פעם שלישית גלידה | יובנטוס 1 – 0 פיורנטינה

הקדמה:

החבורה של איטליאנו (שהודיע על עזיבה בסוף השבוע האחרון) התארחה ב’אליאנץ סטדיום’ למשחק חשוב על המקום באירופה – ליובה באלופות (שערב המשחק הייתה ממוקמת שלישית) ולפיורנטינה יותר לליגה האירופית/קונפרנס ליג (שערב המשחק הייתה במקום ה-10, בפער של 5 נקודות ממקום שביעי שמוביל לקונפרנס ליג ועם משחק חסר).

היריבות של ה’ביאנקונרי’ וה’ויולה’ היא לא פחות מאשר היסטורית. השתיים ידועות באיטליה כיריבות פחות אהובות אחת על השניה, במיוחד האוהדים של הקבוצות. אחת הסיבות העיקריות ליריבות ולשנאה היא המעבר של שחקנים מוכשרים שפיורנטינה טיפחה וגידלה ליובה, אם זה קייזה, ולאחוביץ’, באג’יו ועוד. הרבה אוהדי יובה קוראים לפיורנטינה “האקדמיה של יובה” עקב סיבה זאת.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק אחרי ניצחון במשחק הראשון של חצי הגמר של הגביע האיטלקי. יובנטוס ניצחה 2-0 את לאציו, כאשר פיורנטינה ניצחה 1-0 את אטאלנטה. הגומלין יתקיים בעוד כשבועיים. בנוסף לכך, שתי הקבוצות הגיעו למשחק בפורמה פחות טובה בלשון המעטה בליגה, ובמיוחד יובה. יובנטוס הגיעה למשחק הזה אחרי ניצחון בודד (3-2 על פרוסינונה בדקה האחרונה של המשחק) בתשעת המחזורים האחרונים עד למשחק נגד פיורנטינה. פיורנטינה הגיעה בפורמה קצת יותר טובה, כאשר היא ניצחה 2 משחקים בתשעת מחזוריה האחרונים עד למשחק אמש(2-1 נגד לאציו ו5-1 נגד פרוסינונה).

עבור דושאן ולאחוביץ’ ופדריקו קייזה זה היה משחק נוסף נגד האקסית. עד המשחק אמש, קייזה שיחק 4 פעמים נגד פיורנטינה מאז שעזב אותה ודושאן שיחק נגד האקסית משחקים. לשתי הכוכבים ההתקפיים של יובה הייתה משימה אחת בראש: לכבוש/לבשל נגד האקסית – דבר שהם לא עשו מאז שעברו ליובה. המשימה אומנם נכשלה – אבל הניצחון היקר הושג.

מהלך המשחק:

מחצית ראשונה:
יובה פתחה בסערה את המחצית הראשונה. החבורה של אלגרי נראתה נהדר, והזכירה את יובה של הגביע. כבר בדקה השביעית של המשחק יובה עלתה על לוח התוצאות, כאשר ווסטון מקני כבש שער בכורה העונה – אבל מקני היה בנבדל ברור והשער נפסל.

בדקה ה-12 יובה קיבלה קרן, הכדור הגיע לקייזה שמסר בחזרה לקוסטיץ’. הסרבי הרים כדור מצויין לרחבה, שמצא את גאטי, גאטי בעט למשקוף, אך דושאן ולאחוביץ’ היה שם כדי לכבוש ולעלות את יובה על לוח התוצאות. לראשונה נגד המועדון שבו הוא פרץ! אך לאחר החגיגה השופט הלך לבדוק את השער, והשער נפסל אחרי בדיקת VAR עקב נבדל של ברמר במהלך הבעיטה.

בדקה ה-20 של המשחק יובה קיבלה עוד קרן, וקוסטיץ’ הרים את הכדור היישר לראשו של גלייסון ברמר שנגח למשקוף, אך פדריקו גאטי היה שם כדי לכבוש את שערו הרביעי העונה ולהפוך לבלם שכובש הכי הרבה שערים העונה בחמשת הליגת הבכירות של אירופה!
הפעם, אחרי 2 שערים שנפסלו לגברת הזקנה ב-13 דקות, יובה עלתה על לוח התוצאות ובצדק! פעם שלישית גלידה!

יובה המשיכה לשבת על השער של טראצ’יאנו, ובדקה ה-31 פדריקו קייזה הרים כדור מוצלח לראשו של מקני שהיה ברחבה. האמריקאי, שנמצא בעונה מצוינת, מסר עם ראשו את הכדור לדושאן ולאחוביץ’ שהיה ברחבה, והסרבי בעט את הכדור לרשת בקלות אחרי שהיה לבד מול השוער. ולאחוביץ’ מעלה את יובה ל2-0! סוף סוף כובש נגד האקסית וחוגג שוב אחרי שהשער הראשון שלו נפסל. אבל גם הפעם זה היה מוקדם מידי. השופט קיבל את האיתות, הלך ל-VAR, והחליט לפסול גם את השער הזה, לשער שלישי שנפסל ליובה. יובה ניסתה לכבוש שוב עד לסוף המחצית כדי להשיג את הניצחון החשוב, אך זה לא עבד לה, והמחצית הראשונה הסתיימה ב1-0 אחרי כדורגל טוב של יובה.

מחצית שניה:

גם בתחילת המחצית השניה יובה המשיכה את המומנטום החיובי, תוך שהיא מנסה לכבוש את השני. אלא שהחל מהדקה ה-60 המומנטום הלך לטובתה של פיורנטינה, וה’ויולה’ נכנסו חזק למשחק במטרה להשוות את התוצאה.

קנאן יילדיז וסמואל אילינג נכנסו בדקה ה-59 במקומם של קוסטיץ’ וקייזה. הטורקי המוכשר כמעט וכבש בנגיעה הראשונה שלו במשחק, אחרי מסירת עומק נהדרת. אלא שמייקל קאיודה היה שם כדי לבצע חסימה מושלמת על הטורקי. בכלל, קאיודה נטרל אמש היטב את יילדיז, והקשה עליו מאוד, אך עם זאת הטורקי היה במשחק לא רע בכלל. מייקל קאיודה, המגן הימני של פיורנטינה, היה במשחק אדיר והגן בצורה אדירה!

הבחורים של פיורנטינה המשיכו עם המצבים בניסיון לחזור למשחק, ובמיוחד ניקו גונזאלס שניסה להשוות עם מספר  בעיטות נהדרות. שצ’סני, השוער הפולני של יובה, הציג יכולת נפלאה במחצית השניה, ובדקה ה-74 הפולני ביצע את אחת מהצלות העונה ככל הנראה אחרי בעיטה נהדרת של ניקו לחיבורים.

רבע השעה האחרונה של המשחק הייתה בשליטה מוחלטת של האורחים, אבל הם לא הגיעו לאיומים ממשיים אחרי הבעיטה הנהדרת של ניקו. השופט הוסיף 3 דקות למשחק ושרק לסיום – יובה השיגה ניצחון חשוב עם הרבה נחישות!

יובה כמעט ולא החזיקה בכדור במחצית השניה. החזקת הכדור במחצית הראשונה הייתה 66%-34% עבור פיורנטינה, ואילו במחצית השניה זאת הייתה שליטה טוטאלית של 84%-16% עבור פיורנטינה! מאמן יובה, אלגרי, סיפק בסוף המשחק אמירה מוזרה במקצת על חוסר השליטה בכדור: “אי אפשר להחזיק את הכדור ב-100% מהזמן, יש קבוצה נוספת על המגרש”.

כעת, יובנטוס הצליחה לברוח לבולוניה, ואף פתחה פער של 4 נקודות ממנה אחרי שהיא סיימה רק ב-0-0 נגד פרוסינונה. פיורנטינה מצידה איבדה נקודות יקרות במאבק על אירופה, אך היא עדיין נמצאת במקום העשירי עם 43 נקודות, 5 נקודות פער מהמקום השביעי ו-7 מהמקום השישי, כאשר יש לה משחק חסר נגד אטאלנטה.

1 תגובה
  1. נאור שחר כותב

    פורצה יובה 🤍!!!!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן