“עוד לא פרצנו את התקרה” | מיצ’ל בריאיון

האחראי המרכזי על הפתעת העונה בספרד, שנבחר כמאמן העונה בלה ליגה, התיישב לריאיון מיוחד בו הוא דיבר על העבר, ההווה והעתיד. הראיון המלא.

מיצ’ל, מאמנה בן ה-48 של ג’ירונה, נבחר לפני מספר ימים כ’מאמן העונה של הלה ליגה’. מיצ’ל הוביל את קבוצתו הקטנה למקום השלישי, שהבטיח להם כרטיס היסטורי לליגת האלופות. הקבוצה שלו הציגה כדורגל נהדר ברוב שלבי העונה, כשהצליחה לנצח לא פעם קבוצות גדולות ממנה. רגע לאחר סיום העונה התיישב המאמן הספרדי לראיון מיוחד עם עיתון ה’מארקה’ הספרדי, בו הוא דיבר על מגוון נושאים.

“לא דמיינתי שנסיים במקום הזה בתחילת העונה”, הודה מיצ’ל בתחילת הראיון. “מה שהשגנו הוא חלום. זה התחיל מפרויקט בן שנתיים שרק רצינו להמשיך לטפח, והמטרות היו לעבור את שיאי העונות הקודמות. מאצ’ין הצליח להשיג 50 נקודות, אנחנו לא הצלחנו בשלושת העונות שלנו יחד בלה ליגה אפילו להיכנס לעשירייה המובילה. האם זה מסחרר שהציפיות ככה גדלות? לא, אני מרגיש שהמועדון גדל מאוד. אנחנו עושים דברים טוב, אבל שומרים את הרגליים על הקרקע והמטרה היא לשמור על יציבות בליגה הראשונה. זאת המטרה המרכזית. לאנשים יהיו ציפיות יותר גדולות, אבל אנחנו צריכים לסנן את מה שמגיע מבחוץ. אנחנו חייבים להיות משוכנעים שהדרך שלנו נותנת יציבות למועדון”.

על המיקום הגבוה בו סיימה קבוצתו אמר המאמן: “איך אני מסביר שקפצנו כל כך גבוה בטבלה? זה הכול מתקשר בסוף להמשכיות של הפרויקט, להישארות של שחקנים לעונה שניה, ולרכישות החדשות. סאביו, דובביק, הם שחקנים שעזרו לנו לגדול מאוד, ומעל הכול היו לי את כולם עוד לפני תחילת העונה. ראיתי שגרעין הקבוצה היה שם, והאנשים שהגיעו בהמשך התחברו בקלות. היה להם מעט מאוד זמן להתאקלם. לסאביו היה כבר ברזילאי שיכל להיעזר בו (קאוטו. י.ס.) וזה עזר לו מאוד להתחבר למועדון.”

המאמן התבקש לבחור רגע מיוחד שהוא חווה בעונה החולפת: “יש לי שניים. הראשון היה כשלקחנו את ההובלה בטבלה אחרי המשחק נגד ויאריאל. זה היה מאוד מוקדם, אבל ראינו קבוצה שמסוגלת להישאר בפסגה. אני תמיד אמרתי שלהילחם נגד ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו זה מאוד מאוד מורכב. ברגע שאחת מהשלוש ברמה גבוהה, כמו שקרה עם ריאל מדריד העונה, זה הופך לבלתי אפשרי. הרגע השני היה המשחק בבית מול ברצלונה, שאחרי שניצחנו העפלנו סופית לליגת האלופות. עד היום ההוא, כולם ראו את העונה היפהפייה של ג’ירונה, אבל היינו צריכים לסיים אותה עם משהו גדול, כי אם היינו נופלים מחוץ לליגת האלופות הייתה נפילת מתח בקבוצה. אבל הזכייה בכרטיס לליגת האלופות הייתה האמירה ‘המועדון הזה עשה היסטוריה.”

המאמן הספרדי נשאל האם ג’ירונה תוכל לשמר את ההישגים למרות העזיבות: “זה יהיה האתגר. אני משוכנע שאנחנו נוביל קבוצה שתשחק נהדר, אבל אנחנו צריכים לשמור על הסגל הזה כי זה הולך להיות קיץ ארוך.

מיצ’ל שיתף במהלך הראיון במאמנים שהשפיעו עליו: “כל מי שאימן אותי השפיע עליי. קמאצ’ו שנתן לי את ההזדמנות בגיל 17 למרות ששקשקתי כל פעם שדיברתי איתו. זאמבראנו שנתן לי את הבכורה שלי. פרננדו ואסקז, פפה מל… אני לא רוצה לשכוח אף אחד מהם.”

לסיום אמר המאמן כי: “בעונה הבאה ג’ירונה תהיה קבוצה מובילה ותשחק נהדר, עוד לא פרצנו את התקרה. אני תמיד אומר שאנחנו משחקים בשביל האנשים. כדורגל הוא משחק, ואנחנו צריכים ליהנות ולתת לאנשים ליהנות.”

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן