פולקרוג להצלה | גרמניה 1 – 1 שווייץ

כמעט. מילה אחת שהיא הפער בין 3 נקודות לנקודה אחת.
שווייץ כמעט עשתה זאת.

במשך 92 דק’ השווייצרים הצליחו לעצור את הנבחרת הטובה ביותר ביורו 2024.
המארחת פגשה נבחרת שווייצרית לוחמנית וקומפקטית, שידעה איך לעצור את ההתקפה הדורסנית של גרמניה מצד אחד, זאת מבלי להזניח את החלק ההתקפי, ובזכות התקפות מעבר נהדרות, שווייץ הנחושה אף הצליחה לעלות ליתרון משער של דן אנדויה הנפלא. רק בן 23 ועושה טורניר נהדר עד כה.

וכאמור, שווייץ כמעט עשתה זאת.
הגיע לה לעשות זאת.

אבל גרמניה נחושה לא פחות, וההרמה הנפלאה של דויד ראום שהצליף בכדור באומנות, מצאה את ראשו של הסופרסאב הגרמני – ניקלאס פולקרוג, שריחף באוויר לצד טוני רודיגר ונגח פנימה את שערו ה 13 במדי נבחרת גרמניה, והשער ה 7 שלו כמחליף.

“אין לי סודות, האמת שאני לא רגיל לעלות מהספסל בבורוסיה דורטמונד. זה חשוב להביא אנרגיות לדשא. כל המחליפים עשו עבודה טובה היום. זה היה רגע נחמד עבורי ועבור הנבחרת. זה לא היה שער ששמר אותנו בטורניר, אבל שינה את כל הסיטואציה ועכשיו אולי נקבל יריבה לא כל כך קשה כמו שהיה קורה אם היינו מסיימים במקום השני. בכל מקרה, אם אנחנו רוצים להפוך לאלופי אירופה, אנחנו חייבים לנצח כל נבחרת. לכל נבחרת יש חוזקות ונצטרך קודם כל להסתכל על עצמנו”, אמר פולקרוג אחרי המשחק.

הנשק הקטלני של נבחרת גרמניה.

האמת היא, שלמרות המאמץ האדיר של שווייץ, צריך להודות – זה היה משחק חד צדדי ברובו.
גרמניה רשמה 66% החזקה בכדור עם 571 מסירות שהושלמו אל מול 262 בלבד של השוויצרים, ובכל הקשור לסטטיסטיקה ההתקפית, גרמניה רשמה 18 בעיטות וסך של 1.54 שערים צפויים אל מול 4 בעיטות בלבד של השווייצרים שהסתכמו ב 0.60 שערים צפויים.

הקרדיט מגיע כמובן למאמץ ההגנתי של שווייץ שמצד אחד הגנה בקו של 5 ועם מערך הגנתי מאד צפוף ואגרסיבי עם עוד משחק נהדר של גראניט ג’אקה כמפקד הראשי לצד פביאן שאר במשחק הגנתי פנטסטי ובמרכז אקנג’י שעשה מספר פעולות הגנתיות מרשימות, אך כאמור מהצד השני, השוויצרים כן ניסו לצאת קדימה בהתקפות מעבר ואף כבשו שער שני שנפסל בעקבות נבדל גבולי.

למעשה, באחד הפיקים ההתקפיים הבודדים של השווייצרים הם הצליחו לכבוש את השער הכה יקר, בזמן שגרמניה נלחמה בכל הכוח בכדי להשיג את אותו שער בדקה ה 92.

האגרסיביות של השוויצרים ללא הכדור לאורך כל המשחק אילצה את גרמניה לבצע 75% מהמסירות שלה תחת לחץ.
לצורך ההשוואה, נגד סקוטלנד גרמניה עשתה זאת תחת 65% ו-59% מול הונגריה. העמידה הטקטית של השוויצרים הייתה למקל בין גלגלי המכונה הגרמנית.
אפילו טוני קרוס שנראה לעתים כאיש שכלל לא מזיע לאורך 90 הדק’, סיים את המשחק עם 92.5% דיוק מסירה. זה לא נשמע נמוך, אבל הוא רשם רק ממוצע נמוך מזה במשחק אחד עבור ריאל מדריד בעונה החולפת.

מפת המסירות של קרוס אמש
מפת המסירות של קרוס אמש

טוני קרוס היה שוב השחקן המצטיין של גרמניה, למרות שנאלץ לעבוד קצת יותר קשה מול שווייץ שהתכוננה אליו היטב, ולחצה אותו באמצעות שחקני ההתקפה שהתכוננו לשיטת המשחק הגרמנית, בה טוני קרוס יורד אחורה לצד רודיגר וטאה בכדי לנהל את המשחק הגרמני מאחור.

המאמץ השוויצרי הזה גרם לקרוס לנדוד לעיתים מהנקודה בה הוא שיחק בשני המשחקים הראשונים בטורניר, ולהתקדם מעט קדימה בכדי לעזור לנבחרתו להכניס את הכדור אל השליש ההתקפי, כפי שאפשר לראות ממפת החום שלו אמש.

טוני קרוס אמר בסיום: “ראשית, אנחנו שמחים שהצלחנו לעשות את זה. הוכחנו פעם נוספת שאנחנו מסוגלים להתמודד גם עם מצבי פיגור ושאנחנו מאמינים בעצמנו לאורך כל הדרך, עד הסוף”.

עד הסוף אומר טוני.
ובכדי ללכת עד הסוף, קבוצות כדורגל צריכות להראות שמעבר לשיטה, יכולת, תמיכה קבוצתית ומשמעת טקטית, שיש להן גם אופי.

“זה היה תיקו מוצדק.” אמר אחרי המשחק יוליאן נאגלסמן.
“עשינו דברים טובים כדי לחזור למשחק, הגיע לנו השוויון הזה. שוויץ היא נבחרת נהדרת, זה היה משחק מלהיב. פולקרוג? זה חשוב שיש שחקנים שיודעים לכבוש שערים מכריעים כמחליפים, אנחנו שמחים שיש לנו שחקנים כמוהו שאפשר להעלות מהספסל”.

לסיכום

גרמניה הצליחה לדלג אמש מעל משוכה מאד קריטית.
הפסד אמש משמעו מקום שני בבית, שמצליב בשלב הבא את הנבחרת מהמקום השני בבית ב’, בה איטליה, אלבניה וקרואטיה ינסו להרוויח היום את המקום השני בבית.

בנוסף, ההופעה כמחליף של דויד ראום צריכה אולי להדליק נורה אצל נאגלסמן.
מידלשדאט נהדר, אבל היכולת של ראום להכניס כדורים לרחבה טובה יותר משמעותית, ובמשחקי נוקאאוט, הרמה אחת טובה יכולה להיות האקס פקטור של הנבחרת.
קחו בחשבון שבנוסף לפולקרוג, לגרמניה יש עוד נשק אימתני על הספסל בדמותו של תומאס מולר ששיחק רק 16 דק’ בטורניר והספיק אף לרשום בישול אחד.

גרמניה הוכיחה אמש שהיא פייבוריטית לא רק בגלל היכולת, אלא גם בזכות הרוח של הנבחרת, התשוקה האדירה והתמיכה מהקהל הביתי והאיכות האדירה שנמצאת לא רק על הדשא, אלא גם לצד יוליאן נאגלסמן על הספסל.

 

 

2 תגובות
  1. יצחק כותב

    הוא חייב לפתוח עם פולקרוג במשחקים הבאים, מול הנבחרות החזקות חייב חלוץ 9 אמיתי

  2. ולדימיר המילאנזי כותב

    תודה 🐐

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן