סוף לסאגה | מכבי ת”א קיבלה את הכוכב החמישי

לאחר שזכתה בשבוע שעבר באליפות המדינה - מכבי תל אביב הוסיפה לעצמה עוד כוכב, רק שלהתאחדות היו תוכניות אחרות לגבי זה ובמהלך השבוע האחרון היו דין ודברים בנושא. היום (ראשון) הקבוצה מקריית שלום קיבלה באופן רשמי את הכוכב הנוסף.

אליפות וכוכב נוסף לצהובים. ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (ראשון) באופן רשמי כי מכבי תל אביב זכתה באליפות ה-25 שלה. בכך, תזכה מכבי תל אביב להיות הקבוצה הראשונה בישראל שמוסיפה לסמל את הכוכב החמישי, אחד כנגד כל 5 אליפויות.

על פי הודעת ההתאחדות, ההחלטה להחשיב למכבי תל אביב 25 אליפויות התקבלה בגיבוי מספר אסמכתאות. בתחילה ההתאחדות לא ספרה את האליפות של מכבי תל אביב ב-1939, והחשיבה את האליפות הנוכחית כ-24 בתולדות המועדון.

בואו ניכנס קצת פנימה ונסביר- על כל 5 אליפויות קבוצה בליגת העל מוסיפה כוכב לסמלה. היה ויכוח על האם מדובר באליפות ה-24 או ה-25 של הצהובים ועכשיו הוא הסתיים באופן סופי לאחר החלטת ההתאחדות. למכבי חיפה, למשל, יש 3 כוכבים על 15 האליפויות של המועדון. נוהג דומה קיים במועדונים שונים בעולם.

אז מה עמד מאחורי המחלוקת בין הצהובים-כחולים להתאחדות?

ליגת העל בכדורגל הוקמה בשנת 1931, 17 שנה לפני הקמת המדינה. בשנים הראשונות להקמתה, הליגה שוחקה במבנה המוכר, עם קבוצות מכל רחבי הארץ שהתחרו זו בזו.

בשנת 1939, כמעט עשור לפני קום המדינה, חולקה הליגה הבכירה ל-7 מחוזות: תל אביב מחלקה א’, מחוז ירושלים מחלקה א’ שכלל את הקבוצות הבריטיות בלבד, מחוז חיפה מחלקה א’, תל אביב מחלקה ב’, שומרון מחלקה ב’ ודרום מחלקה ב’. ההחלטה לפרק את הליגה למחוזות הגיעה בעקבות אירועי המרד הערבי הגדול, שלא אפשרו אירוח של קבוצות ממחוזות שונים במחוזות אחרים. וכך, קבוצות מהליגה הבכירה וליגת המשנה מוזגו לתוך ליגה אחת עם מחוזות.

מכבי תל אביב שיחקה בליגה שנחשבה לקשה ביותר מבין 7 המחוזות האחרים, והיא זכתה במקום הראשון במחוז תל אביב מחלקה א’.

על פי ההתאחדות לכדורגל, מכיוון שלא התקיימה באותה שנה ליגה ארצית בכירה, האליפות של מכבי תל אביב איננה נחשבת ל’אליפות המדינה’, ובשל כך היא אינה נספרת במניין האליפויות הרשמי של הקבוצה. מנגד, במועדון מתל אביב טוענים שהם זכו באליפות של הליגה שנחשבה לחזקה ביותר – ולכן צריך להחשיב להם גם את האליפות של שנת 1939.

וכאמור, כיום מחלוקת זו הושארה מאחור כשמכבי ת”א זכתה היום בכוכב החמישי שלה באופן רשמי, לאחר שההתאחדות לכדורגל החליטה כי הצהובים זכו באליפות ב-1939 כך שהאליפות שלהם השנה היא האליפות ה-25 בסך הכל, מה שמעניק לקבוצה כוכב חמישי.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן