קדם עונה מריר-מתוק של מסי עם אינטר מיאמי

היעדרותו של ליאונל מסי ממשחק בהונג קונג במהלך סיבוב ההופעות של אינטר מיאמי באסיה עוררה מחלוקת, מה שהוביל לתגובת נגד ולהצעה להחזר של 50% מהכרטיסים על ידי המארגנים.

מסע קדם העונה האחרון של ליונל מסי עם אינטר מיאמי, שכלל עצירות בערב הסעודית, הונג קונג ויפן, ונועד להבטיח להעלות את המותג של אינטר מיאמי ברחבי העולם, תוך מינוף הפופולריות הגלובלית חסרת התקדים של מסי ושותפויות נוספות של המועדון, עם מותגים כמו אדידס ואפל, נתקל במחלוקת משמעותית, במיוחד סביב היעדרותו של מסי ממשחק בהונג קונג. מסי, הדמות המרכזית ביותר במסע הקידום, שהסביר כי פציעה בשריר מנעה ממנו להשתתף במשחק נגד נבחרת האולסטאר של הונג קונג, הביע את צערו על כך שלא יכול היה לשחק והדגיש את כוונתו להשתתף תמיד במשחקים, במיוחד אלה שבשבילם הקבוצה נסעה רחוק והאוהדים התרגשו לראות. למרות היעדרותו, מסי הבטיח לחזור וקיווה להזדמנות עתידית לשחק בהונג קונג.

המצב הוביל לתגובה חריפה מצד אוהדים וגורמים מקומיים בהונג קונג. היועצת הבכירה לממשלה וגופי תקשורת נוספים הביעו ביקורת חריפה על מסי ואינטר מיאמי, כאשר טענו כי אסור לאפשר למסי לחזור להונג קונג, והאשימו אותו בשקרים ובצביעות. המחלוקת תודלקה עוד יותר על ידי השתתפותו של מסי במשחק הבא ביפן ימים ספורים לאחר שהחמיץ את המשחק בהונג קונג (נכנס במחצית השנייה), מה שגרר האשמות והוביל לקריאות להסברים מצד המארגנים והקבוצה ואף נשמעו קריאות בוז כלפי בקהאם, דמות אהובה מאוד בכדורגל האסיאתי.

בתגובה לסערה, מארגני האירוע הציעו החזר של 50% מהכסף לאוהדים שרכשו כרטיסים למשחק בהונג קונג, הודו באכזבה שנגרמה מהיעדרותו של מסי והביעו חרטה על המצב. מחירי הכרטיסים למשחק היו גבוהים, עד כדי 4,880 דולר הונג-קונגי (כ-630 דולר), מה שהופך את ההחזר לוויתור משמעותי. מהלך זה תואר כניסיון להתמודד עם “שברון הלב הגדול” שנגרם לצופים בעקבות הפרשה, במיוחד לאור העובדה שמסי שיחק ביפן זמן קצר לאחר מכן, מה שנתפס כפגיעה נוספת באוהדי הונג קונג. יש לציין כי אירוע זה הוביל לביטול משחקי הידידות נוספים שנקבעו בסין באותו מסע ובמסע עתידי נוסף.
סדרת האירועים הזו לא רק הטילה צל על המוניטין של מסי ואינטר מיאמי, אלא גם הדגישה את יחסי הגומלין המורכבים בין ספורט, פוליטיקה וציפיות האוהדים בעולם של ימינו. התקרית מדגישה את האתגרים והאחריות העומדים בפני אנשי ספורט עולמיים והארגונים שהם מייצגים, ומנווטת את האיזון העדין בין אינטרסים מסחריים, בריאות אישית ויחסי ציבור בתוך הנוף התרבותי הגלובאלי – הכדורגל.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן