פדריקו גאטי – חתול בצמרת

ב 24.6.1998 בקומונה “ריבולי” שבאיטליה נולד למשפחת גאטי ילד יחיד בשם פדריקו או אם תרצו פדריקו החתול (Gatti באיטלקית פירושו חתול).

24 שנים (וקצת) לאחר מכן, ב 31.01.2022 חתם ביובנטוס בלם “אלמוני” שמתנשא לגובה 1.90 מטר בשם פדריקו גאטי שהגיע מפרוסינונה תמורת 5.40 מיליון אירו.
היום הוא כבר לא כל כך אלמוני.

אז למה הוא כל כך אלמוני אתם שואלים?

הבלם האיטלקי בן ה-25 התחיל את הקריירה הבוגרת המקצוענית שלו במועדון אלסנדריה בעונת 2014/2015, אלא שגאטי לא שיחק שם בכלל ובפברואר 2015 הושאל לליגה השישית באיטליה למועדון “פאברולו” והתחיל לשחק שם בתור קשר (בדיוק כמו אחד בשם ג’ורג’יו קיילני – הקינג קונג)
הקשר עלה עם הקבוצה הצנועה לליגה החמישית אחרי עונה אחת בלבד ואחרי 31 הופעות במועדון.

באמצע שנת 2016 פדריקו הושאל לסאלוצו מהליגה הרביעית אבל חזר אחרי חצי שנה בלבד לליגה החמישית למועדון בו החל לשחק.
גאטי נשאר בפאברולו עד שנת 2018 אחרי שבמשחקים האחרונים של העונה הוא החליף תפקיד במגרש ועבר לעמדת הבלם (קינג קונג כבר אמרנו?).
בעונת 2018/2019 האיטלקי עבר לורבניה מהליגה החמישית ועלה איתם לליגה הרביעית.
בקיץ 2020, הבלם הצעיר עלה לליגה השלישית וחתם בפרו פטריה ושנה לאחר מכן (בעונת 2021/2022) חתם בפרוסינונה מהסרייה B.

במקביל לכדורגל המקצועני, החתול האיטלקי עזב בגיל 17 את בית הספר ויצא אל שוק העבודה אחרי שאביו יצא לאבטלה (אביו היה המנהל הספורטיבי של פאברולו בזמן שבנו הצעיר שם).

גאטי עבד כזגג, כיצרן לבנים, כיצרן חלונות, תיקן גגות ועבד בשווקים תשע עד עשר שעות ביום עד שנת 2018. גאטי היה מתאמן בערבים, אוכל ארוחת ערב ב-23:00 והיה קם בין 03:00 ל-04:00 לפנות בוקר, כל זאת בכדי לשמור על אורך חיים ספורטיבי, למרות העבודה השוחקת והקשוחה.

הקריירה של גאטי מזכירה מאד את זו של שחקן העבר של “הגברת הזקנה” מורנו טוריצ’לי (שיחק בעמדת המגן הימני ביובה בין השנים 1992-1998, זכה עם יובה במספר תארים וביניהם בליגת האלופות) שגם הוא שיחק כדורגל חובבני והיה נגר לפני שחתם בשורות הביאנקונרי בשנת 1992.

סגנון המשחק ויכולותיו של גאטי 

סגנון המשחק של האיטלקי מגוון והוא ניחן ביכולות רבות וביניהם: חוסן, חזק במאבקי אוויר בזכות גובהו, טכניקה וקריאה טובה של המגרש, שחקן חזק וניחן ביכולות טובות בהגנה באחד על אחד.
ההתנסות של גאטי בתור קשר נותנים לו יתרון במשחק הרגל שלו ובתרומה להתקפה, בעונת 2021/2022 גאטי כבש 5 שערים ובישל 2 נוספים ב35 משחקים בסרייה B.
גאטי יכול לשחק במערך של 4 בלמים וגם במערך של 3 בלמים כבלם ימני, ובכל הקשור לסגנון המשחק שלו, האיידול של גאטי הוא לא אחר מאשר …ג’יורג’יו קייליני.

חתול צמרת

אחרי שחתם בפרוסינונה בקיץ של עונת 2021/2022, בחלון החורף הגיעה התעניינות גדולה מהמועדון טורינו, וגאטי היה במרחק חתימה במועדון עד שעיניהם של פדריקו קרוביני ושאר הנהלת יובנטוס צדו את גאטי והחתימו אותו ביום האחרון של חלון ההעברות תמורת 5.40 מיליון אירו בלבד!

הבלם נשאר כמושאל מיובה בפרוסינונה מהליגה השנייה, איתה זכה בתואר “השחקן המצטיין של הליגה”, ובסוף העונה התחיל את האימונים הראשוניים שלו עם הגברת הזקנה.

גאטי ערך את הופעת הבכורה שלו ביובה ב31.8.2022 בניצחון 2-0 על ספציה.


ב 25.10.2022 ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות בהפסד 4-3 לבנפיקה בשלב הבתים.
ב 13.4.2023 החתול מצא את הרשת בפעם הראשונה במועדון אחרי שהשיג ניצחון 1-0 על ספורטינג ליסבון ברבע הגמר של הליגה האירופית.

סך הכל, בעונתו הראשונה בליגות הבכירות, פדריקו ערך 27 הופעות בכל המסגרות כאשר 23 מתוכן היו בהרכב הפותח.

גאטי קיבל זימון ראשון לנבחרת איטליה מרוברטו מנצ’יני בחודש מאי 2022 במסגרת ליגת האומות. הופעת הבכורה שלו ב”אזורי” הייתה נגד אנגליה אחרי שהמשחק הסתיים בתוצאה 0-0 כאשר גאטי היה בהרכב הפותח.
לאחר המשחק התקשורת באיטליה שיבחה את הבלם לאחר שהציג משחק בכורה נהדר!

את עונת 2023/2024 פדריקו גאטי פתח כאבן יסוד בהרכב של יובנטוס והוא מוביל את ההגנה החזקה והסולידית של יובה יחד עם גלייסון ברמר ודנילו (כרגע פצוע, רוגאני החליף אותו במשחקים האחרונים).

אחרי 14 מחזורים בליגה האיטלקית, האיטלקי ערך 13 הופעות כאשר 11 מתוכן היו בהרכב הפותח.

ביום שישי האחרון (1.12.23) במשחק נגד מונזה גאטי העניק ליובה ניצחון 2-1 בדקה ה-94 אחרי שכבש את שערו השני העונה (השער הראשון היה בניצחון 2-0 על טורינו).
יובה נמצאת במקום השני בליגה אחרי 14 מחזורים עם 33 נקודות (2 נקודות מתחת לאינטר) ו9 שערים בלבד שהיא ספגה (2 שערים יותר מהמקום הראשון).

אמש, פדריקו גאטי זכה בטקס הגולדן בוי בפרס “הפיירפליי של שיראה” – פרס על שמו של גטאנו שיראה האגדי שנחשב לאחד משחקני ההגנה הגדולים בהסטוריה ואחד מהגדולים בדורו.
הפרס הוענק לו על ידי ריקרדו שיראה, בנו של גטאנו.

כשקיבל את הפרס אמר פדריקו :
“למה נישקתי את הסמל של יובה במשחק האחרון (נגד מונזה)? בגלל שיובה נתנה לי המון ומאז שחתמתי במועדון חיי השתנו מן הקצה אל הקצה. אני תמיד אהיה אסיר תודה לקבוצה הזו.”

ב 25.10, לפני כחודש וחצי המועדון האריך את חוזהו של פדריקו גאטי עד ליוני 2028, אפשר לראות בזה הצהרת כוונות גדולה של המועדון ושל ההנהלה וביטחון בפדה גאטי שהפתיע את כולם.

יובה נושפת בעורף של אינטר היריבה המרה ולא מתכוונת לוותר בקלות על הסקודטו, כשפדריקו גאטי לא יוותר בקלות כמו שלא וויתר באותו משחק נגד מונזה, וניצח את המשחק כאמור בדקה 94 (אחרי שהחמיץ הזדמנות גדולה במהלך המשחק) וכמו שלא וויתר לרגע, למרות כל הקשיים בחייו, והצליח להגיע לאיפה שהוא נמצא היום.
!Fino alla fine!

6 תגובות
  1. יוגב כותב

    יופי של כתבה שמח לקורא גם על כאלה שהם לא כוכבים אבל שחקנים עם אופי ברזל.

    אין עליכם בולרז רק ממשיכים להתפתח ואני מייחל שיכניסו אתכם לאינקובטור ושהתהליך יואץ כי אני פשוט נהנה מכל רגע.

    כל הכבוד שיובנטוס IL הצטרפו אליכם, עשו בשכל.

  2. יובנטיני לטיני כותב

    איזה כיף לקרוא כתבות על האהבה שלי – יובנטוס

  3. בר כותב

    אחלה כתבה, אחלה גאטי.
    אני מאוד אוהב את השחקנים האלה שבאים מלמטה ומקבלים את מה שמגיע להם למרות שלא הייתה להם התחלה קלה, מעבודות פרך – להרכב יובנטוס !!!!

    פשוט מדהים.

  4. שון כותב

    אשמח לקרוא על פאבל נדבד.

  5. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה פשוט אדירה, תודה

  6. אליעד פנש כותב

    תודה אלון!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן