השחקנים הצעירים בעלי השווי הגבוה ביותר בפריימרליג

חברת הענק טרנספרמרקט הוציאה דוח של עשרת השחקני הפריימרליג עד גיל 21, בעלי השווי הגבוהה ביותר | אז מי נכנס אל הרשימה?

טרנספרמרקט למי שלא מכיר, זאת חברה העוסקת בשווי של שחקנים לפי מגוון פרמטרים כגון: העברה, יכולת עכשווית, גיל ועוד. בכל פרק זמן מסויים, החברה מוציאה דוחות על קבוצות שחקנים שיש בהם מכנה משותף, אמש (יום שישי) החברה הוציאה דו”ח על עשרת שחקני הפריימר ליג בעלי השווי הגבוה ביותר כשהמשותף ביניהם שכולם נמצאים בקטגורית עד גיל 21.

הפריימרליג נחשבת בעיניי רבים לליגה הטובה בעולם, וכיוצא מכך, רוב הצעירים הטובים בעולם נמצאים שם. אז מי נמצא במקום הראשון?

10. ריקו לואיס 

קבוצה: מנצ’סטר סיטי

גיל: 19

עמדה: מגן ימין / קשר אחורי

מוצא: אנגלי

שווי שוק: 36 מיליון יורו

השחקן ערך את הופעתו הבוגרת בקבוצה באוגוסט 2022, בניצחון 4-0 על בורנמות’. המגן הימני, קיבל את הקרדיט מפפ בגיל 17. בעונה הנוכחית השחקן שותף בעשרה משחקים בהם כבש שער אחד, ב2-2 מול קריסטל פאלאס. כחלק מהופעותיו המגן קיבל זימון בכורה בנובמבר האחרון לנבחרת הבוגרת של אנגליה. בזכות יכולתיו של המגן, לעיתים פפ משתמש בלואיס כקשר האחורי לצידו של רודרי. בדצמבר 2023, לפי טרנספרמרקט שוויו היה 20 מיליון יורו. משמע בעדכון האחרון השווי של המגן עלה ב-18 מיליון יורו – הקפיצה הגדולה ביותר ברשימה הזו.

9. פפה מטר סאר

קבוצה: טוטנהאם הוטספרד

גיל: 21

עמדה: קשר אחורי

מוצא: סנגלי

שווי שווק: 40 מיליון יורו

אחד האחראים לעונה הטובה שחווה כעת טוטנהאם הוא הקשר הצעיר סאר, ב 2021/22 טוטנהאם קנתה את הסנגלי ממץ בעבור 17 מיליון אירו, הקשר הסנגלי הושאל בחזרה למץ באותה עונה. שנה לאחר מכן, חזר סאר לטוטנהאם אך מיעט לשחק בקבוצה של קונטה. באותה שנה, השחקן נכנס לסגל של סנגל למונדיאל בקטאר. העונה תחת פוסטקוגלו חווה הסנגלי את עונת הפריצה, ב 22 הופעות סאר כבש שלושה שערים ובישל שלושה נוספים והוא אחד השחקנים החשובים בהרכב של האוסטרלי-יווני. בנוסף לכך, השחקן הופיע לראשונה באליפות אפריקה עם נבחרת סנגל אך הפעם כחלק ממהרכב הפותח של הקבוצה. בעדכון הקודם בדצמבר שווי השוק עמד על 35 מיליון יורו. משמע, שוויו של השחקן עלה בחמישה מיליון יורו.

8. רומאו לאביה

קבוצה: צ’לסי

גיל: 20

עמדה: קשר אחורי

מוצא: בלגי

שווי שוק: 40 מיליון יורו

הקשר הבלגי היה על סף מעבר לליברפול בקיץ האחרון, אבל לאחר ההצעה של צ’לסי העדיף השחקן לעבור ל’בלוז’ בדומה למקרה קאסיידו. לאביה עבר הקיץ לצ’לסי בתמורה ל-62 מיליון יורו מסאות’המפטון שירדה ליגה בעונה שעברה. לרוע מזלו, הבלגי סובל מפציעת רבות שלא מאפשרות לו לשחק. תחילה השחקן סבל מפציעת האמסטרינג, ולאחר מכן סבל מפציעה נוספת בקרסול. כעת, השחקן חזר לאימונים אך עדיין לא נכח בסגל הקבוצה. עד כה לבלגי יש 32 דקות בלבד בפריימרליג. בעדכון הקודם בדצמבר שווי השחקן עמד על 50 מיליון יורו, ובכך הבלגי חווה את הירידה הגדולה ביותר ממי שנמצא ברשימה.

7. אלחנדרו גארנאצ’ו

קבוצה: מנצ’סטר יונייטד

גיל: 19

עמדה: קיצוני שמאל

מוצא: ארגנטינאי

שווי שוק: 40 מיליון יורו

גארנאצ’ו אחת התקוות הגדולות של אוהדי מנצ’סטר יונייטד ממשיך בהתקדמות שלו, בניגוד לעונה שעברה כאשר הארגנטינאי חווה לא מעט עליות ומורדות כיאה לשחקן כה צעיר, העונה השחקן הוא אחד הברגים החשובים של אריק טאן האח. לצד 26 משחקים, הארגנטינאי אחראי על חמישה שערים ושלושה בישולים, הזכור מביניהם היא המספרת האדירה שכבש בנובמבר נגד אברטון. לאריק טאן האח יש בעיה היות ועל העמדה של הארגנטינאי נמצא מרקוס ראשפורד הכוכב הכי גדול של המועדון. לכן, ההולנדי שם את גארנאצ’ו על קו ימין וזה מראה כמה המאמן סומך על הארגנטינאי ורוצה שהשחקן יוביל את ההתקפת האדומים. שוויו של גארנאצ’ו עלה ב-10 מיליון יורו מאז העדכון הקודם בדצמבר.

6. דסטיני אודוג’י

קבוצה: טוטנהאם הוטספרד

גיל: 21

עמדה: מגן שמאל

מוצא: איטלקי

שווי שוק: 45 מיליון יורו

שחקן טוטנהאם נוסף שנכנס לרשימה הוא אודוג’י, האיטלקי הצעיר נותן עונה שאף אחד לא ציפה ממנו לתת. אודוג’י נקנה מאודינזה תמורת 18 מיליון יורו בעונה שעברה והמשיך במועדון האיטלקי בהשאלה. אחרי שנת השאלה אודוג’י חזר ל’תרנגולים’ וקיבל אמון מלא מפוסטקוגלו. השחקן לא נשאר חייב עם 23 משחקים בהרכב, שני שערים ושלושה בישולים המגן נהפך בין רגע לבורג מאוד משמעותי בקבוצה ולאחד המגנים הטובים בליגה האנגלית עד כה. אם ימשיך ככה הזימון ליורו הקיץ יהיה קרוב מתמיד. בעדכון הזה ערכו של השחקן עלה בחמישה מיליון לעומת העדכון הקודם בדצמבר.

5. ליוואי קולוויל

קבוצה: צ’לסי

גיל: 21

עמדה: בלם

מוצא: אנגלי

שווי שוק: 50 מיליון

נעבור לבלם היחידי ברשימה קולוויל. אומנם צ’לסי חווה עונה קטסטרופלית נוספת כשהיא נמצאת במקום ה-11 בלבד, אבל הבלם האנגלי ממשיך להראות יציבות בהר של חוסר יציבות. שחקן הנוער של ה’בלוז’ היה בעונה שעברה בשאלה תחת ברייטון של דה ז’רבי, העונה קולוויל חזר לצ’לסי והפך להיות שחקן הרכב מהמחזור הראשון. לבלם יש 23 הופעות בליגה לצד שער ובישול. כמו כן, השחקן זכה להופעת בכורה בנבחרת הבוגרת של אנגליה במשחק ידידות מול אוסטרליה. בדצמבר האחרון, השחקן היה שווה כ-55 מיליון יורו, ירידה של חמישה מיליון יורו בעדכון הנוכחי.

4. קול פאלמר

קבוצה: צ’לסי

גיל: 21

עמדה: קשר התקפי / כנף ימין

מוצא: אנגלי

שווי שוק: 55 מיליון יורו

משחקן צ’לסי אחד לשחקן צ’לסי אחר, אומנם ה’בלוז’ ידועים ברכישות הזויות ומכירים מופרזים אבל פאלמר הוא אחד מהרכישות הטובות ביותר שעשתה הקבוצה בשנים האחרונות. האנגלי הצעיר סוחב את הקבוצה של פוצ’טינו על גבו. הקשר שנקנה בקיץ האחרון מסיטי תמורת 47 מיליון יורו, הוא הכובש והמבשל המצטיין של הקבוצה, 11 שערים ו8 בישולים ב-24 משחקים הופכים את הקשר הצעיר לשחקן החשוב ביותר בקבוצתו של הארגנטינאי. בזכות היכולת שהשחקן מציג העונה, זימון ליורו הקרוב לא נשמע מופרך כלל. השחקן חווה עלייה של עשרה מיליון יורו לעומת העדכון הקודם בדצמבר 2023.

 

אז מי יהיו בטופ 3?

3. איוואן פרגוסון

קבוצה: בריטון אנד אוב אלביון

גיל: 19

עמדה: חלוץ

מוצא: אירי

שווי שוק: 60 מיליון יורו

השחקן היחידי שלא משחק בששת הגדולות של אנגליה, איוואן פרגוסון פרץ לחיינו בעונה שעברה כאשר כבש בעונת הבכורה שלו שישה שערים בריצה הנהדרת של ברייטון, ואף כבש גם את שער הבכורה שלו במדי הנבחרת הלאומית של אירלנד. בתחילת העונה הנוכחית, המשיך החלוץ לפרוע שטרות כשכבש שישה שערים ב11 משחקים בלבד, כאשר כבש את השלושער הראשון שלו מול ניוקאסל החזקה. אולם, בזמן האחרון האירי מתקשה להשיג זמן משחק ונעצר בשישה שערים בלבד. ירידה זו ביכולת לא מונעת מקבוצות להמשיך להסתכל עליו לקראת חלון העברות הקרוב. החוסר בדקות משחק השפיעו על ערכו שירד בחמישה מיליון יורו העדכון האחרון.

2. רסמוס הוילונד

קבוצה: מנצ’סטר יונייטד

גיל: 21

עמדה: חלוץ

מוצא: דני

שווי שוק: 65 מיליון יורו

את העונה של הדני אפשר לחלק לשתי עונות. לאחר שהגיע מאטלאנטה תמורת 73 מיליון יורו, החלוץ התקשה בתחילת העונה כאשר לא מצא את השער ב11 משחקי הליגה הראשונים ב2023. את שער הבכורה שלו בליגה הוילונד כבש רק בסוף דצמבר בקאמבק 3-2 של יונייטד על אסטון וילה. אולם, מ2024 מדובר בשחקן שונה לחלוטין במשחק הפריימרליג הראשון של יונייטד ב 2024 נגד טוטנהאם סיים הדני את המשחק עם שער ובישול, במשחק שהסתיים בתוצאה של 2-2. לאחר המשחק הזה יצא הדני לריצה של שישה משחקים ברציפות שבהם כבש שבעה שערים. סה”כ לדני יש שמונה שערים ושני בישולים ב 20 הופעות בפריימרליג. לצד זה, הוילונד כבש בליגת אלופות חמישה שערים בשישה משחקים, קמפיין שבסופו סיימה הקבוצה במקום האחרון והמבייש. למרות היכולת המצויינת שמציג החלוץ, שוויו נשאר על כנו מהעדכון הקודם.

1. ג’רמי דוקו

קבוצה: מנצ’סטר סיטי

גיל: 21

עמדה: קיצוני שמאל

מוצא: בלגי

שווי שוק: 65 מיליון יורו

ובמקום הראשון נמצא בצד השני של העיר – הבלגי ג’רמי דוקו. השחקן נקנה תמורת 60 מיליון יורו מראן הצרפתית, והסתגל לשיטה של פפ במהירות מדהימה. הבלגי לרגעים של העונה אפילו הועדף על ג’ק גריליש אחד ממצטיני סיטי בעונה שעברה. בנוסף, דוקו השווה את שיא הפריימר ליג בבישולים למשחק אחד, ב6-1 מול בורמות’ הבלגי בישל לא פחות מארבעה שערים. אומנם הקיצוני חווה לאחרונה ירידה קטנה ביכולת, אבל עבור שחקן צעיר בשנתו הראשונה בפריימר ליג זה בהחלט דבר לגיטימי.  סה”כ ב20 משחקים בליגה הקיצוני כבש שני שערים ובישל חמישה נוספים. כמו הוילונד גם דוקו לא רשם שינוי בערכו מאז העדכון האחרון.

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן