הבלתי מנוצחת: קולומביה חולמת בגדול

נבחרת קולומביה פתחה את טורניר ה'קופה אמריקה' עם שני ניצחונות משכנעים, ורושמת כבר 25 משחקים ברציפות ללא הפסד

בשנת 2001 נערכה בפעם הראשונה, ועד כה גם האחרונה בהיסטוריה טורניר ה’קופה אמריקה’ על אדמת קולומביה. הנבחרת המקומית נעזרה בתמיכת הקהל הביתי, וסיימה את הטורניר בצורה מושלמת כשהיא זכתה בתואר בפעם הראשונה בתולדותיה, לאחר ניצחון 1:0 נגד מקסיקו בגמר, ולא ספגה שער חובה אחד לאורך כל התחרות – הישג אשר לא שוחזר מעולם, על ידי אף נבחרת. השנים חלפו, ונבחרת קולומביה לא הצליחה לשחזר את ההישג ההיסטורי, וגם לא להעפיל אל הגמר כשהיא מצליחה רק לסיים במקום ה-3 בשנת 2016 ב’קופה אמריקה’ שנערכה גם כן בארה”ב, וגם בטורניר הקודם שנערך בשנת 2021 בברזיל, הגיעה קולומביה אל שלב חצי הגמר, שם הודחה נגד ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה בדו קרב פנדלים, וסיימה במקום השלישי לאחר ניצחון 3:2 נגד פרו במשחק על המקום ה-3.

אל טורניר ה’קופה אמריקה’ 2024  הגיעה הנבחרת בהובלתו של המאמן הארגנטינאי נוסטר לורנסו, שעדיין לא רשם הפסד אחד כמאמן קולומביה ב-22 משחקים (17 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו). קולומביה הגיעה לתחרות כשבסה”כ היא רושמת 23 משחקים רצופים ללא הפסד, כולל ניצחונות גדולים לפני התחרות 5:1 נגד המארחת ארה”ב ו-1:0 נגד ספרד במשחקי ההכנה, כשהפסדה האחרון של הנבחרת הגיע אי שם בפברואר 2022 כשארגנטינה ניצחה את קולומביה 1:0 במוקדמות המונדיאל, משער של לאוטרו מרטינז. מאז אותו הפסד, קולומביה כאמור נכנסה לרצף משחקים מדהים, וההופעות המרשימות של הנבחרת, גרמו לציפיות לקראת הטורניר בארה”ב מצד העם הקולומביאני, וגם בהן עמדה הנבחרת.

קולומביה הוגרלה אל בית ד’ ב’קופה’ שכולל את ברזיל החזקה, פרגוואי וקוסטה ריקה, ופתחה את הטורניר עם שני ניצחונות משכנעים 2:1 נגד פרגוואי, ו-3:0 נגד קוסטה ריקה, שהקנו לה את המקום ברבע הגמר, ומרחק 2 ניצחונות משיא המשחקים הרצופים ללא הפסד של הנבחרת – 27 משחקים, שנקבע בין השנים 1992 -1994.

עם 25 משחקים רצופים ללא הפסד, נבחרת קולומביה בהחלט יכולה להתחיל לחלום על שחזור הזכייה מהטורניר הביתי בשנת 2001. הנבחרת של לורנסו נראיתה נהדר בשני המשחקים הראשונים של הטורניר, והצליחה להבטיח את מקומה ברבע הגמר עוד לפני המשחק הגורלי נגד ברזיל במחזור האחרון של שלב הבתים.

קולומביה נמצאת בכושר מדהים כשהיא הבקיעה 5 שערים ב- 2 משחקים, והתעלתה על מדד השערים הצפויים שלה שעומד על 3.36 שערים. הקולמביאנים מבקיעים 2.5 שערים בממוצע למשחק – מקום שני בתחרות אחרי אורוגוואי (4), ובנוסף קולומביה ממוקמת שנייה במדד מסירות הרוחב וההגבהות ב’קופה’ עד כה שוב לאחר אורוגוואי, עם 8.

מי שבולט מעל כולם אצל קולומביה, הוא קפטן הנבחרת חאמס רודריגז, שרבים האמינו כי הוא כבר אינו מספיק טוב כדי להוביל את הנבחרת הלאומית. אך הקשר בן ה-32 שמשחק היום בסאו פאולו, הוכיח לכל העולם שהוא עדיין הלב הפועם של נבחרת קולומביה.

חאמס פתח את ה’קופה’ עם שני בישולים בניצחון 2:1 נגד פרגוואי והוסיף עוד בישול חשוב בניצחון 3:0 נגד קוסטה ריקה. הקפטן של קולומביה כרגע הוא מלך הבישולים של ה’קופה’, ומתפקד כמנוע של הנבחרת הקולמביאנית, כשהוא נמצא כמעט בכל מקום על הדשא. רודריגס סיים כשחקן המצטיין במשחק נגד פרגוואי, והתכבד במקום בהרכב המצטיינים גם של המחזור הראשון, וגם של המחזור השני ב’קופה’ כשרשם בשני המשחקים הראשונים של הטורניר:

  • 3 בישולים – מקום ראשון בטורניר
  • 90 מסירות מדויקות ב-91% דיוק
  • 62 מסירות מדויקות בחצי היריב – 78%
  • יצירת 8 מצבים מסוכנים
  • 121 נגעות בכדור
  • 11 נגיעות בכדור ברחבת היריב
  • 1.1 איומים למסגרת בממוצע למשחק – מקום ראשון בטורניר
מפת החום של חאמס רודריגז ב’קופה אמריקה’ 2024

בלילה שבין שלישי לרביעי בשעה 04:00 (שעון ישראל) תעלה נבחרת קולומביה למשחק החשוב ביותר שלה עד כה בטורניר כשחאמס וחבריו ייפגשו את ויניסיוס ג’וניור ונבחרת ברזיל לקרב ישיר על ראשות בית ד’ ב’קופה אמריקה’. קולומביה שכבר הבטיחה את מקומה בשלב רבע הגמר, יודעת  שניצחון נגד הסלסאו וויני, יהיה הצהרת כוונות גדולה לכל היבשת, ואמירה ברורה מצד הנבחרת של נוסטר לורנסו, שהיא הגיעה לארה”ב כדי לחזור הביתה עם הגביע.

 

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    ממש כיף לקרוא פה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    כתבה מעולה גם ברזיל לא יכלה לקולומביאנים

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן