עונת הקאמבק | אין חשיבות לשער הראשון

במחקר של OPTA שמתפרסם במגזין ה'אתלטיק' מוצגים כמות צבירת הנקודות של קבוצות אשר נקלעו לפיגור העונה בפרמיירליג, מי שיאנית צבירת הנקודות מקאמבקים לעונה אחת, ובאיזו עונה בוצעו הכי הרבה מהפכים בליגה הטובה בעולם

מגזין ה’אתלטיק’ המוכר, מפרסם מחקר  נרחב ביחד עם OPTA ובו נבדקו כמות המשחקים העונה בליגה הבכירה באנגליה בהם בוצע מהפך כשהקבוצה שנקלעה לפיגור ראשונה לבסוף ניצחה את המשחק. בנוסף המחקר פורש לפנינו את כמות המהפכים שבוצעו בכל עונה בפרמיירליג, ומי הקבוצה שהצליחה להשיג הכי הרבה נקודות ממשחקי ‘קאמבק’ בעונה אחת

הפרמיירליג הינה ללא ספק הליגה הטובה בעולם בה משוחק הכדורגל בקצב גבוה וקצבי הרבה יותר מבשאר היבשת. הכדורגל הסוחף וההרפתקני של הקבוצות בממלכה גורם לכך שאנו צופי הכדורגל חוזים כמעט בכל משחק בשלל שערים, דרמות, ומהפכים.

ממצאי המחקר של  OPTA וה’אתלטיק’  ניתן לראות כי העונה, הושגו בפרמיירליג 0.72 נקודות בממוצע למשחק מעמדת פיגור, כאשר ב-48 משחקים העונה בליגה הקבוצה שנקלעה לפיגור ראשונה, לבסוף ניצחה את המשחק.  לשם השוואה, עונת 2012/13 הייתה העונה בה בוצעו הכי הרבה ניצחונות קמאבק בהיסטוריה של  הפרמיירליג – 59,  רק 11 משחקים יותר מהעונה הנוכחית, וממצאי המחקר עולה כי  בקצב הנוכחי העונה תסתיים עם 64 ניצחונות בקאמבק.

 

כמות המשחקים בהם בוצע ‘קאמבק’ בכל עונות הפרמיירליג

 

הקבוצה שהשיגה העונה עד כה  את מירב הנקודות לאחר עמדת פיגור היא ליברפול שצברה 23 נקודות, כשבמקום השני נמצאת האלופה מנצ’סטר סיטי עם 21 נקודות, שצברה ממשחקים בהם היא נקלעה ראשונה לפיגור.

הצלע השלישית במאבק האליפות באנגליה –  ארסנל, השיגה שמונה נקודות בשישה משחקים  העונה בהם נקלעה  לעמדת פיגור. זה אמנם נראה נתון נמוך ביחס לשתי היריבות של התותחנים על הכתר, אך נתון זה נובע בעיקר מהעובדה כי  קבוצתו של מיקל ארטטה פותחת את משחקיה בצורה הטובה ביותר בליגה כאשר היא מבקיעה ראשונה ב-22 מתוך 28 משחקים העונה, ולמעשה כמעט ולא נמצאת בעמדת פיגור.

שיא  צבירת הנקודות בעונה אחת ממשחקי ‘קאבמק’ שייך לניוקאסל יונייטד שהשיגה בעונת 2001/02  34 נקודות, כשאחריה ברשימה נמצאת מנצ’סטר יונייטד שהשיגה 31 נקודות בעונת 2020/21, כשגם המקום השלישי שייך לשדים האדומים שצברו בעונת 2012/13  29 נקודות, במשחקים בהם ספגו ראשונים.

 

 

הכי הרבה נקודות מקאמבקים בעונת פרמיירליג אחת

 

לפי המחקר של OPTA וה’אתלטיק’ הגורם העיקרי למגמת הקאמבקים העונה בליגה הבכירה בממלכה, הוא הכדורגל ההתקפי שמאמצות עוד ועוד קבוצות . לפי הנתונים העונה הנוכחית בפרמיירליג היא ההתקפית ביותר מאז עונת 1965 כאשר נכבשים העונה בליגה 3.24 שערים למשחק.

עוד סיבה למהפכים הרבים שאנו רואים העונה באנגליה היא תוספות הזמן הארוכות שעומדות על 11 דקות בממוצע, כשלפני עשור תוספת הזמן בפרמיירליג עמדה על  06:54 דקות בממוצע בלבד. בנוסף לכך עולה מהמחקר כי בעונה שעברה ממוצע השערים בפרמיירליג אחרי הדקה ה-75 עמד על 0.57 שערים, כשהעונה זינק המספר אל  0.76 שערים.

במחקר נבחנה גם כמות הקאמבקים שבוצעו בליגה מאז אוגוסט 2019, כשגם כאן ניצבת בראש ליברפול כשחניכיו של יורגן קלופ השיגו 96 נקודות ממשחקים בהם ביצעו מהפך לאחר שספגו ראשונים.

במקום השני נמצאת טוטנהאם עם 78 נקודות, שלישית ברשימה הינה מנצ’סטר יונייטד עם 74, רביעית קריסטל פאלאס עם 64, ואת החמישייה הראשונה סוגרת ווסטהאם יונייטד שהשיגה 63 נקודות  מאז אוגוסט 2019 במשחקים בהם נקלעה ראשונה לפיגור.

 

הכי הרבה נקודות ממשחקי ‘קאמבק’ מאז אוגוסט 2019 בפרמיירליג

 

 

1 תגובה
  1. דרור כותב

    מאוד אוהב את הכתבות שלך, מדעי ומעניין.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן