עוד גזענות באיטליה: שחקן יובנטוס ספג קריאות גזעניות מאוהדי לאציו

ווסטון מקני, שחקנה של יובה, ספג קריאות גזעניות במהלך חצי גמר הגביע האיטלקי | כל הפרטים

ביום שלישי האחרון אירחה יובנטוס את לאציו במסגרת חצי גמר הגביע האיטלקי למשחק הראשון מתוך שתיים. יובנטוס ניצחה 2-0 באותו משחק משערים של קייזה וולאחוביץ’ ובישולים של קמביאסו ומקני בהתאמה. ווסטון מקני שיחק 80 דקות, וכאמור בישל לולאחוביץ’ את השער השני של יובה במשחק.

אמש(חמישי), עלה סרטון ברשתות החברתיות בו ניתן לראות את מקני מוחלף בדקה ה-80 של המשחק, ואת אוהדי לאציו צועקים לעברו אמרות גזעניות. ווסטון מקני עצמו אישר לאחר המשחק שהוא שמע את האמירות הגזעניות שהופנו כלפיו במהלך החילוף שלו.

יובנטוס התייחסה לנושא בעצמה, ופרסמה הצהרה רשמית בה היא גינתה את הקריאות, וטענה כי היא הפעילה את כל הנהלים הדרושים על מנת לטפל באוהדים שקראו את הקריאות לעברו של מקני: “מועדון הכדורגל יובנטוס שם לב לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ודווח על ידי כמה כלי תקשורת, שממנו עלתה אינטונציה של קריאות מפלות המגיעות מהאוהדים האורחים ומופנים לווסטון מקני במהלך החילוף שלו במשחק הראשון של חצי גמר הגביע האיטלקי יובנטוס – לאציו, ששוחק ב-2 באפריל. לאחר אישור התקרית על ידי השחקן, המועדון מודיע כי הוא הפעיל את כל הנהלים שמטרתם לאמת את מה שקרה וישתף פעולה באופן מלא על מנת לזהות את האחראים, וכתוצאה מכך, לנקוט בכל האמצעים הנדרשים בהקשר זה”.

היום (שישי), דווח באיטליה כי משרד התובע של ה-FIGC (התאחדות הכדורגל האיטלקי) עדיין לא פתח בחקירה על הקריאות שספג מקני, כיוון שעניין זה לא עלה בדוחות השיפוט של המשחק. עם זאת, הפרקליטות מבקשת להתחיל באיסוף ראיות קוליות ווידאו לבירור. ואם יימצאו ראיות – החקירה תוכל להיפתח.

כעת, יובה ומקני מחכים לראות האם ההתאחדות תפתח בחקירה או לא.  האוהדים הרבים של המועדון כעסו על כך שלא נפתחה חקירה, והעלו לא מעט פוסטים ברשתות החברתיות עם דוגמאות למקרים בהם הוענשו אוהדים גזעניים, ומקרים שבהם הייתה גזענות כלפי שחקני יובה שבה הגזענים לא קיבלו שום עונש.

זו אינה הפעם הראשונה העונה בה האוהדים האיטלקיים מתנהגים בגזענות כלפי שחקנים. השנה הליגה האיטלקית הרימה קמפיין נגד הגזענות על מנת לחזק את הנושא ולהעלות את המודעות בשביל להימנע מהמקרים החוזרים ונשנים. השם של הקמפיין הוא “KEEP RACISM OUT”. ועכשיו נותר לומר – די לגזענות!

תקציר המשחק נגד לאציו:

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן