פיראוס נצבעה בצהוב | אולימפיאקוס 1–4 מכבי ת״א

מכבי תל אביב עושה היסטוריה על אדמת יוון עם אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה ומשפילה את אולימפיאקוס באצטדיונה הביתי עם ארבעה שערים, שממקמים אותה עם רגל וחצי ברבע גמר הקונפרנס ליג. ערן זהבי (צמד), עידו שחר ודור פרץ כבשו, מילסון הצטיין: זהו סיכום הלילה הצהוב בפיראוס.

רובי קין הוביל את חבורתו הצהובה מתל אביב אל פסגת האולימפוס וסיפק את אחד הערבים הקסומים בהיסטוריה שלהמועדון באירופה. אותה מכבי תל אביב שהשמיטה פער של 10 נק׳ בגזרה המקומית, לפתע נראתה כמו קבוצה אירופאית מנוסה לכל דבר והשתלטה על המשחק כבר מתחילת המשחק על מנת להוכיח ליווניםהגענו בכדי לנצח.

גם בחלומות הכי ורודים של אוהדי מכבי תל אביב, הם לא תיארו לעצמם שיביסו את אולימפיאקוס, בטח ובטח שלא במשחק חוץ ויוכלו לחלום בצורה הכי ריאלית שיש על רבע גמר אירופאילראשונה בתולדות המועדון.

אולימפיאקוס מינתה בתחילת חודש פברואר את חוסה לואיס מנדליבר לתפקיד המאמן ומאז לא ראתה הפסדעד הערב.

המכבים מתל אביב השתלטו על המשחק כבר מהרגע הראשון וכבר לאחר 4 דקות עלו ליתרון עם שער נפלא של מי אם לא, ערן זהבי.

פליסיו מילסון פתח את מבעריו באגף השמאלי, שלח מסירה מדויקת אל תוך הרחבה שחדרה את ההגנה והגיעה לרגל שמאל של זהבי, שדייק בקלילות אל השער והקפיץ את 1,500 האוהדים הצהובים שהתייצבו באצטדיון קאראיסקאקיסאולימפיאקוס התקשתה לצאת מההלם ומכבי ת״א ניצלנו זאת היטב.

5 דקות חלפו מהשער הראשון ואושר דוידה מתחיל לדהור קדימה עם הכדור באין מפריע. הוא מזהה את דור פרץ, שבועט לידיו של פאסכאלקיס, אך כדור הריבאונד מצא את המגן הימני החדש של צהובים עידו שחר, שהשתלט נהדר ומבעיטת וולהמופלאה הכפיל את היתרון. 2:0 מכבי תוך 10 דקות.

מנדיליבר ההמום (הוא באמת היה המום, תבדקו אותי) לא תיאר לעצמו בכלל איזה בור הוא חפר לעצמו ולקבוצתו, כשככל הנראה לא עשה את שיעורי הבית הנדרשים ממנו ולא התכונן כמו שצריך לשני שחקני הכנף של הצהובים, מילסון ודוידה, שעשו לשחקני ההגנה שלו סחרחורת פעם אחר פעם.

רק בתקופה האחרונה רובי קין החל לתת את הקרדיט לאושר דוידה, שמוכיח לו בכל משחק מחדש כמה הוא ראוי לפתוח בהרכב ואיזה משמעותי הוא יכול להיות אם הוא רק מקבל את ההזדמנות.

השאגות של אוהדי הצהובים נשמעו מישראל עד למדינת האיים השכנה, אך אולימפיאקוס מיהרה לצנן את ההתלהבות וכבשה שער מצמק בדקה ה-13 מראשו של איוב אלקעבי לאחר הרמה נהדרת של הקפטן פורטוניס. רבע שעה של כדורגל, 2:1 למכבי תל אביב.

מכבי תל אביב הגיעה ליוון במטרה אחתוהיא לנצח.

למרות השער שספגה, שהחזיר את אולימפיאקוס למשחק, הקבוצה הצהובה לא נכנעה אל מול הלחץ שהפעילה אולימפיאקוס ועמדה באתגרים שהציבה לה. דקה 30, מילסון מקבל שוב כדור על קו שמאל ועושה לרודיניי טיול שנתי מקו החוץ, אל עבר קו הקרן ועד לקורה בדרך לאחד הבישולים היפים ביותר שראינו ממנו, שהכדור שלו הולך לערן זהבי שבועט מול שער ריק.

צמד לזהבי בשמינית גמר הקונפרנס. אותו זהבי שהושמץ והוכפש על הבצורת בליגת העל. אותו זהבי ש״גמר את הסוס״, משתיק את המבקרים ועושה זהבי. הצמד השלישי שלו בקריירה נגד אולימפיאקוס ושערו ה-12 העונה בקונפרנס ליג, שאגב, ממקם אותו בראש טבלת מלך השערים של המפעל. ערן זהבי אומנם לא היה המצטיין על הדשא הערב, אבל מה שהוא נתן לקבוצה שלו זה הרבה מעבר לשני שערים. המנהיגות וקור הרוח לעמוד מול היריבה היוונית הקשוחה ולהסתכל לה בלבן שלהעיניים באצטדיונה הביתי זה משהו שמעט משחקני הסגל של מכבי תל אביב יודעים לעשות. ערן זהבי הוא שחקן שגורם לשחקנים שסביבו להאמין שהכל אפשרי.

את המחצית השנייה מכבי תל אביב פתחה קצת יותר ברוגע. אולימפיאקוס היא זאת שדחפה קדימה והעלתה מסה שלשחקנים לעבר החצי של הצהובים. לא ברור אם זה מזל או פשוט יום לא טוב, משהו באולימפיאקוס פשוט לא עבד. היא החזיקה בכדור 67% מהזמן, בעטה 12 פעמים לעבר השער אך רק 3 כדורים הלכו למסגרת. רועי משפתי בסך הכל עשהאת עבודתו וסיפק משחק טוב בו רשם 5 הצלות.

באופן כללי כל ההגנה של מכבי תל אביב עמדה במשימתה ואם נוציא את הגול שספגה ואת דקות הסיום, סיפקה משחק יוצא מן הכלל שרובי קין יכול רק להתגאות בו.

בחזרה למשחקבמעט ההזדמנויות שהיו לה במחצית השניה, מכבי תל אביב ידעה לנצל אחת מהן ועלתה ליתרון 4:1 משער בנגיחה של דור פרץ, שחתם את תוצאת המשחק. מכבי תל אביב עושה בית ספר לכדורגל גם באירופה ומבקיעה 4 שערים שני משחקים ברציפות. רובי קין יקבל את כל המחמאות לו הוא ראוי ואם למישהו היה ספק אם מכבי תל אביב חזרה לעצמה מאז שחוותה תקופה לא טובה, הוא קיבל את התשובה שלו היום.

הכרטיס לרבע הגמר כבר נמצא קרוב לכיס של מכבי תל אביב, שתפגשו את אולימפיאקוס למשחק הגומלין ה״ביתי״ בשבוע הבא ב-14.03.

כמה נקודות שראוי לציין:

  1. ההצבה של עידו שחר כמגן ימני היא לא פחות ממבריקה. שחר הוא שחקן טכני ופיזי והוא נכנס לתפקיד החדש שלו כמו כפפה על היד. רובי קין ראה את הפוטנציאל של שחר בשבועות האחרונים באים לידי ביטוי בעמדת הקשר כאשר סיפק כמה משחקים טובים ובחר להמר על כל הקופה ולתת לג׳ינג׳י את מלוא האמון בעמדת המגן. משחק פשוט נפלאשלו בתוספת השער החשוב שכבש הופכים אותו לאחד המצטיינים הערב.
  2. מילסון הוא כוכב כדורגל. האנגולי של מכבי הוא ג׳וקר שובר שוויון. מאז שהגיע, מכבי תל אביב לא הפסידה אף משחק בו הוא שותף ויותר מזה, היא כן הפסידה ואפילו נראתה רע כאשר שיחק במדי אנגולה באליפות אפריקה. הערב הקסום של מכבי תל אביב לא היה קורה ללא מילסון. הוא האיש שהניע, שדחף, שעשה מה שבא לו על המגרש. שאפו גדול למחלקת הרכש של הצהוביםהנחתתם שחקן ענק.
  3. מתחת לרדאר של כולנו, דור פרץ כבש הערב את שערו ה-7 בקונפרנס ליג. הוא ממוקם במקום הרביעי בטבלת מלך השערים העונה. נתון הזוי, משוגע ובלתי נתפס. העונה של פרץ בליגה ידעה עליות ומורדות אך דווקא בגזרה האירופאית הקשר הותיק הוא סלע יציב שנותן תפוקה התקפית מרשימה.
  4. לא תורג׳מן ולא רוי רביבויוריס ואן אובריים הוא תגלית העונה של מכבי תל אביב. הקשר ההולנדי ישראלי שכמעט ולא נספר בעונה שעברה, הפך העונה תחת קין לאחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה. המשחק של ואן אובריים היוםהיה מדהים, לא פחות. כמה שקט ונחת הוא מספק בחלק האחורי, מתקל נהדר ויודע לשמור על הכדור ברגל. גםהמסירות עומק שלו וההשתחררות משחקני היריבה הם פשוט תענוג לעיניים. מסוג השחקנים שרק עכברי כדורגל יעריכו באמת.

אחד המשחקים המשוגעים של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות הותיר לנו טעם של עוד. גם לליגה, וגם לגזרה האירופאית. מכבי תל אביב ממשיכה את מה שיריבתה המקומית, מכבי חיפה, עשתה בשנה שעברה ונתנה ארבע חתיכות ליוונית.

5 תגובות
  1. כפיר כותב

    כתבה מצויינת כרגיל

  2. מיכאל קוכמן כותב

    היה תענוג לקרוא אור, תודה….

  3. Shilo כותב

    כך כך כיף לקרוא שרק תמשיך ניסים

  4. עדן כותב

    איזה חוויה עשיתם לי, מאתמול עם הכתבת הכנה למשחק, דר המפגש בביר גארדן שהיה ערב פשוט מושלם ונהדר עד לסיכום הפשוט נוטף איכות הזה של אור!!

    תודה Ballerz אתם חוויה מטורפת 😍

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    ענקקקקק קוחן

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן