עסקת מנצ’סטר יונייטד קרובה להיסגר

סר ג'ים רטקליף קיבל את האישור הרשמי לרכישה מהליגה האנגלית

העברת 25% מאחוזי השליטה במנצ’סטר יונייטד לידי סר ג’ים רטקליף עתידה להיסגר בקרוב, כשהפרמיירליג אישרה את הליך הרכישה.

רטקליף שבחר להשקיע כ-300 מליון דולר תמורת 25 אחוז מבעלות הקבוצה, מתכנן להשקיע את הכספים בפיתוח המועדון הותיק ולנסות להחזיר אותו לגדולתו. כסף זה יועבר לרכישת שחקנים חדשים ושיפוץ האצטדיון למרות שמועות לעזיבה אפשרית של יונייטד ומעבר להיכל חדש.

רטקליף, מילארדר בריטי שעשה את רוב הונו המוערך היום ב-65 מליון דולר כהנדסאי מפורסם. בעל עבר בכדורגל העולמי, בשנת 2016 רכש את רוזואן ספורט מהליגה השוויצרית, ובשנת 2019 רכש את ניס הצרפתית מידי צ’יין לי הסיני. בשנת 2022, בעקבות המלחמה באוקראינה העמיד רומאן אברמוביץ את צ’לסי למכירה, אמנם הצעתו של רדקליף בגובה 4.25 מליארד דולר לרכישת המועדון סורבה.

למרות העסקה הגלייזרים עדיין יהיו בעלי השליטה העיקריים במועדון שכן רק 25% עברו לחזקתו של רטקליף, אמנם לפי העסקה במהלך ה-12 חודשים הקרובים יוכל ג’ים לקנות אחוזים נוספים ושליטה במועדון.

איש העסקים בן ה-71 יקווה להוביל לשינוי בגישת המועדון למשחק ולהשבת ‘עטרה ליושנה’, רטקליף נפגש עם גורמים רבים בקבוצה אוהדים מוקמיים ואישים משפיעים בעיר, בנוסף נכח בטקס האסון האווירי של מינכן שנערך בשבוע שעבר. בכל המפגשים הללו הראה ג’ימי מחוייבות למועדון ולמטרה.

ימים יגידו אם שינוי בעמדת הבעלים אכן תשנה את יכולת הקבוצה, שמדשדת היום בנסיון להגיע למקום המוביל לליגת האלופות וממוקמת במקום ה-6 לאחר 24 מחזורים. ואם לא זקוק המועדון לרענון עמוק יותר גם בעמדת המאמן והשחקנים.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן