטוס, אבל זה בהחלט הלך טוב.״

מדוע אף אחד בנבחרת גרמניה לא שם לב ליילדיז?

אנחנו באמת לא מבינים מדוע אף אחד בגרמניה לא שם לב לכישרונו של יילדיז. מנקודת מבטנו כסוכנים שלו, לא היה קל לנהל את המצב והסיטואציה עם הנבחרת, גם ברמה האישית/משפחתית של השחקן. טורקיה הייתה האופציה היחידה האפשרית מכיוון שגרמניה מעולם לא הפגינה עניין בקנאן.”

פדרי זכה בתואר “הגולדן בוי” ב-2021. האם לקנאן יש את הפוטנציאל והיכולת להגיע לרמות האלו גם?

“קנאן הוא שחקן דינמי, יש לו יכולת טובה לכבוש שערים ויצירתיות/דמיון במשחק שלו. בפוטנציאל, יש לו את אותה הרמה, כישרון ואיכות כמו שיש לפדרי. אני בטוח שהוא יקבל את ההזדמנות להוכיח את עצמו ביובנטוס. שחקן עם הכישורים שלו בהחלט יכול לזכות בפרס של “הגולדן בוי”. אין לי ספקות בכך, זו תחרות אישית שבה הוא יכול להתמודד, כבר ב-2024. יובנטוס מודעת לכך שיש לה שחקן ברמה גבוהה ביותר. שוחחתי בימים האחרונים עם מועדון גדול, שהביע את הקושי שלו באיתור כישרונות טופ שיוכלו להפוך למנהיגים עתידיים. קנאן כבר כזה.”

לתפיסתך, יילדיז הוא שחקן שיכול להוות מותג מסחרי מצליח בנוסף להיותו כישרון כדורגל גדול.

“אני יותר אוהב אותו עם השיער הארוך, זה יכול לעזור לשיווק שלו, אבל אלגרי הוא זה שיחליט (צוחק). אני חושב שגם מבחינה חיצונית יש לו פוטנציאל להפוך לסמל שיווקי ומסחרי של הדור החדש, אבל מה שהכי חשוב זה היכולת שלו ככדורגלן במגרש, שאר הדברים יבואו בהמשך.”

את הסיפור המלא של עלייתו וסקירה מקצועית על יילדיז תוכלו לקרוא כאן.

1 תגובה
  1. דן כותב

    הילד הזה מעניין אותי מאוד
    תודה שחשפתם אותי אליו, ילד מיוחד הגול מול גרמניה פתח לי את התאבון לעוד כדורגל שלו.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן