עונש חסר תקדים לאוהדי ולנסיה שקראו קריאות גזעניות לויניסיוס

מאסר של שמונה חודשים, בנוסף להרחקה של שנתיים מהמגרשים לאוהדים הספרדיים אשר קראו קריאות גזעניות לויניסיוס בחודש מאי בשנה שעברה

התאחדות הכדורגל הספרדית פרסמה את עונשם של שלושה אוהדי ולנסיה אשר התגרו וקראו קריאות גזעניות כנגד ויניסיוס במסטאייה במאי של השנה שעברה. כזכור, לפני קצת יותר משנה, זכה ויניסיוס לקללות וקולות נאצה גזעניות מפי קהל העטלפים אשר כינו אותו ‘מונו’, קוף בספרדית, לכל אורך המשחק, דבר שגרר אחריו הדי תמיכה גדולים בויניסיוס מכל עולם הספורט כשכמה מהכדורגלנים הגדולים בעולם חיזקו אותו באופן אישי. אותו משחק נעצר לעשר דקות כשבסופם הורחקו האוהדים מהמגרש.

בהמשך להרחקה, הבוקר (שני) פורסם גזר הדין חסר התקדים בית המשפט הספרדי, ששלח שלושה נאשמים לכלא לשמונה חודשים, בנוסף להרחקתם מהמגרשים לשנתיים. נשיא הלה ליגה חאבייר טבאס הגיב להחלטה ואמר, “פסק הדין הזה הוא חדשות נהדרות בנוגע למאבק בגזענות בספרד, שכן הוא מתקן את העוול שספג ויניסיוס ומשדר מסר ברור לאותם אנשים שהולכים לאצטדיון הכדורגל כדי להתעלל. לה ליגה תזהה אותם, תדווח עליהם ויהיו על כך השלכות פליליות.”

הספרדי הוסיף ואמר: “אני מבין שאולי יש תסכול על משך הזמן שלוקח לגזר דין כזה להתבצע, אבל זה מראה שספרד היא מדינה שמבטיחה יושרה שיפוטית. ככזה אנחנו בלה ליגה, יכולים רק לכבד את הצדק, אבל שוב לדרוש שהחקיקה הספרדית תתפתח כך שלליגה יהיו סמכויות, סנקציות שיכולות לזרז את המאבק בגזענות” סיכם.

בהמשך להחלטה, הנאשמים פרסמו מכתב התנצלות לויניסיוס ולריאל מדריד, בו הביעו את צערם וחשו נעלבים ומושפלים מהתנהגותם. ההחלטה הזו מצטרפת לשורת החלטות נוספות, אשר ממשיכות קו מתמשך במלחמה בגזענות, אותה מנהלת ההתאחדות הספרדית, ברחבי היציעים בספרד בכלל, וכלפי ויניסיוס בפרט.

במדריד בחרו להגיב וסיפרו, “ריאל מדריד יחד עם ויניסיוס ג’וניור פעלה כתובעת הפרטית בהליכים אלה ותמשיך לפעול להגנה על ערכי המועדון ולמיגור התנהגות גזענית מעולם הכדורגל והספורט.”

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן